הסטארטאפ FitRate מיוזמתו של איאן קפלן, יזם סדרתי, הוא "מאמן כושר אישי" בגישה פרסונאלית, שממומש באפליקציה סלולרית וסרטוני וידיאו, מיזם שמוביל את המוטו: "Make the World your Gym". המטרה: לפתור את הבעיה שאנשים מאבדים מהר מאוד את העניין בספורט. המיזם יוצא כעת לשוק בגישת B2B2C וכ-White Label למאמני כושר, ליצרני ציוד כושר ולמכוני כושר.
מאת:
אבי וייס, 11.1.18, 11:20
מאז הקמת
TLV-Generator, תכנית ההאצה ליזמים
המהירה בעולם, תכנית, שיצאה לדרך בינואר 2017, נחשפו כמה מ"בוגרי" הגנרטור ובכלל זה: המיזם המצליח Crazy S.O.B (
כאן,
כאן ו
כאן), שעוסק בתחום המתכונים והמרתם האוטומטית ל"רשימת קניות", מיזם Umatch Analytics בתחום ה-AI (
כאן) וחלק מהפיתוחים הפנימיים של הגנרטור, שפותחו עבור המיזמים, שנכנסו לגנרטור:
api.all (
כאן) ו-
CoFoundWith.me (
כאן). בקרוב ייחשפו סטארטאפים נוספים, כשהמיזמים המפותחים במסגרת התכנית, יהיו בשלים לחשיפה.
הפיתוחים הפנימייים בגנרטור, שהם מיזמים בפני עצמם, ובמיוחד הפיתוח api.all, איפשרו במחצית השנייה של 2017
לקצר את מהלך הזנקת היזמים מרעיון גולמי למוצר עובד (
MVP), עם נתוני משתמשים ולקוח (או לקוחות),
ל-90 יום, במקום
תוך 120 יום, כפי שהיה בתחילת דרכו של הגנרטור בינואר 2017, וכן לספק פרוטוטייפ עובד ב-30 יום.
כאן "אנו מרימים את המסך" מעל המיזם
FitRate, מיזם בתחום הספורט, שהמייסד שלו הוא
איאן קפלן (בתמונה למעלה משמאל), שהוא גם המנכ"ל של המיזם
, ביחד עם
סקוט רנוויק. הפתרון של FitRate נמצא כרגע בבטא והוא חופשי להורדה ולשימוש ללא הגבלה, מחנויות האפליקציות של
אפל וגוגל.
איאן קפלן: "אני עוסק שנים בספורט, ובמקביל אני יזם סדרתי, ובין היתר, הייתי חלק מסטארטאפ, שעסק בתחום הבריאות הדיגיטלית -eHealth, ונחשפתי במיזם לעולם פיתוח אפליקציות סלולריות לתחומי הבריאות והספורט.
מהניסיון שלי ושל אחרים למדתי, שהבעיה העיקרית בעיסוק בספורט, לרוב מוחלט של הציבור היא:
איך להתמיד. הבעיה הזו נכונה לתחומים רבים, למשל לתחום הדיאטה. אבל כעת אני מתרכז בתחום הספורט.
שמתי לב וגם מחקרים אומרים זאת, שאם אתה מתאמן בספורט עם עוד אדם, זה יותר כיף וזה מדרבן אותך להמשיך. לכן, חשבתי איך להעביר את החוויה והתובנה הזו לאנשים, שאין להם בני זוג לאימוני הכושר מכל סיבה, למצוא מענה לשאלות: איך הם משתפים אחרים בחוויה הזו? ואיך הם מקבלים דירבון משותף? הסיבה לכך מאוד ברורה: אנשים מאבדים במהירות את העניין שלהם בספורט.
