להפוך "מתעניין" ל"לקוח": כלי ה-Marketing Automation צוברים תאוצה
מאת:
מערכת Telecom news, 20.2.14, 09:00
רכישת Insightera הישראלית בידי אחת ממובילות השוק, Marketo, מכניסה גם טכנולוגיה ישראלית לתחום הלוהט של עולם השיווק הדיגיטלי.
הכנסות שוק התוכנות ושירותי האוטומציה לשיווק (
Marketing Automation) הסתכמו בכ-550 מיליון דולרים בשנת 2013, ועד לשנת 2020 יגלגל שוק זה כ-1.9 מיליארד דולרים – כך על פי מחקר עדכני של חברת הייעוץ והמחקר
פרוסט אנד סאליבן.
מהמחקר עולה, שהשוק נשלט בידי 3 ספקים עיקריים:
Marketo (שרכשה לאחרונה את
Insightera הישראלית),
Eloqua (בבעלות אורקל) ו-
Silverpop, שתופסים נתח שוק כולל של קרוב למחצית מכלל ההכנסות. ארגונים בארה"ב הם המאמצים המשמעותיים ביותר של טכנולוגיות אלו, וכ-80% מההכנסות של ספקיות שירותים אלו מגיעות מלקוחות בארה"ב.
שירותי ה-
Marketing Automation) MA) מאפשרים למשווקים לזהות סימני התעניינות מצד לקוחות בערוצי השיווק (אתר, רשתות חברתיות, אפליקציות וכו') ולהגיב באמצעות הצגת תוכן מותאם אישית לכל מתעניין כדי להפכו ללקוח. על מנת לנהל את ההיקף העצום של שיחות עם לקוחות ברשת זקוקים המשווקים לפלטפורמות המבצעות שיווק באופן אוטומטי, שתסייענה להם להתאים את המסרים השיווקיים ואת העיתוי בו הם מועברים ללקוח הספציפי. גם הארגונים עצמם זקוקים לכלי כזה התורם לשיתוף פעולה הדוק יותר בין צוותי השיווק והמכירות, ומבטיח כי הם מנהלים את חווית הלקוח באופן יעיל.
היראל ג'אסאני, אנליסט המדיה הדיגיטלית של פרוסט אנד סאליבן: "עסקים מתחילים לגלות את הערך של פעילות אקטיבית ליצירת קשר עם לקוחותיהם באמצעות שימוש במידע הנאסף באמצעות כלי האוטומציה של השיווק. בנוסף, מדידת ההחזר על ההשקעה בקמפיינים שיווקיים המופצים במספר ערוצי מדיה היא הכרחית בעולם בו הפניה ללקוח מתבצעת על גבי מבחר מכשירים ואמצעי מדיה.
עם זאת, קצב האימוץ של שירותי
MA נפגע כתוצאה מהיעדר מנגנוני ניהול תוכן של הארגונים (תוכן שעליו אמורים כלי השיווק האוטומטי להתבסס בפניה האישית ללקוח) ומזמינותם של כלים חינמיים לשיווק בדואר אלקטרוני ו-
Google Analytics, שמספקים חלק מהשירותים שמציעים כלי ה-
MA בתשלום.
משווקים מסורתיים רבים חשים מאוימים מעקומת הלמידה התלולה של פתרונות
MA, כמו גם מהיקף המידע העצום המופק באמצעות הערוצים הדיגיטליים הכוללים מדיה חברתית ורשתות סלולר. ספקי שירותי
MA חייבים לספק גם שירותי הדרכה מתאימים למשתמשי הקצה ולייצר גרסאות קלות לשימוש למכשירים ניידים על מנת לאפשר לאנשי שיווק ומכירות הנמצאים בדרכים להישאר מעודכנים במתרחש בקמפיינים הדיגיטליים שלהם ולהגיב לאירועים".
גרף הכנסות שוק שירותי השיווק האוטומטי (בדולרים) 2013-2020