Telecom News - נמשכה הכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים

נמשכה הכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> נמשכה הכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים
נמשכה הכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים
מאת: מערכת Telecom News, 26.3.24, 14:51טלויזיה

השר קרעי איים: "אם לא תהייה הסכמה על תשלומי עבר שתאפשר לכל הערוצים להיות על עידן פלוס מתחילת המלחמה - אז אין סגירת מרבב (משדר) ראשון ותחכו 3 שנים לשר הבא". ח"כ נעמה לזימי: "מדובר בהצעה מושחתת לטובת ערוץ 14".

עדכונים בנושא הצעת החוק בתחתית הכתבה. עדכון אחרון 6.8.24 - אישור החוק.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה היום להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים, של ח"כ אריאל קלנר. כבר בפתח הדיון אמר היו"ר ביטן, שמדובר בהצעת חוק חדשה, והוסיף, שיהיו לה תיקונים נוספים. הוא הסביר, שביטל את הסעיף הקשור לערוץ 14 מההצעה ובאשר לעניין הטיפול בעידן פלוס הכל כמעט מוסכם עם משרדי הממשלה. באשר לשימוש בארכיון התאגיד, אמר היו"ר ביטן כי אין הסכמות על הכל.

עוד אמר היו"ר ביטן, שאם המדינה רוצה עידן פלוס היא צריכה לשלם על זה, ולא הערוצים המסחריים. ח"כ נעמה לזימי התפרצה לדברי היו"ר ביטן ואמרה, שמדובר בהצעה מושחתת לטובת ערוץ 14. היו"ר ביטן הוציא את ח"כ לזימי ואמר, שהיא באה לעשות הצגות. הוא הוסיף, שהמרבב הראשון ייסגר תוך כחצי שנה ויחסוך 8 מיליון ש"ח, ותוך שנתיים ייסגר המרבב השני שיחסוך 42 מיליון ש"ח, ולא המדינה ולא התאגיד לא יצטרכו לשלם דמי הפצה.

היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, הסביר, שמאז תחילת המלחמה מוצע לקבוע, שמי שיישא בתשלום יהיו תאגיד השידור וערוץ הכנסת. מנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מישל קרמרמן, אמרה, שלסגירת המרבב יש עלות חד פעמית של 3 מיליון ש"ח, וצריך להסדיר מי משלם את זה.

ח"כ ולדמיר בלאיק טען, החוק לא מוכן, ולא ברור איפה זה מטיב עם הציבור.

היו"ר ביטן אמר, שהיום הצרכן מקבל את עידן פלוס באופן חלקי, והצרכן ירוויח את ערוצי עידן פלוס.

שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, אמר, שהכוונה היא, שהציבור יקבל כמה שיותר. "אנו רוצים לתת לתאגיד להקים יישומון שבו ייכנסו כל הערוצים, ולא רק דרך המרבב. אנו הולכים לחסוך לתאגיד ולמדינה עשרות מיליונים בשנה. המרבב הראשון יכול תוך חצי שנה להיסגר, זה יחסוך 8 מיליון ₪ בשנה".

מנכ"ל התאגיד, גולן יוכפז, אמר, שאנו כבר חצי שנה אחרי תחילת המלחמה ועד סגירת המרבב הראשון תחלוף עוד חצי שנה, והתאגיד יצטרך בתקופה הזו לשאת בתשלום של 7 מיליון ש"ח. השר קרעי הגיב ואמר, שהמרבב הראשון ייסגר מידית, וציין, שמאז 2014 לא נמכרה ולו אנטנה אחת שקולטת את המרבב הראשון. הוא הוסיף, שהתאגיד היה משלם בכל מקרה 5 וחצי מיליון ש"ח על הערוצים הקטנים, בין אם הם נמצאים במערך ובין אם לא.

יוכפז הגיב: "בעקבות החלטה שלך אנו צריכים לשלם 7 מיליון ש"ח, במקום לעשות עוד הפקות לילדים ועוד תעודה ועוד דרמה אני צריך לשלם על ערוצים קטנים. השידור הציבורי ישלם עבור ערוצים פרטיים". השר קרעי הגיב: "המערך עצמו כולו הולך להירדם בעוד שנתיים, כשהיישומון יפעל, ואנו נחסוך לתאגיד עשרות מיליונים בכל שנה".

