סקר מנהלים של לינקדאין: שינוי דרמטי במקורות גיוס עובדים לכיוון הרשתות החברתיות
מאת:
מערכת Telecom News, 21.5.15, 11:31
סקר המנהלים מצביע על מעבר של המלחמה על הטאלנטים לזירת הרשתות החברתיות וללוחות דרושים באינטרנט ועל עליה משמעותית בשימוש במובייל לאורך תהליך הגיוס, מצד העובדים ומצד המעסיקים.
סקר, שערכה לינקדאין בקרב מעל 4000 מגייסים מובילים בארגונים מ-31 מדינות בעולם מעלה, שחל שינוי דרמטי במקורות הגיוס, במיוחד כאשר מדובר בגיוס מועמדים מיומנים, מוכשרים ואיכותיים:
38% מהגיוס האיכותי מתבצע כיום דרך רשתות חברתיות מקצועיות - קפיצה של 73% ב-4 השנים האחרונות.
חיזוק משמעותי נרשם גם בכוחם של לוחות הדרושים האינטרנטיים - 74% דיווחו, שגייסו באמצעותם, בעיקר כאשר היה צורך בגיוס כמותי.
הסקר גם מצביע על עלייה דרמטית בשימוש במובייל בתהליך הגיוס:
ב-4 השנים החולפות היתה קפיצה של 90% במספר המועמדים לעבודה, שהשתמשו במובייל שלהם לצורך למידה על משרות פתוחות בחברה ו-75% אף הגישו מועמדות באמצעות שימוש במערכות מובייל.
מצד המעסיקים, 30% דיווחו, שפרסום המשרות, שהם מציעים, מותאם למובייל ו-34% הצהירו, שאזור ה"משרות הפתוחות/קריירה" באתר החברה שלהם הותאם למובייל.
במקביל מגלה הסקר, שרשתות חברתיות הופכות לערוץ משמעותי ביותר בקידום מותג המעסיק:
61% מהחברות מקדמות את הארגון כמעסיק ברשתות החברתיות ו -56% מהנסקרים ציינו, שחיזוק המותג נמצא בקדימות עליונה עבורם.
75% מהמשיבים ציינו, שלמותג המעסיק, הדרך בה תופסים מועמדים ועובדים את הארגון כמקום עבודה, יש השפעה ישירה על היכולת שלהם לגייס עובדים מוכשרים ואיכותיים.
מחקרים, שמדדו השפעתו של מותג מעסיק חזק העלו, שהוא יכול להוזיל את עלויות הגיוס עד ל-50% ולצמצם תחלופת עובדים בקרוב ל-28%.
אורית אייזנשטיין-משעני, (בתמונה), מנהלת תיקי לקוחות – מערכות
HR ב
סינריון מערכות, המתמחה במתן פתרונות תוכנה לניהול ההון האנושי בארגון: "יתרונן הגדול של הרשתות החברתיות הוא, שבאמצעותן ניתן לאתר גם מועמדים פאסיביים, שלא בהכרח מחפשים עבודה באופן אקטיבי. כך גם ניתן להעשיר את מאגר המועמדים במערכת גיוס העובדים, לשמור איתם על קשר ולאתר בקלות מועמדים מתאימים ואיכותיים בעת הצורך. לפתרונות המובייל, כמו פורטל מועמד באתר החברה המגייסת, יש כמובן חשיבות רבה משום שהם הופכים את תהליך פרסום והגשת מועמדות לנגיש ופשוט בכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי.
בסקר, שערכה סינריון בישראל במהלך 2014, ציינו 70% מהמשיבים, שאיכות הגיוס ברשתות החברתיות טובה לפחות כמו בערוצים אחרים, אם לא יותר מכך. 75% מהמשיבים העריכו, שהשימוש, שהם עושים ברשתות החברתיות לאיתור מועמדים, פרסום משרות ומיתוג ארגוני, רק יגבר. כל מי שרוצה לראות את העובדים הטובים אצלו ולא אצל המתחרים, חייב להיות שם".