מהפכת ה-WiFi כבר כאן ובגדול
מאת:
אבי וייס, 26.10.13, 21:30
ה- WiFi נמצא בפריחה בכל מקום בזכות מהפכת הניידות. בדקנו לאן השוק הזה הולך ומה יש לגטר-טק להציע, מול הדרישות הבאות מלמטה ממשתמשי הקצה עצמם.
"ישראלים קונים
AP (ר"ת:
Access Point, בסיס שידור) בכל מקום בעולם ומביאים אותו לישראל תוך התעלמות מהרגולציה. אלו פשוט מכשירים קטנים ומשוכללים. בנוסף, הם מביאים לישראל סמארטפונים וטאבלטים כשבכל מכשיר כיום יש
WiFi, תוך התעלמות מהרגולציה. המספרים פשוט מדהימים", טוען
בועז יהודה, מנכ"ל
גטר-טק. "לכן, צריך להתאים את הרגולציה למציאות ולשחרר את הכבלים הקיימים בעולם ה-
WiFi הישראלי, מה שאין בכל העולם".
קיימתי ראיון בלעדי עם
בועז יהודה (בתמונה למעלה משמאל), כדי לשמוע על החידושים בעולם ה-
WiFi, למה זה כרגע חשוב ומדוע הם מתמקדים כעת בפתרונות של ראקאס (
Ruckus Wireless).
שאלה: מה פתאום
WiFi במוקד ההתעניינות שלכם?
בועז יהודה: "מדובר בשוק הנמצא בצמיחה מדהימה בכל מקום בעולם וגם בישראל. זה שוק, שנולד מחדש בגלל הצמיחה המטאורית של עולם הסמארטפונים והטאבלטים. הבשורה שלנו לשוק היא, שאפשר לבצע פרויקטים של
WiFi עם
TCO הגיוני ו-
ROI וגם לספק חוויית משתמש לכל לקוח קצה בכל שטח כיסוי.
עד היום, מנהלים ובעלי עסקים הסתכלו על ה-
WiFi בצורה מסורתית כתוספת לאמצעי התקשורת. כיום, כולם בוחנים את ה-
TCO ורוצים לבצע פרויקטים נכונים מבחינה טכנולוגית וארכיטקטונית וגם לענות על הצרכים ההולכים וגוברים של המשתמשים בעיקר העסקיים. הפתרון, שאנו מציגים, עונה על הצרכים הללו.
שמנו את ראקאס במוקד ההתעניינות שלנו, יותר מכל קווי המוצרים שלנו, כי אנו רואים פריחה של שוק ה-
WiFi בגלל שוק המכשירים הניידים. זה שוק בצמיחה אקספוננציאלית. כבר עלינו בישראל במאות אחוזים בשנתיים האחרונות.
הפתרונות של ראקאס נבנו בדיוק לעידן הזה. המערכת שלה תומכת בהרבה יותר מכשירים, עם יותר רוחב פס לכל מכשיר ויותר יכולות. כך, שאנו מציגים מוצר עדיף.
רבים מפעילים היום במכשירים הניידים שלהם אפליקציות זוללות רוחב סרט. תחשוב כמה רוחב סרט נצרך במכשיר הנייד כשצופים בסרטון ביוטיוב. זה לא היה בעבר. זו התפתחות וצורך שנולדו מהמשתמשים עצמם".
שאלה: מה השתנה בעולם ה-
WiFi החדש הזה מול העבר?
תשובה: "יש היום דגש רב בכל העולם על תחום ה-
Offload. אנשים ומנהלים מבינים, שרשת הסלולר, גם דור רביעי, לא מספקת את רוחבי הסרט, שהמכשירים החדשים צורכים. גם מערכות ה-
WiFi הישנות והמסורתיות לא ניבנו לענות על עומסים כבדים וכמות כה גדולה של משתמשים, שרוצים חווית גלישה בכל מקום. יש צורך במערכות מתקדמות יותר ובתקנים החדשים, שפותחו במיוחד כדי לענות על הצרכים הללו".
שאלה: למה ראקאס?
תשובה: "ראקאס צמחה ממש מאפס לפני פחות מעשור וכיום היא במקום שלישי בעולם ה-
WiFi, לפי הניתוח של
IDC. בארץ, עדיין לא כולם שמעו עליה, אבל זה משתנה ממש בתקופה האחרונה, עם זכיות משמעותיות בפרויקטים בכל רחבי הארץ ובכל ענפי המשק. לראקאס יש מרכז פיתוח בישראל, אבל אין לה מערכת שיווק ומכירות בישראל. אנחנו מייצגים אותה. יש לנו כוח אדם מקצועי וטכני מאוד מיומן, שהתמחה בפתרונות שלה ונותן מענה מלא לכל הצרכים של השוק.
יש לנו דגמים שהותאמו לשוק הישראלי ומתאימים למגבלות הקיימות כאן מבחינת הרגולציה, מגבלות שאין כבר בעולם המערבי או בכלל".