ח"כ יבגני סובה טען, שיש הרבה טלוויזיות שלא קולטות את המרבב השני, ואנשים רבים יצטרכו לקנות טלוויזיה או ממיר חדשים. ח"כ עופר כסיף שאל למה לא לחכות לסגירת המרבב ואז להעביר את הצעת החוק, והיו"ר ביטן השיב, שהצעת החוק מבטלת את חובת התשלום למי שעלה לפלטפורמה מתחילת המלחמה ולכן צריך לקדם את החקיקה. ח"כ כסיף טען עוד, שהצעת החוק תכשיר רטרואקטיבית את הפטור שניתן לערוצים מסחריים ובעיקר לערוץ 14. באשר לתשלום על התכנים אמר כסיף, כי לפי ההצעה השר יקבע תעריפים ויש בכך מרכיב פוליטי, שיפגע בעצמאות התאגיד.

השר קרעי אמר, שהנחה את הרשות השנייה "לדחות את תשלום אגרות התדרים של קשת ורשת, זה 10 מיליון ש"ח בשנה". הוא אף איים, שאם לא תהייה הסכמה על תשלומי העבר, שתאפשר לכל הערוצים להיות על עידן פלוס מתחילת המלחמה, "אז אין סגירת מרבב ראשון ותחכו 3 שנים לשר התקשורת הבא. אני חוסך לכם עשרות מיליונים ואתם רבים איתי על כמה מיליונים? או שמגיעים להסכמה או שאין סגירת מרבב ואין חוק".

ח"כ יבגני סובה אמר, שהשר לא מבין את תפקיד ועדת הכלכלה, והוסיף, שהכוונה היא למצוא פתרון. נציגת משרד האוצר, נעם דן, אמרה, שאפשר לסגור מרבב גם בלי לתקן את החוק, אבל עד שלא סוגרים את המרבב והחוק לא נכנס לתוקף, הערוצים נדרשים לשלם. היו"ר ביטן שאל למה לא נסגר המרבב עד עכשיו, ודן השיבה כי כבר 5 שנים מנסים לסגור אותו. יוכפז טען, שזו זכות הקיום של הרשות השנייה.

נציגת קשת ורשת, עו"ד נגה רובינשטיין, אמרה, שההצעה שקשת ורשת ישלמו והערוצים אחרים לא היא לא חוקית. לטענתה ממשיכים לכפות על קשת ורשת לעלות ולממן את עידן פלוס, בעוד שלמתחרים, שמכנים את עצמם טלוויזיה נפוצה, נותנים פטור. "האוצר היה צריך לשאת בתשלום עידן פלוס, כמו בכל מדינה אחרת. הטילו עלינו את המס הזה ועכשיו השר נותן למתחרים שלנו לעלות בחינם, ואנו רוצים את אותו דבר. אנו הכיס העמוק של האוצר כי זה נוח", אמרה.

היו"ר ביטן אמר בתגובה, שהוא לא מקבל את עמדת השר בעניין הזה. הוא ביקש לקבוע בהצעה, שהמרבב הראשון ייסגר עד 26 בספטמבר השנה, ואמר, שאם זה לא יקרה אז ייסגר כל מערך עידן פלוס. הוא אף קרא לצדדים להגיע להסדר באשר לתשלום מאז תחילת המלחמה. "אם לא יהיה הסדר כספי אני אלך עם השר, נשאיר את המרבב ונבטל את הצעת החוק הזו", אמר. הוא הוסיף, שאם לא תהייה הסדרה של המימון מאז תחילת המלחמה, אז יינתן פטור למי שדרשו מהם לעלות למערך: "אני לא נגד התאגיד ולא נגד ערוץ 12, 13, 14 או 9. זאת הצעה שתחסוך כסף לציבור ועשינו אותה במעט הצעת חוק חדשה".

מנכ"לית לובי 99, עו"ד לינור דויטש, אמרה, ששר הגיע לישיבות מאחר שלא הצליח להעביר את זה בהצעה ממשלתית. "הצעת החוק מבקשת להטיל נטל על הקופה הציבורית, במקום שבעלי ההון יוציאו כסף שהם מרווחים מהפרסומות. אנו בזמן מלחמה, יש גרעון תקציבי, אין כסף לשלם למילואימניקים על נסיעה בכביש 6, אין כסף למכון וולקני ויש כסף לממן את זה לבעלי שליטה ולתת מתנה לטייקונים", אמרה. היו"ר ביטן אמר בתגובה כי אם זה היה נכון הם היו רוצים לעלות למערך עידן פלוס.

בנוסף החלה הוועדה לדון בנושא התשלום על תכני ארכיון תאגיד השידור הציבורי. הדיון בעניין זה לא מוצה, והיו"ר ביטן ביקש לבחון אפשרות שהוועדה היא שתפקח על תעריפי השימוש השונים.

