עדכון 4.6.20, 17:30:
אלי ציפורי עדכן הנושא (
כאן) לאור שקרים נוספים של "מדבררי הפרקליטות" בפוסט בזו הלשון:
"שקר על שקר על שקר: פושעי הפרקליטות שוב משקרים דרך
אביעד גליקמן בניסיון "לשפץ" את השקר הקודם שלהם על "ראיית הזהב"
****************************************
אחרי ש
אבי וייס ואני תפסנו את הפרקליטות, את
אביעד גליקמן ואת
ברוך קרא עם המכנסיים למטה בשקרים החדשים שלהם על "ראיית הזהב", שלמעשה מזכה את
נתניהו, הפרקליטות עושה מאמץ אדיר כדי "לשפץ" (שוב) את גרסתה ולכופף את העובדות בשביל לתמוך בגרסתה השקרית במקור. זה תופעה קלאסית של מי שמשקר וממשיך להסתבך בעוד ועוד שקרים כדי להצדיק את שקריו המקוריים.
גליקמן הרי לא מבין דבר וחצי דבר בשוק התקשורת, ברגולציה ובפיננסים, ואחרי שנחשפה ערוותו הוא כצפוי קיבל או צלצל לפרקליטות וניסה "לשפץ" את השקרים הקודמים בעוד שקר.
הגרסה החדשה של הפרקליטות ו
גליקמן בטוויטר:
הרישום של
פילבר "לדבר עם
אביחי על שינוי חקיקה לשר במשרד" מתייחס למינוי של
אופיר אקוניס לשר במשרד התקשורת. לטענתו המגוחכת של
גליקמן דבר מינויו של
אקוניס פורסם ב-
14.5.2015 ואז פנו למזכיר הממשלה דאז
אביחי מנדלבליט כדי לטפל בשינויי חקיקה.
1. מה למזכיר ממשלה דאז ולתיקוני חקיקה?
2. אם
גליקמן היה בודק עד הסוף (רק לעשות גוגל קליל)
אופיר אקוניס מונה כבר ב-
14 במאי 2015 והדבר יצר חיכוכים עם היועץ המשפטי לממשלה דאז שהסתייג משפטית מצורת המינוי. למה יש בעיה עם הגרסה השקרית של
גליקמן והפרקליטות: כי ליועץ המשפטי לממשלה קראו אז
יהודה וינשטיין. לא
אביחי מנדלבליט, אלא
יהודה וינשטיין. הוא טיפל בעניין והוא הסתייג - ולא היה שום צורך ב
אביחי מנדלבליט, מזכיר הממשלה, שאינו אמור בכלל לטפל בתיקוני חקיקה.
3.
שלמה פילבר מונה לתפקידו ב-
7.6.2015.
גליקמן והפרקליטות רוצים לאמר לנו ש
פילבר התבקש לטפל בנושא שכבר טופל במאי,
לפני מינויו, ונדון בכלל בעבר עם
וינשטיין? מה,
נתניהו ביקש מ
פילבר להיכנס למנהרת הזמן ולשנות את הטיפול?
4. כל התיאוריה השקרית של
גליקמן והפרקליטות מתרסקת למול שורה של נושאים אחרים ברשימה כמו הפרסומות בתחום הספורט ומיזוג בזק-יס שנדון במחצית השנייה של 2016 ולמול מינויו של
צחי הנגבי שדרש תיקוני חקיקה.
אגב, ההסתייגות של
ויינשטיין למינוי היתה לפני ההצבעה בכנסת על הקמת הממשלה ב-
14.5.2015.
ויינשטיין אמר שבחוק כתוב - שר התקשורת ממונה על חוק רשות השידור ולכן
אקוניס לא יכול להחזיק תיק כזה כי צריך שר תקשורת בסמכות מלאה. אז הפתרון היצירתי שנעשה אז על דעתו של
ויינשטיין ש
אקוניס ימונה כשר בלי תיק וכך יקבל את רשות השידור מטעם שר התקשורת במינוי פנימי. כך זה הוצג בכנסת וזה גם כלל הסכם פנימי בליכוד ש
צחי הנגבי יחליף את
אקוניס אחרי שנה בתפקיד של שר בלי תיק במשרד התקשורת והממונה על רשות השידור - ואז
צחי הנגבי הצביע בעד הממשלה והממשלה אושרה כך בכנסת באותו יום, על חודו של קול, קולו של
הנגבי.
