פרק ראשון בסדרה, ש"תרים את המסך" מאחורי תכנית שר התקשורת, יועז הנדל, להפיכת פריסת הסיבים בארץ למנוף פוליטי לבניית מפלגה (שזה עתה קמה, בראשותו ובשותפות עם ח"כ צבי האוזר), ואיך השר רתם את "תופרי תיק 4000" לטובת קידום מהלך פוליטי זה, שייקח שנים רבות לתקנו, אם בכלל זה יהיה ניתן לתיקון. יועז הנדל לא המציא את השיטה. לפניו היה שר תקשורת אחר - משה כחלון, שהפך את רפורמת הסלולר למפלגה פוליטית.
השלב הראשון בכל תכנית כזו צריך להיות: הטעיית דעת הציבור בספינים הזויים בלי סוף ורתימת "אוהדים" סביב סיסמאות ריקות מתוכן, ופרק ראשון זה עוסק בשלב הזה.
דוגמא לסיסמא ריקה מתוכן, שהשר ירה לאוויר: "הסיבים ישמשו לשירותי תחבורה אוטונומית". כנראה, על פי הנדל, כל רכב אוטונומי בארץ יסחוב על גגו גליל ענק של סיבים כדי שיוכל לנסוע בחופשיות בכביש, כשהסיב מתגלגל מאחוריו היישר מהבית. או אולי יהיה לכל רכב אוטונומי אישור חתום ע"י השר לחלום על חיבור הרכב לסיב האופטי בבית באופן וירטואלי?
מאת:
אבי וייס, 27.8.20, 08:30
כמעט כל כלי התקשורת העתיקו בימים האחרונים בשיטת Cut & Past את הודעות שר התקשורת,
יועז הנדל, (בתמונה משמאל) בליווי ספינים מחזקים ומשלימים ממנכ"לית המשרד,
לירן אבישר בן-חורין, ששניהם לא יודעים להבדיל בין עגבניות לסיבים אופטיים.
הבעיה היא, שגם כל אלה, שמכינים להם את המסמכים במשרד התקשורת, לא יודעים יותר מהם בנושא הזה, אבל הם מבינים היטב, שיש להיענות לכל גחמה של ראשי קבוצת סלקום \ IBC ולדפוק ככל הניתן את קבוצת בזק. אלה אותם אנשים, ש"
בישלו" את "תיק בזק" ואחריו את "תיק 4000" כנגד בזק ו
נתניהו, כי אצלם זה הולך ביחד (בזק ו
נתניהו כאויבים).
מה שרוב כלי התקשורת העתיקו ביומיים האחרונים, היו 2 החלטות מאוד מרכזיות בתחום פריסת הסיבים, במסגרת התכנית החדשה של השר
יועז הנדל, פרי ההגות והתכנון של "
קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת" וההחלטות הללו נוגעות ל-2 נושאים:
א)
למחירי הסיבים של בזק למתחרות שתרכבנה על גבה ותשתיותיה.
ב) הגדרה חדש
מה זה "רשתות נייחות אולטרה מהירות" (כלומר: מעל ל-1 גיגה בערוץ היורד), שזו ההגדרה הנוגעת לכל הנושאים האחרים בתחום זה, לרבות הפריסה של הסיבים והמחירים של בזק.
כל נושא כזה אנתח בנפרד, ובאתר זה יש כבר מעל ל-100 כתבות קודמות בנושא. כך, שהפעם לא אביא מסמכים וקישורים מרובים, כי אנסה להתרכז רק במה
שחדש.
הבעיה המרכזית היא, שהשר
יועז הנדל יכול ליישם את תכניתו המהפכנית (אבל לא חדשה,
כחלון הקדים אותו בשיטה הזו), שמטרתה להקים מפלגה ולגייס חברים למפלגה הזו, רק בגלל שאין בקרב ציבור העיתונאים והפרשנים מי שמבין בתחום.
מלבד להעתיק את דבריו ולתת פרשנות מוטעית, שהציבור אינו יכול להבחין מה אמת ומה שקר, כל ספין מוחדר לראשו של הציבור ללא כל בקרה. כך, אפשר בקלות לייצר רגולציה שאין בשום מדינה בעולם (וגם לא יהיה), כי זו רגולציה שמשרתת רק חברה אחת, לא את צרכי הציבור ולא את האינטרס הציבורי (שכלל לא נבדק ולא נמדד).
