לאומי קארד מביאה את טרנד ה"מִשְׂחוּק" (Gamification) לעולם הפיננסים
מאת: מערכת
Telecom News, 30.7.13, 13:00
משיקה זירה חדשנית בפייסבוק המאפשרת צבירת "פלוסים" על בסיס השתתפות באתגרים ומשימות והמרתם בהטבות בחנות וירטואלית.
ה"מִשְׂחוּק" הוא טרנד חם בקרב ארגונים ומותגים בינלאומיים, אשר הבינו כי תקשור עם עובדים ולקוחות באמצעים של משחק, בסביבה שאינה משחקית במהותה, יוצר דיאלוג פורה וחיבור חזק למותג
חברת
לאומי קארד מודיעה היום (ג') על כניסתה לתחום ה"מִשְׂחוּק" (
Gamification) העסקי, שפירושו פנייה באמצעות מאפיינים דמויי משחקים (אתגרים, רמות, לוח תוצאות ופרסים) להעברת תכנים ויצירת מעורבות. החברה משיקה את "ערוץ הפינוקים של לאומי קארד" - זירת פייסבוק חדשנית המאפשרת צבירת הטבות באמצעות משימות ופעילויות מתמשכות. הקמת הזירה והפעלתה נעשות בשיתוף פעולה עם הסטארט אפ הישראלי
קיומרס (
Qmerce), שפיתח פתרון ראשון מסוגו עבור לאומי קארד.
הזירה החדשה מספקת ללקוחות החברה מפגש וירטואלי קבוע, חי ותוסס, אשר מספק להם מידע אודות מוצרים ושירותים חדשים, ומאפשר לחברה להבין את צרכיהם, תוך שהיא מעניקה להם הטבות ומתנות עבור השתתפותם. למעשה, מגבירה הזירה את היבט ה-
Social Loyalty (נאמנות לקוח בזירה החברתית) של הפעילות השיווקית, באמצעות האינטראקציה ארוכת הטווח ובעלת האופי המשחקי והמתגמל.
הזירה מבוססת על טכנולוגיה ייחודית, שפותחה בשיתוף עם קיומרס, ומאפשרת לייבא לזירה האינטראקטיבית את כל פעילויותיה של לאומי קארד, מכל הרשתות החברתיות והפלטפורמות שבהן היא פעילה, ולהציג אותן באופן פעיל ונגיש. הגולשים בזירה צוברים "פלוסים", באמצעות שיתוף תכנים והשתתפות במגוון משחקי רשת, ואותם הם יכולים להמיר בחנות וירטואלית למתנות והטבות שונות מעולם הפינוקים של לאומי קארד (כמו למשל ארוחות בוקר זוגיות, כרטיסים לסרטים והופעות, טיפולי ספא ועוד). זאת, ללא כל מחויבות לביצוע עסקאות בכרטיס האשראי.
בין הפעילויות שמציעה הזירה: משימות חברתיות (כדוגמת "שתף את סרטון הוידיאו החדש שלנו עם הטיימליין שלך" או "כתוב ביקורת למוצר שלנו ושתף"), תחרויות שונות (העלאת תמונות/וידאו או כל תוכן אחר שהמשתמש יוצר ומעלה לערוץ) וטורנירים רבי-משתמשים של משחקי מחשב ממותגים (משחקי פלאש מוכרים, כגון- באבלס, פאקמן וטטריס, אשר עברו מיתוג מחדש).
ורדית גונדטר, סמנכ"ל השיווק ב
לאומי קארד אמרה היום: "הוכח במחקרים בינלאומיים, כי שימוש ב-
Gamification כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של ארגונים, מסייע בהגדלת הטראפיק בערוצים הדיגיטליים, בגיוס לקוחות חדשים ובהעמקת הקשר עם לקוחות קיימים. חברות פיננסיות מובילות בעולם, בהן ברקליס ובנק
BBVA הספרדי, החלו להטמיע מאפיינים משחקיים בערוצי המדיה שלהן, ואנו שמחים להיות הראשונים שמביאים את הגישה החדשה הזו לצרכן הישראלי".
בלאומי קארד מעריכים, בהתבסס על מחקרים מקדימים שערכה החברה, כי טווח הגילאים של הלקוחות הצפויים להשתתף בפעילויות הזירה החדשה יעמוד על 20-35, קבוצת גילאים המאופיינת במעורבות פעילה ברשתות החברתיות.
* על פי חברת המחקר
גרטנר (
Gartner), מגמת ה-
Gamification תופסת תאוצה בשנים האחרונות. עד 2015 יותר מ- 50% מהארגונים הגדולים בעולם ישלבו "משחוק" בתהליכי הפעילות בחברה. הטכניקה, שכוללת שימוש במנגנוני משחק בהקשרים שאינם מעולמות המשחק, היא כלי עוצמתי להגברת מעורבות של עובדים, לקוחות והציבור, ליצירת שינוי התנהגותי, פיתוח יכולות ועידוד חדשנות. כיום, הטכניקה מיושמת בחברות ברחבי העולם בעיקר למטרות פנים-ארגוניות של עידוד יצירתיות והגברת תחושת השייכות והמוטיבציה של העובדים, אך בגרטנר מעריכים, כי עד 2016 תהווה המִשְׂחוּק מרכיב חיוני למותגים ולקמעונאים בשיווק ובנאמנות לקוחות.