השתוללות ה-Deep State ("שלטון הפקידים") במשרד התקשורת, בניגוד לכל חוק. תקנה, נורמה ומדיניות - נמשכת, כי הפקידים זיהו, ששר התקשורת דודי אמסלם הוא לא יותר מ"אח תאום" של השר הכושל הקודם איוב קרא, שחותם על כל מסמך, הזוי ככל שיהיה, בהיעדר כל יכולת שיפוט עצמאית בתחומי הרגולציה של עולם התקשורת, בתחומים הסלולרי, הקווי והסיבים.
מאת: אבי וייס, 17.8.19, 18:00
היקף השערוריות במשרד התקשורת המריא לשחקים - 41שערוריות תוך חודש וחצי (!) בתחומים הסלולרי, הקווי והסיבים, באחריותו של השר הטרי (יחסית) דודי אמסלם (בתמונה משמאל).
היקף כזה אדיר של פשלות וכישלונות לא היה מעולם בהיסטוריה של משרד התקשורת, שעובד נגד האינטרסים של הציבור ובשירות אינטרסים חיצוניים, ללא כל הפוגה, בניגוד לחוקי מדינת ישראל, וצמרת משרד זה סבורה, שהיא "חסינה" מחקירות, בגלל ההגנה של "קליקת הפרקליטים" על מעשיה והחלטותיה בכל התחומים.
תזכורת: לפני כחודשוחצי פרסמתי כאן תחת הכותרת: "עוד 4 שערוריות במשרד התקשורת: מתי תפוטר הצמרת העובדת למען סלקום?", לא פחות מ-4 שערוריות, שבאו אחרי פרסום של לא פחות מ-12 שערוריות, (שהיו באחריותו של השר הקודם איוב קרא), רק בשבועיים שקדמו לכך, וסברתי (בטעות), שקצב השערוריות יתמתן, עם כניסת שר חדש (השר דודי אמסלם, לתפקידו.
בשבועות, שחלפו מאז הכתבה הראשונה, שפורסמה מייד אחרי כניסתו של דודי אמסלם לתפקידו, פרסמתי בכתבות נפרדותוממוקדות עוד 11 נושאים רגולטוריים וצרכניים, שכולם "פלופים" \ שערוריות ענקיות טריות וחמורות:
בשבועיים האחרונים הצטברו אצלי לא פחות מ-6 שערוריות חדשות בו זמנית, ולכן הן מרוכזות כאן בכתבה אחת.
סה"כ תוך כחודש וחצי, לא פחות מ-41 נושאים שונים, של תקלות והחלטות שערוריתיות, שכולן התרחשו תחת האחריות של השר דודי אמסלם (או תוך כחודשיים, כולל בתקופת המעבר בין השרים, לא פחות מ-53 שערוריות ופשלות ב-53 נושאים שונים), שהם במצטבר,שערורייה אחת ענקית כנגד הציבור והאינטרסים של הציבור.
אף לא תקלה אחת תוקנה במהלך השבועות שחלפו מאז כניסת השר דודי אמסלם לתפקידו, מכל החשיפות בהיקף המזעזע הזה, תופעה, שלא הייתה מעולם בשוק התקשורת בישראל (ובספק אם הייתה אי פעם, במקום אחר בעולם).
מה המשמעות של זה?
כבר כתבתי בחשיפה הראשונה בסדרה... זה חוזר על עצמו בכותרת כאן למעלה. יש עוד חשיפות, הרבה, הן תפורסמנה עבור קוראינו, בקרוב.
מדובר במהלכי המשך רגולטוריים מחוץ לכל חוק ונורמה, שנעשים בחלקם ע"י אותם אנשים בדיוק, בהמשך ישיר למה שחשפתי ב"תיק 4000".
ה-Deep State במשרד התקשורת, זיהה מיד, שהשר דודי אמסלם חסר כל יכולת לקבל החלטות מקצועיות משל עצמו, בהיעדר מטה מקצועי ובהיעדר ידע, ניסיון והשכלה רלבנטיים, בדיוק כמו השר הכושל איוב קרא, שקדם לו, וכמו קודמו, מעניינים את השר דודי אמסלם רק ספינים ריקים מתוכן בתקשורת לצרכי "האדרה עצמית" על כלום.
לכן, הפקידות הבכירה הזו, "מנצלת את שעת הכושר" ו"מנחיתה" על שוק התקשורת החלטות אנטי צרכניות ולא חוקיות, בקצב גובר והולך, מחוץ לכל מסגרת נורמטיבית והתעלמות מוחלטת מהציבור וממטרות קיומו של משרד התקשורת, כמשרד ממשלתי במדינת ישראל.
