ראשונים לדווח: לאחר עשרות רבות של שנים בהן מד"א פעלה עם מערכות תקשורת של מוטורולה על רשת מירס (הוט מובייל), המערכת הזו תשודרג למערכת תקשורת מודרנית, בשת"פ חדש בין קבוצת סלקום ל-Ytcom (יהודה טל תקשורת). מהפכה מדהימה למד"א ולשוק התקשורת של חירום והצלה בישראל.
מאת: אבי וייס, 18.3.19, 10:00
לאחרונה דיווחנו (כאן), שמשרד התקשורת דחה (ללא כל פרסום פומבי) את מועד סגירת רשת מירס (של הוט מובייל) עד סוף 2019, כשהרשת הזו הייתה אמורה להיסגר כבר בפברואר 2019.
אחת הסיבות לדחייה: יש עדיין גופים, שלא התקדמו והם בבעיה להתנתק מרשת מירס הישנה, גופים חשובים דוגמת מד"א.
כעת אנו חושפים את המהפך,שמד"א עומדת לעבור בימים ובחודשים הבאים: היא תצא מרשת מירס (הוט מובייל) המבוססת על ציוד של מוטורולה ותעבור לרשת סלקום. הישג יוצא מן הכלל לסלקום, שללא ספק הייתה זקוקה להישג הזה, והנה הוא בא בדיוק בזמן לראשי סלקום.
אך ב-2017 סלקום קיבלה ממשרד התקשורת עדכון לרישיון שלה (כאן), שמאפשר לה לספק שירותי PoC (שזה הדור הבא של שירותי PTT = Push To Talk מה שמכונה עד היום "מירס", וזה עובר בשנים האחרונות לשירות דיגיטלי מתקדם וסלולרי בשם: PoC = PTT over Cellular).
מדובר בשלב זה בהסכם ל-4 שנים בשווי של עשרות מיליוני ש"ח, שנחתם בין מד"א לסלקום ול-Ytcom (יהודה טל תקשורת, מאור יהודה), זו החברה, שתספק לסלקום מערכת בשם EasyTalk מבית חברת Hytera ומוצרים נלווים רבים, בהתאם לצרכים הייחודיים של מד"א.
המערכת החדשה, שתתוקן במד"א, היא מערכת DMR (ר"ת: Digital Mobilr Radio), שהיא המילה האחרונה בתחום שירותי ה-PTT עד דור 4 ומעלה של הסלולר, בשם המעודכן על רשת סלולרית - PoC. זה כולל כ-5,500 מכשירי קצה (חלקם דומים לסמארטפונים) של PoC, פריסה של כ-150 ממסרים בכל רחבי הארץ ברשת של סלקום וכ-60 Smart Dispatch לכל מוקדי השירות והחירום של מד"א בכל רחבי הארץ, עם מרכזת שליטה מרחוק בכל המערכות החדשות בכל רחבי הארץ.
בכל האמבולנסים של מד"א תוחלפנה מערכות הקשר הוותיקות במערכות PoC החדישות והמותאמות לצרכים של מד"א. כך, גם כל הכלים האחרים של מד"א דוגמת אופנועים, יקבלו מערכות חדשות וכמובן כל הצוותים מכל הסוגים של מד"א (כולל המתנדבים).
ניסינו לקבל את תגובת סלקום ומד"א לחשיפה הזו. ככל שתתקבל תגובה - נעדכן בהתאם.