חשיפת מהלך הטיוח והחיסול של התכנית להקים מערכת מחשוב על בסיס שירות CRM בענן במשרד התקשורת, מה שאמור היה למחשב את כל מערכת תלונות הציבור במשרד התקשורת ולהפוך אותה לשקופה ואמינה. כך, שמילה מימון יכול להציג את מועמדותו לתפקיד מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, לאור הישגיו המופלאים.
הסיפור לא קשור ל-1 באפריל, למרות שזה ממש נראה כך...
מאת:
אבי וייס, 1.4.16, 10:30
בלעדי. לאחר שחשפתי את מה שיש מאחורי ה
דו"ח השנתי של תלונות הציבור ל-2015 במשרד התקשורת, דו"ח,
שכל אמצעי התקשורת העתיקו כלשונו בשיטת ה-Copy & Paste, בלי כל בדיקה, נודע לי, שהמצב בתחום הטיפול בתלונות הציבור, שבאחריות סמנכ"ל בכיר
שמילה מימון, (בתמונה משמאל, הראשון מצד ימין), הרבה יותר גרוע ממה שחשפתי.
לכן, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת בשאלה הבאה:
"מה קרה לתקציב שהוקצה אחרי האיפיון של מערכת CRM לאגף בכיר פיקוח במשרד התקשורת?".
תגובה לא הצלחתי לקבל. ככל שאקבל - אעדכן בהתאם.
לא להיות במתח, למרות שהיום 1 באפריל, זה לא רומז בכלל שבמשרד התקשורת מתכוונים לענות לשאלות קשות שלי... אם הייתי כותב למשל שהכסף הזה הועבר דרך ביבי לאלוביץ', בוודאי היו עונים לי מהר (כמו הסיפור, שרץ בימים האחרונים בתקשורת, על תכנית לפסילת ביבי מעיסוק בענייני בזק-אלוביץ'...). הסיפור של מערכת ה-CRM לא נשמע הגיוני. גם ב-1 באפריל.
נחזור לשמילה: מדובר בתקציב של מיליוני ש"ח, שתוכננו ואושרו במשרד התקשורת עבור אגף הפיקוח בראשותו של שמילה מימון, שאמור לטפל בתלונות הציבור. זאת, למערכת CRM (Customer Relationship Management),
כדי להפוך את כל הטיפול בתלונות הציבור במשרד התקשורת למערכת ממוחשבת, שקופה ואמינה (במקום מערכת ידנית הנתונה למניפולציות, כמו שיש כיום).
הכסף הזה נעלם בדיוק ברגע בו מנמ"ר משרד התקשורת (אופיר שלום לב-ארי) פוטר במפתיע ובלי שימוע (כך הוא טוען בתביעתו בבית הדין לעבודה), ע"י תמי לשם (בתמונה משמאל, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד התקשורת).
הוא פוטר ברגע שהיה צורך לממש את התכנית להכניס CRM ליחידה של שמילה מימון (סמכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה). תזמון מאוד מעניין המתבהר בהמשך הכתבה...
התפקיד, שאופיר שלום לב-ארי רצה למלא, הוא: לשדרג את מערכות המחשוב של משרד התקשורת, מהמאה הקודמת למאה הנוכחית, מה שהיה מגביר את השקיפות בעבודת המשרד ומייעל את העבודה פנימה ומול הציבור.
אולם, זה בדיוק מה שתמי לשם לא רצתה ולא רוצה שיקרה. שקיפות ומחשוב מודרני יחסלו את האפשרויות שלה: לתחמן, לפטר, לאיים (גם עלי), להוציא פטורים תמוהים ממכרזים, לשתול מקורבים בלי מכרזים או במכרזים תפורים, לצפצף על כל חוק ונורמה ולהמשיך בתפקידה.
אם לא די בכך, התקנת מערכת CRM בתחום תלונות הציבור תמנע מ
שמילה מימון להיות מועמד לתפקיד המנכ"ל של המועצה הישראלית לצרכנות (זו לא בדיחה ל-1 באפריל), לאור ההישגים המופלאים שהוא מציג לציבור ומתפרסמים בכל העיתונים (מלבד אתר זה), בדו"חות הדימיוניים שלו, מידי שנה, בתחום תלונות הציבור.
לכן, היה צורך להרוג את הרעיון הזה לפני שיתממש, ולפטר את המנמ"ר...
ולאן הלך הכסף?
את זה נדע בקרוב. אולם, מהנסיון שלי, הכסף הזה הולך בד"כ למטרות מאוד מוזרות, בלשון המעטה. בעבר, חשפנו כיצד כספי משרד התקשורת הלכו למסאג'ים לבכירים במשרד (זה לא בדיחה ל-1 לאפריל) והצגתי בחשיפה אפילו את החשבונית, שהמסג'יסטית שלחה ושולמה מספי משלמי המיסים ע"י תמי לשם, עם רשימת כל מקבלי המסאג'ים ואיזה מסאג' קיבלו (בספא ישרוטל בים-המלח).