כעת, תפורטנה להלן 6 חשיפות, שכבר סיימתי לאסוף מידע ולטפל בהן בשבועיים האחרונים, והן מוצגות כאן לציבור.
1. רגולציה מוזרה ביותר וחסרת כל בסיס חוקי, בתחום פריסת הסיבים לבתים:
ביום 13.8.19 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (ולשר התקשורת): "פורסם (כאן) על התנגדות משרד התקשורת לבקשת בזק בינלאומי לפריסת סיבים, דוגמת סלקום ופרטנר. היכן המסמכים הללו?
על בסיס איזה חוקים \ תקנות התקבלו ההחלטות המוזרות הללו?
אודה לתגובתכם".
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.
בקצרה: עוד הליך של כאוס רגולטוריוהפרות חוק ותקנות ללא כל בסיס, תכלית או הגיון, בחסות משרד התקשורת, כנגד האינטרסים של הציבור.
מדובר בנושא, שהוא המשך ישיר ל"תיק 5000", והמקום לבדוק ולחקור את הנושא הזה הוא ב"להב 433".
את הנושא החמור הזה ניתח יפה הכתב ארז רביבכאן, מומלץ לקריאה.
מדובר בשחיתות שלטונית (ולא ברמה של משתמשי הקצה), שחיתות (לכאורה, חזקת החפות קיימת תמיד), שצריכה להיות מטופלת ע"י גורמי אכיפת החוק למינם, מה שלא קורה (עדיין).
כך, שירותים לא חוקיים (שהם עבירה פלילית, שבצידה עד 3 שנות מאסר וקנסות כבדים ועוד סנקציות מנהליות כבדות אפשריות), מסופקים לתושבי ישראל כמעט מתחילת העשור ועד היום הזה (כמפורט כאן, למי שמתעניין).
לכן, בגלל שהמשטרה בזבזה מעל לשנה (והפרקליטות בזבזה כבר מעל לשנתיים), מאות חוקרים ועשרות מיליוני ש"ח (ואולי יותר) הוצאות, בחיפוש כתבות אוהדות לביבי ושרה ב"וואלה!" (מי בכלל קורא או קוראת את הכתבות ב"וואלה!"?) והטבות רגולטוריות לקבוצת בזק, התרבות המושחתת הזו - נמשכת עד היום, ממש היום, באין מפריע.
2. עובדים בשיטת החסמב"ה (ר"ת: חבורת סוד מוחלט בהחלט), בכל תחום. ההחלטות לגבי הוט - הן סודיות!
בפרק מס' 30 של כיסוי תחום "תיק 4000" נחשפו על ידי ועי"י הכתב אלי ציפורי, החלטות רגולטוריות מדהימות וטעונות חקירה בענייני הוט וקבוצת סלקום כמפורט בכתבה: "תיק 4000: מסמר ענק נוסף לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי)".
כעת אנו חושפים עוד החלטות ואישורים, שאין להם כל זכר בשום מקום.
ביום 13.8.19 שלחתי את השאלה הבאה לצמרת משרד התקשורת: "בדו"ח שנתי של הוט ל-2016 פורסם (מצ"ב הצילום), שב-13 לספטמבר 2016 אישר משרד התקשורת מיזוג בין הוט מובייל תקשורת בינלאומית (הוט מב"ל) לבין הוט-נט.
היכן האישור הזה?
אודה לתגובתכם".
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.
למי שלא בקי, ההולדת של חברת הוט-נט [חברת ה-ISP של קבוצת הוט] נעשתה בחטא, בסדרת תרגילים, שנעשו במשרד התקשורת, בחסות של השר לשעבר משה כחלון (בתמונה משמאל, שאסור לו היה בכלל לעסוק בענייני הוט). הפירוט - כאן.
העובדה, שיש כיום רישיון של הוט מובייל תקשורת בינלאומית (בנפרד מרישיון ה-ISP של הוט-נט), מצביעה על כך, שכנראה, האישור הזה של המשרד (של מיזוג הוט מב"ל עם הוט-נט) לא מומש, מסיבה לא ידועה.
למה? הכל סודי (חסמב"ה).
בקצרה: עוד הליך של כאוס רגולטורי, בחסות משרד התקשורת, כנגד האינטרסים של הציבור והסתרת ההחלטות רגולטוריות חשובות מהציבור.
3. החזרת תדרים לגולן טלקום תוך התעלמות מהפרות החוק, התקנות, הנהלים והרישיון שלה ושל סלקום:
הסיפורים אודות הפרות החוק מצד גולן טלקום (וסלקום) יכולים למלא ספר שלם.
