תלונות טריות בנושא הסיבים, שהתקבלו אצלנו מלקוחות חברות התקשורת, מצביעות על הכשל העמוק בהתנהלות צמרת משרד התקשורת, ששכחה מה תפקידה הראשון: לפעול לטובת ציבור הצרכנים (ולא לטובת ציבור הטייקונים ובעלי החברות). בנוסף, תחום ה-5G מדשדש. אז מה עושים כשמהבוקר אין שר תקשורת, שיכול להמליץ לממשלה לפטר את המנכ"לית הכושלת והמכשילה של המשרד?
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 16.3.21, 10:48
אמש, בכנס שמשרד התקשורת יזם בנושא 5G (
כאן), ניכסה לעצמה מנכ"לית המשרד,
לירן אבישר בן חורין, (בתמונה משמאל), כל מיני הישגים מדומים, שלא מחוברים לשום מציאות (שלא לדבר על חוסר ההבנה מוחלט שלה, מה זה 5G ואין לה צל של ידע או מושג בכל הנושאים עליהם דיברה בכנס).
אנו נמצאים כיום מעל לשנתיים מאז שמכרז ה-5G יצא לדרך, 8 חודשים אחרי סיום המכרז וחצי שנה אחרי
ההודעות על השקות רשתות 5G, ועדיין
אין בישראל שירותי 5G של ממש וביצועים של 5G - אין לאיש.
בקושי מקבלים בישראל ביצועים של דור 4.5, גם זה בספק רב, בחלקים נרחבים של המדינה.
במציאות, מדובר בכישלון אדיר של
המכרז ההזוי והמטומטם ביותר הזה ל-5G וישראל עדיין מדשדשת
בתחתית הטבלה העולמית, בביצועי רשתות הסלולר. שלא לדבר על כך, שחברה סלולרית אחת בכלל עדיין לא לקחה את הרישיון ל-5G (חברת We4G), בגלל הסכסוך שלה עם סלקום.
המצב הרבה יותר חמור לאור תלונות שקיבלתנו ממש בימים האחרונים, לגבי הטיפול של משרד התקשורת בתלונות אזרחים. כלומר:
אי טיפול משרד התקשורת בתלונות של אזרחים.
לכן, ביום 15.3.21, עוד טרם שהשר
בני גנץ הועזב ממתפקידו כשר התקשורת, בתרגיל של רוה"מ, שלחנו אליו ולידיעת צמרת המשרד את השאלות הדחופות הבאות:
"הנדון: טיפול רשלני בתלונות אזרחים כנגד חברות התקשורת.
שלום רב,
1. משרד התקשורת הפסיק לבדוק תלונות אזרחים, ובמקום זאת הוא שולח את התלונה לחברה, שמשיבה למתלונן תשובה שקרית וכך התלונה נסגרת ע"י משרד התקשורת, בלי לבדוק בכלל את אמיתות העובדות.
2. מצ"ב 2 דוגמאות טריות לטיפול רשלני שכזה:
א. פנייה של חיבור לא חוקי של בניין לרשת הסיבים של סלקום. במקום משרד התקשורת,
סלקום השיבה תשובה מתחמקת למתלונן ולא לעניין ובזה נסגר הנושא - מבחינת משרד התקשורת.
כך, חברת סלקום התקינה אצל המתלונן (
ללא כל רישיון לביצוע פריסת סיבים או לתת שירות על רשת הסיבים הזו), ללא אישור של הוועד, סיבים אופטיים, שעוברים מהמקלט דרך חדר המדרגות ויוצאים לחזית הבניין, ופוגעים בבניין ובחזותו.
ב. תלונה כנגד הוט, שטפלה
ברשלנות (הוט השיבה תשובה שקרית ובזה הסתיים הטיפול מבחינת משרד התקשורת).
3. מול הטיפול הרשלני ביותר הזה, מצ"ב 2 מצגות טריות מהיום (
כאן ו
כאן), המסכמת את
פעילות האכיפה לטובת הצרכנים (גם בתחומי התקשורת), של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, גוף עם פחות עובדים בתחום הצרכנות, הפיקוח והאכיפה, ממה שיש במשרד התקשורת, עם פחות סמכויות, גוף, שמצא דרך לעבוד גם בשת"פ עם המשטרה (מה שמשרד התקשורת
בכלל לא עושה), גוף
הפועל עבור הצרכנים, אך ורק עבור הצרכנים, ולא שולח את תלונותיהם לנילונים, כדי שימרחו אותם בשקרים...
4. תופעה זו היא המשך ישיר לכישלון המחריד בטיפול באכיפה על סלקום, כפי שחשפתי לפני יומיים -
כאן.
5. אודה לעדכון דחוף מה בדעת השר
בני גנץ לעשות, לנוכח הממצאים הללו, שמחייבים השעיה דחופה של המנכ"לית ו\או פיטוריה לאלתר, היות והיא מהווה
מכשול חמור לשוק התקשורת ולשירות הציבורי במדינת ישראל."
תגובה לא קיבלתי, ברור שלא אקבל, כי
בני גנץ כבר לא שר התקשורת.
אין כרגע מי שיביא לממשלה המלצה לפטר את המנכ"לית.
תזכורת לכשלונות הטריים והחמורים ביותר של המנכ"לית, רק מהחודש החולף:
לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).