שיא במכירות מקוונות בחג ההודיה וב-Black Friday בעיקר במובייל
מאת:
חיים חביב, 30.11.14, 19:15
הטאבלטים הובילו במלחמת הקניות ומשתמשי iOS הובילו בהיקף הרכישות בהשוואה למשתמשי אנדרואיד. התעבורה הכוללת ממכשירי אפל הייתה כפולה מזו של מכשירי אנדרואיד. חלה ירידה במשלוח הודעות דוא"ל ללקוחות ע"י קמעונאים.
יבמ מדווחת על מכירות שיא בערוצים המקוונים בחג ההודיה וב-
Black Friday. נתוני המכירות הופקו בניתוח בזמן אמת בהתבסס על פלטפורמת הענן האנליטי המריצה את המדד הדיגיטלי של יבמ. הניתוח מספק לקמעונאים ולמשווקים תמונת מצב מפורטת ביותר: גישה אל למעלה מ-370 אינדיקטורים לביצועים המאפשרים בחינה מול מתחרים בתעשייה למטרת שיפור המיקוד בלקוחות.
חג ההודיה שומר על מקומו כאחד מימי הקניות הנמרצים ביותר בארה"ב. גם השנה יותר אמריקאים עברו ישירות משולחן ארוחת החג המשפחתית אל הטאבלט שלהם לחיפוש העסקות המשתלמות ביותר. המכירות המקוונות בחג ההודיה עלו ב-
14.3% בהשוואה ל-2013, כאשר מכירות המובייל מובילות עם עליה בשיעור
25.4%. יותר ממחצית המכירות המקוונות בחג ההודיה מקורן במכשירים ניידים. התנופה נמשכה גם ל-
Black Friday בו נצפה זינוק דומה במכירות המקוונות ובמכירות ללקוחות הניגשים אל אתרי המסחר הקמעונאי בעזרת מכשירים ניידים. המכירות המקוונות עלו ב-
9.5%, והמכירות בערוצי המובייל זינקו ב-
28.2%. גולשים בהתקנים ניידים שותפים לאחת מכל ארבע עסקות קניה ברשת. העיר ניויורק שמרה גם השנה על מעמדה כאזור הפעיל ביותר במכירות מקוונות ב-
Black Friday.
עפ"י הניתוחים העדכניים, שהציגה החברה, הסתכמה העסקה המקוונת הממוצעת בחג ההודיה ב-
125.8 דולרים, ירידה של
1.8%. עסקה ממוצעת ב-
Black Friday עמדה על
129.37 דולרים, ירידה של
4.4%. רכישות מקוונות מהתקני מובייל יצרו כ-
52.1% ממכירות חג ההודיה.
זו השנה הראשונה בה עוקף ערוץ המכירות הנייד את המכירות ממכשירים נייחים. מכירות המובייל ב-
Black Friday היוו
49.6% מכלל המכירות המקוונות – עליה של
25% במשקלן לעומת 2013.
גולשים מהסמארטפון אך רוכשים מהטאבלט: הסמארטפון הוא בן הלוויה הדיגיטלי החדש של לקוחות רבים. מכשירים אלה מחוללים
34.7% מהתעבורה הכללית באתרי המסחר האלקטרוני במהלך
Black Friday, יותר מכפלים משיעור התעבורה של טאבלטים - כ
14.6% מהגלישה. ועדיין, כשמגיעים למכירות בפועל, ממשיכים הטאבלטים להוביל במלחמת הקניות:
16% מהמכירות למשתמשי מובייל באות מלקוחות המבצעים את העסקה מטאבלט, לעומת
11.8% המבצעים אותה מסמארטפון. משתמשי טאבלטים מבצעים עסקות בשווי ממוצע של
126.5 דולרים, לעומת
107.55 דולרים בממוצע לעסקה של משתמשי סמארטפון – פער של
17.6%.
כיסים עמוקים למשתמשי אפל. גם השנה, מובילים משתמשי
iOS של אפל בהיקף הרכישות בהשוואה למשתמשי אנדרואיד. ממוצע העסקה של משתמשים אלה עמד על
121.86 דולרים, לעומת
98.07 דולרים בעסקה ממכשיר אנדרואיד. התעבורה הכוללת ממכשירי אפל הייתה כמעט כפולה מזו של מכשירים מבוססי אנדרואיד (
34.2% לעומת
15% מכלל הגלישה באתרי המסחר האלקטרוני). בסך הכול, אחראים מכשירי
iOS ל-
21.9% מהמכירות המקוונות לעומת
5.8% מכלל העסקות, שהגיעו ממכשירי אנדרואיד.
עליה במשלוח דוא"ל מפולח. קמעונאים שלחו השנה בממוצע
5.3 הודעות דוא"ל ללקוחות בשבוע, שקדם ל-
Black Friday - ירידה של
11% בהשוואה לשבוע המקביל אשתקד. זאת, לאור המגמה של קמעונאים להפחית במשלוח הודעות אך להתמקד יותר בקהל המטרה שלהם. שיעור הפתיחה והמעבר מהודעות אלה – נמענים הפותחים בפועל את ההודעה ועוברים אל לפחות קישור אחד הכלול בהודעה – עמד השנה על
12.9% ו-
2.4% בהתאמה.
המחשב השולחני עדיין לא מת. קונים רבים ב-
Black Friday המשיכו להסתייע גם השנה במחשב שולחני לביצוע גלישה ורכישה. העסקה הממוצעת ממחשבים נייחים הסתכמה ב-
135.33 דולרים, לעומת
116.2 דולרים בערוצי מובייל - פער של
16.6%.
בהשוואה בין הרשתות החברתיות פייסבוק ופינטרסט, העלה הניתוח האנליטי של יבמ, שהפניות מפינטרסט הולידו עסקות ממוצעות של
100.24 דולרים לעומת
109.94 דולרים בהפניות מפייסבוק – פער של כ-10%. עם זאת, שיעורי ההמרה בפועל של גולשים מפייסבוק (מספר הגולשים המבצע עסקה ביחס לסך כל הגולשים המגיעים בהפניה מהאתר) היה יותר מפי 2 בהשוואה לפינטרסט.
לעיקרי הממצאים, ראה אינפוגרמה (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):