כיצד מקימים דף פייסבוק עסקי נכון? טיפים, המלצות, כלים ותובנות
מאת:
ורד מודעי, 1.8.14, 10:00
מספר דרכים ופעולות, שתעזורנה לכל בעל עסק לעלות על הדרך הנכונה, לקדם את הדף שלו ולהבליט אותו אל מול המתחרים. אפשר להצליח גם בפייסבוק.
הקמת דף פייסבוק לעסק שלך אינה דבר מסובך: מספר הגדרות קצרות והופ, אתה על הסוס. אולם, מה עכשיו? איך לגרום לאנשים לראות דווקא את
הדף שלך, מבין מבחר הדפים העצום הקיים ולגרום להם לעשות לך לייק?
הנה מספר דרכים שתעזורנה לך לעלות על הדרך הנכונה, בעידן הרשתות החברתיות שבמרכזן פייסבוק, לקדם את הדף שלך ולהבליט אותו אל מול המתחרים.
שדרג את פרק האודות
הדבר הראשון, אותו מומלץ לשדרג, הוא פרק האודות, שמורכב מכמה משפטים קצרים המספרים הכל על העסק שלך ועושים את פעולת השיווק הראשונית והחשובה ביותר. זכור, המשפטים צריכים להיות קצרים ולהעביר מסר מיידי עם נימה אישית המכוונת לגולש, שיגרום לקורא אותם לרצות לגלות עוד על העסק שלך ולהשאר בדף ולחזור אליו בעתיד.
שדרג את הפרופיל האישי של הדף
השתמש בהקמת הדף כדי לענות לעצמך ולאוהדים שלך על השאלות הבאות:
במה נבדל את העסק שלך מעסקים דומים?
מיהו קהל היעד שלך ומה הוא מחפש כשהוא מגיע לדף שלך?
מהן הבעיות הניצבות בפני קהל היעד שלך וכיצד אתה יכול לעזור לו לפתור אותן?
מהי הדרך הטובה ביותר לזהות את עצמך כפותר בעיות בתחומך?
מה הצעד
הבא אותו אמור לעשות הגולש המגיע לדף שלך?
מה המטרה העיקרית שלך בשיווק בעזרת פייסבוק?
צור דף נחיתה יחודי וחבר אותו כטאב בפייסבוק להניע לפעולה
דף נחיתה לא חייב להיות רק באתר אינטרנט. ניתן להוסיף אותו גם כטאב בדף הפייסבוק העסקי. עצב דף נחיתה חדש, או השתמש בדף נחיתה קיים מאתר האינטרנט שלך והטמע אותו בעזרת אפליקציה, שנקראת
Static HTML, באחד הטאבים בעמוד שלך והעזר בה כדי להניע אנשים לפעולה בדף שלך.
איך מוסיפים? בקלות...
הוסף טאב לעמוד שלך.
בחר באפשרות "אתר" (
Website).
העתק את כתובת עמוד הנחיתה מהאתר שלך (
URL).
סמן על "הסר גלילה" להתאמה נוחה של גודל הדף לפייסבוק.
לחץ על "שמור ופרסם" (
Save and Publish).
צור תמונה מתאימה לטאב שלך (בגודל 111
X74 פיקסל) והוסף אותה לטאב. אם תעביר מעליה את העכבר יצוץ לפניך כפתור העריכה (
Edit Settings). שנה את שם הטאב לבחירתך.
זהו, יש לך דף נחיתה בפייסבוק.
השקע בתמונות איכותיות שתתפוסנה את העין
גרפיקה יכולה לעשות את ההבדל בין הדף שלך ולבין הדף של המתחרים. לכן, זה מקום, שחשוב להשקיע בו. הצג צילומים איכותיים של המוצרים או השירותים אותם אתה מציג. השקע באינפוגרפיקות מרשימות ותן רושם כללי של מוצר \ שירות איכותי. זה ישתלם לך.
השקע בטקסטים מגוונים
כאשר אתה מעלה פוסטים השתמש במגוון של טקסטים כגון מאמרים מקצועיים, כתבות קצרות, טיפים יומיים, חידונים, השלמות ושאלות ותשובות. אלה יקחו את הדף שלך צעד קדימה ויגרמו לגולשים לרצות לחזור אליו.
אל תעלה רק תכנים עסקיים. תן לגולשים ליהנות מהדף שלך. העלה תכנים הרלונטיים לדף אך לא בהכרח באופן ישיר. למשל, אם אתה מפרסם כלי אוכל אתה יכול להציג תכנים מעולם עיצוב השולחנות ודברים הקשורים לעולם האוכל. בנוסף, אל תשכח להניע את הגולשים לפעולה, כדי לגרום להם להגיב על הפוסטים אותם אתה מעלה.
הוסף טופס "צור קשר"
אין צורך להסביר את חשיבותו של טופס יצירת קשר. הוא יאפשר ללקוחות פוטנציאליים ליצור איתך קשר ראשוני, לשאול שאלות ועוד.
איך יוצרים טופס כזה? גם זה די קל...
השתמש באחת האפליקציות הקיימות ברשת כמו
Contact Form או
Contact+ או אחרת* המתאימה לצרכיך:
לחץ על "השתמש כעת" (
Start Using).
בחר בעמוד הפייסבוק שלך ואשר (
Submit).
*ייתכן שהפעלת הטופס תשתנה בהתאם לאפליקציה בה תבחר.
הוסף קישור לפלטפורמות חברתיות אחרות בהן אתה פעיל
השתמש באפליקציות השונות הקיימות ברשת לחבר פלטפורמות חברתיות אחרות כמו: אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט ואחרות לדף שלך ואפשר לאוהדים שלך לקבל תמונה מלאה על היכולות והפעילות שלך.
הוסף כפתור לייק באתר האינטרנט שלך
לאחר שהעלת את הדף שלך לאוויר אל תשכח להוסיף כפתור לייק לאתר. העברת המשתמש לדף הפייסבוק שלך תחשוף אותו לתכנים נוספים אותם פרסמת בדף ותאפשר לו להכיר אותך יותר לעומק ולהפוך אותו מלקוח מזדמן ללקוח חוזר והרי בסופו של דבר זו המטרה.
בהקמת דף פייסבוק עסקי אתה מודיע לעולם על קיומך ורוצה להגיע לקהל רחב ככל האפשר של גולשים. בעזרת מספר פעולות פשוטות, המופיעות לעיל, תוכל להביא יותר גולשים לדף שלך ולעלות את מספר הצפיות והשיתופים.
מאת:
ורד מודעי, אוגוסט 2014,
דיגיטל בוסטר, ניהול מדיה חברתית.
Social Media Management
vered.modai@gmail.com