בימים האחרונים צמרת משרד התקשורת, בראשות המנכ"ל נתי כהן, פועלת במרץ בשירות קבוצת סלקום, בין היתר, באילוץ המתחרה שלה הוט להעלות מחירים ללא כל סמכות חוקית להורות לה לנהוג כך, ומתעלמת מהפרות החוק של סלקום על תשתית IBC, מנפילת התשתיות של סלקום מעל ליותר מיממה, מהספאם הטלפוני של סלקום למנויי הסלולר שלה ויש עוד. אין תחתית לבור, ששוק התקשורת נפל בו בגלל המנכ"ל.
מאת:
אבי וייס, 20.6.19, 10:07
נדמה, ש"לחבית אין תחתית".
צמרת משרד התקשורת ובראשה המנכ"ל
נתי כהן, (בתמונה משמאל), שהתמחה
בספינים שקריים בלתי פוסקים ובמצגות צבעוניות עתידניות "מצוצות מהאצבע", תוך עצימת עין של שר התקשורת
איוב קרא, שכבר מחפש את התפקיד הבא שלו, צמרת משרד ממשלתי
ששכחה ממי היא מקבלת משכורת, תנאים נלווים, נהג צמוד ורכב צמוד (מהציבור, לא מקבוצת סלקום) ולמי היא חייבת אמונים (לציבור, לא לסלקום ולא לשום חברת תקשורת אחרת).
לנוכח הצטברות בשבוע האחרון של השערוריות, ש
נתי כהן נושא באחריות אישית להן (יחד עם המשנה למנכ"ל ועוד כמה בכירים), אני יוצא
בקריאה ברורה לרוה"מ -
שהגיעה העת,
ממש כעת, לא רק ששר התקשורת
איוב קרא יסיים את התפקיד הכושל שלו כשר התקשורת, בו הוא משמש מאז מאי 2017, אלא גם יצטרפו אליו כמה מראשי המשרד,
שכשלו בכל מעשיהם ובראשם המנכ"ל (
נתי כהן) והמשנה למנכ"ל (
שמילה מימון). אפשר לצרף אליהם גם את הסמנכ"ל הבכיר לכלכלה וכמובן את היועצת המשפטית.
זו אינה קריאה ראשונה, שמטרתה
להציל את שוק התקשורת מ"המנהלים" הללו, ש"הורסים כל חלקה טובה" בשוק התקשורת בהחלטות אנטי צרכניות ולא חוקיות. דוגמה לקריאות קודמות:
כאן,
כאן,
כאן ו
כאן.
מומלץ לפטר אותם -
באותה שיטה שבה פוטר אבי ברגר.
מי שפועל מחוץ לכל חוק, כנגד האינטרסים של הציבור, צריך להיות מפוטר בצורה הכי חריפה שאפשר.
כל יום נוסף, שהם בתפקידים, זה
עוד נזק לשוק התקשורת ולכל עם ישראל.
לא תהיה שום תקומה למשרד הזה, בלי החלפה מסיבית של כמעט כל ראשיו (ובמיוחד אם לא תקום לאחר הבחירות "רשות תקשורת", במקום המשרד הכושל והמכשיל הזה).
כמה מהשערוריות של הימים האחרונים:
1. אילוץ חברת הוט להעלות מחירים.
אני
לא זוכר דבר כזה בכל ההיסטוריה של משרד התקשורת, שצמרת המשרד בראשות המנכ"ל (
נתי כהן), לוקחת לה סמכויות המסורות
באופן בלעדי על פי
חוק התקשורת (כל פרק ח' לחוק ובמיוחד סעיף 17 על תת סעיפיו) לשר התקשורת, ללא יכולת אצילת סמכויות למנכ"ל,
ומקבלת החלטות אנטי צרכניות מובהקות, בשירות האינטרסים של קבוצת סלקום כנגד מתחרותיה ומאלצת חברת תקשורת מתחרה (הוט) להעלות מחירים (במקום להוריד מחירים).
ארז רביב מ"דבר העובדים בארץ ישראל" כתב על זה אמש מאמר מקצועי, מפורט ומאוד נוקב (
כאן), ש
מומלץ לקריאה.
