שוק התקשורת כבר מגלה סימני התמוטטות וחסימות גלישה, אבל את מנכ"ל משרד התקשורת מעניין רק לבצע עוד שימוע (שלישי במניין) בעניין המענה במוקדי השירות של חברות התקשורת ובראשן חברות הסלולר. אנרכיה של בעלי תפקידים, שאיבדו מזמן את הכיוון, ושעובדים סביב השעון עבור בעלי חברות הסלולר ולא עבור הציבור.
"הפרת אמונים" בקנה מידה מדהים. אסור לתת למנכ"ל משרד התקשורת להמשיך ולהרוס את שוק התקשורת במיוחד כעת.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 19.3.20, 23:19
מנכ"ל משרד התקשורת לא רק שממשיך בתרגילים השקריים, ראו חשיפה במאמר: "
לא מספיק האנרכיה, ראשי משרד התקשורת נתפסו משקרים לציבור בשימועים!", והערב המנכ"ל הזה מוציא עוד שימוע, שלישי במניין -
כאן (שאפשר להגיב עליו עד מחר בשעה 17:00).
על פי השימוע, זמן המענה במוקדי השירות בכמעט כל הנושאים
הוארך ל-12 דקות (במקום 6 דקות, שהוארכו בשימוע הראשון ל-8 דקות).
השימוע הזה מגלם בתוכו (שוב) את כל
הכאוס והאנרכיה בהתנהלות המנכ"ל וכל צמרת משרד התקשורת, בגיבוי השר, דודי אמסלם.
במקום
להקשיב לציבור ולנציגיו המוסמכים, המשרד מקשיב
רק לראשי חברות הסלולר, ועושה הכל עבורם, והמנכ"ל אף מציין זאת בעצמו בשימוע בלי להתבייש במעשיו בפסולים, שהם
בבחינת "הפרת אמונים" בתפקידו ברמת חומרה יתירה:
זה גם מופיע בנוסח של ההיתר הכללי לא לבצע את הוראות הרישיונות, בהחלטה שחתום עליה שר התקשורת
דודי אמסלם מה-19.2.20:
בנוסף, השר והמנכ"ל
משקרים במצח נחושה ובלי למצמץ לציבור, כאילו הם פועלים לפי האינטרסים של הציבור (מהיכן הם יודעים מהם האינטרסים של הציבור, כשהם לא שאלו איש מהציבור ולא שאלו איש מנציגיו המוסמכים של הציבור? זה בא להם בחלום? אולי בקריאת מחשבות?), אבל מוכנים לשמוע את בעלי הממון (בעלי חברות התקשורת), ככתוב
בכל השימועים ובמסמכים שחתומים עליהם השר והמנכ"ל, כמופיע במפורש בתצלום הזה:
כך,
האנרכיה, שמשרד התקשורת נכנס אליה, כמפורט לדוגמה במאמר מאתמול: "
הפקרות מוחלטת נכנסה לתוקף מהיום בשוק התקשורת. האנרכיה כבר כאן!", ממשיכה
בלי שום מגבלות. הפקרות רגולטורית מוחלטת.
עי"כ,
חברות התקשורת השתלטו על משרד התקשורת ואזרחי ישראל נשארו מופקרים, ללא כל הגנה צרכנית, משום סוג.
אין יותר אכיפה על חברות התקשורת!
צרכי הציבור וענייני הציבור, כמוגדר בחוקים, בתקשי"ר ובתקנות, לא מעניינים בכלל את עובדי המדינה שנמצאים במשרד התקשורת, מהשר ומטה.
כל ההישגים הצרכניים של העשורים האחרונים -
נזרקו לפח,
בצו אחד.
קריסת רשתות תקשורת - היא רק עניין של זמן.
זה כבר בפתח. ממש כאן.
למעשה, זה כבר החל.
