ב-2016 נמכרו מעל חצי מיליארד זוגות נעליים בפלטפורמות מסחר אלקטרוני, ומתוכן הוחזרו מעל 25% עקב אי התאמה של הנעל למידה. כידוע, החזרת המוצר גוררת עלויות, טרחה ואי נוחות הן למשווק והן לצרכן.
הסטארטאפ הישראלי WizeSize, שהוקם ב-2014, פיתח טכנולוגיה המבצעת ניתוח והתאמה מיטבית של המידה המבוקשת בדגם הנעל אותו מבקשים לקנות. הפתרון מבוסס על טכנולוגיה של deep learning וראייה ממוחשבת. כך, ניתן לבצע מדידה של הרגל באופן וירטואלי כדי לרכוש נעליים אונליין. הפתרון מבוסס על אלגוריתם המשלב בין ראייה ממוחשבת וטכנולוגיות למידה עמוקה המייצרים "Predictive Matching".
התאמה זו מביאה למניעת החזרות הקנייה, כיוון שהנעל קטנה מדי או גדולה מדי, רחבה או לוחצת, ויוצרת הגדלה משמעותית של סיכויי קנייה חוזרת באותה החנות ולצמיחת הרכישות בחנות הווירטואלית.
איך זה עובד?
כחלק מתהליך הרכישה באתר קניית הנעליים, המשתמש יוכל לסרוק את כפות רגליו באמצעות מצלמת הטלפון הנייד.
לאחר מכן המערכת תפעיל סדרה של אלגוריתמים מבוססי deep learning, שימליצו על המידה המתאימה עבור הדגם הספציפי שבחר.
Wizesize הגישה את הטכנולוגיה לפטנט.
נועם מללי, מנכ”ל WizeSize: "הפתרון הטכנולוגי שפיתחנו משנה את כללי המשחק בעולם המסחר האלקטרוני בכל הנוגע לרכישות נעליים. אם עד היום הלקוח היה חייב למדוד פיזית את הנעליים, הרי באמצעות טכנולוגית Predictive Matching האלגוריתם ימליץ על המידה המתאימה בכל דגם. הטכנולוגיה והשיטה מתמקדות במשתמש עצמו כדי להגיע להמלצה על הנוחות המקסימלית בכל דגם, מה שמהווה יתרון על שיטות אחרות בתחום".
הערה חשובה: אין לראות בפרסום התוכנה באתר בגדר המלצה, או להצביע על כך שהיא נבדקה על ידי האתר. מומלץ לכל קורא לבחון התאמת כל תוכנה, שירות או יישום לצרכיו ולדרישותיו, גם אם הם מסופקים בחינם.