טכניקולור הצרפתית בעקבות הטכנולוגיה הישראלית
מאת:
חיים חביב, 26.1.14, 23:30
בכירי ענקית התוכן והמולטימדיה הצרפתית - אמריקאית בוחנים השקעות בתעשייה הישראלית. הביקור הוא ביוזמת מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ובסיוע מכון הייצוא.
משלחת בכירה מחברת המולטימדיה הבינלאומית טכניקולור, בראשות מנכ"ל החברה
פרדריק רוז, החלה היום ביקור עבודה בישראל במטרה לבחון השקעות פוטנציאליות בתעשיית המולטימדיה הישראלית וכן השקעות אסטרטגיות נוספות.
לצוות תוכננו פגישות עם חברות הזנק בתחומי טכנולוגיות וידאו לשוק המדיה והבידור ופגישות עם נשיא המדינה
שמעון פרס, המדען הראשי ונציגי קרנות הון סיכון.
חברת טכניקולור נחשבת מובילה עולמית בתחום הפתרונות הטכנולוגיים לשוק המדיה והבידור, מעסיקה כ-14,000 עובדים ברחבי העולם ושוויה מוערך ב-2.4 מיליארד דולרים. מכירותיה ב-2012 הסתכמו בכ- 5 מיליארד דולרים. פעילותה כוללת מיזמים משותפים עם ענקיות הטכנולוגיה סוני, קוואלקום וענקית הטלפוניה טלפוניקה.
תקציב המו"פ של החברה נאמד במיליוני דולרים והיא מפעילה 4 מרכזי מו"פ בעולם. במקביל, פועל מנכ"ל החברה למצב אותה כמובילה בינלאומית בפיתוח פתרונות טכנולוגיים בתחום הבידור הביתי - החל בפיתוח אמצעים טכנולוגיים לחיבור ושליטה מרחוק בכל מוצרי החשמל בבית, דרך טלוויזיות חכמות ומרכזי מולטי מדיה ביתיים וכלה בטכנולוגיות תמונה ווידאו מתקדמות לשיפור חוויות הצפייה ואיכות התמונה. בנוסף, פועלת החברה בתחומי הקולנוע הביתי והמסחרי. מעבר לכך, החברה פעילה בתחום משתמשי הקצה ולפי הערכות, כ-80% ממוצרי האלקטרוניקה הביתיים משלבים פטנטים שלה.
גילי עובדיה, הנספח המסחרי של משרד הכלכלה בחוף המערבי: "זו הזדמנות יוצאת דופן עבור חברת ענק, שעד היום לא הייתה לה כל נוכחות בארץ, שרואה בישראל אחד משני מוקדי החדשנות המובילים בעולם. הרצון הבולט של טכניקולור לעשות עסקים בישראל בא לידי ביטוי באמצעות החלטת המנכ"ל
רוז, כי צמרת החברה תתלווה אליו לביקור. החברה בוחנת השקעה בחממה של המדען הראשי, ממשקים טכנולוגים עם רקע אקדמי וטכנולוגיות בשלות יותר של חברות סטארטאפ".
לי אבירם שושני, מנהלת ענף ניו מדיה במכון היצוא: "ביקור טכניקולור משקף את המוניטין, שצבר ההיי-טק הישראלי בעולם בכלל וטכנולוגיות הניו מדיה הישראליות בפרט מבחינת יזמות וחדשנות טכנולוגית. ביקור זה הוא דוגמא אחת מיני רבות לפעילות השוטפת, שיוזם מכון היצוא לקידום חשיפה והנגשת תעשיית המדיה הדיגיטלית בפני חברות בין לאומיות".