ניתוח: שר התקשורת יועז הנדל "מאחז עיניים" כאשר הוא מאשים את רוה"מ וטוען, שיש צורך בחקיקת איזה חוק, כדי לקדם פריסת סיבים בישראל. המכשול הגדול לפריסת סיבים זה הוא עצמו והתרגילים הלא חוקיים, לכאורה, שלו, שנועדו למטרות הזויות: להקים מפלגה על בסיס המתווה ולסייע למצבה הכלכלי של קבוצת סלקום\IBC.
מאת:
אבי וייס, 29.10.20, 12:30
אמש, שר התקשורת,
יועז הנדל, (בתמונה משמאל),
יצא בהתקפה חריפה על רוה"מ והשרים
ישראל כ"ץ ו
דודי אמסלם, רק כדי להסתיר ולטשטש את
החשיפה, לפיה השר
יועז הנדל, יהיה
השר הראשון בממשלה הנוכחית, שהחלטותיו הועברו לחקירת המשטרה, על פי החלטת מ"מ פרקליט המדינה (זה היועמ"ש ד"ר
אביחי מנדלבליט). פרטי המעשה ייחשפו על ידנו, כשנהיה בטוחים שלא נשבש החקירה, ככל שתתפתח.
השר
יועז הנדל הגדיל לעשות, ו"עבד בעיניים" ובגדול, על 177 ראשי רשויות מקומיות (זה חלק מהתרגיל של בניית מפלגה על בסיס מתווה הסיבים), שחתמו על עצומה (
כאן) כנגד רוה"מ והשר
כ"ץ, באותו נושא, כאילו עיכוב החוק, שיזם השר
יועז הנדל, הוא עיכוב כבד ונוראי בפריסת סיבים בישראל.
מדובר בשקר אחד ענק. פשוט הונאת הציבור.
המכשול היחיד לפריסת סיבים בישראל זה השר יועז הנדל בכבודו ובעצמו. רק הוא!
לכן, מזמן
קראתי לפטר אותו (ולא רק בגלל התיקים הפליליים, לכאורה, שתלויים נגדו אצל היועמ"ש ומ"מ פרקליט המדינה).
ההשקה של פריסת הסיבים
אמש במטולה ע"י בזק, היא "הדגמה חיה" למה
בכלל לא צריך את החוק הזה (
מוסבר כאן).
ממילא בזק לא "מדליקה" את הסיבים במטולה או בכל מקום אחר בארץ, רק בגלל השר
יועז הנדל, שהחליט בדיוק כעת,
לסבך את עניין ה-ISP, מה שהוביל כבר
להפגנות נגדו, ובזק מחכה (גם במטולה), שהשר יחליט מה יהיה גורל נושא ה-ISP.
כלומר: העיכוב בהדלקת הסיבים של בזק הוא
רק בגלל השר יועז הנדל.
יתרה מכך. אישור לבזק לפריסת סיבים בכל מקום בישראל, לא רק שלא דורש
שום חקיקה, אישור כזה הוא בסמכות המנכ"לית,
לשנות רק מילה אחת ברישיון של בזק והנה זה כאן, מהרישיון של בזק:
פשוט: יש למחוק את המילים
בטכנולוגיית ADSL כי ממילא ההגדרה הזו
לא נכונה, כי בזק מזה כמה שנים טובות מספקת את שירות WoW - כלומר החיבור לאינטרנט, בטכנולוגיית
VDSL ולא
ADSL.
ברגע שלא היה כתוב ברישיון מה סוג הטכנולוגיה, זה מאפשר לבזק לפרוס הכל בכל מקום בכל סוגי הטכנולוגיות (זה נקרא בעולם הרגולציה, כמקובל בכל העולם, "נייטרליות טכנולוגית". מכיוון שאין זה מתפקידו של הרגולטור להיות מעורב בהחלטה באיזו טכנולוגיה בזק תפרוס לבתים, כי בכל העולם, הרגולטור מגדיר מהם רוחבי הפס המינימליים לבתים, לא את סוג הטכנולוגיה).