הכתב היחיד, שכותב נכון לכל האורך בתחום הזה, אם כי איני מסכים לכל הניתוחים שלו, אבל לפחות הם נכונים, זה
ארז רביב מ-Davar1, שכתב גם הוא הרבה בתחום ואציג כאן את הלינקים ל-6 הכתבות האחרונות שלו בנושא:
כאן,
כאן,
כאן,
כאן,
כאן ו
כאן. מומלץ לקרוא, בגלל נקודת המבט המעניינת (והשונה במרכיביה משלי), בנושא החשוב ביותר הזה.
אולם, גם הוא לא שם לב, שכל המגדל הזה, שבונה השר
יועז הנדל באוויר (או באדמה), הוא "
ישראבלוף" ענק המבוסס על חוסר ידיעה מוחלט בתחום ואי בדיקת צרכי הציבור - באופן ממש
מחפיר.
ואתחיל מסדרת השקרים הראשונה, שהוא המשפט הראשון של
הודעת השר יועז הנדל לציבור (
כאן) והנה צילום של ההודעה, שלא תחשבו, שהמצאתי משהו:
לאור המשפט החשוב ביותר הזה, שהשר חוזר עליו שוב ושוב מאז שנכנס לתפקידו ועד רגע זה, חוזר על זה כמעט בכל נאום ובכל ציוץ ב
טוויטר ופוסט ב
פייסבוק, שלחתי ביום
26.8.20 בבוקר את השאלות הדחופות הבאות, לשר התקשורת,
יועז הנדל, ולמנכ"לית משרד התקשורת,
לירן אבישר בן-חורין, בזו הלשון:
"הנדון: היכן היישומים של מעל 1000 מגה בערוץ היורד?
שלום רב,
1. בהודעת השר חה"כ
יועז הנדל מאתמול (
כאן), אודות "אישור הקריטריונים לפיהם תוגדר רשת מתקדמת בעלת קיבולת גבוהה מאוד במתווה הסיבים", מופיעות במשפט הראשון של דברי השר הסיבות לאישור השר וזה מצוי בקטע
המצ"ב.
2. היות והשירותים, שהשר כתב בהצהרתו, שירותים, שישתמשו ברשת האולטרה מהירה (מעל 1000 מגה בערוץ היורד)
לא מוכרים לי בכלל, אבקש לשאול את השר כמה שאלות הבהרה:
א. נכתב ע"י השר, שהרשת הזו תשמש ל
עבודה. אודה לקבל לינק לאיזה נתון על מקום עבודה אחד בישראל, שיש לו תכנית או שהוא מתכוון (נניח ב-10 שנים הבאות), לחבר את עובדיו ו\או מנהליו לעבודה מרחוק מהבית, בחיבור הדורש מעל 1000 מגה.
ב. נכתב ע"י השר, שהרשת הזו תשמש ל
למידה. אודה לקבל לינק לאיזה נתון על מקום הוראה אחד (מגן הילדים עד האוניברסיטה) בישראל, שיש לו תכנית או שהוא מתכוון (נניח ב-10 שנים הקרובות), לחבר את תלמידיו ביישומי למידה מרחוק מהבית, בחיבור הדורש מעל 1000 מגה.
ג. נכתב ע"י השר, שהרשת הזו תשמש
לרפואה מרחוק. אודה לקבל לינק לאיזה נתון על מוסד רפואי אחד בישראל, שיש לו תכנית או שהוא מתכוון (נניח ב-10 השנים הקרובות), לחבר מישהו בביתו בחיבור רפואה מרחוק, בחיבור הדורש מעל ל-1000 מגה.
ד. נכתב ע"י השר, שהרשת הזו תשמש
לתחבורה אוטונומית. כמה שלא ניסיתי להעלות בדמיוני הדל, חיבור של רכב אוטונומי
לסיבים לבתים, הגעתי בסוף למסקנה, שהפתרון היחיד הוא, שכל רכב אוטונומי, שהשר יורה על ייצורו בישראל, יסחוב על הגג של הרכב (כמודגם בתצלום המצ"ב מצד שמאל),
גליל ענק של סיבים, כדי שהרכב יכול לנסוע בחופשיות, כשהסיב מתגלגל היישר מהבית, לאורך הכבישים, מחובר מאחורי הרכב אל הגלגל הענק הזה, כדי שהרכב האוטונומי יוכל לנסוע לכל מקום ברחבי מדינת ישראל, עם סיב מחובר מהרכב לבית.