עד מתי רשעים יעלוזו? זהו, הסתיימה החגיגה של הפושעים בפרקליטות ושותפיהם בתשקורת.
אגב, אני חש חובה להדגיש שוב ושוב: עובד ציבור המדליף מידע פנים הוא עבריין פלילי - על פי חוק העונשין. המודלף הוא שותף לעבירות ולכן גם הוא עבריין פלילי, אם כי לא באותה חומרה של עונש. זו הסיבה ש
ברוך קרא נחקר בזמנו באזהרה לאחר שקיבל הדלפה פלילית מעו"ד
ליאורה גלאט-ברקוביץ'. הפרקליטות עושה הנחות למודלפים הפליליים ולא נוהגת להעמיד אותם לדין. זה לא אומר שהם לא עבריינים (לכאורה) ושותפים לעבירות פליליות."
עדכון 5.6.20:
אלי ציפורי פרסם פוסט בזו הלשון: "כך התבצעה תפירת התיקים ל
נתניהו: המושג "במועד שאינו ידוע למאשימה" מופיע בכתב האישום
21(!) פעמים – כשהפרקליטות לא יודעת להגיד מתי התרחשו פגישות, אירועים וכד' – סימן ברור ל"סידור" ו"שיפוץ" והזזת תאריכים כדי לתפור תיק
******************************************
ביומיים האחרונים
אבי וייס ואנוכי חשפנו במערומיהם את
ברוך קרא ו
אביעד גליקמן, שניסו לשווק את הספין של הפרקליטות כאילו יש "ראיית זהב" חדשה, שצצה לפתע חצי שנה אחרי הגשת כתב האישום, אחרי שהפרקליטות פיזרה לכל עבר שהתיק "בטוח ומוצק", עם "ראיות זהב" למכביר.
הראייה הזו התבררה
כראייה מזכה, לאחר שהפרקליטות עשתה דבר מאוד אופייני לה בתיק 4000: היא מזיזה במנהרת הזמן תאריכים של פגישות ואירועים, מבלבלת בין תיק 4000 לתיק בזק ברשות ני"ע – והכל כדי להלביש סעיפי אישום על
נתניהו בכל מחיר.
בדיקה פשוטה שעשיתי בכתב האישום מגלה את הדבר המדהים הבא – עוד עדות לתפירת התיקים:
המושג "במועד או במועדים שאינו ידועים למאשימה" מופיע בכתב האישום 17 פעמים; המושג ב"מועד סמוך" מופיע 3 פעמים ואילו המושג "מועד כלשהו" מופיע פעם אחת.
כלומר, ביותר מ-20 מקרים לפרקליטות (המאשימה) אין שמץ של מושג מתי אירעו הפגישות והאירועים שהיא טוענת שהתרחשו. כפי שראינו ב"ראיית הזהב", הפרקליטות הזיזה שנה לאחור את הרישומים של
פילבר כדי שיתאימו לתזה שהיא תפרה, והכל נעשה בכוונת מכוון כדי "להלביש" על
נתניהו אירועים ופגישות שלא רלוונטיות בכלל אליו.
עוד הוכחה לכך שהפרקליטות לא חיפשה את האמת בתיקים נגד
נתניהו – כפי שצריכה לעשות פרקליטות מקצועית, ישרה והוגנת – היא חיפשה להרשיע את נתניהו בכל מחיר."
עדכון 6.6.20: עו"ד
שחר בן מאיר,
אחד מאלו ש"ייצר" (אחרי הכתב
גידי וייץ) את "תיק 4000", מודה בציוץ, שפרסם
כאן, שאכן היומן הצהוב של
שלמה פילבר הוא מ-
2016, וטוען, שזה בכלל שייך לעבירת "מרמה והפרת אמונים" של
ביבי נתניהו, שהסתיר את חברותו עם
שאול אלוביץ'.
