כמות השערוריות במשרד התקשורת המריאה לשחקים. היקף כזה אדיר של פאשלות וכישלונות לא היה מעולם בהיסטוריה של משרד התקשורת, שעובד נגד האינטרסים של הציבור ובשירות קבוצת סלקום ושות', ללא כל הפוגה, בניגוד לחוקי מדינת ישראל, וצמרת משרד זה סבורה, שהיא "חסינה" מחקירות, בגלל ההגנה של "קליקת הפרקליטים" על מעשיה והחלטותיה, בעיקר בשוק הסלולר.
מאת:
אבי וייס, 16.7.19, 07:00
לפני כשבועיים פרסמנו כאן תחת הכותרת: "
עוד 4 שערוריות במשרד התקשורת: מתי תפוטר הצמרת העובדת למען סלקום?", לא פחות מ- 4 שערוריות, וסברתי (בטעות) שקצב השערוריות
יתמתן, עם כניסת שר חדש (השר
דודי אמסלם, בתמונה משמאל) לתפקידו.
טעיתי. בשבועיים שחלפו פרסמתי בכתבות נפרדות 3 "פלופים" \ שערוריות ענקיות טריות (
מכרז "הישראבלוף" של 5G (מכרז הזוי שכולל בתוכו עשרות שגיאות מקצועיות חמורות),
חיסול "חוק 6 הדקות", והמשך שערוריית "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" (
כאן ו
כאן), נושא שנחזור אליו - ודי בקרוב.
בשבוע האחרון הצברו אצלי
לא פחות מ-10 שערוריות בו זמנית, ולכן הן מרוכזות כאן בכתבה אחת.
מה המשמעות של זה? כבר כתבתי
בחשיפה הקודמת... זה חוזר על עצמו בכותרת כאן למעלה.
יש עוד חשיפות, המון, הן תפורסמנה בקרוב. אלה רק 10 חשיפות, שכבר סיימתי לטפל בהן בשבוע האחרון...
1. חשד לחבלה באתר משרד התקשורת וזיוף מסמך של מנכ"ל המשרד:
מדובר בפרשה חמורה, שאנו רק בתחילתה, ועיקר החשיפות בנושא זה תהיינה כנראה בשבוע הבא, לאחר שאסיים את כל הבדיקות.
ביום
12.7.19 שלחתי את השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת:
"באתר משרד התקשורת
היה מסמך מ-
21.5.18 בנושא "מוקדי פניות טלפוניים של בעלי רישיון למתן שירותי בזק – החלטה".
המסמך הזה כלל את ההחלטה וכלל נספחים עם תיקוני הרישיונות (דוגמה לתיקון כזה –
כאן).
המסמך
נעלם לחלוטין מהאתר וגם לא ניתן למצוא אותו בכלי החיפוש באתר (נכון להיום).
אולם, יחד עם זאת, העתק מהמסמך הזה נשאר גנוז באתר המשרד
כאן, והוא גם
מצ"ב למייל, למקרה שייעלם לגמרי [מהאתר].
אגב,
השימוע מ-
21.1.18, שנעשה קודם ושנוגע להחלטה הזו – לא נעלם מהאתר והוא
כאן.
אולם, גם
הנספחים של המסמך הזה
נעלמו (הם היו חלק מהטאב באתר, שכלל את תוצאות השימוע), ובהם יש את הדבר הכי מעניין וחשוב, שמסביר, כנראה,
למה המסמך הזה גם הועלם מהאתר וגם שונה (
מצ"ב צילום של קטע מהנספח למסמך המקורי, שנעלם בגרסה המוסתרת, שמצאתי שיש באתר).
השאלות:
1.
מי הורה להוריד את ההחלטה הזו של המנכ"ל מ-21.5.18 מאתר משרד התקשורת ולהסתיר אותה (ואת כל הנספחים שלה) מהציבור?
2.
מי שינה וטיפל בהחלטה של המנכ"ל וגם הוציא ממנה את כל הנספחים (שהם החלק החשוב בהחלטה, כי הם מראים שב- 21.3.19 היה אמור התיקון הזה להיכנס לפועל – מה שלא קרה)?
3.
מה נעשה כדי לתקן את השיבוש החמור הזה במסמכי משרד התקשורת, מה שנועד להסתיר אולי מעשים פסולים אחרים, שנעשו בנושא זה?".