בראש רשימת מקבלי המסאג'ים בולטים 2 שמות המוכרים לקוראי האתר: תמי לשם (זה ברור) ועדן בר-טל, מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת (בתמונה משמאל).
עדן בר-טל ניצל היטב את תקציבי משרד התקשורת, בעזרתה של
תמי לשם (שחולשת על התקציבים הללו), תקציבים, שיועדו למטרות מועילות לציבור והוציא אותם על טיולים (סליחה, סיורים לימודיים), בכל רחבי העולם, ועל משימות מוזרות לא פחות אחרות, למשל
מעקבים ממושכים אחרי עובדי המשרד (כולל צילומי סתר והקלטות סתר, מחוץ לכל נורמה ציבורית).
בדו"ח מאוחר של
מבקר המשרד על הנסיעות הללו (מעל ל-20 בקדנציה אחת,
לרבות בזמן פעילות מלחמתית - מבצע "עמוד ענן"), לא נמצא שום תיעוד למה נערכו הנסיעות הללו ברחבי העולם. למה זה חשוב? כי
המעגל בסיפור החושפני הזה מייד ייסגר.
ב"סיורים הלימודיים" הללו ברחבי העולם,
עדן בר-טל פגש קצין צה"ל בעל "השקפת עולם" דומה לשלו (אפשר לראות את שניהם אוכלים יחד במסעדה במקסיקו, בתצלום כאן למטה), ושמו של הקצין הזה, אתם כבר יכולים להבין:
שמילה מימון.
כך,
שמילה מימון, ללא כל כישורים מתאימים רלבנטיים, ללא כל ניסיון רלבנטי, ללא כל השכלה רלבנטית וללא כל ידע רלבנטי, "הוצנח" היישר מצה"ל לתפקיד סמנכ"ל בכיר לפיקוח ואכיפה במשרד התקשורת. לא פלא, שיצרתי את הביטוי "המגרסה של שמילה", כדי לתאר את צורת הטיפול שלו בתלונות הציבור (ולא רק בתלונות הציבור. המצב רע יותר בתהליכי
הטלת הקנסות שהוא המציא ובשאר
הנושאים ש
בטיפולו, שכרגע
נמצאים בחקירה).
כך, מי שגרם
נזק במיליארדים לשוק התקשורת בישראל (
עדן בר-טל) וש
הנזקים שיצר סביבו ניכרים ממש בימים אלו (למשל, ההחלטה שלו לקדם את
יישום "השוק הסיטונאי", למרות שהוחלט ש-Unlimited תצא לדרך), אותו
עדן בר-טל השאיר אחריו "ירושה" במשרד התקשורת בדמותו ובצלמו,
שממשיכה בדרכו במשרד, בשם
שמילה מימון.
כך זה נמשך
עד עצם היום הזה, וזה גם מסביר למה
אין מערכת CRM במשרד התקשורת. בוודאי הכסף ל-CRM הלך למטרות מעניינות, כמו שמצאנו בעבר.
למה
עדן בר-טל התמנה (גם הוא, כמו
שמילה, ללא
כל כישורים מתאימים לתפקיד) למנכ"ל משרד התקשורת? זה סיפור שנחשף על ידי בעבר וכרגע לא מעניין לעניין החשיפה הזו. הוא "הוצנח" לתפקיד ע"י
משה כחלון, וכש
כחלון הקים את המפלגה החדשה שלו,
עדן בר-טל תוכנן להיות מס' 2 שלו. בפעם האחרונה ששמעתי אודותיו בסוף 2015 הוא היה יועץ לנושאים מסחריים בינלאומיים לתנובה. לא פלא, אחרי כל כך הרבה נסיעות לחו"ל...
מנמ"ר משרד התקשורת (
שהועף בהפתעה מתפקידו), שלא הכיר את כל המציאות הזו שנחשפת כאן ורצה בתמימות רק לקדם ולהתקין מערכות מחשוב מתקדמות במשרד התקשורת,
שילם את המחיר באופן אישי על המחשבה המגונה והבלתי אחראית הזו שלו...
תמונה שצולמה באחד מאירועי החו"ל של צמרת משרד התקשורת, בכנס ITU באוקטובר 2010 במקסיקו. כך התמנה שמילה מימון לתפקיד סמנכ"ל הפיקוח של משרד התקשורת... בתמונה (מימין לשמאל): עדן בר טל, מימון שמילה, עו"ד ליאת גלזר, נתי שוברט, נעמה הניג. זה צילום שבדיוק מתאים לפרק הסיום של קדנציית עדן בר טל ו"העברת הירושה" לשמילה מימון. ככה זה בדיוק התנהל ומתנהל עד עצם היום הזה ולכן גם אין CRM במשרד התקשורת. לבצע וליישם בישראל את החלטות ITU? הצחקתם אותי. "איש הישר בעיניו יעשה".