10 טיפים להשתלטות על העומס הדיגיטלי לפני שהוא ישתלט עליכם
מאת:
מערכת Telecom News, 5.2.23, 12:49
כולנו משאירים אחרינו שובל של נתונים ברשת וחשוב לנהל טוב יותר את המידע האישי. מהלך חכם יהיה להגביל את נפח המידע שמשתפים עם חברות ושמפרסמים באינטרנט בעצמנו, כדי לצמצם את סיכוני האבטחה והפרטיות הנובעים מכך. 10 צעדים מובילים כדי להתחיל.
הבעיה עם שיתוף היתר
ככל שתשתפו עם יותר אתרי חברות ואפליקציות את המידע אישי ופרטי חשבון, כך יגדל הסיכוי, שהפרטים ידלפו בסופו של דבר אם אחת מהחברות הללו תיפגע, או אם אתם מותקפים ישירות ע"י האקרים. יש גם סיכוי גדול יותר שהגלישה ומידע אחר ישותפו עם מפרסמי צד שלישי ואחרים. וכמובן, אם אתם מפרסמים תוכן ברשתות החברתיות, ייתכן שאתם מזמינים את כל העולם פנימה כדי להתבונן בחיי היומיום שלכם.
זה לא רק מסכן את האבטחה והפרטיות האישית. גם המעסיק עלול להיות בבעיה אם משתמשים במכשיר של העבודה כדי לשתף מידע, כשחלק ממנו יכול להיות גם מידע ארגוני. אפילו משהו תמים כמו שם של חיית מחמד או פרטים על התפקיד הנוכחי יכול לשמש האקרים כדי לנסות ולפצח חשבונות מקוונים פתוחים, ו/או להתאים אישית התקפות פישינג כדי להשיג מידע רגיש עוד יותר.
הגבלת המידע שמשתפים או מפרסמים היא חשובה בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, אבל עם כל כך הרבה מידע, שמפוזר בכל מקום (אתרים, חשבונות, מכשירים) זה יהיה קצת מאתגר לדעת איך להתחיל.
חברת אבטחת המידע
ESET ישראל מציעה 10 צעדים מובילים כיצד להתחיל:
- הורידו פחות אפליקציות
יישומים ניידים דורשים לעתים קרובות מהמשתמשים להזין כמות משמעותית של מידע אישי ו/או פיננסי כדי לעבוד כמתוכנן. הם עלולים גם לעקוב אחר מיקום, פעילות גלישה ומידע אחר המשותף לאחר מכן עם צדדים שלישיים. סביר להניח, שככל שנרשמתם לפחות אפליקציות, כך המידע שלכם יהיה פחות חשוף.
צריך לרענן את ברירת המחדל - לא להוריד ואח"כ לשאול שאלות, אלא הפוך. בדקו האם באמת מדובר באפליקציה שאתם צריכים.
אחת לכמה זמן נקו את המכשיר מאפליקציות, שאינכם משתמשים בהן. על הדרך בידקו גם את ההרשאות, שנתתם לאפליקציות, שהחלטתם לשמור.
- הגדירו פחות חשבונות מקוונים ונקו חשבונות קיימים
חברות רוצות את הנאמנות שלכם. זו הסיבה, שהן ידחפו אתכם להקים חשבון כדי להשתמש בשירות שלהן. כך, שאתם תשתפו מידע שהן יוכלו להפיק ממנו רווחים. זה יכול להיות כל דבר, מחנות מסחר אלקטרוני ועד אתר מדיה. התנגדו לדחף לעשות זאת, גם אם זה אומר שהתשלום ופרטים אחרים לא יישמרו בפעם הבאה שתבקרו. אי נוחות קטנה היא לעתים קרובות המחיר שמשלמים עבור פרטיות ואבטחה רבה יותר.
אם במהלך השנים הגדרתם חשבונות מקוונים, שאתם כבר לא באמת צריכים ומשתמשים בהם, סגרו אותם.