אני עדיין בודק עם מומחים לנושא, איך הסיבים המשתלשלים מכל כלי הרכב האוטונומיים, שיהיו בישראל, לא יסתבכו אחד בשני, תוך כדי תנועה בכבישים, עם סיבים הנפרסים מאחורי הרכבים, לאורך הכבישים הללו.
האם זה הפתרון שהשר התכוון אליו? או שמא יש לשר איזו המצאה, שאני לא מכיר. נניח, שהסיב יהיה וירטואלי, כמו נניח שרתים וירטואליים, והסיב יחובר מהבית לרכב האוטונומי רק באופן וירטואלי, וכל בעל רכב אוטונומי יקבל עם רכישת הרכב מסוכנות הרכב, אישור לחלום על חיבור הרכב לסיב בבית באופן וירטואלי, אישור חתום ע"י שר התקשורת
יועז הנדל.
3. אודה להבהרות, לנוכח העובדה, שיש לי
אי הבנה מוחלטת, וכל מי ששאלתי, לא יכול היה לתת לי הסבר לעניין (אולי שאלתי את האנשים הלא נכונים, ולכן אני פונה כאן לשר),
למה בדיוק נועדה רשת אולטרה מהירה בישראל, כפי שהשר הצהיר אמש."
תגובה לא קיבלתי. לא שלא ניסיתי וחזרתי וניסיתי. ככל שאקבל תגובה אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל. די ברור למה (זה גם מוסבר בהרחבה
בנספח א' כאן).
היות ולא קיבלתי תשובה מהשר או מהמנכ"לית, עלה בדעתי, שאולי טעיתי בהבנה, מה הקשר בין "תחבורה אוטונומית" ל"פריסת סיבים אולטרה מהירים ל
בתים".
ואכן, בהתייעצות עם מיטב המומחים לתחומים הללו ברחבי העולם, מצאתי, שהפתרון, שהשר
יועז הנדל מתכוון אליו בהצהרתו, הוא זה המופיע בתצלום כאן משמאל.
מה שיש כאן בצילום משמאל, הוא רכב אוטונומי, כחלק מהתחבורה האוטונומית שעתידה לפרוח גם בישראל, רכב המחובר בסיבים לבתים, כלומר
מחובר בסיב אולטרה מהיר, כפי שהוגדר ע"י השר, היישר לבית של בעל הרכב, והחיבור הזה נמצא מאחורי הדלת הימנית של הרכב, כפי שכל אחד יכול לראות בתמונה כאן משמאל, שאחד מגדולי המומחים בעולם בתחום זה של חיבורי תחבורה אוטונומית לסיבים אולטרה מהירים (שמו שמור היטב במערכת), שלח אלי.
אני מניח, שיהיו כמה קוראים קטני אמונה, ממש קטני אמונה, שיטענו, שאני עושה מהם צחוק וזה סתם רכב חשמלי רגיל הנטען מעמוד טעינה חשמלי ב
כבל חשמלי,
ואי אפשר לחבר סיבים לרכב בכלל ולרכב אוטונומי בפרט. וזה, לעניות דעתם, של אותם קטני אמונה, פשוט
חארטה.
אני לא יודע כרגע אם הם צודקים. למה להיות כזה קטן אמונה? הרי השר כתב זאת "שחור על גבי לבן"?
בכל מקרה, אני ממליץ לקטני האמונה הללו, לקרוא שוב את המאמר, שקדם לסדרת ההחשיפות הנוכחית שלי, בנושא הרשום בכותרת למעלה, והנה המאמר: "
שר התקשורת מנסה להפוך את משרד התקשורת לסניף פעיל של מפלגתו!".
זה הדבר היחיד הנכון בכל המאמר כאן (לעומת המסרים הבדיוניים של דברי השר והודעותיו מהימים האחרונים).
השר הפך והופך את משרד התקשורת לפלטפורמה של בניית מפלגה לעצמו, וזאת אחשוף פרט אחרי פרט, בכל פרקי הסדרה, שתוקדש לנושא הזה.
כך, הספינים של השר, שהבאתי למעלה, הם אוסף בלתי פוסק של שקרים על שקרים, שהציבור קורא, או שומע ברדיו ובטלוויזיה, היישר מפיו או מפי המנכ"לית, במיוחד אחרי שהעיתונאים, שלא מבינים מאומה בנושא, ממחזרים זאת שוב ושוב, היישר מפיו - לציבור, ואפילו שר האוצר ממחזר את דבריו (נחזור לשר האוצר באחת הכתבות הבאות בסדרה).
