מחקר 2020: ארגוני EMEA הם החזקים ביותר בביצוע טרנספורמציה דיגיטלית
מאת:
מערכת Telecom News, 4.5.20, 12:00
על פי דו"ח מצב היישומים ל-2020, כלכלת יישומים משגשגת ומתדלקת טרנספורמציה דיגיטלית חסרת תקדים ברחבי EMEA. מהם השלבים הבאים של טרנספורמציה דיגיטלית?
פורסם דו"ח מצב היישומים (
SOAS) 2020 של
F5 Networks ובכותרתו: "ל-91% מארגוני
EMEA שנבדקו יש כעת תכניות ביצוע ספציפיות לטרנספורמציה דיגיטלית. זאת, לעומת 84% בארצות הברית ו-82% באזור אסיה פסיפיק, סין ויפן (
APCJ)".
הסיבה העיקרית לכך, שארגוני
EMEA מאמצים טרנספורמציה דיגיטלית, היא הגדלת המהירות של השקת מוצר או שירות חדש (61% מהנשאלים). לאחר מכן עלתה היכולת להגיב טוב יותר ולהתאים את עצמם להתנהגויות של קונים חדשים (40%) ולמתחרים חדשים (33%).
נכון לעכשיו, אופטימיזציה של מערכות המידע (64%) ואופטימיזציה של תהליכים עסקיים (55%) הם היתרונות המובילים ביותר בטרנספורמציה דיגיטלית.
התוצאות תואמות את המחקר של השנים הקודמות ומראות כיצד חברות מערכות מידע ממשיכות להעריך מחדש תשתיות ותהליכי עבודה כדי להניע את השלב הבא במסעם.
מטרות נוספות בולטות לטרנספורמציה דיגיטלית כוללות שיפור התפוקה של העובדים (47%) היתרון התחרותי של הארגונים (45%), ויכולת פריצה לשווקים חדשים (43%).
השלבים הבאים של טרנספורמציה דיגיטלית
על פי דו"ח
SOAS של
F5, ארגונים מתחילים את השלב השני של טרנספורמציה דיגיטלית, שמאופיין ע"י עלייה ביישומים והרחבת האוטומציה.
על רקע זאת, דוח
SOAS מצא, ש-66% מארגוני
EMEA שנסקרו אמרו, שהם תלויים ביישומים לניהול עסקיהם - האחוז הגבוה ביותר באזור כלשהו בעולם. כמעט 1אחד מכל 3 (32%) מאמינים, שאפליקציות מספקות יתרון אסטרטגי תחרותי. ממצאי הדו"ח מראים גם כיצד טרנספורמציה דיגיטלית שינתה את תהליך קבלת ההחלטות על בסיס יישומים בשנה האחרונה.
57% טוענים, שטרנספורמציה דיגיטלית משפיעה על אוטומציה ותזמור בכל מקום אפשרי, ו-51% מעוניינים לחקור ארכיטקטורות יישומים חדשות מבוססות קונטיינרים ו-
Micro services.
38% אמרו, שהטרנספורמציה הדיגיטלית משנה את אופן פיתוחן של אפליקציות, ו-33% הצהירו, שהיא האיצה את העברת האפליקציות לענן הציבורי. יתרה מזאת, 31% מארגנים מחדש יישומים מדור קודם לסביבות מודרניות ו-26% מתקדמים לאימוץ טכנולוגית קוד פתוח בכל מקום אפשרי.
כדי למטב את השפעות הטרנספורמציה הדיגיטלית, דוח
SOAS ממליץ להתמקד תחילה בשירותי היישומים הנדרשים לאבטחה, לגידול ודיגיטליזציה של תהליכים עסקיים ומערכות מידע. אוטומציה ותזמור הם קריטיים בשלב זה.
בשלב השני, קיימת חשיבות מכרעת לתזמור שירותי יישומים עם תוצאות מדדי הטלמטריה לצורך יצירת תצוגה אחידה ובקרה על אכיפת המדיניות הארגונית.
ואז, בשלב השלישי, ניתן לחקור את מדדי הטלמטריה משירותי יישומים ע"י כלי אנליטיקה בענן כדי לספק תובנות תפעוליות ועסקיות, שעל פיהן ניתן לפעול (כלומר חיזוי יכולת, מניעת אובדן ואספקת חוויות לקוח מובחנות).
שלמה יונה, מנהל מכירות בכיר, ישראל, יוון וקפריסין ב-
F5 ישראל: "בסופו של דבר, יישומים הם המנועים המפעילים את הכלכלה העולמית. כל הארגונים, ללא קשר לתעשייה, שמים את היישומים במרכז כדי לנוע מהר יותר, לשפר את היעילות ולספק את חוויית המשתמש, שהשוק דורש, הן לעובדים והן ללקוחות".
לורי מקוויטי, המובילה הטכנית הראשית, משרד ה-
CTO ב-
F5 Networks : "טרנספורמציה דיגיטלית היא הזדמנות גדולה מאוד לשינוי מ
'עסקים כרגיל. טרנספורמציה דיגיטלית מניעה את צמיחת מגוון היישומים ומשנה את האופן בו הם מפותחים, מועברים, מוטמעים, ובסופו של דבר אפילו נצרכים. המשמעות היא גם שינויים בדרך בה הם מאובטחים, גדלים ומופעלים.
כאשר הפעילות העסקית הדיגיטלית מתבגרת, ארגונים מעוניינים לשלב שירותים דיגיטליים מענפים או מגזרים, שלא היו קשורים אליהם בעבר, ויוצרים סביבות חדשות כדי ליצור ערך. כתוצאה מכך, נפח הקריאות של ממשק תכנות היישומים (
API) עולה, כאשר 29% מארגוני
EMEA מדווחים כעת על יותר ממיליון קריאות
API בחודש.
אנו מתחילים לראות ארגונים ב-
EMEA העוברים את השלב הראשון של טרנספורמציה דיגיטלית - אוטומציה של תהליכים עסקיים - ומגדילים את טביעת הרגל הדיגיטלית שלהם בטכנולוגיות כמו ענן, אוטומציה וקונטיינרים. סביבות חדשות נוצרות ונפחי קריאות
API מרקיעים שחקים. כדי להתקדם, עסקים, שיוכלו לרתום ולהגיב לנתוני יישומים ו-
API, יתוגמלו עם ערך עסקי משמעותי".