כפי שניתן לראות בתרשים, מחצית מהאפליקציות בחינם דורשות גישה למידע אישי - Personal Information, כמו היסטוריית גלישה, נתוני קשר, פרטים אישיים וכד', בעוד שאפליקציות בתשלום בכלל לא דורשות מידע כזה. זאת מאחר, שהמודל העסקי של אפליקציות בתשלום מתבסס כולו על תשלום עבור האפליקציה עצמה ולא על פרסומות מותאמות-אישית או על קניות בתוך האפליקציה, שדורשות מידע על המשתמש.
הדו"ח גם מצא פערים כשהשווה אפליקציות דומות. אפליקציית פייסבוק באנדרואיד מבקשת 19 הרשאות בעוד שאפליקציית גוגל+ מבקשת 44 הרשאות. המשחק החינמי
Rage of Bahamut מבקש 17 הרשאות בעוד שהמשחק בתשלום
Minecraft - Pocket Edition מבקש רק 3 הרשאות.
כל אלה הם לא רק עניין לדאגה אצל המשתמשים. ה-OECD חושש, שזה ישפיע על כלכלת שוק האפליקציות עצמו. זאת מאחר, שדו"ח בארה"ב של PEW מצא, שיותר ממחצית האמריקאים המשתמשים באפליקציות החליטו בנקודה מסוימת לא להוריד אפליקציה כאשר גילו, שהיא דורשת יותר מדי הרשאות הפוגעות בפרטיות שלהם. נושא הפרטיות הולך ונעשה יותר ויותר חשוב למשתמשים.
לקריאת הדו"ח המלא של ה-OECD המכיל הדגמות בגרפים ובתרשימים: The App Economy, OECD Digital Economy Papers, No. 230 -
כאן.