כתבה קודמת בנושא שפורסמה תחת הכותרת: "הפקרות: הרשות השנייה תחסל צפייה ב"עידן +" לרוב צופי השידורים החינמיים" - כאן

עדכון 17.6.24: פורסם כאן ב"מעריב" ע"י אברהם בלוך (כותרת בלבד): "עתירה לבג"ץ: "לעצור את ההתערבות הפוליטית בתאגיד השידור".
אגודת יהודי אתיופיה, מכון זולת ותנועת רגולציה הוגנת עתרו נגד מינוי משה דרורי לראשות ועדת האיתור של התאגיד: "המינוי נובע רק מדעותיו ומעורבותו הפוליטית". כשופט, זיכה אברך שתקף קופאית ממוצא אתיופי."

עדכון 1.7.24: ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, המשיכה היום להכין לקריאה ראשונה את הצעת החוק להגברת התחרות בשוק השידורים, של ח"כ אריאל קלנר שנועדה לסייע לערוצים הזעירים. היו"ר ביטן הזכיר כי ביקש לפני 3 חודשים להגיע להסכמות. הוא הוסיף כי הצעת החוק לא תכלול את נושא התשלום על פרטי ארכיון רשות השידור, ולא תתייחס לחובות העבר של ערוץ 14, אלא תטפל רק בהחלפת מערך עידן פלוס באפליקציית שידורים חדשה.

שר התקשורת, ח"כ שלמה קרעי, אמר כי מטרת הצעת החוק היא שציבור גדול יוכל לקבל חדשות ואקטואליה דרך מערך המדינה באופן חינמי. לגבי השימוש בארכיון רשות השידור אמר קרעי שהנושא יטופל בחוק השידורים, שנמצא בשלבי ניסוח במשרד המשפטים. באשר להצעה להחלפת עידן פלוס אמר השר קרעי, כי מחר יפורסם תזכיר הצעת חוק ממשלתית שתצורף להצעת החוק הפרטית של ח"כ קלנר. "מי שאין לו טלוויזיה חכמה הממיר שלו יוחלף בסטרימר ויתר ההסדרים יפורסמו מחר בתזכיר". השר קרעי התייחס לסיכומים ואמר כי מה-7 באוקטובר אף אחד לא ישלם על עידן פלוס, הוא הוסיף כי אתמול הגיעו הצדדים להסכמות.

ח"כ ביטן פנה לנציגי משרד האוצר ואמר שלא יתכן שהמשרד לא ישתתף בעלות, וציין שאין ספק שיש חיסכון גדול מאוד לציבור. השר קרעי הוסיף שהדרישה מהאוצר היא בסך הכל לוותר על אגרות תדרים בשנתיים הראשונות, ובעתיד הם יחסכו את עלות הפעלת עידן פלוס. הוא ציין כי "הרשות השנייה שיתפה פעולה ולכולם חוץ מהאוצר מגיעה מילה טובה".

מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי כאן, גולן יוכפז, התייחס לדברי השר קרעי ואמר כי יש עוד נקודות לא סגורות, ומאחר שלא פורסם הנוסח מועצת התאגיד לא יכלה לקבל החלטה. יוכפז הוסיף כי צריך להסדיר גם את אגרות התדרים.

מנכ"לית הרשות השנייה, מישל קרמרמן, אמרה כי מטרת מערך עידן פלוס הייתה לשימוש בחירום ולאפשר לציבור חבילה צרה של ערוצים ללא עלות, והרשות מבינה שהמערך הוא יקר ומיושן. היא הוסיפה כי ההסדר צריך לקחת בחשבון גם את עובדי המערך, והשר קרעי אמר כי הטיפול בעובדים הוא חלק מההסדר. הוא הוסיף כי המערך המיושן היה נכון כשלא הייתה תקשורת מתקדמת.

מנכ"לית לובי 99, עו"ד לינור דויטש, אמרה כי במהלך השנתיים שייקח לסגור את עידן פלוס הציבור יסבסד את הערוצים המסחריים, ויספוג את זה. "במצב מלחמה וגרעון בתקציב, כשאין כסף לכלום לא הבנתי מה הלחץ לעשות את זה עכשיו", אמרה. השר קרעי השיב לה כי זה הולך לחסוך לציבור עשרות מיליוני ש"ח בשנה, שיופנו להפקות מקור, וגם האוצר יחסוך 5 מיליון ש"ח בשנה. ח"כ שלום דנינו הוסיף כי גם הערוצים המסחריים במצב של מלחמה וקשה להם.