התקלות כבר החלו היום: למשל בבזק בינלאומי ובהוט. הסבר ברור לנפילות אפשר
לראות כאן: כל ספק אינטרנט שהיקף התעבורה שלו מגיע לכ-50% מהקיבולת ב-In ו\או Out, בחיבור למחלף האינטרנט IIX, יחוש בנפילה. זה היה ברור כשמש והכתובת הייתה על הקיר -
מזמן. שום צעד לא נעשה במשרד התקשורת
בכיוון הנכון, לספק את צרכי הציבור שנמצא בבית.
רבים מתלוננים, שאין עם מי לדבר, כי אין מוקדי שירות זמינים.
זה יתפשט לכל פינה, בדיוק כפי
שהזהרתי.
הזהרתי בחודשים האחרונים וממש חזרתי על זה שוב ושוב בימים האחרונים -
שהאנרכיה משתלטת על משרד התקשורת -
ואיש לא האמין לי ולא ננקט שום צעד לטובת הציבור וצרכיו. איש לא בודק ולא מתענין מהם הצרכים של הציבור.
כעת, זה מתממש ממש מול עינינו.
כל חברת תקשורת מחליטה בעצמה - מה לעשות עם לקוחותיה.
אנרכיה מושלמת.
כך, השר והמנכ"ל דאגו ודואגים
רק לכיס של בעלי ומנהלי חברות התקשורת, שלא תצטרכנה לשלם שכר לעובדים,
שנשלחו כמעט כולם לביתם לחל"ת (סלקום
הייתה הראשונה לשלוח את עובדיה הביתה לחל"ת, השנייה הייתה הוט ואחריה הלכו כל החברות).
האינטרסים הציבוריים נדרסו ברגל גסה.
זה מתרחש כעת
בכל תחום, כולל בתחום
ביטול הצורך לשלוח חשבוניות למנויים (הן תשלחנה במייל ובמסרונים), ו
ביטול הצורך בהקלטת השיחות במוקדים, העיקר לחסוך כמה שיותר כסף לבעלי החברות. האינטרסים של הציבור -
נזרקו כולם לפח. .
שוק התקשורת, שהוא שוק חירום - חיוני בעת חירום, השוק הזה
הופקר לחלוטין ומתמוטט.
בנוסף, מדוע לא מנצלים את מצב החרום
וכוללים את פעילות איגוד האינטרנט בתחום "שמות המתחם", במסגרת הרשיון שניתן לאיגוד בתחום מחלף האינטרנט?
ראה כאן הרישיון ל"מחלף האינטרנט" של איגוד האינטרנט הישראלי. הרי שירותי האינטרנט הם כעת
הצורך הכי מרכזי של תושבי ישראל!!!
הציבור יגלה לבד, בשעות הקרובות, ובהמשך 3 החודשים הבאים, מה לא מתפקד ומה המשמעות והפגיעה האישית בהם ובתשתיות התקשורת לביתם, בהחלטות המופקרות הללו.
בשביל מה שימועים פיקטיביים?
לא ברור בשביל מה עושים שימוע
לדבר שכבר מיושם מזה יומיים בחברות התקשורת, שסגרו את רוב המוקדים (שלשום סלקום ואתמול כל השאר), כשהמנהלים של חברות התקשורת ממילא
לא שואלים את המשרד.
זאת, כי לפי ההחלטות, "שנשלפו מהשרוול" של השר
דודי אמסלם (החלטות המרוכזות
כאן, ההחלטה הספציפית
כאן) נקבע [ציטוט]: "
פיקוחים ומתן עיצומים על הפרות של החברות, יוקפאו עד למועד זה [1/5/20] ובהמשך תבחן דחייה נוספת, בהתאם לצורך".
כלומר: הפקרות גמורה.
אין דין ואין דיין. "איש הישר בעיניו ייעשה".
אז למה צריך שימועים לאנרכיה?
הכי פשוט והכי חסכוני לציבור: לסגור את המשרד המיותר הזה וזהו.
הראשון שצריך לפטר אותו (לא חל"ת, שלא יהיה לו פתח לחזור) זה המנכ"ל.