לחילופין, לשנות את המשפט הזה כך, שייכתב ברישיון:
בטכנולוגיית xDSL וסיבים. זה מכסה כמעט את הכל.
זה הכל.
חצי דקה של עבודה וזה לא דורש שום שימוע ושום דבר. זה שינוי זעיר ברישיון של בזק, שבסמכות המנכ"לית.
לגבי המתחרות בבזק: ממילא ל-IBC\אנלימיטד יש רישיון פריסת סיבים לבתים והיא פורסת לפי הרישיון החדש (יחסית) שלה, וסלקום ופרטנר פורסות היכן שבא להן בלי רישיון, מזה שנים. הוט ממילא החליטה לא לפרוס סיבים והיא רוצה להיות "זנב" על הגב של סלקום\IBC וזה ממתין לאישורים. כך, שלא צריך שום חוק חדש. החוק הקיים מספק.
לגבי יישובים קטנים או מבודדים, שבהם איש לא רוצה להגיע אליהם בסיבים, ע"י שום מתחרה - זה
נפתר לבד ע"י השר
בסוג חדש של רישיון לפריסת סיבים,
כמפורט כאו ע"י השר יועז הנדל בעצמו.
שום חוק חדש. רק הוצאת סוג רישיון חדש, מה שבסמכות המנכ"לית, וזה כבר רץ ופועל וכבר הוגשו בקשות לרישיון החדש הזה.
התפקיד היחיד, שנותר לשר
יועז הנדל לבצע בתחום פריסת הסיבים, וגם את זה הוא
לא עשה וכשל, זה למנוע כפילויות בפריסת הסיבים לבתים, מה שיכול להוביל להתמוטטות כלכלית של החברות המתחרות בבזק, בגלל תחרות פרועה. אין שום מדינה בעולם, שיש בה מצב כאוטי כזה של פריסה משולשת של סיבים לאותם בתים. אולם, ממילא השר לא מבין את הנושא, כמו שהוא לא מבין בשום נושא בעולם התקשורת, ולכן הוא לא עשה בנושא חשוב וקריטי זה מאומה (נעשה תיקון זעיר שלא פועל בשטח, רק לגבי פריסת כפולה בתוך הבניינים עצמם, שזה החלק השולי ביותר של עלויות פריסת הסיבים).
בנוסף, היה על המשרד לבנות בסיס נתונים ארצי של פריסת פס רחב לבתים בישראל, כדי שיהיה ניתן לקבל החלטות על בסיס נתונים ולא על בסיס השערות. גם זה השר לא עשה ולא נראה שייעשה. עובדות מעולם לא עניינו אותו. רק הקמת מפלגה.
אז למה השר יועז הנדל מתעקש לקדם חוק שאין בו כל צורך?
הסברתי זאת עשרות פעמים, למי שרצה להקשיב ולקרוא את העובדות המתועדות "שחור על גבי לבן".
זה בכלל לא שייך לפריסת סיבים לבתים, זה שייך לנושאים אחרים לגמרי, על גבול הפלילי ,לכאורה.
למי שפספס זאת, אני חוזר על מה שכתבתי אמש:
"ההשקה של מיזם הסיבים של בזק, אחרי יותר מעשור ו
באותו מקום - בצפון הרחוק, מובילה
לכמה תובנות מאוד חשובות:
- כל הפעילות של שר התקשורת יועז הנדל, לחוקק חוק מיוחד בתחום הסיבים, זה חוק, שנועד למטרה אחת: לבנות לו מפלגה ואגב כך לענות על צרכי קבוצת סלקום\IBC - חוק זה הפך למיותר לחלוטין. בזק יכולה לפרוס ותפרוס סיבים בישראל בלי שום צורך בחוק חדש. החוק הקיים מאפשר לה זאת. החוק החדש מיוזמת יועז הנדל נועד למטרות אחרות לגמרי (בניית מפלגה חדשה וסיוע כלכלי לסלקום \ IBC), ולכן אין לו מקום בספר החוקים של מדינת ישראל.