החלק, שנעסוק בו כאן, נוגע לתדרים, תחום המנוהל במשרד התקשורת בשיטת החסמב"ה (מה זה? ראו סעיף קודם).
לולא הצורך של חברות הנסחרות בבורסה לדווח לבורסה על מהלכים משמעותיים - בכלל לא היינו יודעים על ההחלטות, שמתקבלות במשרד התקשורת "מתחת לשולחן", בסודיות מוחלטת וכנגד האינטרסים של הציבור.
בתחום שת"פ האנטנות והתדרים בין גולן טלקום, We4G וסלקום, היו אמורות לקום 2 חברות (תאגידים במסגרת משפטית של "שותפות רשומה"): האחת לתדרי דור 3 המשותפים לגולן טלקום ולסלקום והשנייה לתדרי דור 4 המשותפים לגולן טלקום, We4G וסלקום.
במציאות, הוקמו "על הנייר" 2 חברות ובנו להן משרדים פיקטיביים (מצ"ב כאן משמאל, התצלום שצילמתי, של הכניסה למשרדים הפיקטיביים הללו, המצויים בראש העין, במתקן השייך לסלקום), אבל רק חברה אחת מהשתיים - CMG, הגישה וקיבלה רישיון לשת"פ אנטנות (שת"פ מדומה), רק על תדרי דור 4, בהתאם להסכם והרישיונות, הסכםבין גולן טלקום, We4G וסלקום.
החברה השנייה - CG, תאגיד השת"פ לדור 3 של שת"פ אנטנות בין גולן טלקום לסלקום, התאגיד הזה לא הגיש בקשה וממילא לא קיבל כל רישיון לשת"פ אנטנות על רשת סלקום, אפילו לא רישיון "כאילו", כמו הרישיון של תאגיד CMG.
כלומר: מתחילת תהליך בניית "שת"פ האנטנות" הזה, גולן טלקום ובמקביל סלקום, עברו, לכאורה, על החוק, התקנות והרישיונות, בגיבוי (או בחיפוי, תבחרו את המילה המתאימה) של משרד התקשורת וזה כלל וכולל (עד היום) את העבירות, לכאורה, הבאות:
הפרת חוק התקשורת (תוספת חלק ד' סעיף 11 ועוד סעיפים).
הפרת החלטות (שהיו חסויות, עד שחשפתי אותן), של השר דאז צחי הנגבי - כאן. זאת, מבלי ששר אחר אישר, מאז ועד היום, להפר את ההחלטות הללו, של השר צחי הנגבי. למי שלא מכיר: צחי הנגבי חתם בזמנו על ההסדר המאוד מוזר הזה, בהיותו מ"מ שר התקשורת ואף התגאה בהסדר הזה, בהודעותו לעיתונות (ההודעה הזו נעלמה מהר מאוד מאתר משרד התקשורת, די ברור למה, אבל נשארה אצלי בענן הפרטי שלי - כאן).
הפרת מסמך מדיניות שת"פ אנטנות (כאן) של השר דאז גלעד ארדן, בלי ששר אחר אישר את ההפרה הזו, של מסמך המדיניות של השר (המסמך הזה כן נעשה אחרי שימוע, חוות דעת כלכלית ודיונים, בניגוד למסמך של השר צחי הנגבי, שלא נעשה לגביו שום מהלך גלוי ושום שימוע, הכל נעשה בסתר, עד שנחשף על ידי). כך או כך, גם על המסמך הזה של גלעד ארדן, גולן טלקום וסלקום "צפצפו צפצוף ארוך", בגיבוי \ חיפוי של צמרת משרד התקשורת.
הפרת מסמך החלטת מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת (כאן), שערך שימוע וקיבל החלטות (לאחר המסמך של השר צחי הנגבי), כיצד ליישם את ההחלטות, שחתום עליהן השר צחי הנגבי, בעניין שת"פ אנטנות על רשת הסלולר של סלקום וגם קבע לוחות זמנים ו"אבני דרך" ליישום ההחלטות, לרבות תיקוני רישיונות מקבילים ב-3 החברות הקשורות בנושא זה: גולן טלקום, We4G (נקראה אז מרתון-018-אקספון) וסלקום.
הפרת הרישיון של גולן טלקום (כאן), שחייב הקמת "תאגיד רשת דור 3" עד 15.2.18 וקבלת רישיון מתאים (במציאות, תאגיד פקטיבי קם - בשם CG, שהיה אמור לקבל רישיון לשת"פ אנטנות דור 3, אבל התאגיד הזה לא ביקש ולא קיבל רישיון ולמעשה הוא רק פיקציה אחת ענקית לא חוקית, בחסות ראשי משרד התקשורת).
