סקר מנהלים: תוך 5 שנים יעסיקו בארגונים צוותים משולבים של בני אדם ומכונות
מאת:
מערכת Telecom News, 6.2.18, 11:25
רוב המנהלים מאמינים, שתוך 5 שנים המהפך הדיגיטלי יהיה מאחוריהם. עם זאת, הקהילה העסקית מקוטבת וחלוקה בדעותיה לגבי השקפות לעתיד, אך הצורך להשתנות נוגע לכולם. המחקר סקר 3,800 מנהלים/אנשי עסקים, מארגונים בינוניים וגדולים, מ-17 מדינות, חלש על פני 12 ענפי תעשייה וסקר פונקציות מרכזיות בחוויית הלקוח כגון בעלי עסקים, אנשי שיווק ומכירות, אנשי שירות לקוחות, מנהלי תשתיות IT וכד'.
מחקר המנהלים הוזמן ע"י
Dell Technologies, ובוצע ע"י חברת המחקר העצמאית ואנסון בורן (
Venson Bourne). המחקר הושלם ביוני 2017 וסקר 3,800 מנהלים/אנשי עסקים, מארגונים בינוניים וגדולים, מ-17 מדינות. המחקר חלש על פני 12 ענפי תעשייה וסקר פונקציות מרכזיות בחוויית הלקוח כגון בעלי עסקים, אנשי שיווק ומכירות, אנשי שירות לקוחות, מנהלי תשתיות
IT וכד'.
כמו כן, המחקר בחן את היחסים המשתנים בין אנשים לטכנולוגיה, ואת ההשפעה של הטכנולוגיות המתפתחות על העסקים, על האופן שבו אנו עובדים וכיצד מנהלים ומנמ"רים מתכוננים למהפך הדיגיטלי במהלך 10-15 השנים הקרובות.
אנו נכנסים
לעידן הבא בשותפות בין אדם למכונה, אך מסתבר, שלעידן זה אין חזון אחד ברור. לפי
המחקר עולמי, כ-1,900 מנהלים מרחבי העולם (מתוך 3,800 שהשתתפו בסקר), מעריכים, שמערכות אוטומטיות תחסוכנה להם זמן ואילו החצי השני סבור אחרת. באופן דומה, 42% סבורים, שתהייה יותר שביעות רצון ממקומות העבודה בעתיד, כאשר יינתנו יותר ויותר משימות למכונות, בעוד ש-58% אינם מסכימים עם אמירה זו.
עוד עולה מהמחקר כי עד 2030, טכנולוגיות מתפתחות תצמחנה
שותפויות אדם-מכונה עשירות יותר, מוטמעות יותר בחיינו ולמעשה תעזורנה לנו להתגבר על מגבלותינו האנושיות. 82% מהמנהלים מצפים לצוותים משולבים (בני אדם לצד מכונות) בארגונם תוך 5 שנים.
אין זה אומר שהכל ורוד, המנהלים חלוקים בדעותיהם באשר לפוטנציאל, שטומן בחובו העתיד, האם הוא הזדמנות או איום:
48% טוענים, שככל שאנו תלויים יותר בטכנולוגיה, כך יהיה לנו יותר מה להפסיד לכשתבוא מתקפת סייבר, ואילו 52% טוענים, שאינם מודאגים מכך.
50% מהמנהלים קוראים להשתית נהלי עבודה מסודרים למקרה שהמכונה תצא משליטה ו/או פשוט תיכשל במילוי תפקידה. 45% ממשיבי הסקר טענו, שעל מחשבים להגיע לרמה בה יצליחו להבחין בין פקודה "טובה" ל"רעה", ואילו 55% אינם רואים בכך צורך.
56% מהנשאלים מעריכים, שבתי הספר יצטרכו ללמד כיצד ללמוד ולא מה ללמוד, שכן התוכן ישתנה וסבי שיש להכין תלמידים אל עתיד בו קיימות משרות, שלא קיימות כיום. חשיבה זו תואמת לטענה של 'המכון לעתיד' (
IFTF), ש-85% מהמשרות, שייווצרו ב-2030 טרם הומצאו.
עסקים רבים אינם נעים מהר מספיק ובאופן עמוק מספיק כדי להתגבר על משוכות נפוצות בדרך לעסק דיגיטלי מוצלח:
רק 27% מהעסקים מאמינים, שהם בדרך להטמעת הדיגיטל בכל רבדי העסק.
42% תוהים אם בכלל יוכלו להיות תחרותיים בעשור הקרוב.
רוב (57%) העסקים פשוט נאבק לעמוד בקצב השינויים.
במענה לשאלה מהן המשוכות המרכזיות בדרך לדיגיטציה מלאה בעסק, ענו 61%, שהיעדר חזון ואסטרטגיה דיגיטלית הם המשוכה המרכזית.
אחוז זהה טוען, שחוסר המוכנות של כוח העבודה מהווה משוכה מרכזית.
אילוצים טכנולוגיים הם המשוכה השלישית, כך לפי 51% מהנשאלים.
37% טוענים, שמגבלות משאבים, קרי זמן וכסף, הן הגורם המונע.
20% טוענים, שרגולציה היא המשוכה החמישית בדרך לדיגיטציה של העסק.
המנהלים אומנם חלוקים בדעותיהם בנוגע להשקפות לעתיד וההתמודדות עם החסמים, אך ניתן להגיד, שהם מאוחדים לפחות בדבר אחד- כולם צריכים להשתנות. למעשה, הרוב המכריע מאמין, שתוך חמש שנים המהפך הדיגיטלי יהיה מאחוריהם למרות האתגרים הצפויים.
סביר להניח שתוך 5 שנים חלק מהמהפך אכן יושלם:
94% מהנשאלים טוענים, שבאמתחתם כבר הגנת סייבר אפקטיבית.
89% טוענים, שתוך 5 שנים הם ישלימו את המעבר לעסק מוכוון תוכנה.
90% יצליחו לספק את היצע המוצרים שלהם כשירות.
85% סבורים, שמחקר ופיתוח יניעו את הארגון שלהם.
80% מהמנהלים טוענים, שהם יצליחו לספק חווית לקוח המוטמעת במציאות מדומה (
VR).
81% מהנשאלים טוענים, שבתוך 5 שנים סביר, שדרישות לקוחותיהם ייענו ע"י אינטליגנציה מלאכותית (
AI).
ג'רמי ברטון, מנהל השיווק הראשי של דל טכנולוגיות: "אפשר להבין מדוע הקהילה העסקית כה מקוטבת. יש 2 פרספקטיבות קיצוניות לגבי העתיד - סוגיית ההתיישנות האנושית המונעת מחרדה, או הגישה האופטימית הטוענת, שהטכנולוגיה תפתור את הבעיות החברתיות הגדולות ביותר שלנו. נקודות מבט אלו עלולות להקשות על הארגונים בניסיון להתכונן לעתיד מעורפל דיו, ובוודאות תפרענה למאמציהם של המנהלים לדחוף לשינוי ההכרחי.
אנו נכנסים לעידן של שינוי גדול מאוד. למרות שהמנהלים הנסקרים מחזיקים בדעות מנוגדות לגבי העתיד, הם באותה סירה – הצורך להשתנות נוגע לכולם. עסקים יכולים להחליט אם לשנות את מערך ה-
IT שלהם, את כוח העבודה שלהם, לחזק את הגנת הסייבר שלהם ולמעשה לשחק תפקיד משמעותי בעתיד – או פשוט להישאר מאחור".