למרות הנזיפה, שקיבל משרד התקשורת ב"בג"ץ בזק" מהשופטים, שר התקשורת דודי אמסלם ממשיך לתת גיבוי לצמרת המשרד, שמטעה ביודעין את הבג"ץ. אחת הפרשות החמורות הקיימות סביב מאבקי בזק - משרד התקשורת היא, שהרשויות (הפרקליטות, רשות התחרות, משרד התקשורת) החליטו לפברק הכרזה דמיונית, שבזק היא מונופול בתחום תשתיות האינטרנט. כ"כ, משרד התקשורת מרח את שופטי בג"ץ על איזו ועדה דמיונית, שעומד בראשה המנכ"ל, שאמורה לטפל בנושא ההפרדה המבנית, ללא תאריך סיום של עבודת הוועדה הזו. הכרה בפברוקים הללו ותיקון ההטעיות ישליכו על החלטות רגולטוריות ומשפטיות בתחומים רבים, לרבות על תיק 4000.
מאת:
אבי וייס, 10.2.20, 10:56
את ההתחלה של השערורייה, שנחשפת כאן, תיארתי בהרחבה במאמר: "
האם היועמ"ש יתקן את הטעיית הבג"ץ שבזק היא מונופול בתחום התשתיות?", שמומלץ לקריאה כרקע לחשיפה כאן, משום שלא נחזור כאן על כל פרטי הפרטים, שנחשפו כבר במאמר זה.
למתעניינים, ההחלטה הטרייה בבג"ץ (היא
כאן) קובעת: משרד התקשורת אמור לקבל החלטה על "ההפרדה המבנית" בבזק תוך 4 חודשים. עדכון יוגש לבית המשפט
עד 15.6.20.
הבעיה העיקרית,
שנחשפת כאן, עולה מפרוטוקול הדיון המלא, שהתקיים בבג"ץ ונשלח לצדדים ב-
4.2.20. (הפרוטוקול המלא
נחשף כאן לראשונה לקוראינו), שממנו עולה, שאפילו שופטי הבג"ץ איבדו את הסבלנות מול נציג הפרקליטות (שייצג בדיון בבג"ץ את שר התקשורת,
דודי אמסלם - בתמונה משמאל, ואת מנכ"ל משרד התקשורת,
נתי כהן, שנכח בדיון). לכן, השופטים קיבלו את ההחלטה, שמקציבה זמן סופי למשרד התקשורת לקבל החלטות בבקשת בזק, בלי לדון עדיין לגופו של הנושא (בקשת בזק לקבל אישור לביטול "ההפרדה המבנית" המוטלת עליה, מזה שנים רבות, נושא מרכזי הנמצא בלב ליבו של "
תיק 4000").
לכן, שלחתי ביום
5.2.20 (הפנייה המלאה שלי
מצויה כאן), שאלות נוקבות ודחופות לשר התקשורת
דודי אמסלם ולידיעת שר המשפטים
אמיר אוחנה, בזו הלשון:
"הנדון: המשך הטעיית הבג"ץ.
שלום רב,
1. על פי הפרוטוקול בדיון ב"בג"ץ בזק" ה
מצ"ב, עולה שגם שופטי הבג"ץ עלו על כך, שמשרד התקשורת "עובד עליהם בעיניים", והיו
מאוד נחרצים נגד נציג המדינה, שייצג את שר התקשורת ומשרד התקשורת בדיון.
2. לאור העובדה, שכבר
הצגתי, שמשרד התקשורת והפרקליטות
הטעו את הבג"ץ (הבג"ץ טרם יודע מכך, כי לא נערך דיון לגופו של הנושא. הדיון ב
מצ"ב עסק
רק בוועדה, שהמנכ"ל עומד בראשה), האם לא מן הדין, שהשר
ימנע את בזבוז כספי הציבור בנסיעת המנכ"ל לכנס הסלולר הקרוב בברצלונה, ובמקום נסיעה מיותרת זו, שהמנכ"ל יכנס את הוועדה, שהוא עומד בראשה, כנדרש ע"י הבג"ץ, ויעסוק בדיוק במה שהבג"ץ החליט בנחרצות?
3. הנושא, שהונח בפתחו של הבג"ץ, מלווה ב
סדרה ארוכה של מעשים פסולים ביותר מצד צמרת משרד התקשורת, שמתוארת, בין היתר, בחשיפות הבאות:
הגיעה העת,
שהשר יתערב בנושא ולא ישאיר זאת לשר הבא אחריו.
4. כ"כ, בהזדמנות זו, רצוי,
שהשר יבדוק כיצד הגענו למצב החמור, שבו אזרח מפגין לפני ביתו של בכיר במשרד התקשורת ומקבל מכות ואיומים, וכיצד כספי הגמלאים של המשרד, בהיקף של מאות אלפי ₪ בשנה החולפת, נשדדים ומגיעים לעמותה חיצונית (
שלא מטפלת בגמלאי המשרד אלא בגמלאי הדואר), עמותה
ללא "אישור ניהול תקין" ממשרד המשפטים (כך,
שאסור לה לקבל כספים ממשרדי הממשלה)??
5. אודה להתייחסות דחופה לנוכח המצב
".
תגובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם. קוראינו מזמן יודעים, שאין כל סיכוי שאקבל תגובה.
כך, בגיבוי מלא של השר
דודי אמסלם,
ניתן לשקר לבג"ץ ולהטעות אותו, ואין שום צורך לתקן זאת ואיש לא נושא באחריות להטעיה המחפירה הזו של בית המשפט העליון במדינת ישראל.
עדכון 20.2.20: התקבלה החלטת היועמ"ש להעביר את תלונתי (בגין הכרזת בזק כביכול כמונופול בתחום התשתיות), לטיפולו של פרקליט המדינה. ההחלטה
כאן.
עדכון 16.7.20, 11:00: לאור
המסמך שהוצג ע"י מנכ"ל משרד התקשורת היוצא,
נתי כהן, בזק מדווח כעת לבורסה (
כאן), שהפרקליטת מיהרה להגיש את המסמך הזה לבג"ץ, עם בקשה לדחיית \ מחיקת העתירה של בזק ולחייב את בזק בהוצאות. כ"כ בזק מדווחת ש: "החברה בוחנת את משמעויות עמדת המדינה והדו"ח ועומדת על טענותיה בעתירה". די ברור, לכל מי שעיניו בראשו, שבזק אינה יכולה להתמודד כעת בבג"ץ מול "הקליקה" שנוצרה (שוב) נגדה, כך שההפסד שלה בבג"ץ הוא צפוי וברור, וזה ההפסד לכל עם ישראל, ללקוחות בזק ולשוק התקשורת.
עדכון 17.2.21:
גד פרץ מ"גלובס" מדווח
כאן (כותרת בלבד): "נדחית העתירה של בזק לביטול ההפרדה המבנית.
בג"ץ הציע לבזק למשוך את העתירה או לקבל פסק דין • דחיית העתירה משאירה בידי משרד התקשורת פתח רחב לשיקול דעת כיצד לטפל בעתיד בסוגיית ההפרדה."