משרד התקשורת מטיל קנסות על 6 חברות תקשורת
מאת:
מערכת Telecom News, 17.7.24, 14:50
זאת, מאחר ש-6 החברות חרגו משמעותית בזמני מענה לצרכנים במוקדי שירות עם מענה אנושי בניגוד להוראות האסדרה.
משרד התקשורת הודיעה היום על כוונתו להטיל קנסות בסך של כ-
3 מיליון ש"ח על 6 חברות תקשורת, שעל פי בדיקת המשרד הפרו את הוראות האסדרה באשר לזמני מענה לצרכנים.
כחלק מהפעילות השוטפת ומתוך מחויבות לשמירה על איכות השירות לציבור, ערך מינהל הפיקוח במשרד בדיקה מקיפה, שהתבססה על דרישת מידע רוחבית, שמתייחסת ל-4 תקופות נבדלות, בנוגע לעמידה בזמני המענה במוקדים הטלפוניים של חברות התקשורת, כנדרש בהוראות האסדרה.
בעקבות בדיקה זו נמצאו ממצאים חריגים
בחברות אקספון 018, בזק בינלאומי, וויקום, יס, פלאפון ורמי לוי ולכן המשרד הודיע להן על כוונתו להטיל עליהן קנסות בנושא.
לחברות אלו יינתן פרק זמן מוגבל להציג את טענותיהן בנושא, טרם קביעת סכום הקנס הסופי. בנוסף, לחברות נוספות בהן נתגלו חריגות בהיקף קטן יותר, נשלחו מכתבי התראה.
לצד זאת, ראוי לציין, שביחס לחברת טריפל סי (
Triple C), לא נמצאה חריגה בזמני ההמתנה למוקדים הטלפוניים בכל התקופות שנבדקו ע"י המשרד.
בהוראות האסדרה נקבעו מדדים לזמני מענה אנושיים ב-3 מוקדים טלפוניים: מוקד תיקון תקלות, מוקד סיום התקשרות ומוקד בירור חשבונות.