בלעדי: מדוע התעשייה האווירית מחפה על השחיתות שחשפנו ומתעלמת מהמסמכים המוכיחים זאת, שחור על גבי לבן? האם יו"ר התעשייה האווירית (דב בהרב - בתצלום) יודע מהפרשה? מנכ"ל התעשייה האווירית (יוסי וייס) יוזמן לעדות בבית משפט להעיד על חלקו וידיעותיו לגבי הפרשה החמורה הנחשפת על ידנו. תגובת התעשייה האווירית מתחמקת ממענה, מבלי להתייחס לשאלותינו.
מאת:
אבי וייס, 5.5.13, 07:00
בכתבה
הקודמת חשפנו את ראשיתה של הפרשה בתעשייה אווירית.
הכותרת אז הייתה: "בכיר בתע"א הקים חברה פרטית וזכה בהזמנות ממשרד הביטחון, תוך שימוש בידע של התעשייה האווירית, במתקניה ובעובדיה. תגובת התעשייה האווירית: "התע"א נוקטת באמצעים החוקיים הנדרשים לצורך זה". הבעיה, שנקיטת הצעדים הללו נמשכת לכאורה כבר 17 שנה... ".
כעת, התבררו כמה עובדות חדשות, שאני חושף היום, עם הסוואת הנוגעים בדבר ופרטים מסוימים, מטעמי ביטחון.
א. פרוייקט סודי (בזמנו), שהיה מכונה בעבר בשם "אריה במדבר", למערכת ליירוט טילי סאגר: נערך ניסוי בצה"ל, ומי הופיע שם עם פתרון מלא? הבכיר מהתעשייה האווירית, שייצג (ביחד עם העובדים והמערכות שהפעיל) את
עצמו. דהיינו: את החברה הפרטית שהקים, כדי למכור את הטכנולוגיות והמוצרים הבטחוניים, שפותחו בתעשייה האווירית.
להלן צילום דף אחד מתוך פקודת הניסוי הצה"לית למערכת (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
בסופם של המבחנים, המערכת שצה"ל בחר הייתה
אחרת. לימים, המערכת, שצה"ל משתמש בה כיום, על פי אתר רפא"ל ופרסומים גלויים של צה"ל, קרויה "מעיל רוח" והיא מתוצרת רפא"ל ולא מהחברה הפרטית, שצצה לה מתוך התעשייה האווירית והשתמשה בפיתוחים, האנשים והכלים של התעשייה האווירית. זה שהחברה הפרטית לא זכתה בהזמנה מצה"ל למערכת הגנה מפני סאגרים, עדיין אינה מפחיתה מחומרת העניין הנחשף כאן, שעובד שלה ניסה למכור לצה"ל מערכת, שפותחה בתעשייה האווירית, אולם תחת החברה הפרטית שלו.
ב. מקום אחר בו החברה הזו פעלה היה מול רשות שדות התעופה - נתב"ג. להלן צילום מכתב, שנכתב לאחרונה ע"י בעל החברה בעצמו, חברה שצצה, כפי שחשפנו, מתוך התעשייה האווירית, בו הוא מדווח לראשי נתב"ג
בגלוי על ניסיונה רב השנים (במקביל לעבודתו של בעל החברה ועובדיה בתוך תעשייה האווירית, תוך מכירת הידע בעבודתם לכאורה דרך החברה הפרטית, לכל דיכפין). המסמך הזה מדבר בעד עצמו. שכן, בעל החברה במו ידיו מתפאר ביכולות של החברה, נסיונה ובכל הגלגולים, שעברה במהלך השנים.
את הסיבות לגלגולים של החברה שהקים, שכל פעם החליפה שם, הסברתי בכתבה הקודמת. מטרת ההחלפות של שם החברה היא מאוד פשוטה: לנסות להטעות את אלו, שניסו לחסום את המהלך המדהים והלא חוקי לכאורה הזה, הן מתוך התעשייה האווירית והן מחוצה לה. אך הם
לא הצליחו. החברה עדיין פועלת ומאומה לא קרה. זה לא יום או חודש, זה כבר מעל 17 שנה...
לחיצה על כל אחד מהתצלומים מגדילה אותו.