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
בקרוב אחשוף את המשך הפרשה הזו.
2. משקרים לציבור בנושא "ההדדיות" בתשתיות התקשורת הקוויות, כאילו החובה הזו לא חלה על סלקום ופרטנר:
נושא "ההדדיות" בתחום השימוש בתשתיות התקשורת הקוויות בישראל, מכוסה באתר זה ב-31 כתבות, החושפות את כל השערוריה סביב הנושא הזה, שערוריה, שהיא חלק קטן אבל חשוב, ממה שאני מכנה "
תיק 5000".
החידוש הטרי: משקרים בלי למצמץ לאזרחים
ומטעים אותם (בכוונה) בעובדות לא נכונות ובהבנת החוק.
ביום 15.7.19 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"שלום רב,
בהמשך לפנייה, שיש כאן למטה והתשובה, שיש בה,
משהו לא מסתדר לי עם העובדות בתשובת משרד התקשורת, שיש כאן למטה ["אין חובה לסלקום/פרטנר לספק תשתית לספקי שירות אחרים. החובה הזו חלה על בעלי תשתית בלבד"].
א. החוק, התקנות ו"תיקי השירות"
חלים על כל החברות ("
חובת ההדדיות", ההודעה לתקשורת -
כאן).
ב. לפרטנר
יש תשתיות סיבים ברחבי הארץ, לא רק מה שפרטנר פרסה בשנתיים האחרונות, אלא מאז שפרטנר רכשה את תשתית
IC-1 מ-
Med1 ב-
2005 ומאז 2005 פרטנר הרחיבה את התשתית הזו של סיבים, בכל רחבי הארץ.
ג. לסלקום יש תשתית סיבים ברחבי הארץ, עוד
לפני הרכישה של
IBC-אנלימיטד
ולפני תחילת הפריסה הטרייה המתחרה בפרטנר, מלפני כשנתיים. סלקום החלה בפריסת סיבים ברחבי הארץ כבר ב-
2006 (כתחרות לפרטנר ורצון להשתחרר מהתלות מבזק, באותן שנים).
מה התייחסותכם לתשובה שלכם הזו והאם בכוונתכם לתקן אותה?"
***************************************************************************************************
From: ב[
mailto:XX@gmail.com]
Sent: Monday, July 15, 2019 11:52 AM
To: אבי וייס
Subject: Fwd:
פנייה מס' 124138 - מר XX - פנייה למשרד התקשורת
---------- Forwarded message ---------
מאת:
Pnyot <
Pnyot@moc.gov.il>
Date:
יום ה׳, 24 בינו׳ 2019 ב-8:03
Subject:
פנייה מס' 124138 -
מר בXX - פנייה למשרד התקשורת
To: XX
להלן מענים כדלהלן:
באשר לפנייתך: אשמח לדעת כיצד מהלך של מנכ"ל משרד התקשורת יגביר את הפריסה בזמן
שסלקום ופרטנר
לא מאפשרות שימוש בסיבים שלהם לספקי אינטרנט חסרי תשתית?
תשובתנו:
ככל שספקי השירות יפרסו יותר סיבים ובאמצעותם יספקו שירותים, הדבר יוביל את חברות התשתית לפרוס גם הן...ככה מייצרים תמריץ ע"י תחרות.
לגבי מתן שימוש לאחרים בסיבים עצמם, החובה הזו קיימת בתיקי השירות של חברות התשתית.
לאחרונה בחוק ההסדרים הוטלה חובת ההדדיות על כלל החברות אולם הכוונה לתשתיות הפאסיביות קנים, גובים וכיו"ב.
באשר לפנייתך: אשמח לדעת אם קיימת
חובת הדדיות בפריסה סיבים של חברות סלקום פרטנר הוט ובזק
להגברת התחרות ?
תשובתנו:
אין חובה לסלקום/פרטנר לספק תשתית לספקי שירות אחרים
החובה הזו חלה על בעלי תשתית בלבד".
***************************************************************************************************
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
מי שמעוניין להעמיק בהבנת "פלונטר הסיבים" שנוצר בישראל, מוזמן לקרא את המאמר המעניין של
ארז רביב -
כאן.
