מחקר: רוכשים ברשת? כמה מכם מרגישים בטוחים?
מאת:
מערכת Telecom News, 25.2.21, 10:45
נתונים מפתיעים באשר לתחושת הביטחון, שחשים צרכנים שקונים אונליין וזיהוי הונאות ברשת.
העולם עבר ברובו לרכישות וקניות אונליין, ומחקר, שביצעה חברת אבטחת המידע
ESET, בחן 10,000 צרכנים מרחבי העולם: בריטניה, ארה"ב אוסטרליה, יפן וברזיל וסקר דעות וחוויות של צרכנים באשר לקניות מקוונות ופעולות בנקאיות.
התוצאות לא יפתיעו את רובכם - מדובר במגמת עלייה משמעותית, שהלכה והתחזקה במהלך ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה.
מי רוכש ברשת וכמה?
61% מהצרכנים הצהירו, שהם קונים ברשת לעתים קרובות יותר מאשר לפני פרוץ נגיף הקורונה, והנתון הזה אף עולה ל-70% בקבוצת הגיל בין 25-34 שנים.
המחקר מראה, שקניות מוגברות ברשת הן כאן כדי להישאר גם לאחר סיום המגפה, כאשר 40% מהצרכנים צופים, שיערכו יותר קניות ברשת גם לאחר המגפה.
ולמרות כל זה, הצרכנים אינם חשים בטוחים בעת ביצוע קניות ברשת, כאשר
רק 29% ציינו, שהם מרגישים מאוד בטוחים ו-16% ציינו, שהם לא מרגישים בטוחים במיוחד או בכלל לא בטוחים.
יודעים לזהות הונאות?
עם זאת, 69% מהצרכנים ברחבי העולם מאמינים ביכולתם לזהות מיילים של פישינג המחקים את החנויות המקוונות בהן הם רוכשים באופן קבוע. הנתון יכול להצביע על מודעות גבוהה יותר למיילים המתחזים, חלק מזה, כנראה, בעקבות המדיה, שעוסקת ומסקרת את התחום. התוצאות מבהירות, שיש לעשות יותר כדי לחזק את מודעות הציבור לאיומים ברשת.
בכל הקשור לביצוע פעולות בנקאיות ברשת, האמון גבוה הרבה יותר, כש-83% מהנשאלים השיבו, שהם מנהלים את חשבונות הבנק שלהם באופן מקוון, מתוכם 24% עושים זאת באמצעות אפליקציה לנייד. 39% מציינים, שהם מרגישים מאוד בטוחים בעת ביצוע הפעולות.
ב-
ESET מציינים כי העובדה,
שפחות משליש מהצרכנים מרגישים בטוחים ברשת, היא מעט מדאיגה. חשוב להמשיך ולעורר מודעות לאמצעי האבטחה הקיימים, שמגנים על הצרכנים בעת ביצוע רכישות אונליין, אחרת הם עלולים להמשיך ולסכן את פרטי התשלום שלהם ברשת.