לטענה הזו יש 3 בעיות שכבר ניתחתי בהרחבה בסדרת הכתבות על שערוריית תיק 4000 (41 פרקים):
א. מי אמר שהסיכום הזה הוא סיכום של פגישה או פגישות של
פילבר עם
ביבי (אם הייתה פגישה שכזו - היה לזה איכון...). זה גם יכול להיות מטלות, שרשם לעצמו
פילבר אחרי פגישות עם
אלוביץ', או
קמיר, או
חפץ...או עם אנשי משרד בתקשורת, או עם כל אדם המעורב בנושאים הללו.
ב.
נתניהו לא הסתיר את היכרותו עם
אלוביץ'. יודגש, ש
נתניהו היה היחיד, שדיווח אמת בתגובתו לכתבה של
גידי וייץ ב-2015: פירוט יש כאן:
http://bit.ly/Tik4000No36.
ג. נושא "
ניגוד העניינים" נבדק בזמן אמת גם
ע"י היועמ"ש וצוותו ואחרי כן ביסודיות ע"י מבקר המדינה וצוותו, ולא נמצא בזה שום פגם פלילי. כלום. ההחלטה, שזה יהיה פלילי, הופיעה אחרי כשנתיים, כשהוחלט "לתפור" את תיק 4000 ל
נתניהו.
הרי משרד המשפטים כתב במפורש למבקר המדינה, שאין בכל הפעולות, ש
נתניהו היה מעורב בהן, חשש לניגוד עניינים.
ליתר ביטחון, העלימו בפרקליטות את כל המסמכים הללו והם לא קיימים בתיק החקירה ובכתב האישום עד רגע זה. זה חלק מהותי מתהליכי "תפירת התיק".
להעלים כל מה שתומך בגרסת נתניהו.
עדכון 7.6.20:
אלי ציפורי העלה
כאן פוסט נוקב בזו הלשון:
"כמו במאפיה: כך ניסו
מנדלבליט ושולחיו בשיתוף עם
רביב דרוקר לחסל איתי חשבונות
************************************
כמו
אביעד גליקמן, גם
רביב דרוקר הוא שותף לעבירות פליליות וגם הוא מוזמן לתבוע אותי
********************************
שימו לב להשתלשלות האירועים:
9.12.2019:
עדו שברצטוך, "תחקירן" בתכנית המקור של
רביב דרוקר (כבר לא), מבקש לדבר איתי על תיק 4000. אני מסרב בנימוס מהיכרותי את מעללי הבלופר
דרוקר.
18.2.2020:
שברצטוך מצלצל אליי ללא הרף כדי שאגיע ל"ראיון ארוך, מקיף ומעמיק" על תיק 4000. שוב סירבתי בנימוס, אמרתי לו שאינני מתכוון לקיים שיח ושיג כלשהו עם "הפרקליטות טי.וי".
21.5.2020: התכנית העבריינית של
דרוקר על תיק 4000.
שברצטוך כמובן שיקר במצוותו של
דרוקר. המטרה לא היתה להביא אותי ל"ראיון ארוך, מקיף ומעמיק" – המטרה היתה להכין לי אמבוש כדי להציג אותי כלא מקצועי בעריכה מגמתית.
מה שחמור מאוד הוא ש
דרוקר לא היה לבד במזימה הנכלולית הזו – היו לו שותפים:
מנדלבליט ושולחיו. איך אני יודע? הנה העובדות:
דרוקר אמר לפני, במהלך ואחרי התכנית העבריינית שהוא שם יד על החומרים בתיק. זהו קשר גס – הפרקליטות העבירה לו חומרים מזוקקים – כי
דרוקר גילה בורות מדהימה ברגולציה בשוק התקשורת: לא יודע הבדלים בסיסיים בין רפורמות שונות ובין שני התיקים (תיק 4000 ותיק בזק רשות ני"ע).
במהלך השידור, כך חשף
אבי וייס, נפלט ל
דרוקר שהיה איכון לטלפון הנייד של
פילבר המצביע על כך ש
שלמה פילבר נפגש עם ראש הממשלה ב-7.6.2015; דרוקר שכח שזה יום כניסת תפקידו של
פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת ואך טבעי הוא ששר התקשורת פוגש אותו כדי לברכו.