3. התעלמות מתלונה חריפה אודות "תרגיל" של גולן טלקום בעניין החיוג לחו"ל:
ביום 10.7.19 פניתי לצמרת משרד התקשורת (וגם לגולן טלקום) בשאלה הבאה:
"המתלונן כאן [למטה] טוען, שכבר פנה אליכם בעבר וזה טופל, אבל
התופעה של חסימת חיוג לחו"ל ע"י גולן טלקום חזרה.
מה ידוע לכם בנושא והאם זה נכון?
"
***************************************************************************************************************
נתקלתי בתופעה שהיא שערורייה (אין דרך אחרת לתאר אותה) ואני מעוניין שתבדוק ותפרסם את העניין.
המדובר הוא בחברת גולן טלקום אשר חוסמת את החיוג לחו"ל דרך המפעילים הבינלאומיים 013 ו-014 (יכול להיות שעוד מפעילים חסומים,
פשוט לא ניסיתי) בשיחה שקיימתי עם שירות הלקוחות של גולן טלקום נאמר לי כי ישנה תקלה בחיוג לחול דרך המפעילים הנ"ל וניתן לחייג לחו"ל דרך המפעיל 016
פניתי לחברת נטוויז''ן על מנת לברר את העניין מולם ושם נאמר לי כי ידוע להם שגולן טלקום חוסמת בכוונה את החיוג דרכם לחו"ל על מנת שיחייגו דרך המפעיל שלהם 016
מילא אם היה מדובר בתקלה ניחא. אלא שזה לא הפעם הראשונה שאני נתקל בתופעה הזאת.
בתקלה הזאת נתקלתי כבר כמה פעמים ולאחר שפניתי בעניין למשרד התקשורת העניין סודר ולאחר כמה החודשים הבעייה חזרה שוב.
לדעתי גולן טלקום צריכה להקנס על זה. מדובר בשערורייה.
מצורף קישור של הפניות שלי למשרד התקשורת בעניין [הקישורים למסמכים נשלחו לצמרת משרד התקשורת והם שמורים במערכת].
*******************************************************************************************
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
עדכון 19.7.19: התקבלה
תגובת משרד התקשורת:
"במענה לפנייתך ברצוני להשיב כי מחברת גולן טלקום נמסר למשרדנו המידע הבא:
- אין על שמך [שמו של המתלונן] קו בגולן טלקום שמספרו XXX.
- יש על שמך מספר קווים בגולן טלקום, ובהם קו מספר YYY. בקו זה בוצעו חמישה חיוגים למקסיקו בתאריכים 10.7.2019 ו-11.7.2019 וכל השיחות הללו עברו בהצלחה לנטוויז'ן 013.
- בין התאריכים 20.06.2019-1.07.2019 הייתה תקלה חלקית בתקשורת בין גולן טלקום למב"לים 013 ו-014 שגרמה להפרעות בניסיונות חיוג לחו"ל של מספר מצומצם של כ-2,000 לקוחות גולן טלקום המשויכים למב"לים אלה, אשר ניסו לחייג לחו"ל באמצעותם.
- על לקוחות אלה נמנה גם הקו ZZZ.
- התקלה תוקנה ביום 1.7.2019."
לא ברור מהתשובה הזו, האם גולן טלקום עדכנה את משרד התקשורת בדבר התקלה הלא קטנה והלא קצרה הזו (4 שבועות של תקלה, לכאלפיים לקוחות), כאמור ברישיון של גולן טלקום, או שמשרד התקשורת גילה את התקלה הזו בדיעבד, רק בעקבות הפנייה שלנו. אם התקלה לא דווחה למשרד התקשורת, לא ברור מה משרד התקשורת נקט, כדי להטיל סנקציה מתאימה על גולן טלקום, אודות
אי תיקון תקלה טכנית, במשך חודש שלם.
4. מי משלם את הקנסות, שיו"ר מועצת הכבלים והלוויין ("בהטלת תפקיד") מטיל על HOT ו-YES?
ביום 11.7.19 פניתי לצמרת משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין בשאלות הבאות:
"1. פורסם באתר המשרד על
קנסות שהוטלו ע"י המועצה. הפרסום היה
באיחור. למה?
2.
שאלה נוספת נשאלת: מי ישלם את הקנסות?
