767,856 ש"ח כולל מע"מ. עד 30.9.14. נימוקים לפטור: הכנסת מתקשרת כל שנה בפטור ממכרז עם מיקרוסופט לצורך שירותי תמיכה וייעוץ עבור מערכות תוכנה של מיקרוסופט המותקנות בכנסת. לפי חוות דעת של טכנולוג ראשי באגף הטכנולוגיה והמחשוב מר שי ברקוביץ, מיקרוסופט היא הספק היחיד המספק שירותי ייעוץ למערכות החברה ורק למיקרוסופט יש יכולת לספק שירותים אלה עבור 3 מערכות: מערכת ניהול מרכז מבקרים, מערכת לניהול פניות הציבור ומערכת ניהול מסמכים ואחזור מידע. אם מיקרוסופט נותנת את השירותים באופן ישיר אין צורך לבצע הליך תחרותי בין המשווקים המורשים של מיקרוסופט בארץ.
הערה: נשאלות השאלות הבאות:
האם מיקרוסופט היא באמת החברה היחידה המסוגלת לספק שירותים עבור המערכות הללו?
האם למיקרוסופט יש התמחות בלעדית במערכות הללו?
התשובות: לא.
לא ברור למה לא נערך מכרז כחוק והאם יש למישהו בכנסת אינטרס שדווקא מיקרוסופט תמשיך לקבל פטורים חוזרים ונישנים ותבצע גם את הפעילות הזו.
עדכון 28.7.14, 00:15: פטור נוסף עד 31.5.15. גם כאן חוות הדעת היא של שי ברקוביץ.
עדכון 5.1.15, 22:21: למרות שהפטור היה על שירותי ייעוץ ותמיכה להקמת המערכות הנ"ל, מסתבר, שהעבודה עצמה - הקמת המערכות, מתבצעת גם היא ע"י מיקרוסופט ולא כפי שהוצהר בפטור הנ"ל, שנגע לייעוץ בלבד.
בנוסף, הקמת המערכות הללו ע"י מיקרוסופט לא הסתיימה במועד וההתקשרות בפטור ממכרז נמשכת למרות שיש חריגה גדולה מלוח הזמנים שאושר.
בנוסף, כאמור לעיל, מיקרוסופט אינה ספק יחיד עבור המערכות הללו. יש בשוק חברות רבות המציעות מערכות כאלו.
נראה, שהפטור ממכרז נועד אכן לעקוף בצורה בוטה את חוק חובת המכרזים.
בנווסף נראה, שיש כאן מנהל לא תקין ואי סדרים בעבודת הכנסת.