חברת Rimini Street מתגאה (ובצדק) על הצלחותיה בקרב חברות בישראל. אולם, המשמעות של ההצלחה הזו: בישראל, מנהלים של חברות גדולות (לרבות חברות הסלולר), בוחרים לא לשדרג את מערכות הליבה שלהם ולא לעבור לענן.
מאת:
אבי וייס, 26.3.16, 210:10
השם Rimini Street לא אומר הרבה לקוראים, משום שהחברה הזו עד היום לא דחפה את עצמה לתודעה הציבורית.
זה נגמר.
חשפנו את התופעה, שקרויה Rimini Street,
כאן לראשונה, כשחברת Rimini Street (שנולדה בארה"ב) החלה לצבור תאוצה, בעיקר בארה"ב, בקרב ארגונים ועסקים לרבות בחברות מעולם הטלקום. לחברת
Rimini Street יש מזה כמה שנים
נציגות בישראל וגם לאתר שלה, יש
גרסה בעברית.
כיום, יש לחברת Rimini Street מעל ל-
1,300 לקוחות ארגוניים, בהחלט הישג נאה, והיא הוציאה בימים האחרונים את ההודעה לעיתונות (המצויה במלואה בתחתית הכתבה), שמדווחת לציבור, שיש לה מעל ל-55 לקוחות באזור ישראל ומזרח אירופה, רובם מישראל,
כולל 5 מתוך 10 החברות הגדולות בישראל ובכללן חברות ידועות דוגמת: קבוצת סלקום וטבע.
Rimini Street צומחת רק בגלל שהחברות, שמספקות מערכות ליבה לעסקים ולארגונים דוגמת SAP ו-Oracle, מפעילות משטר של רישיונות מאוד מסובך ומאוד יקר וגובות סכומי עתק על התחזוקה, השדרוגים והתמיכה הטכנית במוצריהן.
התוצאה: אם מוותרים על השדרוגים והמשך פיתוח מערכות הליבה הללו, אפשר לקבל תמיכה, תחזוקה ושירות, מספק שירותים מתחרה בחצי מחיר ואלי אף פחות, דוגמת Rimini Street.
למה יש הצלחה כזו לחברה דוגמת Rimini Street (בהמשך נציג עוד כמה חברות דומות)? מפני שמנהלים בישראל (כמו גם בעולם, אבל לא תמיד בעוצמה שיש בישראל), נוטים לראות את
שורת הרווח המיידי של החברה (מה שמשפיע
ישירות על ההכנסות והבונוסים האישים שלהם וכמובן על הדיבידנדים של בעלי המניות). הדאגה לעתיד, שדרוג מתמיד של המערכות והמעבר לשירותי ענן - בכלל לא מטריד את המנהלים הללו, כמו
שלא מטריד אותם מה הלקוחות שלהם
רוצים וצריכים.
ההצלחה של Rimini Street הובילה לתחרות בשוק העולמי וגם בישראל מכמה כיוונים מעניינים וחשובים בו זמנית:
א. סטארטאפים נכנסו לנושא של מדידת יעילות ו"ציות רגולטורי" (GRC - שהוא חלק מרכזי ודומיננטי בשימושים של מערכות הליבה), היקף השימוש הממשי של עובדים בארגון במערכות הליבה הללו, נכונות ודיוק משטר הרישיונות של החברות המספקות מערכות ושירותי ליבה לארגונים כאלו, דוגמת SAP ו-Oracle.
החברות החדשות הללו חוסכות המון כסף לארגונים, אם בודקים את הנושאים הללו בקפדנות, בכלים ממוחשבים ומתקדמים. אחת ההצלחות העולמיות בתחום זה היא חברת ההזנק הישראלית
אקספנדיון (Xpandion), אותה
חשפנו כאן בהרחבה. החברה מציגה חיסכון של 30% עד 50% בשימוש במערכות ERP דוגמת המערכות של SAP. פשוט חיסכון אדיר בהוצאות. לכן, אפשר למצא בין לקוחות אקספנדיון חברות ישראליות גדולות ומוכרות דוגמת: בזק, צים, נס, וסלקום.
