נוכחות שיא לחברות הישראליות בתערוכת הסלולר בברצלונה MWC2014
מאת:
מערכת Telecom News, 19.2.14, 22:00
StartUpNation:
עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא: "על פי הערכות מכון היצוא, ישראל ייצאה בשנת 2013 מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת בהיקף של כ-4 מיליארד דולרים".
כ-120 חברות ישראליות תצגנה פתרונות חדשניים בביתן הלאומי בתערוכה בברצלונה.
מספר שיא של כ-120 חברות תיצגנה את ישראל בביתן מכון היצוא בתערוכת הסלולר הבינלאומית הגדולה והחשובה בעולם, שתפתח בשבוע הבא בברצלונה. ישראל מדורגת בין 5 המדינות המובילות במספר החברות המציגות למדינה לצד ארה"ב (293), בריטניה (188), צרפת (171) וספרד (160).
עוד מדורגת ישראל בין 10 המדינות המובילות בנוכחות אורחים (מציגים ומבקרים) בתערוכה, לצד ספרד (17%), ארה"ב (15%), בריטניה (10%), צרפת וגרמניה (5%), דרום קוריאה, סין ושוודיה (3%), ישראל, יפן ואיטליה (2%).
לתערוכה השנה צפויים להגיע כ-72,000 מבקרים וכ-1,700 מציגים, שיציגו את הטכנולוגיות, המוצרים והאפליקציות החדשניים ביותר שלהם. בתערוכה תשתתפנה חברות ענק ממגוון החברות הפעילות בתחום התקשורת הסלולרית: מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט, מפעילי שירותי טלוויזיה, חברות מדיה ופרסום, ויצרניות מכשירים. התערוכה מהווה מוקד משיכה לראשי התעשייה העולמית הבאים לבחון מקרוב את המוצרים, הטרנדים והחידושים בתחום.
עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא: " מכון היצוא מקים את הביתן הלאומי בתערוכה בברצלונה, התערוכה הגדולה והחשובה בעולם בתחום הסלולר, שזוכה למספר רב של מבקרים. הביתן הלאומי בתערוכה מניב מדי שנה הזדמנויות עסקיות יוצאות דופן לחברות המציגות בו. השנה בביתן הלאומי תופענה חברות רבות העוסקות במגוון פתרונות ומוצרים המספקים מענה מלא למגמות ולצרכים של השחקנים העולמיים בתחום התקשורת, ביניהם: פריסת רשתות הדור הרביעי
LTE, חסכון בהוצאות אנרגיה באתרים סלולריים,
Internet of Things ועוד. על פי הערכות מכון היצוא, ישראל ייצאה בשנת 2013 מוצרים וטכנולוגיות בתחום התקשורת בהיקף של כ-4 מיליארד דולרים מתוכם כ-2.5 מיליארד דולרים ציוד תקשורת ולמעלה ממיליארד וחצי דולרים תוכנות לתקשורת (לא כולל מיזוגים ורכישות)".
הביתן הלאומי של ישראל מוקם זו השנה החמישית ע"י מכון היצוא ובשיתוף מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, שטחו מתפרס על פני כ-500 מ"ר, וממוקם במיקום מרכזי בתערוכה (
Hall 5 SI84) לצד חברות התקשורת המובילות בעולם.
שטח הביתן מחולק ל-3 מתחמים: מתחם ביתני תצוגות, מתחם מפגשים עסקיים וכן מתחם "חנות" האפליקציות החדשה והייחודית
StartAppNation, שישיק מכון היצוא.
לראשונה בתערוכה תהיה תמקדות בפעילות לקידום אפליקציות ישראליות מול שחקנים בינ"ל. כ-60 אפליקציות, שכבר מופיעות בחנות, תוצגנה על גבי מסכים אינטראקטיביים ותשווקנה ע"י אנשי מכון היצוא, שידגימו את האפליקציות וייצרו את הקשרים הראשוניים בין המפתחים הישראלים והאורחים בביתן הישראלי. לכניסה לחנות:
כאן (בדפדפן כרום ואקספלורר 11 בלבד).
עבודת ההכנה לקראת התערוכה נמצאת בימים אלה בעיצומה ונמשכת מזה מספר חודשים במהלכם מאתרים אנשי מכון היצוא, בשיתוף עם הנספחים המסחריים של מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, צרכים ותחומי עניין בקרב ספקיות ויצרניות התקשורת המובילות בתחום התקשורת בעולם. מעל ל-1,000 מפגשים עסקיים כבר תואמו מראש לחברות הישראליות עם קניינים ומקבלי החלטות בכירים מחברות סלולר מובילות בעולם ביניהן: ורייזון, וודאפון, אורנג', אפל, אריקסון, טלפוניקה, סינגטל,
ZTE ועוד.
טקס פתיחת ביתן ישראל בתערוכה יתקיים ביום ב', 24/2 בשעה 12:30 (שעון ברצלונה) בביתן הלאומי (
Hall 5 SI84) במעמד שר התקשורת
גלעד ארדן, יו"ר מכון היצוא,
רמזי גבאי, מנכ"ל משרד הכלכלה
עמית לנג, שגריר ישראל בספרד, מר
אילן בר ובהשתתפות גורמי מפתח בתעשייה התקשורת הישראלית, ראשי ונציגי החברות המשתתפות בתערוכה.
דירוג מספר חברות מציגות על פי מדינה:
מדינה |
מספר חברות |
ארצות הברית |
293 |
בריטניה |
188 |
צרפת |
171 |
ספרד |
160 |
ישראל |
120 |
דירוג משתתפים בתערוכה על פי מדינה:
מדינה |
% השתתפות |
צרפת |
17% |
ארה"ב |
15% |
בריטניה |
10% |
צרפת |
5% |
גרמניה |
5% |
דרום קוריאה |
3% |
סין |
3% |
שוודיה |
3% |
ישראל |
2% |
יפן |
2% |
איטליה |
2% |
בצילום: הדמיות ביתן ישראל בתערוכה. קרדיט: לנדאו מעצבים.