השר
יועז הנדל המציא את המושג "
רווחת הציבור" (כמופיע בתצלום למעלה), בלי שהוא בכלל בדק זאת עם הציבור ולא הציג שום נתון שתומך בטיעון הזה. מכאן, שאת "רווחת הציבור" הוא שאב מחלום שחלם בלילה ובבוקר העלה זאת על הכתב...אפשרות נוספת, הרבה יותר ריאלית: הוא שמע זאת מהלוביסטים החיצוניים והפנימיים של קבוצת סלקום \ IBC...
זה גם מתאים יותר למילים "שוק תחרותי" שקודמות למילים "לטובת רווחת הציבור", כפי שנוסח ע"י השר בהודעתו לציבור. כלומר: שוק תחרותי זה שוק שנועד לקדם חברה אחת ולדאוג לרווחת אותה חברה ובעליה.
בנוסף, בגלל שהשר וכל הצוות הבכיר של המשרד לא בדיוק מעודכנים בטרנדים הטכנולוגיים של 2020 והלאה, אז אני מציע שיקראו את המסמך
המצ"ב כאן, של אחד מטובי האנליסטים בעולם (
דניאל בורוס שמו), כך שיוכלו בעתיד לחבר טכנולוגיות שלא שייכות למה שיש בישראל בשוק התקשורת, לספינים של השר והמנכ"לית, כך שזה ייראה (אולי) קצת יותר מציאותי, מרכב אוטונומי מחובר לסיבים אולטרה מהירים בבתים. בנוסף, למה חשוב לקבל החלטות רק על בסיס מידע מוצק -
ראה כאן.
השר
יועז הנדל לא המציא את השיטה
להפוך רפורמות ברגולציית התקשורת המונעות ע"י משרד התקשורת - למפלגה פוליטית. כאמור לעיל, הקדים אותו השר
משה כחלון. אולם,
משה כחלון הקים את המפלגה שלו
אחרי שפרש וסיים את תפקידו כשר התקשורת. כאן זה נעשה
החל מיומו הראשון של השר יועז הנדל בתפקיד שר.
העיקר: השר לשעבר
משה כחלון קיבל "איתרוג" מהיועמ"ש (ד"ר
אביחי מנדלבליט) והפרקליטות על כל המעשים, לכאורה, שעשה כשר תקשורת. למי שמתעניין בפרטים
זה כאן. הכל נסגר בטענה שקרית של "התיישנות", אחד מהטריקים הכי נפוצים של סגירת וטיוח חקירות לא רצויות ל"קליקה".
האם השר
יועז הנדל מקבל ויקבל "איתרוג" דומה ל
משה כחלון מ"הקליקה"? כרגע נראה
שכן, מפני שהוא משתמש "בקליקה", שמעוניינת לקדם את האינטרסים של קבוצת סלקום \ IBC וזה
תואם כרגע את המטרות הפוליטיות שלו -
באופן מלא.
שר התקשורת,
יועז הנדל, והמנכ"לית,
לירן אבישר בן-חורין, כנראה בטוחים, שכולם מטומטמים ושהם יכולים לעבוד על כל עם ישראל, בסיסמאות ובספינים שקריים, וזה
יצליח. יכול להיות שהם צודקים, כך זה נראה כרגע.
אולם, בטווח הארוך הניתוחים שלי לא יהיו מטעים. הכל מתועד ואפשר לבדוק לאחור בכל 23 שנות הכתיבה שלי בעולם רגולציית התקשורת, כמה פעמים טעיתי (קרוב לאפס טעויות. אין שום אנליסט בעולם הייטק והתקשורת המוכר לי בעולם, עם אחוז טעויות כל כך נמוך, בתחזיותיו וניתוחיו).
בפרקי הסדרה הבאים, "ארים את המסך",
איך בדיוק מגייסים ויגוייסו חברים למפלגת "דרך ארץ", דרך הרפורמה של הסיבים האופטיים לבתים. למי שלא מכיר, "דרך ארץ" זו המפלגה, שהשר
יועז הנדל עומד בראשה ושהוקמה על ידו ביחד עם חה"כ
צבי האוזר, והמפלגה הזו נוסדה רשמית ב-22.6.20.