האם חברות התקשורת
HOT ו-YES
שקיבלו את הקנס? או בעלי אפיקים 26 ו-22,
שביצעו את העבירות, אבל אי אפשר להטיל עליהם קנסות, כי הם לא בעלי רישיונות?
יש חוק בעניין זה - ס' 252א' לחוק העונשין
: " א
. לא ישלם תאגיד, במישרין או בעקיפין, קנס שהוטל על זולתו, ולא ישלם מעביד קנס שהוטל על עובדו
; העובר על הוראה מהוראות סעיף קטן זה, דינו - מאסר שנה אחת".
פירוט נוסף
! כאן.
האם זה יהיה
גם במקרה הזה?".
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
5. היכן הרישיון לניסוי של הוט? האם יש כאן עוד שירות תקשורת ללא רישיון (עבירה פלילית, שבצידה עד 3 שנות מאסר)?
ביום 7.7.19 שלחתי את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת (גם לשר):
"לפני שבוע
חברת הוט דיווחה לציבור, שהיא החלה בניסוי של
שירותי OTT ללא ממיר לטלוויזיות חכמות.
הסתכלתי באתר משרד התקשורת בטאב של רישיונות לניסויים טכנולוגיים (
כאן) ואין שם כל רמז לרישיון לניסוי כזה.
היכן הרישיון של הוט לעניין הזה?".
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
6. למה לחברות הסלולר מותר להפעיל טכנולוגיית VoWiFi - בניגוד למדיניות המשרד?
ביום 27.6.19 שלחתי את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"חברות הסלולר ביקשו
וקיבלו אישור להפעיל שירותי קול מעל לרשת ה-
WiFi הביתית (או המשרדית).
ראה דוגמה לרישיון של פלאפון (מצ"ב צילום):
אולם, אישור
זה סותר את מדיניות WLAN של משרד התקשורת, שעדיין בתוקף ולא שונתה (
כאן), ויש במדיניות הזו פסקה ספציפית
האוסרת העברת קול על רשת WiFi (מצ"ב צילום):
יש איזה הסבר לסתירה הרגולטורית הזו?"
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
הבעיה הזו
הרבה יותר סבוכה, כי היא גם הוכנסה בצורה מאוד ערמומית לעניין ההחזרים הכספיים לחברות הסלולר ב
מכרז 5G.
כך, משרד התקשורת מרשה לחברות הסלולר ליישם VoC ללקוחותיהן (ובכך מנע זאת מהמתחרות והביא לסגירת 2 חברות מתחרות, שרצו לפעול ולתת שירות זול ומתקדם לציבור בשיטת ה-VoC):
למרות שהמסמך של מדיניות VoC קובע, ש-VoC משום מה
שירות קווי, שדורש רישיונות קוויים, שמאוד יקרים ובלתי מתקבלים על הדעת לספקי MVNO קטנים (והקביעה ההזויה הזו עד היום
לא בוטלה), משרד התקשורת
אישר לחברות הסלולר הגדולות 2 שירותים בטכנולוגיית VoC:
1) שירותי
VoLTE - קיים כבר בפלאפון ובפרטנר. אין בסלקום. (כנראה תמתין ליישם זאת, כדי לקבל הטבה כלכלית משמעותית במכרז ה-5G).
סטטוס יישום VoLTE
בעולם, נכון לחודש מאי 2019,
מצוי כאן - למתעניינים. בקצרה: 256 מפעילי סלולר ב-116 מדינות מספקים כבר ללקוחותיהן שירותי VoLTE.
2) שירות
VoWiFi. ב
הוט מובייל זה נקרא:
VoWiFi Calling, בפרטנר ובפלאפון וזה נקרא:
WiFi Calling.
יש יתרונות רבים לטכנולוגיית VoC, שלא כאן המקום לפרט אותם. הנקודה החשובה כאן:
משרד התקשורת עובד בשירות חברות הסלולר הגדולות ודואג רק לאינטרסים הכלכליים שלהן, ודואג, שלא יהיו מתחרים לחברות הללו בשוק הסלולרי, בטכנולוגיות זולות ביותר, איכותיות ומתקדמות.
זו הבעיה מס' 1 של משרד התקשורת הישראלי.
כולם עוצמים עין ונותנים לכאוס הרגולטורי הזה - להמשיך באין מפריע.
המשך יבוא ודי בקרוב.
