חב' eMarketer פרסמה את הדו"ח שלה:
Global Media Intelligence Report 2013 ובו כמה וכמה נתונים מעניינים.
בשנת 2008 היו ל-40% מהאוכלוסייה טלפונים ניידים. בשנה החולפת עומד שיעורם על 60.7%, ובמילים אחרות: 6 מכל 10 אנשים בעולם. כלומר, עלייה של 20% ב-5 שנים.
בשנת 2008 השתמשו 21.7% מאוכלוסית העולם באינטרנט. בשנה החולפת עומד שיעורם על 36.0%. כלומר, עלייה של 15% ב-5 שנים.
שיעור המחזיקים בסמארטפונים מבין בעלי הטלפונים הניידים ממשיך לעלות, והגיע לקצת פחות משליש ממחזיקי הטלפונים הסלולריים בעולם, ול-20.0% מאוכלוסיית העולם. זה נתון מרשים מאחר שב-2008 החזיקו בסמארטפונים רק 1.5% מאוכלוסיית העולם.
תוך 4 שנים מהיום (ב-2017) יהיו 5.102 מיליארד בני אדם בעלי מכשירים ניידים. כלומר, תוספת של קרוב ל-1 מיליארד לעומת היום (4.306 מיליארד בעלי מכשירים ניידים). באסיה יהיה הגידול בשיעור הגבוה ביותר: מ-2.423 מיליארד כיום ל-2.944 מיליארד ב-2017. זאת לעומת צפון אמריקה בה יהיה גידול מ-270 מיליון ל-287 מיליון, באירופה בה יהיה גידול מ- 672 מיליון ל-728 מיליון, באמריקה הלטינית בה יהיה גידול מ-415 מיליון ל-472 מיליון ובמזה"ת ואפריקה בהן יהיה גידול מ-526 מיליון ל-671 מיליון תוך 4 שנים.
שיעור מחזיקי הסמטארטפונים ילך ויעלה. Apple מכרה בסוף שבוע אחד
9 מיליון מכשירי אייפון 5S ו-5C. וזה מצביע על מגמה של עלייה ניכרת.
המשמעות של המספרים הללו חשובה במיוחד לבעלי אתרים באינטרנט, מפתחים ומשווקים. יש להפנות את תשומת הלב לשימוש הרב בסמארטפונים לגלישה באינטרנט ולחשיבות שלאתרים תהיינה גרסאות סלולריות.
אין ספק, ששיעור בעלי הסמארטפונים ילך ויגבר גם לאור העובדה, שיצרנים רבים בעולם מייצרים סמארטפונים עם תכונות דומות לאלה של המותגים העיקריים, אך במחירים זולים. כך, יהיו הסמארטפונים נגישים למשתמשים רבים בעולם השלישי כמו בסין ובהודו.
בנוסף, להלן קישור לפירוט נתונים שפרסמה היום eMarketer ברבים לגבי
בריטניה. מחקר שלה קובע למשל, ש-20 מיליון בריטים (שליש מהאוכלוסייה) ישתמשו בטאבלט בשנת 2013, ומספרם יגדל ל-34.8 מיליון בשנת 2017 (למחצית מהאוכלוסייה). מדובר באנשים שמשתמשים בטאבלט לפחות פעם בחודש אפילו אם הם חולקים אותו במשפחה. 59% מהטאבלטים שנעשה בהם שימוש בבריטניה הם האייפד. אולם, שיעורו של האייפד יקטן למחצית ואף פחות לאור תחרות גוברת מצד הטאבלטים של אנדרואיד ווינדוס. בנוסף,
8.8% מהמשתמשים בטאבלטים הם בגילאי 0-11 ו-7.2% בגילאי 12-17. כלומר, 3.2 מיליון ילדים וצעירים בבריטניה משתמשים בטאבלטים.