נציג מכון זולת, עו"ד רונן ריינגולד, אמר כי נקודת המוצא של החקיקה היא לעזור לערוץ 14 ולזה הוסיפו את קשת ורשת על חשבון הציבור. היו"ר ביטן דחה את הדברים ואמר כי הצעת החוק לא עוסקת בחובות העבר של הערוץ, והוסיף כי הרשות השנייה הגישה תביעה בעניין זה. השר קרעי הוסיף: "יש הוראה של השר להעלות את כולם מה-7 באוקטובר. כואב לכם ערוץ 14? אז הוא יעלה ותעקמו את האף". באשר לקשת ורשת ציין קרעי כי התאגיד ממילא ממן מקומות ריקים במערך והתשלום שלו לא השתנה. קרמרמן התייחסה לנושא חובות העבר ערוץ 14 וציינה בהקשר זה כי הוגשה תביעה בסך 6.5 מיליון ש"ח.

רפרנט תקשורת באגף התקציבים באוצר, נועם שרלו, אמר כי אוצר המדינה לא מרוויח מהמהלך, אלא מפסיד הכנסות של 10 מיליון ₪ מאגרות תדרים. "אתה מבקש ממני להגדיל גרעון ולעזור לתאגיד לממן הפצה של הערוצים הפרטיים? במצב הכלכלי הנוכחי של ישראל אני לא חושב שזה המקום הנכון לשים בו את תקציב המדינה. נשמע לי לא הגיוני שנשתתף". השר קרעי אמר בתגובה כי זה לא בסדר שהאוצר לא משתתף, אבל התאגיד יכול לממן את זה.

בתום הדיון הודיע היו"ר ביטן כי הוועדה תחדש את הישיבה ביום רביעי, לאחר פרסום נוסח התזכיר של משרד התקשורת.

עדכון 2.7.24: פורסמה באתר משרד התקשורת כאן טיוטת תזכיר חוק הפצת שידורים. הצעת החוק המלאה - כאן

עדכון 3.7.24: ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ אריאל קלנר, להגברת התחרות בשוק השידורים. הוועדה קיבלה את ההצעה שהציג היום היו"ר ביטן, לפיה יבוצע רק תיקון לחוק הפצת השידורים כדי לאפשר העלאת כל הערוצים הזעירים לעידן פלוס ובמקביל לקבוע מועד לתחילת הליך סגירתו של מערך עידן פלוס והחלפתו באפליקציה מתקדמת, במהלך שנועד להביא לחיסכון בכספי ציבור.

היו"ר ביטן הציג את הצעתו בפתח הישיבה, ואמר כי הערוצים הזעירים, בהם 14, 9 והלו טי.וי יחויבו לעלות לעידן פלוס מה-7 באוקטובר. בנוסף ביקש לקבוע כי הם יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה רק בתנאי שהרשות השנייה תסגור את המרבב הראשון (מתוך 3) של עידן פלוס עד לסוף 2024. במידה והמרבב לא ייסגר עד סוף השנה, כל הערוצים יחויבו בתשלום דמי הפצה מה-7 באוקטובר. אם המרבב הראשון לא ייסגר, אז כולם יהיו בבעיה.

מנכ"לית הרשות השנייה, מישל קרמרמן, ציינה כי הרשות תומכת בכל מהלך לטובת הציבור ולהתייעלות וחיסכון, ואף הציעה מזה תקופה לסגור את המרבב הראשון והיא ערוכה לכך. כדי לבצע את המהלך נדרש תקציב של 3 מיליון ש"ח וצריך לקבוע מי יממן את הסגירה מאחר ולרשות אין תקציב לכך. הסגירה תחסוך 8 מיליון ש"ח בשנה והיא מקווה שיימצא  פתרון שיאפשר את הסגירה.

היו"ר ביטן אמר כי שרי התקשורת והאוצר יצטרכו לבדוק איך עושים את זה, וקרא לכל הצדדים - לערוצים המסחריים, לתאגיד ולמשרד האוצר לקחת חלק במימון שיחסוך לכולם כסף בעתיד. על רקע התנגדות נציגי הערוצים המסחריים והתאגיד לממן את הסגירה, אמר היו"ר ביטן: "כל אחד מתעסק בכמה גרושים ושוכח שסגירת עידן פלוס תחסוך 30 מיליון ש"ח כל שנה. אף אחד לא מסתכל על הציבור. כולם צריכים להתגייס למצוא פשרה לכך תוך שבוע".

ח"כ שלי טל מירון טענה כי הוראת שר התקשורת להעלות את הערוצים הזעירים לעידן פלוס ללא תשלום הייתה בלתי חוקית, ושאלה איך הייעוץ המשפטי של המשרד אפשר זאת. ח"כ ביטן אמר כי ההוראה לא הייתה לא חוקית, וסגן היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד זיו גלעדי, השיב כי השר לא פטר מתשלום ולא חייב להעלות את הערוצים לעידן פלוס. הוא הסביר, כי השר פנה לרשות השנייה וביקש ממנה, לנוכח נסיבות המלחמה, לשקול לאפשר לערוצים שירצו בכך לעלות למערך עידן פלוס למרות סכסוכי עבר, ואת נושא התשלום הוא יפעל לפתור כדי שהם לא יצטרכו לשלם. "זו הסיבה שאנחנו כאן ואת זה אנחנו מנסים לפתור".