הפרת הרישיון של סלקום (אצלה יש סעיף זהה לחלוטין לזה שיש ברישיון של גולן טלקום: חובת הקמת תאגיד דור 3 עד 15.2.18 עם רישיון מתאים, מה שלא קרה).
הפרות חוק ברורה בעניין אי השימוש בספקטרום, שהוקצה לגולן טלקום במכרז תדרי דור 3, למשל על פי חוק הספקטרום (נקרא "פקודת הטלגרף האלחוטי"), סעיף 6ה-(9) ועוד סעיפים.
הפרת חוק המכרזים, בכך, שגולן טלקום זכתה בתדר ולא השתמשה בו ולא הוציאה לגביו את הרישיון הנדרש, בניגוד לתנאי המכרז. למעשה, היה צורך לבטל את זכיית גולן טלקום במכרז התדרים ולשלול לה את רישיון הסלולר שקיבלה, על פי תנאי המכרז וחוק המכרזים.
התוצאה של כל הפרות החוק המרובות הללו, שיש בישראל תחרות בלתי הגיונית, בין חברות וירטואליות לחלוטין, שאינן MVNO אלא ספקיות בעלות רישיון סלולרי מלא, חברות המפרות חוק בסיטונות בחסות צמרת משרד התקשורת, חברות, שיכולות להציע כל מחיר לצרכנים, משום שיש להן רישיון סלולרי מלא, אבל אין להם כל רשת סלולרית, ולכן הן "מפילות" בתחרות הזו את החברות הוותיקות בעלות רשת, שחייבות להחזיק את הרשת הזו, בעלויות עתק ותחת מגבלות ורגולציה מאוד נוקשה.
איך הגענו למצב הכאוטי הזה?
תיאור שלב אחרי שלב של ה"ישראבלוף" הבלתי חוקי הזה, פורסם על ידי בהרבה מאמרים וריכזתי את הממצאים ב-2 המאמרים המרכזיים הבאים:
ההתפתחות הטריה היא לא פחות מדהימה ממה שהיה עד כה, כאמור לעיל.
לפעמים, המציאות עולה על כל דימיון.
לכן, שלחתי ב-1.8.19 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת ולשר התקשורת: "על פי הודעת בעלי גולן טלקום לבורסה מהיום (פירוט ההודעה - כאן), גולן טלקום החזירה תדרי דור 3, שהיו ברשותה (למשרד התקשורת, באישור של גורם לא ידוע במשרד).
השאלות:
1 מי החליט על העניין הזה?
2. האם שר התקשורת אישר את זה (שכן, שר התקשורת קבע, שיהיה תאגיד שיתוף דור 3 בין גולן טלקום לסלקום, כאמור ברישיון של אקספון כאן נספח י"א בחתימת השר צחי הנגבי).
3. היכן תאגיד השיתוף של דור 3, שנקבע שיקום ומזמן (עד 15 לפברואר 2018), ע"י שר התקשורת (יותר פרטים על כך בכתבה כאן)?
אני מצאתי וקיבלתי מהמשרד רק רישיון תאגיד אחד - CMG - לדור 4 (כאן), המשותף לסלקום-גולן טלקום ואקספון (We4G).
4. איך זה מסתדר עם האמור ברישיון של גולן טלקום בנושא ה-JV במתכונת MOCN עם סלקום, בעניין תדרי דור 3 (כאמור כאן)?
5. איך זה מסתדר עם הרישיון של סלקום (כאן), בעניין תדרי דור 3?
6. מי נתן ונותן "חסינות" לגולן טלקום ולסלקום על אי מילוי ההחלטה של השר והמנכ"ל, על הקמת תאגיד דור 3?".
לצמרת חברת סלקום שלחתי ביום 1.8.19 את השאלות הדחופות והמשלימות הבאות: "מה עמדת סלקום לפנייתי כאן למשרד התקשורת.
וכן - מה תגובת סלקום להערה של גולן טלקום בהודעת בעליה (אלקטרה מוצרי צריכה) לבורסה (בתצלום המצ"ב)?".
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.
בהודעה לבורסה, גולן טלקום בעצמה מציינת, שהיא יודעת, שהיא הפרה את הסכם שת"פ האנטנות עם סלקום ומקווה ,שזה יעבור בשלום (ואם לא, זה יטופל על ידי עורכי הדין של גולן טלקום. ממשרד התקשורת הם לא מפחדים, רק מסלקום...).