אסור לתת לו להמשיך למוטט את שוק התקשורת. פשוט אסור.
עדכון 22.3.20, 14:00: השר
אמסלם דחה את בקשת החברות בנושא שליחת חשבונית באופן דיגיטלי. שר התקשורת, חה"כ
דוד אמסלם, החליט לדחות את בקשת החברות בנושא שליחת חשבונית באופן דיגיטלי ללקוחות פרטיים ולהותיר את המצב על כנו.
לפחות החלטה אחת נכונה של השר, הגם שהגיעה באיחור, אחרי שמשרד התקשורת כבר החליט להיענות לבקשת החברות והכין מסמך לחתימת השר, כבר באמצע השבוע שעבר..
עדכון 22.3.20, 20:00: שר התקשורת קיבל היום את ההחלטות חסרות השחר וההזויות בעניין 12 דקות מענה במוקדי השירות. ההחלטה כאן, הפירוט שלה כאן. כמובן, שאת התגובה שלי - לא הכניסו למענה על השימוע. ככה משתיקים ביקורת ודעות אחרות - פשוט גורסים. הידד ל"קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת". הם מוכיחים יום יום - שיש תהום מתחת לתהום, לשם צמרת משרד התקשורת הישראלית נפלה, בחודשים ובימים האחרונים.
עדכון 22.3.20, 20:00: שר התקשורת קיבל היום את ההחלטות חסרות השחר וההזויות בעניין 12 דקות מענה במוקדי השירות. ההחלטה כאן, הפירוט שלה כאן. כמובן, שאת התגובה שלי - לא הכניסו למענה על השימוע. ככה משתיקים ביקורת ודעות אחרות - פשוט גורסים. הידד ל"קליקת אוהדי סלקום ושות' בצמרת משרד התקשורת". הם מוכיחים יום יום - שיש תהום מתחת לתהום, לשם צמרת משרד התקשורת הישראלית נפלה, בחודשים ובימים האחרונים.
עדכון 24.3.20 23:30: כצפוי, מועצת הכבלים והלוויין
אישרה את כל ההקלות לחברות הוט ו-YES, כמפורט
כאן. בשונה מהשימועים של משרד התקשורת עצמו והחלטות המשרד (שר ומנכ"ל), נשמעו בדיון במועצה עמדותיהם של 2 ארגוני צרכנים (המועצה הישראלית לצרכנות וארגון "אמון הציבור"), ולמרות שעמדותיהם לא התקבלו (גם לא עמדתי), זו התקדמות יפה, שבכלל מקשיבים לנציגי הציבור המוסמכים (גם אם רק ל-2 ארגוני צרכנים). לפחות במועצת הכבלים והלוויין, ניתנה התייחסות לעמדות של הארגונים הללו.
עדכון 30.4.20, 18:00: שר התקשורת החליט (
כאן) בעקבות המלצת מנכ"ל משרד התקשורת (
כאן),
להאריך עד
17.5.20 את
ההורדה של שעות הפעילות הרגילות של מוקדי השירות של חברות התקשורת ל-8 שעות ביום. לא ברור למה (כרגיל בהחלטות ההזויות של צמרת משרד התקשורת, מתקבלות החלטות שנועדו למטרה אחת בלבד: לשרת את הכיס של הטייקונים. הציבור בכלל לא מעניין את ראשי משרד התקשורת).
במקביל, שר התקשורת החליט
שלא להאריך את תקופת ההחרגה של מרבית ההוראות הצרכניות אשר הוחרגו בשל משבר הקורונה, וביניהן ההוראה שמענה אנושי במוקד הפניות הטלפוני של חברות התקשורת, בכל נושא, יבוצע בתוך 6 דקות לכל היותר. יודגש שוב ושוב, שכל ההוראות המיותרות הללו של השר והמנכ"ל, היו מיותרות מתחילת דרכן וטוב שכעת הן
הסתיימו.