אם הספורט יהיה חלק ממני והוא חלק מקהילה, זה יכול לשנות את המציאות הזו. שמתי לב, שביוטיוב יש הרבה מאמני כושר המציגים תרגילים, כל אחד מנקודת ראות אחרת ובשיטות אימון אחרות, אבל שום דבר מזה אינו אישי, אינו מספק אימון פרסונאלי. לכן, עלה לי הרעיון לבנות תכנית אימונים אישית, מבוססת על סרטוני הדרכה בווידיאו, עם התאמה אישית למיקום, שבו נמצא האדם ולרמת היכולת שלו באותו רגע.
ראיתי, שזה רעיון חדש, שטרם נמצא לו פתרון מתאים. התחום, שבו עסקתי בסטארטאפים, שהייתי בהם, הוא בפיתוח עסקי, ולי עצמי אין ידע בפיתוח, ולכן
חיפשתי פתרון איך לממש את הרעיון שלי. ניסיתי כמה כיוונים, כולל 'מיקור חוץ' לפיתוח, אבל זה לא הלך טוב. עד שנתקלתי בכתבה אודות TLV-Generator ופניתי לגנרטור עם הרעיון שלי.
המוצר, שחלמתי עליו כבר נמצא בחוץ, עם משתמשים. זה יותר מ-POC, למרות שאין במוצר עדיין את כל הפונקציות, שאני מתכנן להכניס בפתרון הזה.
אני מחפש כרגע שת"פים והשקעה,
כדי להמשיך ולפתח את המיזם הזה לשלב הבא שלו.
את הפתרון שלי אני מקדם בגישת ה-B2B2C. זו למעשה פלטפורמת White Label, שכל מכון כושר, כל מאמן, יכול להפוך זאת למערכת ממותגת תחת שם המכון או המאמן, עם הסרטונים הספציפיים של אותו מאמן או אותו מכון, עם יכולת לשתף ולבנות קהילה סביב המערכת. המערכת מספקת ללקוחות הקצה יכולת לקבל תכנית אישית, מנקודת המבט שלהם ובמיקום, שהם נמצאים בו.
הפתרון הזה מתאים גם למי שעוסק בהדרכות ואימונים וגם לחברות ציוד המיועד לכושר ולספורט. כך, שהם יכולים למכור את הציוד או השירותים שלהם בתוספת אפליקציה ממותגת תחת שמם, עם סרטוני הווידיאו המתאימים, שמסייעים למשתמשי הקצה כיצד להשתמש בציוד הכושר, שרכשו מהם.
בשלב הבא, נשלב יכולות BI ו'חוכמת המונים', ולאחר מכן AI, כדי להפיק תובנות מהשימוש בפועל במערכת. המטרה: להפוך את הספורט לחלק אינטגרלי מחיי היום יום של כולנו. השילוב של סרטוני וידיאו עם התאמה אישית, מספק רמה חדשה המתעדכנת ומתחדשת כל הזמן, לפי ההתקדמות האישית של משתמשי הקצה.
במהלך ההרצה הראשונית של המערכת, ראינו, שמאמני כושר מעוניינים במערכת עם הלוגו שלהם, עם שמם ועם הסרטונים, שהם הפיקו, או שהם משתמשים בהם בעדיפות. הפלטפורמה הזו גמישה, כי היא בענן, וניתן להתאים אותה לכל צורך. הוספנו למערכת יכולת ייחודית הנובעת מכך, שמי שמוריד את האפליקציה, עונה על 6 שאלות קצרות, שעוזרות למערכת לבנות לו את התכנית האישית.
לאחר תחילת השימוש, כל משתמש יכול לשנות את רמת הקושי של כל תרגיל וכל אימון, אם הוא מרגיש, שהאימון הוא לא ברמה המתאימה לו באותו רגע. יש גם יכולת לשלב כאן בעתיד גם את 'חוכמת ההמונים'. בנוסף, כל סרטון מדורג ע"י המשתמשים. כך, שהמערכת לומדת לבד אם רמת הקושי בסרטון היא קלה, בינונית או קשה, גם מהמשוב של המתאמנים ולא רק מההגדרות של מפיק הסרטון.