בקצרה: עוד הליך של כאוס רגולטוריוהפרות חוק ותקנות ללא כל בסיס, תכלית או הגיון, בהיקף נרחב, בחסות משרד התקשורת, כנגד האינטרסים של הציבור.
מדובר בנושא, שהוא המשך ישיר ל"תיק 5000" והמקום לבדוק ולחקור את הנושא המדהים והחמור הזה הוא ב"להב 433".
את הנושא הרגולטורי המעוות, שנחשף כעת לאור (רק בזכות דיווח לבורסה. ממשרד התקשורת לא יצאה שום הודעה), בהליך בלתי חוקי בעליל, ניתחו יפה ובצורה נוקבת הכתבים ארז רביב -כאן וגדי פרץ - כאן, מומלץ לקריאה. "כל מילה בסלע".
זו הבעיה מס' 1 של מה שהיה משרד התקשורת הישראלי ושהפך ל"משרד אינטרסים" עבור חברות הסלולר.
כולם עוצמים עין ונותנים לכאוס הרגולטורי הזה -להמשיך באין מפריע.
אין שום מדינה בעולם, שהפטנט הזה (של כאוס רגולטורי) - עובד ומצליח.
4. הסתבכות נוספת בתחום "הקומה הכשרה", משרד התקשורת ממשיך (בסתר) לחפש נתונים שאינם. ההסתבכות של תחום "הקומה הכשרה" מככבת באתר זה בעשרות כתבות, ולאחרונה כלי תקשורת נוספים "גילו" את השערוריות הללו. החדשות האחרונות מגיעות לחשיפה כאן בעקבות הדיון, שהיה בבג"ץ האחרון בנושא.
המשרד נאלץ להודות בבג"ץ, שאין לו בסיס נתונים לשימועים, שהוא עורך, והמשרד הבטיח לבג"ץ לבצע שימוע נוסף (שלישי רק השנה), לאחר קבלת הנתונים.
הבעיה: המשרד לא מצליח לאסוף את הנתונים הנכונים.... אז שולחים שוב ושוב דרישות לחברות הסלולר, לאיסוף נתונים.
לכן, שלחתי ביום 4.8.19 את השאלות הדחופות הבאות לצצמרת משרד התקשורת ולשר התקשורת: "הנדון: נתוני הקומה הכשרה.
במסמך המצ"ב כאן, שכרגיל לא פורסם בשום מקום, מנכ"ל המשרד שוב אסף נתונים "על ריק", אחרי שמסמך איסוף הנתונים הקודם היה גם כן "על ריק" (כאן).
1. מה קרה פתאום, שמסמך איסוף הנתונים הקודם לא שווה, ויש מסמך איסוף נתונים חדש של המנכ"ל?
2. למה "לבלבל את המוח" לחברות אם המשרד לא יודע מה הוא צריך כדי לקבל החלטות נכונות?
3. למה מוציאים שימועים "על ריק" ורק אחר כך מתברר, שהשימועיםחסרי כל בסיס נתונים ואז מחפשים נתונים "מתחת לפנס"?
4. ובכלל המשרד מתעקש לא לאסוף את הנתונים הנכונים לקבלת החלטה, כי בטבלאות, שהמנכ"ל חתם עליהם ב-2 המסמכים, בלי להבין כנראה על מה הוא חותם, חסר העיקר הנוגע לשימוע ובכלל זה:
א. כמה דקות היו בחבילה, שהלקוח חרג ממנה?
ב. כמה לקוחות בקומה הכשרה חרגו מהחבילות שלהם ובאיזה היקפים?
ג. מה מחיר החריגה (פר לקוח פר חברה)?
ד.. מה היקף החריגה מול כמות הלקוחות, בהתפלגות בין החברות ולפי החבילות ובהתפלגות חודשית \ חצי שנתית \ שנתית?
ה. מה הממוצעים של דקות השימוש בחבילות בקומה הכשרה, לפי חברות, בהתפלגות לפי חודשים \ חצי שנתי \ שנתי?
אודה להתייחסותכם".
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.
בקצרה: עוד הליך של כאוס רגולטוריוהפרות חוק ותקנות ללא כל בסיס, תכלית או הגיון, שליפות מהמותן או מקצה האצבע של מסמכים חסרי בסיס ומבולבלים, הכל בחסות צמרת משרד התקשורת ושר התקשורת, כנגד האינטרסים של הציבור.
5. למה סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש יושבת כחברה ב"ועדה המייעצת לפריסה אוניברסלית"?
לאחרונה התקבלו כמה החלטות מאוד חריגות בעניין פריסת קבוצת הוט ע"י שר התקשורת דודי אמסלם, בהמלצה של "הוועדה המייעצת לפריסה אוניברסלית".