היועצת המשפטית של תאגיד השידור הישראלי כאן, עו"ד מרסיה צוגמן, אמרה כי התחייבות לסגירת המרבב הראשון לא מספקת וכי צריך התחייבות לסגירת כל המערך. היו"ר ביטן אמר בתגובה כי כדי לסגור את המרבב השני צריך קודם לסגור את הראשון, והזכיר כי בכל מקרה התאגיד משלם על הקיבולת הפנויה בעידן פלוס כך שבהסתכלות ארוכת טווח התאגיד יחסוך כסף. "אני מחייב ערוצים לעלות לעידן פלוס כשלא בטוח שיקבלו פטור מתשלום דמי הפצה, אז אני מצפה ממשרדי הממשלה והתאגיד שיסיימו את העניין התקציבי אחת ולתמיד לסגירת המרבב".

נציגת קשת ורשת, עו"ד נגה רובינשטיין, הזהירה ממצב שבו הערוצים המסחריים הגדולים, המממנים בדמי הרישיון את הרשות השנייה, יממנו בסוף גם את הסגירה. "אנו היחידים שמממנים את הרשות השנייה". היו"ר ביטן שאל כמה משלמים היום קשת ורשת כדמי הפצה בעידן פלוס, והיועצת המשפטית של רשת, עו"ד דבורה קמחי השיבה כי מדובר בכ-1.6 מיליון ש"ח לכל ערוץ. "מבקשים מאתנו גם לממן את הרשות השנייה וגם את סגירת עידן פלוס, והחיסכון יגיע לתאגיד".

היו"ר ביטן אמר כי אם המרבב הראשון ייסגר אז ב-2024 לקשת ורשת יהיה פטור מתשלום והן תחסוכנה 3.2 מיליון ₪ כל אחת, אז באופן חד פעמי הן יכולות להשתתף במימון הסגירה. "בגלל 3 מיליון ש"ח לא נחסוך 8 מיליון? כולם מתעסקים בגרושים ואף אחד לא מתעסק בחיסכון לציבור. זאת מלחמה, וכולם צריכים לעלות לשידור ואם צריך לשלם אז שכולם יכנסו מתחת לאלונקה וכל אחד יתרום את שלו. לא יכול להיות שמסעדה בצפון לא מקבלת פיצוי מלא ומממנת חלק מהנזקים שנגרמו לה במלחמה, אבל ערוץ טלוויזיה לא יכול לממן חלק מההוצאות. כולם ישלמו, גם האוצר צריך לשלם, ואז נמצא 3 מיליון ש"ח לסגור מרבב שיחסוך לציבור 8 מיליון ש"ח. הדיון הזה הוא בושה וחרפה, כל אחד מתנהג כמו גרושונר והכל עניין של כסף ואף אחד לא מבין שבתקופת מלחמה צריך לתת גם שירות לציבור".

כאמור, בתום הדיון אישרה הוועדה לקריאה ראשונה את הצעת היו"ר ביטן ברוב של 3 תומכים בהם היו"ר ביטן, ח"כ אריאל קלנר וח"כ שלום דנינו, מול 2 מתנגדים בהם ח"כ שלי טל מירון וח"כ אלון שוסטר

21.7.24: ועדת הכלכלה דנה היום בהצעה לתקן את חוק הפצת השידורים, העוסק בהצעה להעלות את הערוצים הייעודיים לעידן פלוס מה-7 באוקטובר, ולממן זאת באמצעות הסדר לסגירת המרבב הראשון של המערך. היו"ר ביטן הזכיר כי ההצעה הזו תחסוך 3 מיליון ש"ח בשנה לקשת ורשת. חברי כנסת מהאופוזיציה, בהם ח"כ רון כץ, שלי טל מירון ובועז טופורובסקי טענו כי מדובר בהצעות שנועדו לסייע לערוץ 14, והשר קרעי השיב כי מי שייהנה מהתיקון לחוק הפצת שידורים יהיה הציבור.
בנוסף לכך, במהלך הדיון נמתחה ביקורת על כך שההצעה כוללת הטבה נוספת לערוצים המסחריים, ומבטלת את החובה שחלה עליהם להפיץ את השידורים הלינאריים בחינם לפלטפורמות. היו"ר ביטן אמר כי אם הוא מבטל את החובה ההטבה היא לערוצים המסחריים, ואם לא אז ימשך המצב של הטבה להוט ויס. עו"ד רז נזרי, שייצג את הוט, אמר כי המשמעות היא שהפלטפורמות יצטרכו לשלם על התוכן וזה יעלה את המחיר לצרכן. מנגד טענה היועצת המשפטית של רשת, עו"ד דבורה קמחי, כי שום פלטפורמה לא העלתה מחיר בגין זה ששילמה לערוצים על התוכן שלהם, וכי התוכן צריך להינתן חינם לציבור ולא לבעלי עסקים אחרים.
על רקע הדברים הציע היו"ר ביטן כי החובה להעביר את התוכן הלינארי בחינם לבעלי רישיון השידורים לא תחול על הערוצים הזעירים והייעודיים.