זה ניחא: הבעיה היא שבכך נתפס
דרוקר מקבל הדלפה פלילית מהפרקליטות. למה? כי
דבר האיכון לא היה בכתב האישום המקורי, אלא נעשה בפעולות חקירה
אחרי כתב האישום, כולל חקירה נוספת ל
פילבר עם התרשומת שסיבכה עוד יותר מהפרקליטות.
מה שחמור עוד יותר זה שהפרקליטות החליטה
לצרף אחרי הגשת כתב אישום עדים נוספים, בין היתר, מומחה לאיכונים. כלומר, כל עניין האיכונים (שרק מסבך עוד יותר את הפרקליטות בתיק 4000), לא הובא לידיעת פרקליטי
נתניהו ו
אלוביץ' במהלך השימועים וממילא הם לא יכלו להשיב על הממצאים המטעים האלה בשימוע.
זו הוכחה חותכת לכך ש
דרוקר קיבל הדלפות פליליות מ
מנדלבליט ושולחיו – תוך שהם מנסים לצייר את
אבי וייס ואותי כלא מקצועיים. הרי דובר משרד המשפטים,
משה כהן, כבר עשה בשביל
מנדלבליט ו
שי ניצן את העבודה המלוכלכת הזו והשחיר אותי במטרה לסלק אותי מ"גלובס".
אמרתי בשבוע שעבר ש
אביעד גליקמן שותף לעבירות פליליות והוא מוזמן לתבוע אותי. אני אומר זאת גם ל
רביב דרוקר: הוא שותף לעבירות פליליות והוא מוזמן לתבוע אותי.
האיש עלוב הנפש הזה חשב להפיל אותי בפח, אבל מרוב מטיפשותו ויהירותו,
הפיל את עצמו בפח."
עדכון 27.8.20:
אלי ציפורי פרסם
כאן פוסט וסרטון יוטיוב בזו הלשון: "הקשיבו (1):
רביב דרוקר,
ברוך קרא ו
אביעד גליקמן מהלכים אימים על עד המדינה
שלמה פילבר בצורה מאפיוזית שלא יסטה חלילה מן השורה ויהפוך לעד עוין (״בפרקליטות ובמשטרה יישרו אותו שלא יעשה שטויות״)".
עדכון 25.3.22: לא היה שום איכון סלולרי ל
שלמה פילבר בשבוע הראשון לתפקידו כמנכ"ל משרד התקשורת, כך שהוא לא היה לא במשרד רוה"מ ולא במעון רוה"מ, או בכל מפגש אחר עם רוה"מ \ שר התקשורת בשבוע הראשון שלו בתפקיד (למעט הגעתו לבניין משרד רוה"מ ביום הראשון לתפקיד, לקבל תעודת מינוי כמנכ"ל).
כלומר: "פגישת ההתנעה" היא שקר מוחלט.
עדכון 15.7.24: פרקליט המדינה, עו"ד
עמית איסמן, נאם ביום 11.7.24 ובין היתר יצא נגד התוקפים את הפרקליטות והציג את משנתו לגבי עבודת ותפקידי הפרקליטות, כמופיע בתצלום המצורף כאן משמאל.
הנאום המלא נמצא כאן:
https://bit.ly/AmitAisman.
אולם, עו"ד
עמית איסמן טעה ובגדול בכל תפיסת עולמו המוצגת כאן, שהיא כולל מציאות ווירטואלית שהוא יצק ויצר, מציאות שהחלה בעשור הקודם והעצימה בעשור הנוכחי ובמיוחד בשנה האחרונה, בקביעות שאין להן שום בסיס חוקי:
1. הפרקליטות
לא מוסמכת לאשר פתיחה או אי פתיחה בחקירה, לגופי החקירה ובראשן משטרת ישראל.
******************************************************************************************************
החוק קובע שהמשטרה (ורק היא) תחליט אם לפתוח בחקירה, בכל עבירה (!!!) (למעט חריגים מועטים, דוגמת חקירה נגד רוה"מ וכנגד שופט, שרק במקרים אלו נדרש אישור חקירה מהיועמ"ש, לא מהפרקליטות).