לכן, שלחתי ביום 1.8.19 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת ושר התקשורת:
"הנדון: הטיפול בהקלות להוט ובגמלאי המשרד. 1) המשרד פרסם לאחרונה את כתב המינוי של "הוועדה המייעצת לפריסה אוניברסלית" ואביבית מסבנד [בתמונה משמאל], סמנכ"ל בכיר למנהל ומשאבי אנוש נמצאת ברשימה (אחת מ-5 חברי הוועדה).
לאחרונה, הוועדה הזו הובילה להקלות רגולטוריות מפליגות ביותר להוט (כאן סעיף 1) וגם לא בדיוק ברורה חוקיות ההחלטות הללו.
2) למה סמנכל"ית למינהל ומשאבי אנוש של המשרד, שעיקר עיסוקה הוא במשאב האנושי של המשרד, צריכה לקחת על עצמה פעילות מקצועית כל כך קשה ורגישה בתחומי רגולציית התקשורת, שאינה מוכרת לה ואין לה כל הכרה, ניסיון או השכלה מינימלית - בתחום זה, וזאת על חשבון ענייני מינהל ומשאבי אנוש?
אדרבא, יש לה זמן פנוי? שתתחיל לטפל בגמלאי המשרד.
3)במקביל,גמלאי משרד התקשורת פנו רשמית למשרד התקשורת (למנכ"ל ולידיעת השר), בדרישה, שיקבל אחריות ישירה עליהם, בהתאם להוראות החוק התקשי"ר ושייפסק ההסדר הפגום והלא חוקי הנוכחי.
4) מדוע לא ימונה לוועדה המייעצת, במקום אביבית מסבנד, בעל תפקיד מהמשרד עם הכשרה \ ניסיון \ השכלה \ ידע המתאימים לדיוני "הוועדה המייעצת" ועי"כ אביבית מסבנד תמצא זמן לטפל בגמלאים של משרד התקשורת, במקום לטפל בהקלות רגולטוריות להוט?".
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.
אנשים מנוסים במשרד התקשורת, ששוחחתי עימם בנושא זה, ציינו באזני, שהמקרה של המנוי של אביבית מסבנד הוא ללא תקדים. מעולם לא היה כדבר הזה. אין אח ורע למינוי של אדם חסר כל זיקה מקצועית וחסר כל ידע רגולטורי מינימלי, לוועדה כה חשובה ורגישה. ההסבר היחיד ששמעתי: מינוי של נציג שקולו ועמדתו הוכתבו וסוכמו מראש ע"י המנכ"ל. כלומר: "בובה של המנכ"ל". במילים פשוטות ומובנות יותר: עוד מעשה הנחזה להיות מרמה והונאה ציבורית בצמרת משרד התקשורת.
יודגש: רשם העמותות החליט לפתוח בבדיקה \ חקירה של עמותת גמלאי הדואר בעקבות פנייתי - כאן. כ"כ פרקליט המדינה החליט להעביר את הנושא החמור הזה (של החשד למעילה בכספי גמלאי משרד התקשורת, שלא מטופלים כנדרש בחוק - ע"י המשרד), לחקירת המשטרה - כאן.
בקצרה: נחשף עוד הליך של כאוס רגולטוריוהפרות חוק ותקנות ללא כל בסיס והגיון, הכל בחסות צמרת משרד התקשורת ושר התקשורת, כנגד האינטרסים של הציבור.
כרגע, "אין דין ואין דיין". "איש הישר בעיניו ייעשה".
6. מי אישר את רשימת הנושאים, שמשרד התקשורת לא מטפל בהם (לא מטפל בתלונות של הציבור)?
בתרגיל, שסוכם בין שמילה מימון למנכ"ל דאז שלמה פילבר, החליט המשרד להתנער מטיפול בתלונות אזרחים ב-15 נושאים.
אין לזה "אח ורע" בשום משרד ממשלתי רגולטורי בישראל (או בכל מקום אחר בעולם).
בפרשה, שחשפנו לאחרונה, של "קבירת" חוק 6 הדקות ע"י משרד התקשורת, נתקלנו בכך, שנושא "זמני המענה במוקדי השירות" היה בין 15 הנושאים, שהמשרד לא מטפל בתלונות אזרחים בנושא הזה, ולאחר החשיפות שלנו, משרד התקשורת מחק את הנושא הזה בשקט מהרשימה, ונשארו 14 נושאים של אי טיפול בתלונות הציבור ע"י משרד התקשורת.
