הסטארטאפ Umatch Analytics, שמפתח בעולמות החדשים והמלהיבים של ה-AI וה-Machine Learning במתודולוגיות, שנולדו בעולם הביון הצבאי, נחשף כאן לראשונה. המיזם יוצג לראשונה לציבור באירוע TAU innovation 2017, כנס היזמות הגדול בישראל, שייערך מ-7 עד 9 במאי בת"א. הצצה ליוזמה המיוחדת הזו וליוזמות נוספות, שתיחשפנה בהמשך, במסגרת המיזם TLV-Generator, שהופך כל רעיון למוצר (או שירות) עובד עם לקוח (או לקוחות) תוך 120 יום, ליזמים בעלי רעיונות מעניינים, בכל תחום.
מאת:
אבי וייס, 2.5.17, 19:23
בלעדי: מיזם
TLV-Generator החל לפעול בינואר 2017 (במסגרת
מתחם MerkSpace בת"א, כפי שחשפנו
כאן ו
כאן) וכעת "מורם המסך" באופן חלקי מעל סטארטאפ נוסף, שניתן לחשוף אותו לציבור:
Umatch Analytics. המיזם הראשון, שנחשף (
כאן), היה
Crazy S.O.B, שיופיע ביחד עם Umatch Analytics (ומיזמים נוספים, שטרם נחשפו), באירוע הענק
TAU Innovation 2017, שייערך בין 7 ל-9 במאי באוניברסיטת תל-אביב.
גולן מלכה, (בתמונה משמאל), מייסד משותף ומנכ"ל,
Umatch Analytics: "אנו מפתחים 'אלגוריתם עמוק' מבוסס על עקרונות ה-Machine Learning, שזו ההתפתחות העתידית של
עולם ה-AI (בינה מלאכותית), תוך איסוף מידע אוטומטי ממקורות מידע עסקיים רבים. זאת, כדי ליצור תובנות עסקיות מוכוונות יעדים ומדדים ברורים ומוגדרים, שמותאמים ספציפית לכל חברה ולכל עסק.
אנו משתמשים במתודולוגיות איסוף, עיבוד וחיזוי מתקדמות, שנולדו בעולם הביון, שמאפשרות לנו למקסם את הפוטנציאל העסקי של כל חברה, בין אם זה יזם, משקיע, חברה גלובלית, חברה מקומית, או כל בעל תפקיד המעוניין להתמקד ויש לו מוטיבציות עסקיות ויעדים מוגדרים. הפיילוט הראשון שלנו יודגם בפעם הראשונה בפני המשתתפים באירוע היזמות הגדול באוניברסיטת תל-אביב.
על סמך הניסיון הרב שלנו בעולם ה-
AI, אנו מעוניינים להביא ערך רב ככל האפשר לכמה שיותר אנשים, בדגש על המגזר העסקי. כמי שהיה איש טכני שנים רבות ולאחר מכן איש שיווק ופיתוח עסקי מוכוון לקוחות שונים במגזרים שונים, במשך שנים, תמיד סבלתי, ולא רק אני, ממחסור משמעותי של מידע ומודיעין עסקי איכותי ומעובד, מלווה במערכות תומכות החלטה, שמניעות לפעולה על סמך המידע הזה.
בעבר, המידע היה קיים, אך היכולת לגשת אליו, לאסוף את המידע הרלבנטי המסתתר בתוך הררי המידע הקיים, לדעת לשאול את השאלות הנכונות, לייצר את התובנות הרלבנטיות ולתרגמן לפעולה קונקרטית, כל אלה
היו בגדר חלום, או שגזלו אין סוף של זמן, מאמצי מחשוב וכסף בכמויות. הפער הזה בין הרצוי למצוי בהיבט העסקי עבור חברות ועסקים הוא עצום וגורם לא פעם למורת רוח, לתסכולים, בזבוז משאבים ולעיתים קרובות גם לסגירת עסקים. אצל יזמים זה מוביל
לאיבוד חלומם.
החלום שלנו הוא לנצל את העובדה, שהיום יש יכולות מתקדמות משמעותית בעולם הטכנולוגי של ה-
AI וה-Machine Learning, עם יכולת לפתח כלים קיימים וכלים חדשים ולהפוך אותם לזמינים, כדי לצמצם ככל האפשר את הפער בין המוטיבציות והשאיפות העסקיות לבין דרך מימושן בצורה פרקטית, מהירה וקלה לתפעול וליישום. השאיפה שלי, שפעילות הפיתוח העסקי, שמובילה לשיווק ולמכירות, תהיה יותר ממוכנת, יותר חכמה ובעיקר יותר אפקטיבית ויעילה.