29.7.24: ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ אריאל קלנר להעלות את הערוצים הייעודיים למערך עידן פלוס, במסגרתה נקבע הסדר למימון באמצעות סגירת המרבב (מערכת ההפצה של מספר ערוצי טלוויזיה המשדרת אותם באוויר) הראשון של המערך.
לפי ההצעה שאושרה, חוק הפצת השידורים יתוקן כך שיחייב להעלות את הערוצים הייעודיים לעידן פלוס מה-7.10. החוק קובע כי מאז ה-7.10 הערוצים המסחריים יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה, ואת העלות יכסו התאגיד, ערוץ כנסת ואוצר המדינה. זאת באמצעות כסף שייחסך מסגירת המרבב הראשון של עידן פלוס - המימון לסגירתו נקבע גם הוא בהצעה, כך ששליש מהעלות ישלם התאגיד, שליש אוצר המדינה ושליש ימומן מכספי קשת ורשת. היו"ר ביטן שב והזכיר, כי ההצעה הזו תחסוך 3 מיליון ש"ח בשנה לקשת ורשת.

עוד נקבע במסגרת ההצעה, כי הערוצים הזעירים והייעודיים לא יחויבו להעביר לפלטפורמות את השידור החי שלהן בחינם. על רקע הדיון שהתקיים היום וההערות שנשמעו בו, אושרה הצעתו של היו"ר ביטן כי ההסדר יהיה בהוראת שעה, עד סוף ינואר 2025. המשמעות היא שהמרבב הראשון ייסגר עד סוף ינואר 2025 ושר התקשורת יפרסם על כך הודעה ברשומות. במידה והמרבב הראשון לא ייסגר עד אותו מועד, הערוצים ימשיכו ליהנות מפטור מתשלום הרשות השנייה תממן את המשך הפעלת המערך מסכום שיגיע מאוצר המדינה.

בפתח הישיבה היום מתח ח"כ בועז טופורובסקי ביקורת על הדיון, ואמר כי אם עובדים בפגרה עדיף להתעסק במה שדחוף, ולא בהטבות לטייקונים ולערוץ 14, הוא אף טען שהיו גיחוכים בעת שמשפחות חטופים דיברו, והדבר עורר סערה. ח"כ שלום דנינו דחה את הטענה ואמר: "תתבייש, אף אחד לא לועג למשפחות חטופים", והיו"ר ביטן הכריז על הפסקה בדיון וביקש לצפות בקטע. לאחר ההפסקה דחה היו"ר ביטן את ההאשמות של ח"כ טופורובסקי, ואמר כי הוועדה טיפלה בכנס האחרון בנושאים רבים, הוא הוסיף כי צפה בהקלטה ולא שמע בה גיחוכים וביקש מח"כ טופורובסקי להתנצל.

ח"כ רון כץ הציג גם הוא הסתייגויות מההצעה, וביקש בתחילה להשתתף בצער העדה הדרוזית כולה. הוא הוסיף כי היו"ר ביטן מתאמץ לעזור לשר התקשורת בצרה שלו, ותהה למה. לאחר הדברים נדחו הסתייגויות האופוזיציה.

נציגת משרד המשפטים, עו"ד עדי ליברוס, התייחסה לנוסח הסופי של ההצעה ואמרה: "אנו מתנגדים להצעה במתכונתה הנוכחית, במיוחד על רקע העובדה שהחקיקה הממשלתית, שהייתה אמורה להיות הרגל המשלימה להביא לסגירת המערך ולהבטיח חיסכון, לא נראית כרגע באופק. המדיניות הרשמית של משרד התקשורת היא שצריך לסגור את המערך הבזבזני והבלתי יעיל ולעבור לאפליקציה חסכונית ויעילה בהרבה, ולכן דרך המלך היא להתקדם באפיק ממשלתי ולא בהצעת חוק פרטית שלא מבוססת על עבודה מקצועית ממשלתית.