סיני ליבל (בתמונה משמאל), העלה השערה, שכל הרשימה הזו (15 נושאים, רשימה, שצומצמה החודש ל-14 נושאים, צמצום שבא בעקבות החשיפות שלנו בעניין "חוק 6 הדקות"), זו רשימה בלתי חוקית.
למרבה ההפתעה, הוא צדק.
הוא (סיני ליבל) קיבל זאת "שחור על גבי לבן", ממשרד התקשורת עצמו. מדהים.
לכן שלחתי ביום 30.7.19 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת ולשר התקשורת: "הנדון: רשימת הנושאים לאי טיפול בתלונות הציבור.
שלום רב 1. משרד התקשורת פרסם רשימה של נושאים, שלא יהיו בטיפול של המשרד (כלומר: שהציבור לא יוכל להתלונן בגינם למשרד התקשורת, הגם שהתלונה נוגעת לפעילות חברת תקשורת).
הרשימה כאן https://www.gov.il/he/Departments/Guides/sub
3. מהמסמך המצ"ב (תגובה לסיני ליבל מ"חופש המידע"), עולה, שהרשימה נערכה ע"י אגף הפיקוח ולא עברה שום הליך חוקי(לא שימוע, לא דיון ולא כלום), אפילו הלשכה המשפטית של המשרד לא הייתה מעורבת בהחלטה הזו.
4. האם לא מן הדין לבטל את הרשימה הזו, בהיעדר כל בסיס חוקי לקיומה?"
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.
על פי המענה ממשרד התקשורת עצמו לסיני ליבל, הלשכה המשפטית לא אישרה את הנושאים, שאגף הפיקוח קבע, שהוא לא מטפל בהם. שימוע ציבורי - כמובן אין. אישור שר - אין. אישור כנסת \ ממשלה - אין. בסיס חוקי - אין. כלומר: אגף הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת "עושה מה שבא לו" - חוץ מאכיפה - איך שבא לו - ללא יעוץ משפטי ומחוץ לכל נורמה משפטית, ציבורית וצרכנית.
בקצרה: נחשף עוד הליך של כאוס רגולטורי והפרות חוק ותקנות ללא כל בסיס והגיון, הכל בחסות צמרת משרד התקשורת ושר התקשורת,כנגד האינטרסים הברורים של הציבור.
לסיכום
החלטת שר התקשורת דודי אמסלם (כפי שפורסמה כאן), על כך, שהוא לא יחליף מנכ"ל, כי מדובר ב"מנכ"ל מקצועי", התקבלה ללא כל בדיקהוללא כל עיון במסמכים כלשהם, הנוגעים לנושא הזה.
למעשה, אין לשר כל מטה מקצועי, שמסוגל לנתח מסמכים רגולטורים והחלטות של צמרת משרד התקשורת, או שמסוגל לבדוק אם הצמרת של משרד התקשורת היא "מינוי מקצועי", או "קליקה", שיש נגדה עשרות רבות תלונות (ולא רק ממני), שלא לדבר על מעורבותה ב"תיק 4000", שהפרק הטרי שלה פורסם בתחילת השבוע שעבר כאן.
כך, השר הפך את עצמו בפועל לחלק בלתי נפרד מה"קליקה" ונושא באחריות מיניסטריאלית מלאה למעשיה ולהחלטותיה של "הקליקה" הזו.
קשה להאמין, אבל תוך ימים ספורים השר דוד אמסלם, נפל בדיוק לאותם בורות של קודמו בתפקיד, השר הכושל לשעבר - איוב קרא, והחל להתנהל בדיוק כמוהו, אם לא יותר גרוע ממנו (מנקודת ראות ציבורית).
תזכורת לקוראינו, כיצד השר הכושל איוב קרא נפל, ממש מהימים הראשונים בתפקידו, לידי "הקליקה". אפשר לראות זאת במבחר של 5 כתבות מובילות מתוך כ-420 כתבות, שפרסמתי אודות מעשיו והחלטותיו (השגויות) של איוב קרא:
בדומה ל-3 המנכ"לים שקדמו לו, מנכ"ל משרד התקשורת דהיום (נתי כהן) כנראה בטוח, שהקוד האתי לעובדי המדינה (גם כאן) לא חל עליו ועל החלטותיו. גם לא קובץ הכללים הנהלים וההנחיות למנכ"לים בשירות המדינה. הוא מצוי מעל לכל (חוק, תקנות, החלטות ממשלה וכנסת, נהלים, מדיניות שר, תקשי"ר וכיו"ב).
יש עוד כמה בצמרת המשרד הדוגלים בהשקפת עולם האנרכיסטית הזו.
