במלאת 100 ימים להקמת הממשלה, פרסמה הממשלה לציבור את דגשי המדיניות ותכנית העבודה לקדנציה הקרובה. הפרק של משרד התקשורת הוא אוסף של ספינים ירודים וזבל ממוחזר, מה שמאפשר ל"עד המדינה המדומיין" שלמה פילבר, "לעשות צחוק" מהתכנית של צמרת משרד התקשורת (שר - יועז הנדל ומנכ"לית - לירן אבישר בן-חורין), תוכנית, שלדבריו היא "Cut & Paste" לתכנית שלו מלפני כ-5 שנים, תכנית, שהוצגה "כשוחד לקבוצת בזק" ובעקבות טענה זו נפתחה חקירת תיק בזק, שהפך לתיק 4000.
מאת: אבי וייס, 21.9.21, 19:15
בהמשך למתווה התקציב ל-2021-2, משרד רוה"מ פרסם כאן ומפורט כאן את "עיקרי המדיניות של הממשלה ה-36".
הפרק של משרד התקשורת במסמך זה, בחתימת השר יועז הנדל נמצא כאן.
מדובר ב-5 עמודים של ספינים ירודים ו"זבל ממוחזר", במיוחד אחרי פרסום התקציב המדהים והביזיוני של משרד התקשורת, כמפורט בכתבות הבאות:
שלמה פילבר (בתמונה משמאל, "עד המדינה המדומיין" שבקרוב נפרסם אודותיו חשיפות מאוד מפתיעות), לא נשאר אדיש למקרא ההצהרות והתכניות של השר (יועז הנדל) והמנכ"לית (לירן אבישר בן-חורין), שמתגאים בתכניות הללו כאילו הם אלה ש"המציאו את אמריקה".
הוא (שלמה פילבר) מכיר הרי היטב את התכניות הללו. הוא עצמו הכין אותן (בשת"פ כמה עוזרים).לא השר והמנכ"לית דהיום.
לכן, שלמה פילבר "צוחק" על תכניות השר יועז הנדל וצמרת משרד התקשורת וצייץ על כך מספר רב של פעמים, ובין היתר, בשבוע החולף הוא צייץ בחריפות כאן, בוויכוח פומבי ארוך, שהוא מנהל עם כמה "לשעברים" בטוויטר, ובראשם שלמה רז, כאן, לשעבר מבכירי משרד מבקר המדינה ואחד מראשי כותבי דו"ח מבקר המדינה, מה שקדם ל"חקירת תיק בזק" ע"י רשות ניירות ערך, מה שהוביל למעצרו של שלמה פילבר ולסיום הקריירה שלו כמנכ"ל, תיק חקירה, שבינתיים נסגר בשקט.
א. כך שלמה פילבר צייץ הפעם: "רוצה לדעת מה היו התוכניות של משרד התקשורת בנושא תשתיות מתקדמות? מוזמן לקחת קפה ולצפות בתוכנית המלא (45 דקW) כפי שהוצגה עוד בשנת 2016. לפני 5!!! שנים. מי שעצר אותה היה מבקר המדינה, בעידוד העיתונאים ובהמשך גם חקירה שנסגר בלא כלום."
מומלץ לצפות בסרטון שיש בציוץ הזה של שלמה פילבר:
ב.שלמה פילברמוסיף בציוץ משלים: "בוא תפתיע אותי עם יוזמה אחת של משרד התקשורת מהשנה האחרונה שלא הוצגה על ידי בהרצאה הזו כבר ב 2016."
העד הכי מרכזי בתיק 4000 הוא לא ישועה אלא פילבר. וזה לא מפסיק ״להעיד״ בטוויטר שתפרו למעשה תיק (האצבע המאשימה למבקר המדינה ול״עיתונאים״), בין היתר לו אישית. הנה עדותו האחרונה לפני 3 ימים. מוטב שתתווכחו על כך ולא על זוטות."
ד. שלמה פילבר הוסיף ציוץ גם כאן, בתגובה לשלמה רז (מצמרת משרד מבקר המדינה לשעבר):
"יש מצב שאתה מעדכן את 'חבריך' סמוקי הלחיים, שהם צריכים למחוק עשרות עמודים מה"דו"ח החמור" מ-2017, ולחשב מסלול מחדש?"
