מה הזמן הטוב ביותר לפרסום חומרים שיווקיים ברשת?
מאת:
טל מאור, 19.3.14, 21:50
מחקר גילה באיזה שעות וימים בשבוע נכון ומשתלם לפרסם חומרים שיווקיים ברשת האינטרנט.
תוצאות המחקר האמריקאי הבא יכולות ללמד את כולנו מתי לפרסם חומרים שיווקיים ברשתות החברתיות ובבלוגים ברשת. לא פחות חשוב מכך, הן מלמדות אותנו למה נכון לפרסם דווקא בשעות ובימים מסוימים.
להלן הממצאים העיקריים.
טוויטר: בכל הנוגע לציוצים ב'טוויטר' נמצא, שהשעה הטובה ביותר להעלותם כדי לזכות למרב החשיפה היא בשעה ארבע אחר הצהריים. מהמחקר עולה, שבאופן כללי,
שעות היום טובות יותר לציוצים מאשר שעות הלילה. זאת, על מנת להשיג פוטנציאל חשיפה מרבי. הסיבה טמונה באופן השימוש הממוצע בטוויטר ככלי למידע ועבודה בו רבים עושים שימוש בעיקר בשעות היום, כשהם נינוחים יותר. בכל הנוגע לשאלת היום בו הכי מומלץ לפרסם ציוצים תוך חשיפה מרבית נמצא, ש
יום שישי הוא המתאים ביותר. לאחר שנחקרו כמאה מיליון ציוצים שונים ומגוונים עלה מהמחקר, ששיא הציוצים ה'יעילים' מגיע ביום שישי בשעה
ארבע אחר הצהריים. להזכירכם, המחקר נערך בארה"ב ויתכן, שמה שנכון ליום שישי אחה"צ אצלם, נכון ליום
חמישי אחה"צ אצלנו.
פייסבוק: בעוד אתרי חדשות ובלוגים גדולים נוהגים לפרסם חומרים שיווקיים במהלך שבוע העבודה נמצא, שפרסומים ב'פייסבוק'
ביום שבת וביום ראשון נוטים להיות משותפים יותר מאלה שפורסמו במהלך השבוע. אחת הסיבות לכך עשויה להיות העובדה, שעל פי סקר אחר, 50% מהחברות האמריקאיות חוסמות את 'פייסבוק' במקומות העבודה. שימו לב, שמי שערך את המחקר הם 'גויים' שעבורם יום שבת וראשון מקבילים ל
יום שישי ושבת אצלנו, כך שצריך להתייחס לנתונים אלה בהתאם ולערוך את ההתאמות למסורת ולהתנהגות המקוונת בישראל.
בנוגע לשעת הפרסום המומלצת ב'פייסבוק' נמצא, שחומרים, שפורסמו בסביבות השעה
תשע בבוקר, נוטים להיות משותפים יותר מחומרים, שפורסמו בשעות אחרות של היום. יש לציין, שגם השעה
שבע בערב זכתה להצלחה יחסית לא מבוטלת.
בלוגים: אחד הסקרים, שנערכו באתר, התייחס לשאלה "באיזה שעה ביום קוראים בלוגים?" מהסקר עלה, ש
שעות הבוקר היו הפופולריות ביותר ולאחר מכן נמצא, שיש ירידה מדורגת בשעות אחר הצהריים, הערב והלילה בהתאמה מלאה. מרבית הנשאלים דיווחו על קריאה חוזרת של הבלוגים יותר מפעם אחת, ולכן פיסת מידע זו מחזקת את ההמלצה לפרסם
בשעות הבוקר המוקדמות.
העצה הטובה ביותר בנוגע לעיתוי פרסום בלוגים קשורה לתדירותם. לאחר שנותחו 1,000 הבלוגים הפופולריים ביותר באינטרנט (על פי מנוע חיפוש הבלוגים '
Technorati') ביחס לתדירות הפרסום מול מספר המבקרים, שהם משכו, נמצא, שבקרב בלוגים פופולריים מאוד הביאו פרסומים רבים בכל יום לגידול עצום בהצלחה של הבלוגים. נתון זה מלמד, שבכל הנוגע לבלוגים, במקום להתמקד באחד ביום או בזמן מושלם להעלותו, צריך לשאוף לפרסם
פעמים רבות ובימים רבים ומגוונים.
עם זאת, נתון זה בהחלט לא נכון בכל הנוגע לפרסום ניוזלטרים הנתפסים פעמים רבות כ
SPAM'' וידוע שאסור, שתדירות פרסומם תעלה על פעם בשבוע. בנוגע ליום ולשעה המומלצים לפרסום ניוזלטרים אפרסם מאמר רלוונטי בהמשך.
מאת:
טל מאור, מרץ 2014
דוא"ל, אתר
"כותב טוב"