- שר התקשורת יועז הנדל כבר "ניכס לעצמו" את ההחלטה של בזק לפרוס סיבים בכל הארץ, בעוד שהמציאות היא ברורה והפוכה לגמרי: שהוא זה שעיכב את האישור לבזק, מיומו הראשון בתפקיד ועד החלטת הממשלה (אותה הוא כפה על רוה"מ בתרגיל נבזי. מפורט בסדרת מאמרי חשיפה בת ארבעה פרקים שמתחילה כאן). לא היה צורך בשום החלטת ממשלה כדי לאשר לבזק לפרוס סיבים. זה היה בסמכותו ואף בסמכות המנכ"לית של המשרד לעשות כך, ע"י עדכון זעיר ברישיון וב"תיק השירות" של בזק (כמפורט לעיל). זה הכל.
- השר יועז הנדל שוב הופך ל"פרזנטור" של השקת שירות, הפעם של בזק, בניגוד לחוק ולהנחיות היועמ"ש ותלונה מתאימה הוגשה כבר ליועמ"ש, אחרי פרסום התמונות של ההשקה בנוכחותו. הסברים למי שלא מבין את העניין הזה של "קטיפת קרדיט ע"י שר על הגב של חברה מפוקחת", מוזמן לקרוא את הכתבה: "האם היועמ"ש יעצור את מסע הפרסום של הפרזנטור של סיבי חברת פרטנר?".
- השר יועז הנדל "עבד על הממשלה" וראש הממשלה נתניהו בתחום הסיבים ולמעשה "סחט" את נתניהו כדי לקבל החלטת ממשלה בנושא "מתווה הסיבים", ולמעשה, פעל בנושא זה רק כדי להסתיר ולנסות להלבין עבירות, לכאורה, של עצמו ובקנה מידה אדיר, כמפורט בהרבה כתבות חשיפה, שהמרכזיות בהן הן כאן:
השר
יועז הנדל ממשיך
כל יום בספינים שלו, והכתבים, שלא מבינים בתחום הזה מאומה, מבצעים Cut & Paste לספינים השקריים הללו. הספין הטרי של עיכוב החוק נולד מאותו מקום: היות וכנראה, שהשר
יועז הנדל נואש מהיכולת, שבנו לו במשרד "
תופרי תיק 4000", לנצל את
סלקום\IBC כפלטפורמה להקמת מפלגה. הוא החליט לשנות כיוון
ולרכב על הגב של בזק. בכל מקרה, "תופרי תיק 4000" הם שמכינים ושכותבים לו את כל המסמכים שיוצאים בחתימתו. פרטים נוספים ולינקים למסמכים רבים נוספים יש בקישורים (הכחולים-שחורים) שבתחתית הכתבה.
לכן, השר
יועז הנדל פרסם שלשום הודעה וצילומים מלווים תחת הכותרת: "
לראשונה: בזק קיבלה רשיון הפעלה ביהודה ושומרון".
הבעיה: אין בזה מילה אחת נכונה. הרישיון של בזק מכסה את יהודה ושומרון מהיום שבזק קיבלה את הרישיון הזה -
כאן (סעיף 36 וסעיפים נוספים) כבר מ-
2004 ועד רגע זה. פשוט, שכפלו את הרישיון הקיים ו
הפרידו אותו לרישיון מקבילי נוסף ליו"ש. עניין טכני, פקידותי ושולי, שנעשה מזמן לזמן במשרד התקשורת ברישיונות. שום חידוש אין כאן. זה
תרגיל, שנולד רק לצרכי ספינים פוליטיים, כחלק מהתכנית לבניית מפלגה, על בסיס תכניות פריסת הסיבים.
מי יעצור את שטף הספינים והשקרים של השר יועז הנדל?
כרגע איש לא עוסק בכך (למעט מ"מ פרקליט המדינה).
איש לא עושה בעניינו מאומה.
רק בגלל
ההתעללות שלו בגמלאים של המשרד, עליו הוא ממונה כשר, הוא חייב להיות מסולק וכמה שיותר מהר - מהממשלה.
מקומו מחוץ לממשלה,
בחקירות ב"להב 433".
אי אפשר לשקר את כולם כל הזמן ולהצליח!!!