ה. שלמה רז ענה לו כאן כך: "טוב, צריך להסיר המסכה. כידוע במשרד מבקר המדינה יש מנגנון לתיקון, אם מתברר שנפלה טעות בדוח. זה שאתה בוחר לפנות אלי, אני כבר כשנתיים בגמלאות, במקום לפנות למשרד מבקר המדינה ולהציג את הסתייגויותיך מהדוח שפורסם ביולי 2017 - זה אומר הכל. תזכורת, בשימועים שביקשת בזמנך, לא שיכנעת."
ו. שלמה פילבר מגיב שוב כאן: "נו באמת, שוכבת אצלם כבר מ-2016 חוברת עבת כרס של יותר מ-100 עמ' שמסבירה הכל. אז, הם דחו אותה בבוז. נראה לך שתהיה להם היום היושרה להגיד 'הוא צדק'. חבל על הזמן!".
כלומר: מה שמציגים ראשי משרד התקשורת דהיום, זה, למעשה, מיחזור התכניות של שלמה פילבר מ-2017/2016...
למה ראשי משרד התקשורת לא מסוגלים להוציא תחת ידם מסמך נכון מבוסס על ניתוח ביקושים עדכנים וניתוח צרכי הציבור של היום ומחר?
התשובה ברורה: הם לא מבינים דבר וחצי דבר בנושא, חסרי כל השכלה רלוונטית, חסרי ניסיון רלוונטי והם לא ניהלו מעולם איזה עסק, אפילו לא דוכן זעיר לתיקון ולמכירת סמארטפונים. כלום מכלום. שום מושג בכלום.
הם רק יודעים לעבוד לפי "החליל" של "הקליקות" (כאן וכאן) ולפזר ספינים באוויר בלי סוף, תוך ניצול חוסר הבקיאות בעולם התקשורת של רוב כתבי התקשורת ורוב כלי התקשורת שיש בישראל.
מעיון ביומן של מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה משמאל), (למשל כאן וכאן), מבינים מייד למה משרד התקשורת עובד עקום, שומע רק את צד ההיצע (ולא שומע בכלל את צד הביקוש, לרבות נציגי הציבור המוסמכים), כאילו המשרד הוא "סניף לובינג" (מה שמתמחה בעלה של המנכ"לית...), לובינג של חברות התקשורת ולא משרד ממשלתי, שניזון מהכיס של כולנו ושנועד לשרת את הציבור הרחב ולענות על האינטרסים של הציבור הרחב.
כך, אנשים (פקידים "מוצנחים" ו"משובטים"), שלא ניהלו שום עסק כלכלי בימי חייהם (זה כולל את כל צמרת המשרד, כולל כל מטה השר וכל מטה המנכ"לית), לא מצליחים להבין בכלל למה הם טועים. כל הזמן.
על הרקע הזה, ניתן אולי להבין את המסמך הספינולוגי והממוחזר של "עיקרי המדיניות" של המשרד, שיצא במסגרת מסמך המדיניות הממשלתית של הממשלה ה-36.
יתרה מכך. המסמך הזה הוכן במחשכים, כמו שהמשרד רגיל לעבוד בקדנציה הנוכחית של שר ומנכ"לית, תוך התעלמות מוחלטת משימועים מסודרים בנושאים הכי חשובים, דוגמת "דו"ח פולקמן", שנכנס למסמך "עיקרי המדיניות" - כלשונו, תוך התעלמות מוחלטת מתהליכי השימוע בנושא.
למי שלא בקי בעובדות, "דו"ח פולקמן" הוא גרסה ממוחזרת, שגויה, מוטעית וירודה ביותר, של "דו"ח פילבר" מלפני כ-4 שנים. גם כאן, בתחום המדיה, שלמה פילברהקדים בשנים רבות את צמרת המשרד הנוכחית.
כך גם הפרק ב"עיקרי המדיניות" של משרד התקשורת בנוגע לדואר, פרק, שמתעלם ממש מהכל ומפקיר את הציבור והאינטרסים הציבוריים לחלוטין, כששר התקשורת יועז הנדל, (בתמונה משמאל), פשוט מצפצף צפצוף ענק על כולנו, כמפורט, בין היתר, במאמר: "שר התקשורת יועז הנדל וצמרת חברת הדואר הפקירו את תושבי ישראל!".
