צמרת משרד התקשורת החליטה (שוב) לתת על חשבון הציבור ורמת השירות לציבור, מתנה בגובה מאות מיליוני ש"ח בשנה ל"מקורבים לצלחת". זאת, בטענות שקריות וממוחזרות, שנועדו להוריד את היקף השעות, בהן הציבור מקבל שירות ממוקדי השירות בחברות התקשורת הגדולות, מ-10 שעות ל-8 שעות ביום. זאת, אחרי שבפעם הקודמת, בדיוק באותם תירוצים שקריים, ראשי משרד התקשורת הורידו את היקף שעות השירות לציבור מ-13 שעות ל-10 שעות ביום. השר, המנכ"לית וסמנכ"ל בכיר לכלכלה שוב משקרים לציבור בלי למצמץ, בנושא חשוב ביותר זה ופועלים ישירות נגד האינטרסים של הציבור.
עדכונים חשובים על התגובות לשימוע ועל החלטת השר בסוף הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 6.6.21, 07:10
צמרת משרד התקשורת (בתמונה משמאל, השר והמנכ"לית) כולה (לרבות
"הקליקה" המנהלת בפועל את המשרד, שמתואמת באופן שוטף והדוק עם
"הקליקה" של צמרת קבוצת סלקום\ןBC וכיום גם
הוט, צמרת משרד ממשלתי המעלימה עין
משלל העבירות הפליליות והאחרות של "הקליקה" הזו בקבוצת סלקום), החליטה, שלא מספיקות ההטבות וההקלות, שנתנה ל"מקורבים לצלחת" (דוגמאות מהשנה החולפת יש:
כאן,
כאן,
כאן ו
כאן). לכן, יש לספק
עוד הקלות השוות לחברות (במצטבר) מאות מיליוני ש"ח לשנה,
ולמחוק את ההישגים הצרכניים של העבר
לחלוטין (כמפורט למשל ב
נספח א' כאן למטה).
זאת, במסגרת
שימוע הממחזר את הטענות השקריות של העבר ומסתיר את העובדה,
שכל חברות התקשורת עברו לשירותי תמיכה דיגיטליים (מסרונים, ווטסאפ וכיו"ב), בשנים האחרונות, ומי שלא עבר, עשה זאת בתקופת מגיפת הקורונה בשנה החולפת, מה שאילץ את
כל החברות לעבור ובאופן אינטנסיבי, לתמיכה דיגיטלית בשירות הלקוחות שלהן.
השימוע הזה פורסם תחת הכותרת המטעה (בכוונה): "משרד התקשורת מקדם את רפורמת הוואטסאפ – כל חברות התקשורת יחויבו להפעיל מוקדי שירות לקוחות דיגיטליים. יופעל מוקד טלפוני מהיר ללקוחות בגילאי 65 ומעלה". הודעת המשרד לציבור -
כאן, מסמכי השימוע עצמו -
כאן, עיקרי השימוע המפורט בחתימת המנכ"לית -
כאן, מסמך ניתוח כלכלי (כביכול כלכלי, עוד מסמך שקרי והזוי) של הסמנכ"ל הבכיר לכלכלה -
כאן.
התשובה המלאה והמדויקת לשימוע השקרי והמטעה הזה, נמצאת, בין היתר, במאמר של
ארז רביב מ-Davar1
כאן, שפורסמה תחת הכותרת: "משרד התקשורת יאפשר קיצוץ בשעות פעילות מוקדי השירות של חברות התקשורת. שימוע של המשרד המציע לחייב את החברות להקים מוקד דיגיטלי, שירות שרובן מציעות כבר היום, כולל הורדה של 10 שעות פעילות שבועיות |בעבר מצא המשרד שהחיסכון מקיצוץ שעות הפעילות
לא הושקע בשיפור השירות."
המאמר מומלץ לקריאה ואני מסכים עם כל מה שיש במאמר הנוקב ביותר הזה.
אני מוסיף עוד 2 טיעונים מעבר למה ש
נכתב ב-Davar1:
1. שר התקשורת
איתן גינזבורג משקר בלי כל היסוס לציבור והנה עיקרי הודעתו:
השר לא החליט כלום. "הקליקה" הכתיבה לו את ההודעה הזו. בנוסף, החלטתו נועדה
להוריד נטל מעל לחברות ולחסוך להן מאות מיליוני ש"ח לשנה, לא כדי לשפר את איכות השירות. בדיוק
הפוך ממה שכתב בהודעתו השקרית:
הורדת השעות פוגעת בשירות לציבור ובאיכות השירות.