ב. חברות מתחרות ישירות ב-Rimini Street. החברה בעלת הצמיחה המשמעותית ביותר היא חברת
Spinnaker Support, גם היא אמריקאית. לחברה יש כבר כמה הצלחות בישראל כולל בכמה חברות תקשורת וסלולר. החברה צומחת בכ-40% בשנה וכיום יש לה מעל ל-500 לקוחות בעולם, הרוב לקוחות של שירותי SAP ו-Oracle. לאחרונה, החברה החליטה לפתוח סניף בישראל לאור הצמיחה היפה שלה בתחרות המקומית מול Rimini Street.
ג. פיתוח של פתרונות ERP בענן זולים יותר משירותי SAP ו-Oracle. הדוגמה הבולטת ביותר כאן היא חברת
NetSuite אותה
חשפנו בהרחבה כאן (מיוצגת בישראל ע"י One1).
יש ל-NetSuite כ-30 אלף לקוחות ברחבי העולם עם צמיחה מהירה ביותר כל שנה בפעילותה. בהחלט שינוי מרענן במיוחד כש-NetSuite מופצת ביחד עם מערכת ליבה אחרת (בתחום ה-CRM) ומצליחה ביותר בענן - Salesforce.
ד. תופעה מעציבה, שנולדה במעבר לעולם שירותי הענן: ספקים וחברות בישראל, שמציגים את השירותים שלהם (שאינם שירותי ענן) כאילו הם שירותי ענן, בעוד שהם למעשה רק שירותי Hosting או וירטואליים, הדור הטכנולוגי הישן שקדם לדור הענן.
בישראל, התופעה הזו קיימת בכל התחומים והיא מאוד בולטת בעולם הטלפוניה העסקית, בנוסף לקיומה בעולם ה-ERP. לדוגמה: ספקי שירותי Hosting וירטואליים דוגמת IP-Centrex מציגים את השירות הזה כשירות בענן. יודגש, ששירותי Hosting אינם יכולים לעבור שדרוג ולהיות שירות בענן. זה בלתי אפשרי טכנית. לא נרחיב כאן בעניין טכני זה, כי זה נושא המתאים למאמר טכנולוגי ארוך ונפרד.
במציאות של מדינת ישראל, רוב ספקי התקשורת בישראל מטעים את הלקוחות בכך, שהם קוראים לשירותי IP Centrex בשם "שירות ענן". למה הם עושים זאת? כי הם מניחים (וכנראה די בצדק), שהלקוחות מטומטמים ולא יודעים מה ההבדלים בין שירותים וירטואליים, שירותי Hosting ושירותי ענן.
לכן, לא פלא, שישראל נמצאת במקום אחרון בעולם בטכנולוגיות המתאימות לעידן הענן וה-IoT דוגמת IPv6 (ראה עוד כאן). לכן, גם אף לא חברת תקשורת ישראלית גדולה אחת עברה לעולם ה-SDN\NFV, שהוא עולם שירותי הענן. לא שמעו על זה בישראל....
בעולם המערבי (וגם הלא מערבי) החלו לעבור כבר לדור חדש של שירותי ענן בתקשורת המכונה בשם SD-WAN. בישראל, עדיין לא הגיעו לענן ולכן אפשר למכור ללקוחות, שהם מקבלים "כאילו" "שירותי ענן", מה שלא היה ולא נברא אלא בדימיון של אנשי שיווק ממולחים. "ישראבלוף" מדהים.
בינתיים, בישראל מתעסקים באובססיביות יתרה עם רגולצייה תקשורתית, שמכונה בטעות "השוק הסיטונאי", בטכנולוגיות, שהומצאו לפני כ-25 שנה (BSA\LLU\SLU). אלו טכנולוגיות, שכבר עברו מהעולם בכל מקום ובכל רשת תקשורת ציבורית. גם את Unlimited, שהייתה אמורה לספק חלופה זולה, מתקדמת וטובה - הרגו.
טכנולוגיות ענן ו-SDN? במשרד התקשורת הישראלי לא שמעו שיש בכלל דבר כזה וגם לא בחברות התקשורת הישראליות, שנאלצות להתמודד עם רגולציה, הנחיות, תנאים, מחירים, מפרטים טכניים, תקנות ותקנים מהמאות הקודמות... כאן, מתגאים ברבע מיליון איש, שעברו לטכנולוגיית BSA (של המאה הקודמת) ב"שוק הסיטונאי"... יישום SD-WAN ושירותי ענן? הצחקתם אותי...