- היזהרו משיתוף נתונים רגישים
לפעמים שיתוף מידע הוא בלתי נמנע כדי לקבל את הסחורה או השירותים שרוצים, אבל שימו לב למה שאתם מוסרים. אלא אם כן הדבר הכרחי, אל תשתפו דברים כמו מספרי טלפון, כתובות דוא"ל, כתובות מגורים ופרטים שיש להם ביקוש רב במחתרת פשעי הסייבר. באמצעות הודעות פישינג, ניתן להשתמש בהודעות דוא"ל ובמספרי טלפון כדי לשלוח דואר זבל לנמענים. השתמשו בחשבונות אורחים כשאתם קונים באינטרנט כדי להפחית עוד יותר את הסיכון.
- חשבו פעמיים לפני שאתם משתפים ברשתות החברתיות
מדיה חברתית היא כמו מגפון דיגיטלי. עבור רבים מאיתנו, התוכן שאנו משתפים יהפוך לכמעט בלתי אפשרי להסרה או לביטול ברגע שיעבור לחיות בדיגיטל. לכן שקלו תחילה כיצד תוכן זה עשוי להתקבל ע"י אחרים ואל תשכחו גם מעסיקים פוטנציאליים עתידיים. שקלו להגביל את הפרופיל רק לחברים/אנשי קשר, ולא להוסיף מישהו, שאתם לא מכירים בחיים האמיתיים.
- ממשו את הזכות פשוט למחוק
חפשו באינטרנט את שמכם כדי לראות מה יש שם בחוץ וצרו קשר ישירות עם בעלי אתרים כדי לבקש הסרה. לאחר מכן
צרו קשר עם מנועי חיפוש כמו גוגל כדי לעשות את אותו הדבר.
- שמרו על המיקום שלכם בסוד
אחת הצורות הפולשניות ביותר של איסוף נתונים היא מעקב אחר המיקום שלכם. צדדים שלישיים יכולים להרכיב תמונה מדויקת מאוד של התנועות וההרגלים היומיומיים שלכם באמצעות ידע על המיקום שלכם. זה לא רק מסכן את הפרטיות הדיגיטלית שלכם, זה גם עלול גם לסכן את הבטיחות הפיזית. הקפידו למנוע מאפליקציות לעקוב אחר מיקומכם.
- אל תעביר את הנתונים שלך לסקרים ופעילויות מקוונות
האינטרנט עמוס בתחרויות ובהצעות לפרסים, לעתים קרובות בתמורה להשלמת סקרים מקוונים או דומים. חלקם הם קמפיינים שיווקיים, שנוצרו כדי לבנות רשימות אנשי קשר. אחרים עלולים להיות מאמצים פליליים, שנועדו לגנוב את המידע האישי ולהשתמש בו בקמפיינים של פישינג או פשוט למכור אותו
ברשת האפלה.
- לא צריך את כל הניוזלטרים
אל תירשמו לכל ניוזלטר שצץ בדרככם. הירשמו רק לכאלה שאתם יודעים, שיספקו לכם ערך מוסף ואל תתנו את כתובת המייל שלכם לכל חברה רנדומלית. שקלו להשתמש בכתובת מייל ייעודית לשימושים מהסוג הזה.
- השביתו קבצי Cookie של צד שלישי
קובצי Cookie הם קבצים זעירים, שהורדו למחשב או למכשיר שלך בעת ביקור באתר אינטרנט. הם משמשים את בעלי האתר כדי ליצור פרופיל של מי שמבקר באתר שלהם וכדי לשמור העדפות לביקורים עתידיים. למרות שזה עשוי לשפר את חוויית הגלישה, רבים מאיתנו היו מעדיפים שלא לשתף מידע מסוג זה, שיכול לכלול גם שמות משתמש וסיסמאות. אם מוצגת בפניך הבחירה בעת ביקור באתר אינטרנט, סרבו לאפשר עוגיות.
- הגבילו את מספר המכשירים בהם אתה משתמשים
כל אחד מהמכשירים הוא אוצר פוטנציאלי של נתונים העלולים להיחשף אם המכשיר יאבד או ייגנב. האם באמת אתם צריכים לקנות את הטאבלט החדש? אם התשובה היא עדיין "כן", האם אתם חייבים לסנכרן אליו את כל הנתונים האישיים שלכם?