בנוסף,
לא חלק מהחברות מספקות שירות דיגיטלי. כולן עושות זאת. ממזמן. זה שאתה כשר התקשורת לא יודע את זה, זו לא סיבה לשקר לציבור.
ברור כשמש, שהחברות לא תשקענה אגורה מעבר לנדרש, כשמורידים מהן את הנטל. יקרה בדיוק ההפך.
לכן, המסמך ההזוי של הסמנכ"ל הבכיר לכלכלה (
כאן), לא מכיל את הדבר היחיד, שהיה אמור להיות מנותח על ידו:
מה העלות הכלכלית של השינוי באסדרה הרגולטורית הזו. כלומר:
כמה החברות מרוויחות מהשינוי של הורדת השעות של מתן שירות לציבור במוקדים.
אין דבר כזה - בכל המסמך ההזוי שלו. פשוט אין. לכן, השר יכול לשקר לציבור בלי למצמץ.
גם
ניתוח RIA אין.
זה חלק מהכיאוס המחריד של התנהלות המשרד.
2. הבדיחה הכי עצובה וחמורה:
שהייתה ושתהיה אכיפה על רמת השירות במוקדי השירות:
כאן השר והמנכ"לית המריאו לחלל החיצון ואיבדו כל קשר לתחנת הקרקע, כשסיימו את הודעתם לציבור במשפט הזה:
לא רק שמערך הפיקוח והאכיפה במשרד
פשט את הרגל ממזמן (חשיפה אחרונה ומזעזעת מהשבוע החולף -
כאן), הממונה הכושל על תחום הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת,
נטש (זה בדיוק מה שקרה בשבוע החולף) את תפקידו וכעת יתפרסם מכרז לאיתור סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה,
במקומו.
מכאן, לא רק שלא הייתה שום אכיפה, שהמשרד ביצע בשנה האחרונה (היה קנס אחד בודד
על פרטנר, זה הכל,
בכל השנים האחרונות), המשרד גרס את
אלפי התלונות של הציבור, על רמת השירות של מוקדי חברות התקשורת (ולכן "הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן" נכנסה למלא את החלל הענק שהמשרד השאיר, בתחום ההגנה על הצרכנים ורמת השירות לצרכנים),
הציבור בכלל לא יודע מתי הוא מקבל "רמת שירות" על פי הנדרש בחוק, בתקנות וברישיון של החברות. זאת, כי המשרד הפך עניין פשוט זה -
למסובך כל כך, כך
שאיש לא יודע את הנתונים הנכונים.
גם כאשר המשרד נאלץ לחשוף את הנתונים (למשל
כאן, בוועדת הכלכלה,
דיווח בודד וחד-פעמי בסוף 2020 - על
נתוני 2019), המשרד לא עשה מאומה עם הנתונים הללו, על ההפרות ההמוניות, הענקיות (על פי הנתונים, שהמשרד עצמו מציג) והמחרידות, של רוב החברות, מהקבוע בחוק, בתקנות וברישיונות של החברות. דיווח דומה של מועצת הכבלים והלוויין -
כאן, נגרס ונמרח אף הוא. פשוט ספין ומריחה אחת ענקית של הציבור ועשיית צחוק מהאינטרסים של הציבור.
משרד התקשורת
לא עבד ולא עובד עבור הציבור. זה המצב המתועד, "שחור על גבי לבן".
אין כל סיכוי, שזה ישתנה בהרכב הנוכחי של צמרת משרד התקשורת, בה המוטו המוביל הוא: "איש הישר בעיניו ייעשה".
נספח א':
בעבר, חברות התקשורת הגדולות נדרשו לתת שירות לציבור
13 שעות ביום, בימי החול.
זה הורד בטענות שקריות ל-10 שעות וכעת מוצע להוריד זאת (תוך מיחזור של אותם טיעונים שקריים)
ל- 8 שעות בימי החול.
הנה הודעת משרד התקשורת מהעבר, שבוודאי קוראינו שכחו: