סלקום "מככבת" במאבקים צרכניים רבים, שמנהל סיני ליבל לטובת ציבור לקוחות הסלולר. אחד המאבקים הללו הסתיים בהצלחה: סלקום תיקנה הליקויים עוד לפני הדיון בבית המשפט, בתחום החיוג ל-106 למוקדי הרשויות ובחיוג 052*. מאבקים רבים, גם בעניין סלקום, עדיין בטיפול ובהליכים, שמוביל סיני ליבל.
מאת:
אבי וייס, 12.10.19, 18:50
סיני ליבל, (בתמונה משמאל), מנהל בעשור האחרון מאבקים צרכניים רבים (רובם הסתיימו בהצלחה, כמפורט בנספח א' כאן למטה), במיוחד לטובת צרכני חברות הסלולר בישראל.
סיני ליבל הגיש, אחרי שלא קיבל תשובות מספקות מסלקום לפניותיו, תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בת"ר כנגד סלקום ב-2 עילות (התביעה במלואה
מצויה כאן, למתעניינים):
- תביעה בסך 10 ש"ח בגין כך, שסלקום לא מנתבת לקוחות המחיגים 106 למוקדי העיריות, כמו שכל חברות הסלולר האחרות עושות. במקום זאת, שולחים את המתקשר ל-106 ל"מסלול מכשולים" לחפש בעצמו את המספר של המוקד העירוני, שאליו המחייג מבקש לחייג.
- תביעה בסך 1 ש"ח על כך, שהחיוג 052* המקובל בכל החברות לחיוג לחברת הסלולר לפי הקידומת שלה, לא פועל סלקום מזה זמן והמחייגים מקבלים דיווח, שיש "עבודות תחזוקה" בקו.
התביעה עשתה את שלה ומסלקום התקשרו ל
סיני ליבל כדי לדווח לו ש-2 הבעיות
נפתרו.
לכן,
סיני ליבל הגיש בקשה (
כאן) לבטל את תביעתו ובית המשפט נענה לבקשתו לבטל את התביעה ללא הוצאות (
כאן).
שוב ושוב מוכח, שהתביעות כנגד סלקום בנושאים צרכניים, בד"כ עוזרות (דוגמאות נוספות -
כאן).
סיני ליבל: "הגשתי כתב התביעה ולאחר שזה סודר, הגשתי הבקשה למחיקה עם סיום העוולה. התביעה נמחקה לבקשתי בעקבות הודעת סלקום על תיקון הליקויים הנטענים.
התביעה שלי עשתה את שלה ולא הגיעה לדיון בפני שופט. התקשרו אלי מסלקום והודיעו לי כי כוכבית 052
מחוברת למוקד שירות הלקוחות הטלפוני -
אחרי שנים שהייתה "לא פעילה באופן זמני". המערכת תוקנה עקב הלחץ שלי, ביום 25.9.19.
זאת, אחרי שהודיעו לי שהחיוג דרך 106 הוסדר גם הוא.
כך, מיליוני מנויי חברת סלקום נהנים בעקבות התביעה שלי, מנגישות למוקדי העיריות ונגישות למוקד הטלפוני של סלקום, גם בכוכבית 052, כנהוג בכל חברות הסלולר.
פניתי למשרד התקשורת דרך 'חוק חופש המידע', פנייתי נמצאת כאן, לשאול כמה עולה למדינת ישראל קיומו של 'אגף בכיר פיקוח ואכיפה' של המשרד, כמה תקנים יש בו ומה תקציבו של האגף הזה, שלא מתפקד כבר כמה שנים טובות.
למעשה, אני מבצע את תפקידיו של האגף הבכיר הזה, בלי לקבל על כך שכר מהמדינה.
כשאקבל את הנתונים, אשתף את עם ישראל, כמה כסף ותקנים מוציאה מדינת ישראל על יחידת הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת - לריק".
נספח א':
עיקרי הפעילות הצרכנית של
סיני ליבל, שנעשו בשת"פ עם אתר Telecom News בשנתיים האחרונות:
א. חשיפת העובדה, שקיצור שעות הפעלת המוקדים הטלפונים של חברות הסלולר מ-13 שעות ביממה ל- 10 שעות ביממה, בוצע בעקבות שימוע פגום ללא המלצות, שהוביל מאיר בן בסט. זאת, חרף העובדה, שנסגרו עשרות מוקדים מאויישים במרכזי הערים.
ב. תביעות סיני ליבל, שבעקבותיהן נקבעה חובת מתן מענה 24/7 לכל תקלה טכנית (במקום מענה רק לתקלות רשת רוחבית), וחשיפת הסתרת ההחלטה מהציבור (בשימוע, שניהל מר מאיר בן בסט).
ג תביעת סיני ליבל, שבעקבותיה בוצעה הפסקת "תעלול החזרת פלסטיק של סים משומש" למרכזי השירות של סלקום והוט מובייל, חרף עמדת משרד התקשורת, שאין פגם בדרישה להחזיר סים משומש.
ד. "עוקץ התא הקולי". חשיפת העוולה של העברת מנויים מתוכנית לתוכנית - במסווה של "עידכון תעריפים" - באדיבות חוות דעת של משרד התקשורת - והעדר חוות דעת של עו״ד דנה נויפלד!!!
ה. חשיפת הפעלת המוקדים הטלפונים של חברות הסלולר בימי הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות ב"מתכונת שבת" - חרף הקביעה, שבימי הבחירות לכנסת ולרשויות - שירותי התקשורת יפעלו כסדרם.
ו. חשיפה, שמשרד התקשורת קבע, שהחלת הגבייה של חברת פלאפון ממינוייה עבור עמלת הוראת קבע - הינה הפרת תנאי הרישיון. ברם, המשרד החליט לא לטפל בהפרת הרישיון שנמצאה. הנושא עדיין בטיפול.
ז. חשיפת הסתרת משרד התקשורת מהציבור וביהמ״ש את איסור השמעת הפרסומת בזמן המתנה למענה מנציג במוקד הטלפוני.
ח. חשיפת התהליכים ל"סירוס" "חוק 6 הדקות".
ט. חשיפה, שמר אלון זולר המבקר הפנימי של משרד התקשורת משנת 2010 - תקופת עו״ד נגה רובינשטיין כיועצת המשפטית של המשרד, שקיבלה הצעת עבודה קונקרטית בזמן כהונתה (9/2011), להיות שותפה במשרד עורכי הדין, שייצג מולה את פורום חברות הסלולר ב- 6/2011, ובתקופת "עד המדינה" שלמה פילבר - הוארכה כהונתו כמבקר הפנים של המשרד ״בהוקרה לתרומתו״ עד שנת 2021.
י. ויש עוד כמה נושאים, שעדיין בתהליך כגון: פרשת איקיוטק, עוקץ התיירים בנתב"ג, מניעת "עוקץ קשישים", ביטול מסלול "לא דיברת לא שילמת" בהוט מובייל ועוד, שקצרה היריעה מלהציגן כאן.