הפוסט ועונשו: איך להגיע לקהל רחב יותר בפייסבוק?
מאת:
ורד מודעי, 23.1.15, 08:50
לפני שקופצים על עגלת המדיה החברתית ומפרסמים פוסט (ואולי נתקלים בקיר ששמו "מדיניות פייסבוק"), כדאי לעבור עליו ולוודא, שהוא עומד במספר קריטריונים חשובים.
השימוש העיקרי של פלטפורמות חברתיות הוא הפצת המסר שלך לעולם, ולא משנה אם זה מוצרים טכנולוגיים אותם אתה רוצה למכור, מסרים חדשותיים שאתה רוצה להפיץ, תפיסות עולם פוליטיות, מחאה חברתית, או כל דבר אחר.
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת
תוכן מנצח. אבל למה לעיתים, למרות שנדמה לנו, שאנו מעלים תוכן מעולה, בפועל הוא לא הופך לוויראלי ומספר החשיפות אליו
נמוך וכתוצאה מכך גם מספר הלייקים, התגובות והשיתופים? למה זה קורה?
לפני שקופצים על עגלת המדיה החברתית ומפרסמים פוסט, כדאי לעבור עליו ולוודא, שהוא עומד במספר קריטריונים חשובים:
רגש
כדי שהפוסט לא יהיה "יבש" יש להוסיף בו מעט "טאץ" אישי, שיגרה את הקוראים לרצות ולשתף אותו או להגיב לו. הפכו את הפוסטים לאישיים יותר, פנו לקוראים ועודדו אותם להגיב ולשתף, ספרו סיפורים "מאחורי הקלעים", גירמו לקוראים לצחוק, לבכות או לכעוס, כי הרגש עובד שעות נוספות.
תיזמון – מתי לעלות את הפוסט?
שאלת השאלות היא מתי הזמן הנכון לעלות פוסט? לשאלה הזו אין תשובה חד משמעית. לכל דף יש התנהגות שונה וקהל קוראים שונה. לכן, על מנת לעלות פוסטים בזמן הנכון יש לעלות תחילה פוסטים בשעות שונות ולבחון מהן השעות בהן מקבלים את מירב התגובות או מהן השעות בהן הקהל שלכם פעיל.
שעות הפעילות המומלצות במרבית המקרים הן:
8:00-10:00 בבוקר. אנשים מגיעים לעבודה ולפני שהם פותחים את היום ומתפנים לעבודה הם בודקים מה חדש בפייסבוק.
בשעת הפסקת הצהריים, בין השעות 12:00-14:00, יש אנשים ה"מנקים את הראש".
בערב בין השעות 20:00-22:00 לפני שהולכים לישון.
יש גם חשיבות לימים. בתחילת השבוע ובמוצאי שבת - יותר אנשים נכנסים לרשתות חברתיות, מאשר בשאר הימים.
הנושא לא מעניין מספיק
הנושא של הדף שלכם "משעמם"? זה לא אומר שגם הפוסטים צריכים להיות כאלה. כדאי לתבל כל דף גם במידע מגוון בתחומי עניין הנושקים לנושא.
אתר הדרוג קלאוט (
Klout) קבע מהם 10 הנושאים הפופולריים ביותר בפייסבוק:
- מוסיקה
- טלוויזיה
- חופשות
- תוכנות ואפליקציות
- דת
- ידוענים
- סרטים
- ספרים
- עסקים
- אוכל
אין תמונה או וידאו
ידוע, שתמונה שווה אלף מילים. גם הפוסטים גרועים יקבלו חשיפה טובה יותר אם יצורפו אליהם תמונה או סרטון וידאו. אנשים אוהבים תמונות וסרטוני וידאו ולכן החשיפה הבסיסית תהיה רחבה יותר.
לא שווה שיתוף
אם הפוסט משעמם ולכן אף אחד לא משתף אותו, רצוי להוסיף משפטי מפתח, ציטוטים, בדיחות או כל דבר אחר, שיהפוף פוסט יבשושי לאחד ששווה שיתוף.
לא שיתפת פוסט מהדף הפרטי
לפעמים גם הפוסטים הטובים ביותר צריכים דחיפה. לכן שתפו תכנים מהדף העסקי בדף הפרטי שלכם ואף בקשו מחברים, עמיתים לעבודה ובני משפחה לשתף את הפוסטים שלכם בדפים שלהם על מנת לחשוף את התוכן לכמה שיותר אנשים.
סיכום
יצירת תכנים שיתופיים ברשתות החברתיות היא עניין פשוט. צריך רק להקפיד על מספר כללים פשוטים, שיאפשרו להגיע לחשיפה הרצויה.
מאת: ורד מודעי, ינואר 2015 ,
דיגיטל בוסטר, ניהול מדיה חברתית.
Social Media Management
vered.modai@gmail.com
הכתבה: כיצד מקימים דף פייסבוק עסקי נכון? טיפים ותובנות - כאן