שלחתי ביום 19.6.19 לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) ולהוט את השאלות הדחופות הבאות:
"פורסם היום בגלובס (
כאן), שמשרד התקשורת
אילץ את הוט להעלות מחירים עקב פגיעה בעיקרון "צמצום מרווחים".
השאלות:
1.
היכן המסמך הזה ("צמצום מרווחים") המאפשר למשרד התקשורת להתערב במחירים של מי מהמתחרים ב"שוק הסיטונאי"?
ברור,
שאין מסמך כזה, כי
היו 2 שימועים שלא הסתיימו (
כאן ו
כאן)...
2. אם אין מסמך כזה, על פי איזה חוק \ תקנה המשרד התערב בנושא ועוד בטענה לא חוקית של "צמצום מרווחים"?
3. אם אין חוק (למעשה יש, על פי החוק - רק לשר בהתייעצות עם שר האוצר מותר להתערב)
היכן ההסמכה מהשר להתערב?"
תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. די ברור למה: המדובר בפעולות לא חוקיות ואנטי צרכניות, כנגד האינטרסים הברורים של הציבור, תוך
הסתרת ההחלטות הללו מהציבור (
אין לנושא הזה שום זכר באתר משרד התקשורת).
2. התעלמות מנפילת תשתיות סלקום.
ביום 6.6.19 שלחתי את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר, מנכ"ל) ולסלקום:
"מאז אמש (5.6.19) ועד עתה (6.6.19) למרות
ההודעות של סלקום, שהתקלה תוקנה, יש תקלה נרחבת בסלקום, שפגעה לא רק בציבור לקוחותיה, אלא ברמת השירות, שהיא עצמה אמורה לתת ללקוחותיה על פי הרישיון.
מאתמול (5.6.19), מנויי סלקום, שמתקשרים למוקד הטלפוני (כוכבית 052), ועד עכשיו (6.5.19 שעה 15:30), הם נענים בתקליט המודיע, שעקב עבודת תחזוקה במערכת, זמנית לא ניתן לספק שירות זה ...
במדיה פורסם (ראה התמונה במחובר), שהתקלה מוכרת והסתיימה אתמול (5.6.19) מה שכמובן
לא נכון.
האם משרד התקשורת מודע, שהתקלה למנוי סלקום, שמונעת נגישות למוקד טלפוני
נמשכת רצוף מאז אתמול למעלה מיממה?
יצוין, שהתקליט הוקלט מספר פעמים מאתמול ועד היום בשעה 15:30.
השאלות:
1.
אילו פעולות פיקוח נעשו בהקשר לתקלה הזו ואי עמידה בתנאי הרישיון (הפרת הרבה סעיפים ברישיון)?
2. אילו סנקציות תינקטנה כתוצאה מהפרת תנאי הרישיון של סלקום?
3. מה הלקחים, שמשרד התקשורת לומד מהתקלה, כדי שלא תחזור בסלקום או בכל חברת תקשורת אחרת?"
ביום 15.6.19 שלחתי תזכורת לכל המכותבים עם השלמה:
"
תזכורת
כ"כ פורסם בלינק כאן, שהתקלה תוקנה ב-5.6.19 בסביבות 18:00.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001288486
האם
בדקתם שזה נכון (כי מהדיווחים שיש לי – זה לא נכון)!
אודה לתגובתכם".
תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. די ברור למה.
בנוסף, שלחתי ביום 15.6.19 לצמרת משרד התקשורת ולסלקום את השאלה הבאה בנוגע ל"
תרגיל כוכבית 052" של סלקום:
"אודה לתגובתכם
לכתבה המצ"ב".
תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. די ברור למה.
3. הסכמה שבשתיקה ומתן גיבוי לשירותים לא חוקיים של סלקום לציבור בכלל ועל תשתית IBC (שם המותג אנלימיטד) בפרט:
בנושא הזה נכתב אמש פוסט מאוד נוקב וחד כתער, של
ליאב אלבני (
כאן), שמומלץ מאוד לקריאה.