נכנסנו לאירוע הזה בעקבות אותה הנחיה שנתן שר התקשורת לערוצים הזעירים והייעודיים והרדיו האזורי, הנימוק שהוצג אז שיש צורך ביטחוני להעברת התרעות. כבר אז לא הוצגה תשתית עובדתית מספקת לעניין הזה. אף גוף התרעה לא תמך בנימוק הזה. עד לרגע הזה אנחנו עסוקים בלטפל בחוב שנוצא בעקבות הנחית השר, ולא מכירים עמדה מקצועית שאומרת שזה חיוני. אני לגמרי ערה לכך שזאת לא תפיסתו של יו"ר הוועדה שרואה חשיבות במערך עידן פלוס.

אגב אותה הנחיה של השר, הוא הצהיר שיפעל למצוא פתרון תקציבי לאותם ערוצים שעדיין מחויבים בתשלום 2 מיליון ש"ח לערוץ טלוויזיה ו-60 אלף ש"ח לערוץ רדיו. השר קידם תזכיר ממשלתי אבל משלא נמצא מקור תקציבי הוא לא קודם. לפי המצב החוקי ששרר בעת שעלו הערוצים ועד לרגע, זה כל ערוץ שעולה חייב לשלם ואין אף גורם בממשלה שיכול להתחייב לתת פטור. בינתיים, הערוצים, למעט הלא T.V., עלו למערך ושתיים ירדו לבקשתם ונוצר חוב לרשות השנייה וכך מגיעים להצעת חוק שמחפשת מקור מימון לחוב".

היו"ר ביטן העיר כי זה לא נכון, שכן התאגיד מממן את הקיבולת הפנויה במערך בכל מקרה והמימון קיים. עו"ד ליברוס השיבה: "מבחינתנו זה לב העניין ולב ההתנגדות. אין מחלוקת שהמצב החוקי שהתאגיד ממן קיבולת פנויה. מאוד יכול להיות שבשלב ראשון ההצעה הזו אפילו תחסוך, הקושי נעוץ בשימוש ואופי השימוש בכספי התאגיד. במצב הקיים הכסף הציבורי מממן צורך ציבורי בהפעלת המערך. מה שהוצע זה להסיט כסף ציבורי לטובת מימון עקיף של פעילות עסקית של גורמים פרטיים. יש כאן פריצת סכר בשימושים המותרים לתקציב התאגיד. לזה צריך להוסיף התבטאויות חוזרות ונשנות של גורמים שרוצים לשנות את אופיו של התאגיד וזה העברת מסר מצנן".

היו"ר ביטן הגיב ואמר כי תמיד כשמדובר בתקשורת משרד המשפטים מתנגד, ושאל מדוע משרד המשפטים שותק כשמדובר בפרסום בערוץ 14. הוא הזכיר כי עידן פלוס נועד לתת מענה למיעוטי יכולת, וכתוצאה מהחלטת השר גם קשת ורשת הפסיקו לשלם דמי הפצה מה-7 באוקטובר ונהנו מכך. "האוצר לא רוצה את עידן פלוס כי מה שמעניין אותו זה שלא נחסך כסף לאוצר המדינה, הם מסתכלים רק על החור בגרוש שלהם, ולא רואים חיסכון של 5 מיליון ש"ח בשנה לתאגיד שממומן מכספי ציבור. לא ראיתי את משרד המשפטים נלחם נגד החלטת הרמטכ"לים שנתנו תוספת לא חוקית לפנסיה ועכשיו מביאים חוק להכשיר את זה רטרואקטיבית".

הוא אף התייחס לנושא העברת השידורים החיים, ואמר כי ערוצים שחייבים לעלות לעידן פלוס חייבים להעביר אותם בחינם לפלטפורמות, אבל גם רשת וקשת קיבלו מכך פטור ל-6 שנים. באשר לכך הוא ציין כי לערוץ 14 יש הסכם הפצה עד נובמבר השנה, ואם ההסדר הוא עד מרץ אז ההטבה היא ל-4 חודשים בלבד. על רקע זה ביקש אף לקצר את הוראת השעה ולקבוע אותה עד סוף ינואר, כך שמשך זמן ההטבה קוצר בחודשיים.

כחלק מהביקורת על האוצר היו"ר ביטן אף הציע, כאמור, כי אם המרבב הראשון לא ייסגר עד סוף ינואר 2025 אז הרשות השנייה תישא בעלות ההפצה, וזאת מסכום שתקבל מקופת אוצר המדינה.

נציג אגף התקציבים, נועם שרלו בריגה, ציין כי הצעת החוק היא תקציבית ותעלה לקופת המדינה כ-8 מיליון ש"ח, ואמר כי היא מעדיפה פשיטת רגל של תאגיד סטטוטורי על פני תשלום של גופים מסחריים.