כל שר הנותן לזה יד - שותף לכאוס והופך, לכאורה, ל"שותף בפועל" לתהליכי "תפירת תיקים" במדינת ישראל לאנשים הלא נכונים ולשיבוש שלטון החוק במדינה דמוקרטית.
קיוויתי, שכעת, לאחר התפטרות השר הכושל היוצא איוב קרא, ומינוי שר תקשורת ללא מחויבויות ל"קליקות" וללא תלות ב"קליקות" השולטות במשרד הזה ועושות ככל העולה על רוחן (ותורמות, כמעט מידי יום, לחיזוק "תיק 4000" המפוברק כנגד נתניהו), שיחל קודם כל בניקוי צמרת משרד התקשורת, מכל המנהלים הכושלים המצויים שם ויבין, שהם חייבים ללכת הביתה וכמה שיותר מהר.
זה עדיין לא קרה וכנראה גם לא יקרה בקרוב.
נראה, עד כה, שמאוד מהר השר "נפל במלכודות" של "הקליקה".
פיטורי 7 זוטרים (6 מלשכת השר ועוד אחד ממשרדׂ התקשורת), זה לא "ניקוי אורוות".
"ניקוי אורוות" זה בדיוק מה ששר המשפטים (אמיר אוחנה,בתמונהמשמאל) ביצע עד כה במשרד המשפטים ונקווה, שיהיה לו את הכוחות והאומץ הציבורי להמשיך בפעילות החשובה הזו, להחזיר את משרד המשפטים ל"דרך המלך", של עבודה בשירות הציבור ולא בשירות "הקליקות".
רק כך, ניתן (אולי) לשקם את ההריסות של משרד התקשורת הישראלי ושוק התקשורת הקווי והנייד, משרד, שאמור היה מזמן להיות "רשות לתקשורת", כמקובל בעולם הנאור. משרד הדואג רק לאינטרסים של הציבור, מה שלא מתקיים היום.
הפתרון המיידי (גם ללא הקמת "רשות לתקשורת", מהלך הדורש תהליכי חקיקה לא פשוטים) לבעיה האקוטית הקיימת במשרד התקשורת הוא די פשוט:השר דודי אמסלם אמור היה וצריך היה לבטל (או להקפיא עד לביטול), את כל העברת הסמכויות, שביצע השר הקודם איוב קרא לצמרת המשרד (נקרא "אצילת סמכויות" - יותר פרטים כאן), עד שהוא (איוב קרא) נשאר כמעט בלי סמכויות. הוא פשוט חתם על כל מסמך שהגישו לו. לא הבין בכלל על מה הוא חותם.
כרגע, השר דודי אמסלם ממשיך בדיוק באותו קו ובאותו מצב כאוטי, של היעדר מימוש הסמכויות של השר בתחומים הכי רגישים לציבור ולשוק התקשורת.
על ידי כך (בהקפאת "אצילת הסמכויות"), השימועים וההחלטות, שמשרד התקשורת הוציא בשנתיים האחרונות, ניתן היה ש"יוקפאו", עד שהשר (דודי אמסלם) יבדוק את הנושאים הללו בעצמו ובסיוע "מטה מקצועי" בלתי תלוי, ויקבל בעצמו החלטות - המבוססות על חוקי מדינת ישראל ולא על "חוקי הג'ונגל" וחוקי "רפובליקת בננות".
זה לא קרה וכנראה גם לא יקרה - בקדנציה של השר דודי אמסלם.
אם לא ייעשו תיקונים דחופים, כולל החלפת הצמרת של המשרד, הארגון הנוכחי של המשרד לא יכול לתפקד יותר לאורך זמן, במסגרת המשפטית הנוכחית ונדרשת מהפכה אמתית למשרד הכושל והמכשיל הזה, כי לא ניתן להשלים עם התהום ששוק התקשורת נפל לתוכו, כתוצאה מרגולציה שגויה וכושלת.
לא נראה כרגע, שאיזה מהלך של תיקון יתרחש, או עומד להתרחש, בעתיד הקרוב וככל הנראה נצטרך להמתין לשר התקשורת הבא, אם לא ייעשו השינויים האקוטיים הנדרשים - ממש כעת.
היות והשר דודי אמסלם, כעולה מהצהרתו הנמהרת, שנעשתה ללא כל בדיקה מינימלית, כבר החליט ש"הכל בסדר" בצמרת משרד התקשורת, אזי לא נותר לנו אלא לשרת את ציבור הקוראים ולהציג לציבור הקוראים הרחב שלנו, את האמת ורק את האמת, על הנעשה בשוק התקשורת הישראלי, מה שמסתירים מהציבור מאחורי ספינים שקריים.