תפקידי הפרקליטות הוא רק בהחלטה האם להגיש (או לא להגיש) כתב אישום בעבירות עליהן הפרקליטות אמונה (העבירות החמורות), כולל בעבירות שהוגדר בהן הסמכות של הפרקליטות בהגשת כתב אישום, למרות שבחומרתן הן היו אמורות להיות באחריות התביעה המשטרתית.
הפרקליטות השתלטה על החקירה והתביעה של המשטרה גם יחד, באמצעות נהלים חסרי בסיס חוקי באיזה חוק במדינת ישראל, כמובן בגיבוי היועמ"ש ובג"ץ, נהלים שהומצאו במיוחד לתכלית החסרת בסיס הזו (דוגמת הנחיית פרקליט המדינה: "הנחיה מס' 14.12 –
אישור לפתיחה בחקירה ולהעמדה לדין בעבירות או עניינים בעלי רגישות מיוחדת").
כ"כ נקבעו ע"י הפרקליטות מנגנוני פיקוח מורכבים על המשטרה, מנגנונים שלא קיימים בשום חוק, דוגמת "פרקליט מלווה".
המשטרה התיישרה להחלטות הבלתי חוקיות הללו והוציאה נהלים מקבילים משל עצמה, דוגמת נוהל אח"מ 300.16.93 "
חקירת אישי ציבור בכירים".
בנאומו, עו"ד
עמית איסמן (בעמוד הרביעי בנאומו) בא בטענות על כך שהמשטרה פתחה בחקירה בכמה מיקרים, ללא אישור הפרקליטות. אולם, לטענות הללו אין כל בסיס חוקי. המשטרה לא אמורה לקבל את רשות הפרקליטות כדי לפתוח בחקירה (!!!).
למי ששכח את החוק שקיים בישראל, אז הנה תזכורת:
סעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב–1982 שכותרתו "חקירת המשטרה", קובע:
"נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על פי תלונה ואם בכל דרך אחרת, תפתח בחקירה; אולם בעבירה שאינה פשע רשאי קצין משטרה בדרגת פקד ומעלה להורות שלא לחקור אם היה סבור שנסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות לפתיחה בחקירה... "
בנוסף, למי ששכח, מקום המדינה ועוד קודם לכן, ועד העשור האחרון, המשטרה הייתה עצמאית לחלוטין בפתיחת וניהול חקירות. כל השנים. מאז ימי ניצב (בגימ.)
מני יצחקי, המשטרה למעשה החלה להפוך להיות ארגון חסר עצמאות - ת"פ הפרקליטות. אין "הפרדת רשויות" כדין כחוק וכמתחייב ממדינה דמוקרטית נאורה, הדוגלת בשלטון החוק והצדק.
התוצאה האומללה של התהליך החמור והלא חוקי הזה: השחתת מידות מוחלטת במשטרה, ש"תופרת תיקים" בלי שום מעצורים:
https://bit.ly/IsraelPoliceFail, והליך השחתה לא פחות חמור בפרקליטות, באופן רוחבי ומקיף, כמפורט בלינקים הבאים:
https://bit.ly/PraklitutSecrets,
https://bit.ly/PraklitutSecrets2.
2. השיקולים של הפרקליטות בהגשת כתב אישום
אינם מסתכמים על הראיות ועליהן בלבד וזה לא התהליך הנכון והחוקי של קבלת ההחלטות בפרקליטות.
******************************************************************************************************************************************************
השיקולים של הפרקליטות אמורים להיות שונים לחלוטין ואלו הם:
א. חקר האמת. דהיינו: האם החקירה הצליחה להגיע לחקר האמת?
ב. האם יש בסיס חוקי להעמדה לדין? האם באמת נעברה איזו עבירה קיימת (ולא עבירה מומצאת \ תקדים מומצא)?
ג. האם יש מדיניות חקירה\תביעה בנושא הנחקר\הנבדק? האם המדיניות הזו עדכנית? האם המדיניות הזו גובשה בהליכים תקינים ושקופים? באם אין מדיניות - מדוע אין, האם ניתן לתקן זאת בזמן סביר והאם זה משליך על עצם הפתיחה בחקירה \ בדיקה ו\או ההעמדה לדין?
