חברת יוניסל, שהובילה את שוק שירותי הערך המוסף בסלולר, החליטה להפסיק להפיץ את ה- Newsletter שלה
מאת: אבי וייס
14.02.13, 13:00
חברת יוניסל פתרונות סלולריים (Unicell) שלחה למנויי ה- Newsletter השבועי הקבוע שלה, ששמו TopX, הודעה לקונית בזו הלשון: "תם ונשלם. זה היה הגיליון האחרון".
הסיפור האמיתי, שמאחורי סגירת ה- Newsletter השבועי לעולם הסלולר ולתעשיית הסלולר הוא: "נגמר האוויר" לספקי שירותי ערך מוסף ברשתות הסלולר. זה החל בדור השני של הסלולר בשירותי WAP, והמשיך בשירותי דור 3, בעיקר שירותי ערך מוסף במסרונים. שינויי החקיקה, שחייבו כל לקוח סלולרי לחתום על טופס אם הוא מוכן שמכשיר הסלולר שלו יהיה פתוח לשירותי ערך מוסף בסלולר, הביא למצב, שבו רוב המשתמשים סגרו את מכשירי הסלולר לאפשרות להשתמש ולשלם על שירותים אלו.
זה הוביל לשקיעת התעשייה הזו ש"רכבה" על רשתות שלוש חברות הסלולר הוותיקות, שהתחלקו בהכנסות עם ספקי שירותי הערך המוסף.
יוניסל הוסיפה בפנייתה בניוזלטר האחרון: "אם אתם רוצים להמשיך ולקרוא על אחד מהתחומים המתפתחים והמלהיבים בעולם הסלולר, שמהווה זירה כלכלית וטכנולוגית מרתקת ומשפיע על חיינו בדרכים רבות, אתם מוזמנים לבלוג Digital Payments". אז גם יוניסל הצטרפה לרשימת הבלוגרים בישראל...