לדברי הפוסט, יש לפתוח לאלתר בחקירה משטרתית - פלילית בנושא, ואני מסכים עימו.
בתמונה משמאל אפשר לראות את
התיאום המלא וההדוק שקיים בין מנכ"ל משרד התקשורת ליו"ר IBC מקבוצת סלקום (התמונה לקוחה
מכאן). אם תחפשו תמונה של מפגש של המנכ"ל עם נציגי ציבור בנושאים הללו - לא תמצאו דבר כזה. הוא כנראה בטוח שהוא הציבור. הוא החוק. הוא הכל...
לכן, שלחתי ביום 15.6.19 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) ולסלקום:
"מה תגובת המשרד – שר ומנכ"ל (וסלקום) לפרסום שיש כאן:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001289507#utm_source=iglobes&utm_medium=referral&utm_campaign=iglobes&1289507=
לפי איזה סעיף חוק, תקנה, סעיף ברישיון, או כל מסמך רשמי אחר, סלקום מספקת את השירות הזה על תשתיות IBC?
אם זה לא חוקי, מה המשרד מתכוון לעשות, כדי לכפות את קיום החוק על סלקום ו-IBC?"
תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. די ברור למה.
4. אי תיקון הרישיונות של פלאפון וסלקום כדי לחפות על כך, שהן קיבלו ומקבלות "הטבות רגולטוריות מתחת לשולחן".
ביום 1.6.19 שלחתי לצמרת משרד התקשורת (שר ומנכ"ל) את השאלה הבאה:
"לפני כשנה חשפתי (
כאן), שיש
2 סוגי רישיונות תקשורת בישראל והשוני המרכזי בניהם הוא בסעיף מאוד חשוב הנקרא: "
הרישיון כמסמך ממצה".
בבדיקה מדגמית, שערכתי היום, מצאתי,
שהליקוי החמור הזה - לא תוקן.
למה?
אודה להתייחסות דחופה".
תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו כבר יודעים, שלא אקבל תגובה. די ברור למה.
מנכ"ל משרד התקשורת (
נתי כהן) נראה בטוח
שהקוד האתי לעובדי המדינה (גם
כאן)
לא חל עליו ועל החלטותיו. גם לא
קובץ הכללים הנהלים וההנחיות למנכ"לים בשירות המדינה. הוא מצוי
מעל לכל (חוק, תקנות, החלטות ממשלה וכנסת, נהלים, מדיניות שר, תקשי"ר וכיו"ב).
5. התעלמות מעבירות של סלקום על ציבור לקוחותיה.
אחרי שחשף והצליח בבית המשפט (כנגד סלקום ומשרד התקשורת) בעניין "תעלול החזרת הסים" של סלקום,
סיני ליבל (בתמונה משמאל),
ממשיך למלא את כל תפקידי משרד התקשורת המשותק והפועל בשירות קבוצת סלקום, ויצא בתביעה חדשה (
כאן) כנגד "תעלול הספאם הטלפוני" של סלקום.
הסיפור המדהים הזה מפורט בהרחבה בכתבה: "
הוגשה תביעה נגד סלקום המבצעת תרגיל ספאם טלפוני בלתי-חוקי על הציבור". הכתבה מומלצת לקריאה כי היא רקע להתפתחות הנחשפת כאן.
סיני ליבל מדווח היום מה שהתרחש אמש בבית המשפט בת"א (פירוט מלא יהיה בכתבה נפרדת), בעניין תביעתו.
תמצית הדיווח הטרי היא, שבית המשפט דחה אתמול (
כאן) את בקשת סלקום להיות מיוצגת בתביעה ע"י עו״ד.
אחרי שסלקום הגישה כתב הגנה מתלהם ומשתלח, בו עתרה לחיוב התובע (
סיני ליבל) בהוצאות משפט, סלקום הגישה כתב הגנה
מתוקן ובקשה להיתר יצוג בנימוק: ״3. אין ספק כי תביעה מעין זו מעלה ערב רב של שאלות משפטיות כבדות משקל בעניינים עקרוניים ובעלי חשיבות הדורשים מענה משפטי מלא הנדרש לעשיית צדק".