ציטוט הודעת חברת Rimini Street:
Rimini Street ממשיכה את התנופה בישראל ובמזרח אירופה: החברה כבר תומכת ביותר מ-55 לקוחות באזור, כולל 5 מתוך 10 החברות הגדולות בישראל; הביקוש היציב והצמיחה המהירה מעודדים התרחבות והשקעה נוספים.
חברת
Rimini Street, ספקית לשירותי תמיכה עצמאית בתוכנות ארגוניות עבור
Business Suite ו-
BusinessObjects של
SAP SE ועבור
Siebel,
PeopleSoft,
JD Edwards,
E-Business Suite,
Oracle Database,
Oracle Middleware,
Hyperion,
Oracle Retail ו-
Oracle Agile PLM של תאגיד אורקל, הכריזה כי היא ממשיכה ליהנות מתנופה חזקה וביקוש גובר לשירותי התמיכה העצמאית שלה בישראל ובמזרח אירופה.
Rimini Street פתחה את משרדיה האזוריים בתל אביב
בספטמבר 2014, ומאז האיצה והרחיבה את השקעתה באזור במונחים של כוח אדם מקומי, יכולות תמיכה ופעילות.
הצמיחה המהירה של השווקים בישראל ומזרח אירופה
ב-2016, ההכנסות מתוכנות
ERP (
Enterprise Resource Planning) בכל נתחי השוק באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה (שכולל את ישראל) ובאזור מזרח אירופה, צפויות לגדול בשיעור של 10.73% ו-12.25% בהתאמה, כך על פי הדוח העדכני של מכון גרטנר.
[1] Rimini Street כבר תומכת במעל 55 לקוחות גלובליים עם פעילות בישראל ובמזרח אירופה, וביניהם סלקום, טבע תעשיות פרמצבטיות,
SWM International ו-
Sitel Operating Corporation.
מומחה IT ותיק ומנוסה ו-CIO לשעבר מוביל את הפעילות האזורית
Rimini Street Israel הינה חברה-בת בבעלות מלאה של
Rimini Street, שבראשה עומד
ז’ק אוסטר.
אוסטר מוביל את כלל המכירות והשירותים שמעניקה התמיכה של
Rimini Street מאז אפריל 2015, ועומד מאחורי הגידול בפעילות ובהכנסות בעקבות קצב הצמיחה המהיר שחווה
Rimini Street בישראל ובמזרח אירופה.
אוסטר הוא בעל עבר עשיר ומוכח בתעשיית הטכנולוגיה, עם ניסיון בבנייה והובלה של ארגוני
IT טרנספורמטיבים בהצלחה מרובה.
אוסטר שימש עד לאחרונה כ-
CIO בסלקום, חברת תקשורת סלולרית בישראל, וקודם לכן עבד כמנהל בכיר ב'אספקה גלובלית ושירותים משותפים' בחברת טבע, שם גם נמנה עם צוות ניהול ה-
IT הגלובלי. בשלבים מוקדמים יותר בקריירה שלו,
אוסטר שימש כמנהל בכיר ב-
KPMG Consulting, בתחום ניהול שרשרת אספקה והייטק.
"ישראל היא אומת הסטארט-אפ, וזריזה לאמץ טכנולוגיות חדשות ומצבי פעולה חדשניים. סביבת ה-
ERP הבשלה בשילוב מנהלי
IT שדוחפים לקיצור ה-
Time To Valueוהרצון לשמור על תקציב
IT יציב, תרמו לתנופה יוצאת הדופן של
Rimini Street ושירותי התמיכה העצמאית שלה בישראל בשנה וחצי האחרונות", מסביר
אוסטר. "יתרה מכך, מנהלי מערכות מידע במזרח אירופה שמים כיום דגש רב על טכנולוגיות וחדשנות שיאפשרו טרנספורמציה דיגיטלית בתוך הארגונים שלהם. סביבה כזו בשלה לשירותי התמיכה של
Rimini Street, שמציעים פתרון אידיאלי לחברות מזרח-אירופאיות המחפשות למקסם את השקעתן בצמיחה וחדשנות".