שאלה: האם הרגולציה מפריעה ל-
WiFi להתפתח בישראל?
תשובה: "אין כבר דרך חזרה. אי אפשר לעצור את התפשטות ה-
WiFi. זו מציאות המתפתחת מלמטה.
הרגולטור חייב ליישר קו עם ההתפתחות הטכנולוגית והמציאות שנוצרה, כמו בכל העולם. פשוט אי אפשר לעצור את המהפכה הזו".
שאלה: מי הלקוחות שלכם?
תשובה: "יש לנו כבר לקוחות בכמות די יפה, החל מהאקדמיה, בה אנו נמצאים בפריסה רחבה, בבתי מלון מובילים, ברשויות מקומיות רבות ובעסקים וארגונים רבים.
אנו לא מתקינים את הפתרונות אצל הלקוחות. אנו עובדים עם אינטגרטורים וערוצי הפצה. אנו נמצאים כמעט אצל כולם, החל מ- 012, דרך בזק בינלאומי, בזק, בינת ועוד.
אני מאמין, מזה שנים רבות, עוד מהיותי ב-
Sun, שאסור לעקוף את שרשרת ההפצה המורכבת מ: אינטגרטורים, שותפים ומפיצים. זו תפיסת העולם שלנו, שמבוססת על הוגנות, אמינות ופתיחות מול השותפים שלנו".
שאלה: מה הלקוחות מחפשים היום בפתרונות ה-
WiFi?
תשובה: "שני דברים חשובים: שטח כיסוי ושמירה על חוויית משתמש. זאת, בנוסף לשמירה על ההשקעה ו-
TCO הגיוני. ראקאס מספקת שטח כיסוי גדול פי כמה מכל מתחרה בגלל הטכנולוגיה שלה היודעת להתמודד יפה עם כל ההפרעות בספקטרום. זה מאפשר חוויית שימוש לכל אחד עם כל מכשיר קצה. הפתרון שלה דורש פחות
AP, פחות זרם. המכשירים משדרים רק כשצריך לשדר, עם התאמה לכיוון השידור לכל מכשיר קצה ועוד. היתרונות הטכנולוגיים הם עצומים.
לכן, רואים בכל מקום בעולם כמו גם בישראל, שמערכות של המתחרים מוחלפות ע"י המערכת של ראקס, כשאין מצב של החלפות מערכות בכיוון ההפוך".
שאלה: האם ניתן לספק איכות (
QoS) במערכות החדשות?
תשובה: "בהחלט. ניתן לספק
QoS אפילו לאדם בודד אחד בתוך המון אנשים הגולשים על אותו
AP. כל מערכת השליטה במערכת היא 'קצפת טכנולוגית' טובה יותר מכל מה שיש בשוק".
שאלה: אילו שינויים חלים בשוק לאור מה שאתה רואה במכירות שלך?
תשובה: "יש שינויים מאוד מהירים בשוק ומי שלא התכונן לכך – נופל. יש שווקים הנמצאים בקריסה, למשל תחום ה-
PC, תחום מסכי מחשב, המצלמות ועוד. אנשים מחפשים היום מוצרים במחיר זול ואפילו באיכות ירודה, כי אם זה מתקלקל הם זורקים את המכשיר המקולקל וקונים חדש, כי זה זול".
שאלה: מה המיקוד שלכם לשנים הקרובות לאור ההתפתחויות הללו?
תשובה: "אנו מסתכלים היום יותר על עולם ה-
ICT. זה תחום, שהגיע כיום ל'איחוד' ממשי, איחוד בין ה-
IT לתקשורת, כשהתקשורת מובילה את המהלכים של ה-
ICT. אנו כבר נמצאים בשוק הזה עם מוצרים המדברים עם הענן או נמצאים בענן, עם הרבה מוצרי קצה מתקדמים".
שאלה: איזה מקום אתם רוצים לתפוס בשוק הישראלי?
תשובה: "אנו רוצים להיות 'ספק של ספקים'. יש מעט חברות כאלו בישראל. אנו מאמינים במודל של 2 שכבות ומיישמים אותו, הלכה למעשה, בכל מה שאנו עושים".
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
בועז יהודה: "החלום שלי הוא, שנתפתח כחברה המחזיקה את ה-
Core הטכנולוגי שלה אצלה ויהיה לה את כל מגוון הפתרונות לעולם ה-
ICT החדש. אני חולם, שהלקוחות יגיעו אלינו דרך צינורות השיווק שלנו בכל תחום הקיים בעולם המחשוב והתקשורת. אנו מתכוונים לעבוד עם כל הערוצים בצורה הוגנת, שקופה ופתוחה, וזה יביא אותנו למצב שכל השוק ימצא אצלנו את הפתרונות, שהוא זקוק להם, בכל תחומי ה-
ICT".