סקר: מהם השינויים שחלו אצל ספקי שירותי תקשורת בעקבות מגפת הקורונה?
מאת:
מערכת Telecom News, 24.10.21, 12:35
הסקר נערך בקרב 100 ספקי שירותי תקשורת CSP)). המשתתפים היו מנהלי מחלקות בחברות תקשורת, ששיתפו את הסוקרים באתגרים הניצבים בפניהם ובהערכותיהם לגבי המגמות תעשיית הטלקום בכל הנוגע לשירותי Layer 2 לעסקים.
סקר, שנערך לאחרונה בקרב 100 ספקי שירותי תקשורת
CSP)) ברחבי העולם, מגלה, שהבעיה המרכזית, שמציקה לתעשיית הטלקום כיום, היא משך הזמן הארוך, שלוקח לספקים לחבר לרשת סניף חדש של לקוח עסקי.
את הסקר, שנערך ע"י
Global Surveyz, יזמה חברת
RAD, שעוסקת בפתרונות גישה לטלקום. המשתתפים היו מנהלי מחלקות שונות בחברות תקשורת, ששיתפו את הסוקרים באתגרים הניצבים בפניהם ובהערכותיהם לגבי המגמות תעשיית הטלקום בכל הנוגע לשירותי (
Layer 2 (L2 לעסקים.
לדברי 56% מהנשאלים, נדרשים 60 יום או יותר מרגע ההזמנה כדי לעמוד במשימה. במשך זמן זה, כמובן, הם אינם גובים את דמי השירות. יתר על כן, בשל ההמתנה הארוכה כל כך, הספקים מסתכנים בנטישת הלקוחות, שעלולים לעבור למתחרים.
מגמה מרכזית נוספת, שעלתה מהסקר היא, ששירותי
100G L2 עסקיים הפכו למיינסטרים. רוב המשיבים אמרו, שהם רואים שירותים כאלה זמינים באופן מסחרי היום (64%) או שהם מצפים להשקתם בתוך 12 עד 24 חודשים (34%).
הסיבה לכך ברורה, כשלוקחים בחשבון, שעסקים דורשים כיום יותר גישה לשירותי ענן ותקשורת ברוחב פס גבוה במיוחד. מה שהיה שמור בעבר לשירותי
carier-to-carier גדולים הוא כיום חלק מסל השירותים בשוק התקשורת העסקי.
אילן טבת, (בתמונה משמאל, קרדיט צילום: דיויד גראב)
, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ב-
RAD: "הסקר הזה מסמן באופן ברור את הלך הרוחות בקרב ספקי התקשורת ברחבי העולם. הזמן, שמתבזבז עד שהספקים זוכים לרשום הכנסות, ונטישת לקוחות, שלא מוכנים לחכות לשירות, הם נושא כאוב עבור הספקים, במיוחד בשוק תחרותי מאוד. בנוסף, הספקים זקוקים לגמישות מרבית כדי לתמוך בביקוש הגובר לרוחב הפס".
רוי צ'ואה, אנליסט ראשי ב-
AvidThink: "הפעילות המתמשכת שלנו מול ספקי תקשורת מהמובילים בעולם מעידה על עניין גובר בפרויקטים של ׳מודרניזציה׳ של
WAN (רשת תקשורת אזורית רחבה) כולל שדרוג קישוריות
L2 תוך כדי הבטחת איכות השירות.
תוצאות הסקר של
RAD מדגימות את הדרישות הגוברות לרוחב הפס מצד ארגונים ועניין הגובר בגישה אלחוטית קבועה, הן ב-
4G LTE והן ב-
5G. כלי אוטומציה להקמת שירות מרחוק, שמתוגברים באמצעות הסלולר, בהחלט עוזרים בכל הקשור ל-
time to value, הן לארגונים והן לספקי השירות שלהם״.
הסקר המלא -
כאן.