7. אי טיפול בחייגנים מרובוטים אוטומטיים:
ביום 13.7.19 שלחתי את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"Caller ID Authentication: יש או הייתה כוונה כזו גם בישראל?
בארה"ב, הרגולטור לתקשורת החליט
להתנגד לחיוג מבוטים.
האיסור הזה החל להיות מיושם ברשת הסלולר בארה"ב.
בישראל זה
מותר.
האם הנושא הזה עלה לדיון (או יש כוונה להעלות אותו לדיון) במשרד התקשורת?
"
מקורות:
Combating Spoofed Robocalls with Caller ID Authentication:
https://docs.fcc.gov/public/attachments/DOC-354933A1.pdf
https://www.fcc.gov/call-authentication
https://doyouremember.com/100596/att-block-robocalls
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
הסבר למי שלא מכיר את הנושא: בעוד בישראל תופעת החייגנים האוטומטים מטרידה מאוד משתמשים סלולריים ובעלי טלפון נייח, בארה"ב החליטו לטפל בנושא, כי הדאגה לצרכנים היא בעדיפות הראשונה (שם).
ה-FCC, הרגולטור לתקשורת בארה"ב,-החליט שנמאס לו מחייגנים אוטומטיים או Robocall. החלטת ה-FCC קובעת כי מפעיל תקשורת רשאי לחסום שיחות מחייגנים אוטומטיים כברירת מחדל עבור הלקוח, כאשר זה יכול לדרוש ביטול חסימה.
ב -9 ביולי הודיעה AT&T (הראשונה מבין החברות והגדולה מבינהן, שהחלה ליישם את ההחלטה), כי היא תביא לחסימת שיחות הונאה אוטומטיות, וכן התראה בחשד להודעות דואר זבל, לכל הלקוחות הניידים שלה, בחינם. לקוחות AT&T שכבר יש להם התראות דואר זבל, אך לא "חסימת הונאה" או "הטרדות הונאה", יראו את שירות החסימה האוטומטי החדש במהלך "החודשים הקרובים", כך לדברי AT&T. לקוחות החברה יקבלו הודעת טקסט, לאחר שחסימת שיחות אוטומטית תבוצע בקו שלהם, כך על פי AT&T.
באופן ספציפי, המשמעות הרגולטורית של ההחלטה היא ש"ה-FCC אישר פסק דין הצהרתי, לאשר כי מפעיל יכול לקבוע
ברירת מחדל לחסום שיחות לא רצויות,
על בסיס ניתוח שיחות סביר, כל עוד יש ללקוחות הזדמנות לבטל את החסימה", נכתב בהחלטה של ה-FCC.
8. המשך השקרים וההסתרה בתחום הדומיינים (נושא שהחל כאן):
ביום 1.7.19 שלחתי את סדרת השאלות הבאות לצמרת משרד התקשורת:
"מציע לעיין בקומוניקט של
icann/gac-65 שהתקיים בשבוע החולף במארקש / מרוקו ...
https://gac.icann.org/contentMigrated/icann65-marrakech-communique
https://www.icann.org/news/announcement-2019-06-27-en
השאלות הבאות מופנות לדוברות משרד התקשורת:
1. האם נציגי ישראל / משרד התקשורת השתתפו בכינוס? ...
2. מהן עמדות ישראל בנושאים שנדונו? ...
3. האם ישראל תומכת במתן סיומת .amazon
לחב' אמזון? ...
4. האם ישראל פועלת לאישור סיומת - .ישראל ? ...
5. האם משרד התקשורת פועל להסדרת תחום "שמות המתחם" בישראל ולקבלת סמכויות מהממשלה לטפל בתחום זה, לפי החלטות ITU
? ...
6. האם בכוונת ישראל להשתתף בכינוס הבא icann66
במונטריאול / קנדה?
ראוי כי הציבור יקבל מענה ברור לשאלות הללו".
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
מי שמעוניין להעמיק בנושא זה, מוזמן לקרוא את הכתבה הקודמת, שפורסמה תחת הכותרת המדברת בעד עצמה: "
מדוע משרד התקשורת שיקר לכנסת, לממשלה ולציבור בנושא "שמות מתחם"?"