ד. אם יש בסיס חוקי להגשת כתב אישום והעמסת המערכת המשפטית? דהיינו: האם נשקלו חלופות להעמדה לדין (החל ממסלול משמעתי - במקום שניתן, המרה בקנס \ כופר, "הסדר מותנה" וכיו"ב)?
ה. האם החשוד \ הנאשם אכן ראוי ומתאים להיות נאשם עם כתב אישום? כאן נכנסים שיקולים אישיים שנוגעים לחשוד \ נאשם והאם עצם ההעמדה לדין יגרום עוול בלתי ניתן לתיקון? בין השיקולים: גיל, מצב סוציו-אקונומי, מצב בריאותי וכיו"ב.
ו. האם יש סיכוי טוב (בהסתברות גבוהה) להגיע להרשעה?
ז. האם יש ראיות שהושגו באמצעים פסולים, באמצעים לא בדיוק חוקיים, או בדרכים שנויות במחלוקת (למרות שעיקרון "פרי העץ המורעל" לא קיים במלואו בישראל)?
ח. האם יש ראיות שמוסתרות מהגנה (בכוונה, או באמצעות "תעודות חיסיון" ותרגילי הסתרה אחרים), ועלולות לפגוע בהגנת הנאשם?
דהיינו: האם עצם השגת הראיות בדרכים מפוקפקות, גם לכאורה, או הסתרת ראיות מזכות, לא שומט את הקרקע מפני עצם הגשת כתב האישום?
ט. האם בהגשת כתב האישום אין משום "אפליה אכיפה" כנגד החשוד (מה שמכונה כיום "אפרטהייד משפטי")?
י. האם עצם החקירה וניסיון להעמדה לדין היא בלתי סבירה, קיצונית במופרכותה ובלתי הגיונית בנסיבות מיוחדות? הדוגמה הכי זועקת לשמים, היא ההחלטה של עו"ד
איסמן לעצור ולפתוח בחקירה כנגד אזרחים (שיש המכנים אותם "גיבורים שהצילו את עם ישראל ב"שבת השחורה"), בטענות מצוצות מהאצבע, של "רצח מחבלים \ נוח'בות", כששני שופטים (בשלום ובמחוזי), דחו מכל וכל את הדרישה של המשטרה (בגיבוי הפרקליטות), להמשיך במעצר של האזרחים הללו וגם השופטים קבעו שאין קצה של ראיה בעניין האשמתם ברצח מחבלים.
כלומר: תהליך ההחלטה על הגשת כתב האישום הינו תהליך מורכב ומאוד מקצועי. בדיוק הפוך לקו החשיבה והפעולה של פרקליט המדינה, עו"ד
עמית איסמן וצוותו.
3. בנוסף: פוסט נוקב ביותר של
אלי ציפורי בנושא זה (של עו"ד
עמית איסמן):
https://www.facebook.com/share/p/FX5n6APqhBUkcivm.
4. כל האמור לעיל חל גם על הפצ"ר (כיום פצ"רית), שפועלת במסגרת מומצאת של טיעון מופרך ושקרי לחלוטין, שלפיו חקירות במצ"ח של "פשעי חיילים" כנגד הנוח'בות, יציל את מדינת ישראל מהחלטות רעות בביה"ד בהאג.
5. אחד הפתרונות לכאוס המחריד הזה, מלבד ביטול כל הנחיות הפרקליטות והיועמ"ש (וההנחיות המקבילות במשטרה), שמשמעותן "השתלטות מוחלטת של הפרקליטות על המשטרה, ללא כל בסיס באיזה חוק", הוא בהצעה שהצעתי לפני שנים תחת הכותרת: "צריך להקים יחידה בשם "מחלקת חקירות פרקליטות" (מח"פ), עצמאית לחלוטין" -
https://bit.ly/MachapNow.
יש כיום הצעת חוק שמציעה שהמנגנון הזה יהיה במח"ש, שתהיה גוף חקירות מקצועי ועצמאי לחלוטין, ללא כפיפות לפרקליטות.
כך או כך, המצב הקיים, לא יכול להימשך.
השינוי מצוי בידיים של כל אחד מהציבור, שאמור להתקומם מול "האפרטהייד המשפטי" הקיים בישראל.