החלום שלי לראות בכל חדר כושר ובכל מקום פנוי את האנשים מתאמנים. המטרה שלי, שלא יהיה צורך להגדיר למערכת באיזה מכשיר מתאמנים (אם בכלל). מצלמים בסמארטפון את הסביבה והמערכת תזהה לבד את הסביבה והמתקנים האפשריים ותספק תכנית אימונים אוטומטית, בהתאם לזיהוי הזה. יש כיום יכולת לזהות ציוד ומיקומו רק בצילום מהסמארטפון.
גם אם אין כל מכשיר כושר, ניתן להשתמש בכל דבר, שולחן, קיר, מיטה, מקל, כדי לבצע אימונים יותר מורכבים ומעניינים, בכל מקום. אפילו בבית מלון, באוניברסיטה, במקום העבודה, בבית הספר או בבית של חברים.
אני לא בטוח, שכל הטכנולוגיות הללו עדיין בשלות לרעיונות שלי, אבל זה קיים וזה הכיוון, שאני הולך אליו. להערכתי, ייקח עוד שנה עד שנתיים עד שאוכל לממש את כל הרעיונות שלי בתחום הזה. חלק מהפתרונות ייעשו בשימוש בטכנולוגיות אלחוט דוגמת BLE (בלוטוס'), שיחוברו למתקני הכושר, מה שיחסוך את הצורך לזהות את המכשיר בצילום שלו מהסמאטפון.
בנוסף, לפי תפיסת עולמי,
כל העולם הוא חדר הכושר שלנו. אימוני משקלות, למשל, יכולים להתבצע בכל מקום ולהשיג תוצאות בכל מקום. גם מי שאין לידו חדר כושר, יכול להגיע לכושר. המטרה שלי להפוך את הכושר מדבר מאיים, משעמם ומטריד, לפעילות פשוטה, כייפית ולא קשה למימוש.
ב-2014 החל הטרנד של אפליקציות לכושר בכל העולם וגם בישראל, ויצאו הרבה אפליקציות לשוק, אבל כולן סבלו מאותה בעיה:
אין התמדה. אם אין אפליקציה דינאמית, מותאמת אישית, לא תהיה התמדה ואנשים מפסיקים מהר מאוד להשתמש בכל שפע האפליקציות, שיצאו לשוק, כי הן לא התאימו לאדם ולסביבה בה הוא נמצא.
כדי להפוך אימוני כושר להרגל חיים עם התמדה, צריך פרסונאליזציה מלאה עם התאמה מלאה לסביבה בה אימוני הכושר האישיים הללו מתבצעים. הגישה הזו חדשה בשוק ואני מאמין, שהיא תוביל את תחום הכושר בשנים הבאות ואנו נהיה המובילים של המגמה הזו.
המוטו שלנו מאוד חד וברור:
All your world is your Gym".
אריאלה סוויד, (בתמונה
משמאל), מנכ"לית
TLV-Generator: "
איאן הגיע אלינו כיזם מנוסה, שיודע מה בדיוק הוא רוצה וצריך. הוא הגיע אלינו בסוף 2016, כש-TLV-Generator היה רק רעיון לקראת צעדיו הראשונים, ולכן, הוא לא נכנס למסלול המלא של הגנרטור.
איאן ביקש מאתנו לפתח את המוצר ולראות כיצד משתמשים בו הלקוחות הפוטנציאליים שלו, כשבשלב ראשון אלה מאמני הכושר ומכוני הכושר.
עשינו איתו תהליך של מיקוד הרעיונות שלו ופיתחנו את המערכת במהירות המובטחת ויצאנו איתו עם POC, כולל האפשרות ללקוחות קצה להוריד את האפליקציה מהחנויות של גוגל ואפל. זאת, כדי לצבור מספיק 'נתוני משתמשים' ולראות את ישימות הרעיון שלו.
כעת, כשהמערכת עובדת בלי תקלות ורצה לשביעות רצון היזם,
איאן מתכוון לעבור לשלב הבא שלו, וגם בו אנו נסייע לו, ככל שנתבקש על ידו".