למי שלא מכיר אותי, אני מהנדס מערכות ולמעשה הייתי אמור להתפתח במסלול הקצונה בצבא (כיום אני סא"ל במיל. בחיל התותחנים), אבל שיניתי כיוון בתחילת הקריירה הצבאית שלי ומעל ל-20 שנה עבדתי בתחום התעשיות הביטחוניות, בין היתר, באלישרא (מקבוצת אלביט) בה פיחתי בחטיבת הל"א, הייתי מהנדס מערכת בתדיראן מערכות, הייתי סמנכ"ל מוצרים ופיתוח עסקי באזימוט טכנולוגיות עד שנרכשנו ע"י אלביט, באלביט הייתי סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בחטיבת האלקטרוניקה האופטית, הייתי סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בנייס, בחטיבת
המודיעין והסייבר, וגם הייתי שותף לייסוד Sigma Harel.
אחרי שראיתי עשרות סטארטאפים
בעולמות הסייבר והמודיעין, כולל עיסוק ברכישת חברות וסטארטאפים בתחומים בהם עסקתי בחברות השונות בקריירה שלי, נדבקתי בחיידק היזמות האישית ולפני כ-3 שנים עזבתי את נייס והקמתי את סיגמה הראל, שעוסקת בתחומי
הסייבר, עם צוות קטן ואיכותי של יוצאי קהילת המודיעין.
במהלך העבודה שלנו בסיגמה הראל, ערכנו מיפוי של
מיזמי הסייבר הקיימים, כדי לזהות את המעניינים ביותר על בסיס אלגוריתמים של ניתוח מידע, כחלק מפעילות הפיתוח העסקי, שעסקתי בה במיזם הזה. במסגרת זו גם סייענו ברכישת חברות לפרויקטים ספציפיים בתחומי הסייבר והמודיעין.
לפני כשנה, במהלך השתתפות בכנס
סייבר ומודיעין, 'נפל לי האסימון', שמה שאני עושה לצרכי פיתוח עסקי במיזם הסייבר, זה יכול להיות פתרון לכל התעשייה, לא רק לנו. לכן, יזמתי עם שותף את הקמת
Umatch Analytics, שנולדה מתוך בניית המתודולוגיה של איסוף וניתוח מידע מעולם המודיעין, עולם הביון הצבאי, וכעת החלטנו לנצל את הכיוון הזה למתן פתרונות לעולם העסקי. כ"כ גייסנו כסף ממשקיעים נפלאים,
גל ו
ליטל קלקשטיין, אשר מלווים ומסייעים לנו לאורך כל הדרך.
בעולם הביון, כל הזמן אוספים מידע, המון מידע ובונים פרופיל של כל מטרה. את הרעיון הזה אנו מתכוונים להביא לעולם העסקי,
עם אלגוריתמים מבוססי Deep Learning ו-Machine Learning. יש כאן כמה שכבות של ניתוח, למשל: בניית פרופיל אישי, בניית פרופיל עסקי, בניית שכבת המוטיבציה העסקית של האדם או החברה אודותיה אוספים את המידע, שכבת הטרנדים שיש בשוק הספציפי הזה, ויש עוד שכבות של מידע מנותח.
כך, אנו בונים מפת קשרים ותובנות עסקיות והחלק הכי חשוב: לזהות מה המוטיבציות של מי שאנו מנתחים אותו. המערכת בודקת תסריטים שונים ויכולה להתאים למעשה לכל שוק ולכל תחום עסקי. מכאן, שאפשר להגיע למערכת קבלת החלטות ממבוססת מידע ותובנות ולמצות את הפוטנציאל העסקי של כל אדם וכל עסק.
המערכת שלנו היא מערכת אקטיבית, הכל נעשה ברקע ובזמן אמת. כך, שאפשר לקבל תובנות מהירות בכל רגע, לפי הצורך העסקי המתעורר באותו רגע. לא צריך לחפש אנליסטים ולהזמין אצלם ניתוח והמלצות, מה שלוקח המון זמן ועולה המון כסף. גם לא בטוח, שהניתוח, שיתקבל בדרך הוותיקה, משרת את המטרה העסקית הספציפית, שיש למזמין המידע והניתוח. יש לנו יכולות איסוף מידע בצורה אוטומטית, עם אלגוריתמים, שיש בהם המון ידע בעולם ה-
AI, מה שמוביל ליצירת מפת השכבות והקשרים העסקיים. עד היום התחום הזה היה כאוס אחד גדול".
למה הגעת לפיתוח המערכת החדשה הזו ב-TLV-Generator?