כבוד הרשם הבכיר
אריה דורני-דורון (הזכור לטוב בפסקי הדין בראיה הצרכנית, לדוגמה זה כנגד סלקום, שהביא להפסקת "תעלול הסים" (
ראה כאן) קבע ביום 19.6.2019 כי: ״עיקרון השיוויון הדיוני בתביעות קטנות אינו מאפשר התרת ייצוג". (ראה ההחלטה
כאן).
צל״ש ל
סיני ליבל שהשכיל להגיש תביעה, שלטענת סלקום: ״מעלה ערב רב של שאלות משפטיות כבדות משקל בעניינים עקרוניים ובעלי חשיבות הדורשים מענה משפטי מלא הנדרש לעשיית צדק״, ושהשכיל לצרף לתביעה גם את משרד התקשורת, שגם הוא נאלץ להגיב לתביעה וביקש הארכת מועד (
כאן).
אתר Telecom News יעדכן את קוראיו כשמשרד התקשורת יציג את עמדתו ל"תעלול הספאם" החדש של סלקום, נושא שהמשרד עצמו היה אמור להפסיק מיידית ולא עשה כן (די ברור למה), נושא - שגם לדעת סלקום בהודעתה לבית המשפט, ״
מעלה ערב רב של שאלות משפטיות כבדות משקל בעניינים עקרוניים ובעלי חשיבות הדורשים מענה משפטי מלא הנדרש לעשיית צדק״.
שורה תחתונה:
אין בשום מדינה בעולם "הגנת ינוקא" ללא כל בסיס חוקי והתעלמות מכל החוקים והתקנות, כמו שיצרו
נתי כהן ו
שמילה מימון, במו ידיהם, לגבי חברות תקשורת ענקיות ובעלות תשתיות מגוונות דוגמת סלקום, שנמצאת בשוק התקשורת הישראלי זה
למעלה מ-
25 שנה (פרטנר, לשם השוואה, נמצאת בשוק
למעלה מ-20 שנה).
לא פלא, שישראל
הידרדרה לתחתית הרשימה של הפס הרחב בעולם, גם בתחום הסלולרי ובמדידה הטרייה של
Speedtest (
כאן) ישראל
הידרדרה בחודש האחרון (במקום להשתפר כמו שקורה
בכל העולם המערבי ואף הערבי)
למקום 69 בתחום הפס הרחב הנייד (הידרדרות של 5 מקומות בחודש אחר!) בהשוואה העולמית, ומקום 29 (ללא שינוי מהחודש הקודם) בפס הרחב הקווי.
רק לפני 2 עשורים ועד לפני כעשור, היינו "בצמרת הליגה העולמית", בפס הרחב הקווי והנייד.
קשה להאמין, אבל אלו
העובדות היבשות המדברות בעד עצמן.
להפר חוק - זה הכי קל.
אין שום מדינה בעולם שהפטנט הזה (של
כאוס רגולטורי) -
עובד ומצליח.
עדכון 16.12.19: מדינת ישראל ממשיכה להידרדר במדד האינדקס העולמי בתחום הסלולר.
גם בחודש החולף ירדנו עוד 2 מקומות מהחודש הקודם לו וכעת ישראל ממוצבת במקום המכובד ביותר: 77, כמופיע בתצלום כאן משמאל.
זאת, מתוך נתוני אתר המדידות העולמי Speedtest בהשוואה העולמית החודשית שהאתר מבצע - Globa Index.
אנו נמצאים אחרי רוב מדינות העולם השלישי...
התודות לשרי התקשורת לדורותיהם ובמיוחד לשר הנוכחי (דודי אמסלם) שצבר עד היום לא פחות מ-107 שערוריות ופשלות ב-5 חודשים, שיא עולמי מדהים.
אין על משרד התקשורת הישראלי. המציאו את התחתית של התחתית של הבור אליו נפלנו. אגב, בימים אלו אני בלוס-אנג'לס, כל רחבי העיר מכוסים ב-5G עם יכולות פנטסטיות, במכשירי הסלולר התומכים (יש הרבה כאלו...). בישראל - זה חלום ליל קץ, ובכלל כעת בישראל יש חורף...