משרד התקשורת מבצע שימוע משני לשירותי הפרימיום של מנויי הסלולר
מאת:
מערכת Telecom News, 28.4.19, 17:52
משרד התקשורת שוקל לתקן אסדרת שירותי הפרימיום בתעריף רגיל. כך, שהשירות יסופק ע"י חברת תקשורת רק למנוייה ולא בין חברות תקשורת שונות.
שירותי פרימיום כוללים, בין היתר, שירותי השמעת מסרי שמע מסוגים שונים.
שירותים אלה ניתנים כיום ע"י מפעילים נייחים ב-2 אופנים:
שירות בתעריף רגיל, ללא תוספת תשלום מעבר לתכנית התעריפים הרגילה של המנוי,
שירות בתעריף מיוחד הכולל תוספת תשלום מעבר לתכנית התעריפים הרגילה של המנוי.
שירותים אלה מהווים שיחה טלפונית ולפיכך משולמים בגינם תשלומי קישורי גומלין בהתאם לקבוע בתקנות.
כיום, מתבצעות ע"י
מנויי חברות הסלולר שיחות פרימיום למספרי טלפון נייחים האורכות לעיתים שעות רבות, וזאת באופן המנצל את חבילות "הכל כלול" הנפוצות אצל חברות אלו, כאשר בגין שיחות אלו נאלצת החברה הסלולרית, שממנה יוצאות השיחות, לשלם דמי קישור גומלין בהיקפים גבוהים למפעיל הנייח, תוך פגיעה בחברה הסלולרית, שלא נוצרת לה הכנסה בגין שיחות אלו. התיקון המוצע נועד לתת מענה לתופעה זו.
המשרד סבור, שהתופעה האמורה אינה רצויה וכדי לצמצם תופעה זו שוקל המשרד לאסדר את שירות הפרימיום בתעריף רגיל. כך, שניתן יהיה לספקו רק ע"י חברת תקשורת למנוייה ולא באמצעות שיחות בין מנויי חברות תקשורת לבין מנויי חברות תקשורת אחרות.
בכך תיחסם האפשרות לניצול שימוש בדמי קישור גומלין בין מפעילים. חברה המעוניינת לספק שירותי פרימיום, תוכל להמשיך לעשות זאת גם במסגרת "שירות פרימיום בתעריף מיוחד".
מסמך השימוע המלא -
כאן, למתעניינים.