גולן מלכה: "לאחר שהשתכנענו, שהקונספט, שפיתחנו את הרעיון שלו, יכול לעבוד, הלכנו לקבל משוב מהתעשייה, כולל מחברות, שאנו מכירים בישראל. בעקבות המשוב הזה
שוכנענו, שיש כאן צורך אמיתי ופתרון, שאין עדיין בשוק. נחשוף את הרעיון הזה בפעם הראשונה בכנס באוניברסיטת תל-אביב ולאחר מכן נציג אותו בכנס גדול, שיתקיים באירופה בתחום הסייבר. אני מאמין, שאני יכול לספק פתרון, שמביא תובנות למנהלים מכל תחום, שאין כיום כל דרך לדעת ולהבין את המידע שניתן לאסוף במה שמעניין אותם.
החלטנו ללכת על פיתוח באמצעות TLV-Generator, כי קודם כל האמנתי ב
טל כתרן, מנהל התכנית של TLV-Generator,
והסיבה השנייה והכי חשובה, הגנרטור זו התכנית היחידה שיש בשוק שמבטיחה ומקיימת 'להרים' MVP עובד עם לקוח או לקוחות ב-120 יום.
היות והחלטנו ,שאנו מעוניינים לחשוף את הרעיון של המיזם שלנו עם מוצר עובד במאי 2017,
לא רצינו להתברבר חודשים ושנים עם פיתוח וגיוס אנשי פיתוח שלא בטוח, שיובילו אותנו למטרה שהצבנו לעצמנו. היה חשוב לנו לבחור מישהו, שיהיה שותף מלא לדרך שלנו ויכול לעמוד באתגר של פיתוח מוצר עובד בפחות מ-120 יום.
התרומה של הגנרטור היא היכולת להבחין בין עיקר לטפל ולהגיע ליעד בזמן, עם MVP המתאים למה שאנו הגדרנו ועם תוצרי פיתוח העונים לצרכים של הלקוחות העתידיים שלנו, שישתמשו במערכת הזו.
אנו מאמינים ביצירת ערך לעסקים. יצירת ערך מביאה לצמיחה. ההיבט העסקי כל כך חשוב לכל ארגון ולכל עסק, קטן כגדול, אבל אנשי הפיתוח העסקי ואנשי השיווק עובדים בלחץ ומקבלים המון מידע לא רלבנטי. חסרים להם כלים לקבלת החלטות נכונות ובזמן. הפיתוח שלנו נעשה גם הוא בלחץ, אבל צוות הפיתוח של הגנרטור יעמוד במשימה, ואנו
בטוחים,
שנוכל להציג MVP בשבוע הבא באוניברסיטת תל-אביב.
אנו מביאים לשוק מתודולוגיות המגיעות מעולם האיסוף, מעולם הביון ומבצע יישום של זה לעולם העסקי המוכר לכולנו.
אני מאמין, שהיציאה המהירה שלנו לשוק, תהיה חלק מרכזי בהצלחה של המיזם שלנו".
יזמים (מכל תחום): אם יש לכם רעיון מעולה ואין לכם מוצר עובד או צוות טכני, או שנתקעתם בפיתוח (או במציאת לקוחות מתאימים לרעיון שלכם), אתם מוזמנים לקרוא עוד כאן, על התכנית הייחודית, שמציעה בנוסף להכשרה יזמית ברמה גבוהה ביותר, גם פיתוח המוצר מול לקוח (או לקוחות) ב-4 חודשים בלבד. זאת, במטרה להגיע לפיתוח MVP תוך שת"פ עם הלקוח הפוטנציאלי, שיעדכן ויתאים ה-Specss לדרישותיו וצרכיו וגם יהיה מעוניין ברכישה, שת"פ או השקעה, מותנת בהצלחת הפיתוח והפעלתו, שזה החלק העיקרי והחשוב ביותר בתכנית TLV-Generator. המוטו של הגנרטור ליזם הוא: "אנחנו הסטארטאפ שלך, לתקופת ההרצה הראשונית שלך".
תמונת מסיבת תחילת הפיתוח של מיזם
Crazy S.O.B, המיזם הראשון,
שנחשף לציבור, מסיבה, שהתקיימה בפברואר 2017. מימין ניתן לראות את
טל כתרן, ראש תכנית
TLV GENERATOR, "גורו" ברמה עולמית בתחום האקסלרטורים, שהקים ומקים מספר תוכניות האצה ליזמים בשנה בישראל ובחו״ל. מצד ימין לפני אחרון אפשר להבחין ב
אבי וייס, יו"ר TLV-Generator, ומצד שמאל נמצאים
אריאלה ואלי סוויד, מייסדים משותפים של
TLV-Generator.