מחקר באירופה: כ-60% ממשתמשי האינטרנט ביבשת קונים ברשת
מאת: מערכת Telecom News, 15.10.13, 23:05
מחקר אירופאי, שפורסם היום לגבי שנת 2012 מגלה, שבגדים, מוצרי ספורט ומוצרי צריכה הם הנפוצים ביותר בקניות ברשת. מוצרי מזון הם בתחתית.
מחקר של Eurostat תחת הכותרת: Europe Year of Citizens 2013, שפורסם היום, מצביע על כמה ממצאים מעניינים לגבי דפוסי הקנייה של האירופאים באינטרנט.
1 מכל 3 משתמשי אינטרנט באירופה קונים בגדים ברשת ורק 1 מתוך 10 קונים מזון ברשת.
בריטניה ונורבגיה הן המדינות בהן שיעור הקונים ברשת הוא הגבוה ביותר. מנגד, ברומניה ובבולגריה פחות מ-20% ממשתמשי האינטרנט ביצעו לפחות קנייה אחת ברשת ב-2012. ראוי לזכור, שבאירופה יש מדינות, שחלק ניכר מהאוכלוסייה שלהן לא משתמש באינטרנט. למשל, בשנת 2012 נמצא, שכ-65% מהיוונים לא השתמשו מעולם באינטרנט.
אחוז משתמשי האינטרנט באירופה שקונים ברשת: ס"ה 59% ממשתמשי האינטרנט ביבשת.
מדינה
אחוז הקונים ברשת
מדינה
אחזו הקונים ברשת
בריטניה
82%
סלובניה
49%
נורבגיה
80%
פולין
47%
שבדיה
79%
צ'כיה
43%
דנמרק
79%
ספרד
43%
גרמניה
77%
לטביה
37%
לוקסמבורג
73%
קרואטיה
36%
פינלנד
72%
יוון
36%
צרפת
69%
קפריסין
35%
הולנד
69%
הונגריה
35%
מלטה
63%
פורטוגל
35%
אוסטריה
60%
ליטא
30%
אירלנד
57%
אסטוניה
29%
איסלנד
56%
איטליה
29%
סלובקיה
56%
בולגריה
17%
בלגיה
55%
רומניה
11%
שיעור הקניות ברשת לפי סוג הרכישה בקרב משתמשי האינטרנט בשנים 2008 לעומת 2012:
סוג
2008
2012
בגדים, דברי ספורט, מוצרים
21%
32%
נסיעות, חופשת, מלונות
21%
32%
ספרים, מגזינים, e-learning
19%
23%
מזון
6%
9%
בשנת 2012:
בגרמניה נרכשו בגדים, ספורט ומוצרים בשיעור הגבוה ביותר: 49%
בשבדיה נרכשו נסיעות, חופשות ומלונות בשיעור הגבוה ביותר: 60%
בלוקסמבורג נרכשו ספרים, ומגזינים בשיעור הגבוה ביותר: 47%
בשבדיה נרכש מזון בשיעור הגבוה ביותר: 21%
על המצב העגום של הסחר האלקטרוני בישראל ניתן לקרוא - כאן.