די ברור, שללא השקעות ממשלתיות (בין ישירות ובין בעידוד השקעות ע"י הקלות במיסוי וכיו"ב), אין יכולת להתפתח נכון. ללא עידוד השקעות מכוון מצד המדינה, כמו שנעשה בכל העולם וגם בישראל בתחומים רבים, ענף הטלקום ימשיך ויידעך, לשפל עמוק ויוביל לפשיטות רגל נוספות (מעבר למה שחזינו כבר בשנתיים האחרונות, כשהנפילה האחרונה היא של אקספון-We4G).
נושאים קריטיים ביותר לשוק התקשורת ולצרכי הציבור, בכלל לא מטופלים ע"י המשרד, בגלל חוסר ידע בסיס וחוסר הבנה מוחלט של צמרת המשרד (שהפך, כאמור לעיל, ל"משרד לובינג" של חברות התקשורת במקום "משרד רגולטורי" מפקח, מבקר, כולל בקרות פתע יום ולילה, ואוכף את החוק, התקנות והוראות הרישיון על חברות התקשורת), ובכלל זה אין התייחסות רצינית או בכלל לתחומים קריטיים דוגמת: שרידות רשתות התקשורת הקוויות, שרידות רשתות התקשורת הסלולריות, היערכות מערכות התקשורת לחרום, הגנה מפני התקפות סייבר, שמירה על רמת שירות לציבור בכל מצב, ועוד ועוד.
אני מסופק אם ביכולת המשרד, בהרכבו האנושי דהיום, לשנות את המגמה הזו, רק באמצעים רגולטוריים, שבהם המשרד נוקט בשיטות כיאוטיות של "השליפות מהמותן" וה"ישראבלוף", ללא כל תכנית מסודרת, ברורה, עקבית, מוטת ביקושים ועונה על צרכי הציבור.
לכן, ביום 20.9.21 שלחתי את השאלות הדחופות ביותר הבאות, לצמרת המשרד (שר ומנכ"לית) בזו הלשון: "הנדון: הממשלה ה-36 'עיקרי מדיניות'.
שלום רב וחג שמח,
1. על פי המסמך כאן, יש בו כמה עמודים (כאן), שנקראים משום מה "עיקרי המדיניות" תחת הערך של משרד התקשורת.
2. מה תהליך עבודת המטה, שנעשה כדי להגיע למסמך הזה?
3. מהם נתוני הביקוש, שהובילו למסמך הזה?
4. עם מי מציבור הצרכנים והלקוחות במדינת ישראל התייעץ השר - בטרם גובש המסמך הזה?
5. למה במסמך חסרים נושאים חשובים ביותר לציבור - נושאים לא פתורים ובכללם: הטיפול בנושא הדומיינים, הטיפול בגמלאי המשרד, הטיפול בחברות תקשורת מפרות חוק, תקנון ורישיון (החל מסלקום ופרטנר וכלה בחברת הדואר), שימוש בתשתיות עירוניות לפריסת סיבים, שקיפות בעבודת המשרד, ועוד ועוד.
6. אודה להתייחסותכם."
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שתגובה לא אקבל, די ברור למה.
לא רק שמתעלמים משאלותיי, כאילו הבעיה תיעלם אם לא משיבים לי (בניגוד לחוק), יחידת הדוברות של משרד התקשורת גם מקבלת תוספות שכר נאות - 20% תוספת שכר למשכורת החודשית, רק בגלל שלא עונים לי.
תשומת לב, שכרגע אין יועצת משפטית במשרד התקשורת (עו"ד דנה נויפלד עברה למשרד הבריאות) ועו"ד ברוריה מנדלסון היא מ"מ היועצת המשפטית של משרד התקשורת, בהסכמת היועמ"ש. לא ברור למה היא נתנה את ידה והסכמתה להפצת המסמך ההזוי והמחפיר הזה של משרד התקשורת.
לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).
עדכון 5.10.21: באיחור רב משרד התקשורת יצא לשימוע (כאן) תחת הכותרת: "שימוע לתיקון ההסדר לשימוש הדדי בתשתיות פסיביות".
השימוע בא לתקן את "החור" שעליו אנו מתריעים מעל שנה: חוסר היכולת של ספקי הסיבים החדשים, להשתמש בתשתיות הפסיביות של ספקיות המפ"א הגדולות ובראשון בזק. מה שמוכיח שתהליכי "עבודת המטה" של המשרד הן לקויות ביותר ואיטיות ביותר.