מחקר חדש: גידול בשימוש באינטרנט וצריכת טכנולוגיות חדשות משנים בצורה דרמטית את מדינות ערב
דף הבית >> חדשות >> חדשות מהעולם הערבי >> מחקר חדש: גידול בשימוש באינטרנט וצריכת טכנולוגיות חדשות משנים בצורה דרמטית את מדינות ערב
מחקר חדש: גידול בשימוש באינטרנט וצריכת טכנולוגיות חדשות משנים בצורה דרמטית את מדינות ערב
מאת: אבי וייס 01.04.13, 19:00
מחקר, שפורסם לאחרונה, שופך אור על חדירת האינטרנט במזה"ת וצפון אפריקה. מהפכת הפס הרחב והתחרות בתעשיית הטלקום תורמות רבות לכלכלת האזור הערבי.
מכון המחקר Ipsos(ראה מצגת בתחתית הכתבה) פרסם לאחרונה מחקר במדינות MENA (המזה"ת וצפון אפריקה), המתווסף למחקר אחר שפרסמנו כאן, המגלה שגידול בשימוש באינטרנט ובטכנולוגיות חדשות משנה באופן דרמטי את דפוסי הצריכה במדינות ערב וצפון אפריקה.
להלן מובאת טבלה המתארת את שיעור החדירה ב-3 קבוצות מדינות ערב (11 מדינות):
קבוצת המדינות
אוכלוסייה מעל גיל 15
מס' משתמשי אינטרנט
אחוז חדירת האינטרנט
ס"ה 11 מדינות ערב
102,895,268
39,249,068
38%
מדינות המפרץ: ערב הסעודית, איחוד האמירויות, כווית, קטאר, עומאן
26,711,000
16,220,813
61%
צפון אפריקה: מרוקו, ערי מצרים
43,071,000
12,940,822
30%
מדינות הלבנט: לבנון, סוריה, ירדן, עיראק
33,113,268
10,087,433
30%
בפילוח לפי כל אחת מ-11 מדינות ערב מתקבלת התמונה הבאה:
המדינה
אחוז חדירת האינטרנט
מספר משתמשי האינטרנט
איחוד האמירויות
71%
4,674,537
כווית
62%
1,664,381
קטאר
61%
890,160
ערב הסעודית
60%
8,493,252
לבנון
52%
1,590,847
ירדן
48%
1,907,451
מרוקו
35%
7,743,266
סוריה
30%
2,736,715
עומאן
28%
498,483
ערי מצרים
25%
5,197,556
עיראק
23%
3,852,420
לגבי סוגי הדפדפנים, בדצמבר 2012 שלט הגוגל כרום (כ-30%) במגמת עליה תלולה, אחריו אקספלורר 8 במגמת ירידה תלולה ואקספלורר 9 במגמה יציבה (כ-12% כ"א), ושאר הדפדפנים הם בשימוש באחוזים בודדים כ"א.
יש שוני בין מדינות ערב בסוגי דפי האינטרנט הנצפים ביותר:
ערב הסעודית בולטת בהשוואה לשאר המדינות בצפייה בדפים פיננסיים, קריירה (חיפוש עבודה), וידאו ואתרי ממשלה.
מצרים בולטת בדפים הנצפים ביותר של אתרי מוזיקה, דת והיכרויות.
ירדן בולטת בשימוש במדיה חברתית, וצפיה באתרי משחקים וחדשות.
איחוד האמירויות בולטת בשימוש בדוא"ל, וצפיה באתרי עסקים ונדל"ן.
המסחר האלקטרוני במדינות ערב מוגבל לבנקאות ברשת, להזמנת נסיעות ולמכירות פומביות. המוצרים הנקנים ביותר ברשת במדינות ערב הם הבגדים.
לגבי מכשירי הסלולר: בינואר 2013 שלטה אפל בכיפה (למעלה מ-50%) במגמת ירידה, ולאחריה סמסונג (כ-30%) במגמת עליה ונוקיה (כ-10%) במגמת ירידה.