אוסטר מוסיף: "בזכות העובדה שאנו מאפשרים לבעלי רישיונות של
Oracle ו-
SAP להפעיל את יישומי ה-
ERP הקיימים שלהם לפרק זמן מובטח של 15 שנים, ומספקים שירותי ברמות פרמיום והסכמי רמת שירות עם תגובתיות-שיא שאין כדוגמתם בתעשייה, מודל התמיכה העצמאית שלנו הוא שינוי כללי המשחק בשווקים של ישראל ומזרח אירופה, ומביא לכך שאסטרטגיות ותקציבים ינדדו מהתמקדות ב-
ERP לעבר חדשנות דיגטלית ומוכוונת לקוח".
מרבית תקציבי ה-IT מופנים לשמירת הקיים
על פי החברה האנליסטית הישראלית הידועה
STKI, 60% מתקציבי ה-
IT בישראל מוקצים לטובת תמיכה ותחזוקה שוטפות
[2]. יתרה מכך, על פי גרטנר, מרבית ההוצאות שהוקצו ל-
IT במזרח אירופה ב-2015, עתידות להישאר זהות גם ב-2016.
[3]
כספקית המובילה לתמיכה עצמאית בתוכנה,
Rimini Street מסייעת ללקוחות לשחרר חלק ניכר מהתקציב ששוריין עד כה
לדמי תמיכה שנתיים ויקרים המשולמים לספק התוכנה בתמורה לערך נמוך. כמו כן,
Rimini Street מעניקה תמיכה ברמת פרמיום ללא תשלום נוסף, לרבות תמיכה בהתאמות אישיות, עם מודל שמציע שירות סביב השעון (
24x7x365), מהנדס תמיכה ראשי (
PSE), ותגובתיות-שיא שמתבטאת בזמני תגובה למקרים דחופים העומדים על פחות מחמש דקות בממוצע.
“תפקידי מנהלי מערכות המידע ואנשי ה-
IT נמצאים תחת לחץ מתמיד מצד שני כוחות סותרים. מצד אחד, שימור מערכות ה-
IT הקיימות כדי להבטיח שימשיכו לפעול ברציפות, ומאידך גיסא, דיגיטליזציה והטמעה של חידושי הטכנולוגיה האחרונים בארגון, דוגמת ענן ותוכנה כשירות", מסביר ד"ר
ג'ימי שוורצקוף, עמית מחקר ושותף מנהל ב-
STKI. "החברות מגלות בהדרגה אופציות חדשניות כמו תמיכה עצמאית, שיכולות לסייע להן להתאים את ארגוני ה-
IT שלהן באופן שיממש את שני היעדים".
"כיום, ישראל ומזרח אירופה הן שניים מהשווקים הדינמיים והמתפתחים ביותר בעולם. הניסיון העשיר של
ז’ק בשילוב הפרספקטיבה הייחודית שלו לגבי מה מניע התאמת
IT בארגונים, היא המפתח לקצב הצמיחה המהיר של
Rimini Street באזור", אומר
סת' ריווין, מנכ"ל
Rimini Street. "מזה למעלה מעשור ש-
Rimini Streetממשיכה להרחיב את טביעת הרגל הגלובלית שלה, ומגבירה את המודעות בקרב שווקים מרכזיים בעולם לתכנית מבוססת-ערך לתמיכה בתוכנה ארגונית. נמשיך לבצע השקעות אסטרטגיות בשווקים עתירי צמיחה כמו ישראל ומזרח אירופה, כדי להרחיב את הנוכחות שלנו ולממש את התכנית העסקית הגלובלית שלנו".
******************************************************************
[1]Gartner, Inc. “Forecast: Enterprise Software Markets, Worldwide, 2012-2019, 4Q15 Update.” December 17, 2015.
[2] http://www.slideshare.net/Einats/how-does-the-cio-contrinute-to-other-cxos-32700128
[3] Gartner, Inc. “Emerging Market Analysis: Solid Potential for Digital Transformation in Eastern Europe.” December 7, 2015.