9. אי טיפול במחירי בזק הגבוהים בתחום הטלפוניה הקווית:
ביום 27.6.19 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"מה
הסתיים עם השימוע: "
שימוע מחירי מקסימום, מנגנון פיקוח התעריפים על בזק- החברה הישראלית לתקשורת בע"מ" מ-
27.6.17?
"
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
10. למה ברוריה זבולוני - "הבוררת" ישבה ליד שר התקשורת החדש בטקס השקת המשרד של השר ומסיבת העיתונאים?
ביום 11.7.19 שלחתי את השאלה הדחופה הבאה לצמרת משרד התקשורת:
"אתם מעוניינים להגיב על מה שפורסם כאן?"
הכוונה היא לפרסום בדה-מרקר הנמצא כאן והמדבר בעד עצמו.
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה (די ברור למה).
לאחר הפרסום הזה, צלצלו אלי כמה מוותיקי עולם התקשורת ואמרו לי בערך כך: "מיהרת להספיד ולברך 'ברוך שפטרנו' מהשר הכושל
איוב קרא (
כאן).
אתה תראה שעוד תתגעגע אליו"...
אני עדיין לא יודע אם הם צודקים.
לסיכום:
מנכ"ל משרד התקשורת (
נתי כהן) נראה בטוח,
שהקוד האתי לעובדי המדינה (גם
כאן)
לא חל עליו ועל החלטותיו. גם לא
קובץ הכללים הנהלים וההנחיות למנכ"לים בשירות המדינה. הוא מצוי מעל לכל (חוק, תקנות, החלטות ממשלה וכנסת, נהלים, מדיניות שר, תקשי"ר וכיו"ב). יש עוד כמה בצמרת המשרד שדוגלים בהשקפה האנרכיסטית הזו. כל שר שנותן לזה יד - שותף
לכאוס והופך, לכאורה, ל"שותף בפועל" לתהליכי "תפירת תיקים" במדינת ישראל לאנשים הלא נכונים.
קיוויתי, שכעת, לאחר התפטרות השר הכושל היוצא איוב קרא, ומינוי שר תקשורת ללא מחויבויות ל"קליקות" וללא תלות ב"קליקות" השולטות במשרד הזה ועושות ככל העולה על רוחן (ותורמות, כמעט מידי יום, לחיזוק "תיק 4000" המפוברק כנגד נתניהו), שיחל קודם כל בניקוי צמרת משרד התקשורת, מכל המנהלים הכושלים המצויים שם ויבין, שהם חייבים ללכת הביתה וכמה שיותר מהר.
זה לא קרה.
נראה, שמאוד מהר השר "נפל במלכודות" של "הקליקה".
רק כך ניתן היה (אולי) לשקם את ההריסות של משרד התקשורת הישראלי ושוק התקשורת הקווי והנייד, משרד שאמור היה מזמן להיות "רשות לתקשורת", כמקובל בעולם הנאור. משרד הדואג רק לאינטרסים של הציבור.
הפתרון המיידי (גם ללא הקמת "רשות לתקשורת", מהלך הדורש תהליכי חקיקה לא פשוטים) לבעיה האקוטית הקיימת במשרד התקשורת הוא די פשוט: השר דודי אמסלם אמור היה וצריך לבטל (או להקפיא עד לביטול), את כל העברת הסמכויות, שביצע השר הקודם איוב קרא לצמרת המשרד (נקרא "אצילת סמכויות" - יותר פרטים כאן), עד שהוא (איוב קרא) נשאר כמעט בלי סמכויות. על ידי כך, השימועים וההחלטות, שמשרד התקשורת הוציא בשנתיים האחרונות, יוקפאו, עד שהשר (דודי אמסלם) יבדוק את הנושאים הללו בעצמו ויקבל בעצמו החלטות - המבוססות על חוקי מדינת ישראל ולא על "חוקי הג'ונגל וחוקי "מדינת בננות".
אם לא ייעשו תיקונים דחופים, כולל החלפת הצמרת של המשרד, הארגון הנוכחי של המשרד לא יכול לתפקד יותר במסגרת המשפטית הנוכחית ונדרשת מהפכה אמתית למשרד הכושל והמכשיל הזה.
לא נראה, שזה עומד להתרחש וכנראה נצטרך להמתין לשר התקשורת הבא, אם לא ייעשו השינויים הנדרשים - ממש כעת.