מנכ"לית הרשות השנייה, מישל קרמרמן, אמרה כי זה בלתי אפשרי מבחינת הרשות לממן את ההפצה לערוצים, וציינה כי הסגירה של המרבב הראשון תחסוך בסך הכל כ-8 מיליון ש"ח בשנה. היא הוסיפה, כי דרושה לכך חצי שנה וקראה שלא לקצר את תקופת הוראת השעה.

נציג משרד התקשורת, עו"ד זיו גלעד, ציין כי שר התקשורת מסתייג מקיצור התקופה. היו"ר ביטן אמר כי הוא מוכן להצביע רק על הצעתו, ואם השר והמציע ח"כ קלנר מתנגדים הם יכולים למשוך את ההצעה כולה.

בעקבות הדברים נדחתה בהצבעה בקשתו של שר התקשורת, והתקבלה הצעתו של היו"ר ביטן. בתום הדיון אושרה ההצעה כאמור, בתמיכת היו"ר ביטן, וח"כ קלנר, דן אילוז, אוהד טל, אברהם בצלאל ושלום דנינו, מול התנגדות של ח"כ אלון שוסטר ורון כץ.

6.8.24: אושר סופית: הוראת שעה שתאפשר לערוצים הייעודיים לעלות למערך עידן פלוס. ערוצים 14, 9, 24 ועוד, יעלו על מערך עידן פלוס בחינם. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות (תיקון מס' 7 - הוראת שעה), התשפ"ד-2024 של ח"כ אריאל קלנר.

לפי הוראת השעה עד 31.1.25 כלל הערוצים המסחריים ותחנות הרדיו יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה בשל הפצת שידוריהם באמצעות מערך עידן פלוס. מה-7.10.23 יהיו הערוצים המסחריים פטורים מתשלום דמי הפצה, ואת העלות יכסו תאגיד השידור, ערוץ הכנסת ואוצר המדינה. זאת, באמצעות כסף שייחסך מסגירת המרבב הראשון של עידן פלוס. המימון לסגירתו נקבע גם הוא, כך ששליש מהעלות ישלם התאגיד, שליש אוצר המדינה ושליש ימומן מכספי קשת ורשת. עוד נקבע, כי הערוצים הזעירים והייעודיים לא יחויבו להעביר לפלטפורמות את השידור החי שלהן בחינם. המרבב הראשון ייסגר עד סוף ינואר 2025 ושר התקשורת יפרסם על כך הודעה ברשומות. במידה שהמרבב הראשון לא ייסגר עד אותו מועד - הגורם המפעיל, נכון להיום הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, יישא בעלויות דמי ההפצה של הגופים הפטורים מתשלום דמי הפצה, מסכום שיעביר אוצר המדינה לשם כך.

יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן: "בחוק הזה ערוץ 12 ו-13 מקבלים את ההטבה הכי גדולה. ההטבה לערוץ 14, ערוץ 9 והערוץ הערבי קיימת, אבל קיימת סך הכול לחודשיים. לא יכול להיות שערוץ פרטי יממן שירות ממשלתי. עד היום הערוצים הפרטיים מימנו את עידן פלוס. אם רוצים להפסיק את התשלום של ערוצי 12 ו-13 שהוא לא הגיוני, ואם הממשלה רוצה שירות של עידן פלוס היא צריכה למממן אותו. כדי  לעשות זאת צריך לסגור את המרבב הראשון, וסגירתו תחסוך לתאגיד השידור 5 מיליון ₪ בשנה. פתרנו את כולם מתשלום - כולל ערוצים 12 ו-13. עשינו פה משהו זמני כדי שהממשלה תבוא עם הסדר קבוע - פעם אחת ולתמיד".

שר התקשורת, שלמה קרעי: "בזכות החוק הזה יקבלו את כל הערוצים לעידן פלוס. אין לכם מושג מה החוק הזה אומר אם אתם טוענים שהוא פוגע באוכלוסיות מוחלשות. החוק הזה בא להוסיף את כל הערוצים למערך של האוכלוסיות המוחלשות.יש את האוכלוסייה דוברת הרוסית והערבית וצופי ערוץ 14 שאין להם במערך עידן פלוס את הערוצים. המטרה היא להרחיב את מעגל ההתראות במלחמה, החדשות והמידע לכלל האוכלוסייה".

ח"כ אריאל קלנר, יוזם ההצעה: "מגוון דעות זה לא רק צורך דמוקרטי, זה יכול למנוע גם אסונות. היום זה צעד נוסף להגביר את המגוון כדי שלאנשים שיש להם עידן פלוס יהיו בשלט עוד כמה ערוצים. יהיה מגוון בתקשורת, גם דעות שאתם לא אוהבים - יישמעו".
(41 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-31 התנגדו).
 
 
 



 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




28.10.24 - IsraelClouds Summit 2024

2.12.24 - Telco 2024

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים