למרות הקורונה צופים בדואר ישראל מספר שיא של חבילות שתגענה בנובמבר-דצמבר
מאת:
מערכת Telecom News, 21.10.20, 13:28
צופים גם מספר שיא במשקל הכולל של החבילות. ייפתחו 30 מרכזי מסירה נוספים ברחבי הארץ.
למרות הקורונה, צפוי השנה מספר שיא של כ-
15 מיליון חבילות, שיוזמנו בחגי הקניות, בחודשים נובמבר-דצמבר 2020, ובמשקל שיא של
4,000 טון. כך, מעריכים בחברת דואר ישראל. מדובר בגידול של 3.5% בכמות, מול תקופה מקבילה אשתקד וגידול של כ-11% במשקל מול תקופת חגי הקניות ב-2019.
ב- 2019 נמסרו, לשם השוואה, בחודשים נובמבר-דצמבר כ-14.5 מיליון חבילות, במשקל של כ-3,600 טון, וב-2018 נמסרו בחודשים אלה כ-13.5 מיליון חבילות במשקל 3,000 טון. בחודש רגיל מחולקות כ-5.5 מיליון חבילות בממוצע, במשקל של כ-1,000 טון.
ב-2019 חילקה חברת דואר ישראל כ-68 מיליון חבילות, שהוזמנו מחו"ל, כאשר ההערכה היא, שב-2020 כולה יוזמנו פחות חבילות בגלל הקורונה, שהאטה את ההזמנות בחודשים מרץ עד יוני.
חגיגת הקניות מתחילה על פי רוב בעולם ביום הרווקים הסיני ב-11.11 וכוללת מגוון הנחות ענק באתרי קבוצת עלי באבא הסינית לרבות עלי אקספרס, כאשר כיום אתרים רבים מציעים ביום זה הוזלות ענק ומבצעים.
לאחר מכן מוצעות הנחות ענק באתרים אמריקניים ביום שישי שלאחר חג ההודיה, המכונה
'Black Friday', שיחול השנה ב-27.11.
לאחר מכן מתקיים
Cyber Monday'' ביום שני שאחריו ב-30.11, וכולל הנחות על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה,
כאשר בחודש דצמבר יחלו הוזלות הכריסמס.
ב- 2019 הסתיים יום הרווקים הסיני על פי הדיווחים, בהכנסות שיא לקבוצת עלי באבא בהיקף של 38.3 מיליארד דולרים. בישראל מוצעות בתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באמצעות שופינג.
IL של גוגל, שמאגד הנחות בבתי עסק ישראליים רבים.
מנתוני דואר ישראל, 5 האתרים הפופולאריים על הישראליים בהזמנות מחו"ל הם:
Aliexpress,
eBay,
,Amazon next ו-
Asos.
גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר והשליחים בדואר ישראל: "אי הוודאות העסקית והכלכלית בעקבות הקורונה השפיעו משמעותית על הצריכה הכוללת במשק, לרבות על ההזמנות באתרי הסחר. בחודשים מרץ-יוני חלה ירידה של כ-15% בהזמנות מול תקופה קודמת, אך אנו רואים התאוששות קלה בחודשים האחרונים, כאשר שיא הקניות עדיין לפנינו בנובמבר ודצמבר.
הציבור בישראל התרגל לקנות אונליין בחודשים האחרונים ולהזמין משלוחים עד הבית, וזו הזדמנות גם לאתרים הישראלים וגם לאתרים הבינלאומיים לפנות ליותר קהלים ולהגדיל את המכירות בתקופה מורכבת זו.
אנו צופים, שעל מנת לעודד את הציבור לשוב ולהזמין, תהיינה השנה הנחות משמעותיות באתרים רבים, ונערכנו מבעוד מועד בדואר ישראל ליצירת תשתית לוגיסטית רחבה, שתאפשר קליטה, מיון והפצה של החבילות, תוך מתן שירות מיטבי בתקופה זו.
לקראת חגי הקניות יפתחו כ-
30 מרכזי מסירה חדשים ברחבי הארץ, כדי לקלוט את כמויות החבילות, בנוסף למאות יחידות הדואר ולמאות מרכזי המסירה החיצוניים. בכך יגיע מספר נקודות מסירת החבילות של דואר ישראל
לכ-1,400 נקודות ברחבי הארץ.
כ"כ, הממשק ללקוחות הקצה שודרג משמעותית, כך שכל לקוח יכול לקבל מידע רב יותר ולבצע פעולות רבות באופן דיגיטלי באתר ובאפליקציה בנייד, ללא צורך בהגעה לסניף".