ג'וזף גרינקורן: "קנו לעצמכם קופון לתיק ההשקעות – גרופון תגיע ל-14 דולר למניה"
מאת: מערכת
Telecom News, 11.8.13, 23:00
מנכ"ל מוריס גרופ המתמחה במניות טכנולוגיה ומדיה חברתית: "גרופון השיקה מוצרים חדשים וחדרה בהצלחה לתחום המובייל שימשיך לצמוח – תוכנית רכישה חוזרת בהיקף 300 מיליון דולרים וקופת מזומנים של 1.25 מיליארד דולרים הם סימנים מעודדים מאוד".
"אני חושב שלגרופון יש אפסייד של כ-31% בטווח הבינוני למחיר יעד של 14 דולר למניה עד לתחילת שנת 2014 לעומת 10.6 דולר למניה בסיום המסחר ביום שישי האחרון". כך מעריף
ג'וזף גריקורן, מנכ"ל ומייסד מוריס גרופ, המתמחה בניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות וגם השקעה בחברות פרטיות שטרם הונפקו.
גרינקורן סבור כי גרופון לא רק עקפה את תחזיות האנליסטים עם הכנסות של 608.7 מיליון דולר. אלא גם השיקה תוכנית רכישה חוזרת של מניות החברה בהיקף של 300 מיליון דולר אותם היא תביא במזומן מקופת החברה שיש בה כיום 1.25 מיליארד דולר. בנוסף לנתונים הפיננסיים הטובים, ניתן לראות זינוק של 45% בהכנסות בצפון אמריקה וביצועי שיא למגזר המובייל שזינקו ל-50% מכלל הרכישות – זינוק של 20% לעומת השנה שעברה, שינוי מהותי שצפוי להמשיך ולהתפתח כך שמגזר המובייל יצמח על חשבון מגזרים אחרים.
גרינקורן מדגיש כי בדומה לפייסבוק, מנוע הצמיחה הראשי של חברות הקשורות כיום בטכנולוגיה ומדיה חברתית קשור לקצב החדירה שלהן למגזר המובייל הכולל סמארטפונים וטאבלטים שבאים בנוסף ולעיתים על חשבון השימוש במחשבים נייחים וניידים. ראיה להמשך הגידול במובייל הוא 7 מיליון ההורדות של אפליקציית גרופון למכשירים ניידים רק ברבעון האחרון.
גרינקורן מציין כי נקודה בעייתית אחת בדו"ח שניתן לראות היא ירידה של בין 18% ל-24% במכירות לאירופה, אפריקה והמזרח התיכון. אך ככל הנראה נראה שם שיפור בעתיד כשהגישה לשוק האמריקני והמוצרים החדשים יעברו אל מעבר לים וירחיבו את היצע המוצרים של החברה גם מעבר לצפון אמריקה.
לטענת גרינקורן, המספרים המצויינים בדו"חות אינם נותנים את התמונה המלאה על עתיד החברה – "גרופון יוזמת ומחדשת עבור לקוחותיה והשיקה רק לאחרונה מספר שירותים חדשים. דוגמה אחת להם היא גרופון רזרב המאפשרת ללקוחות להזמין מקומות במסעדות יוקרה תוך כדי קבלת הנחה משמעותית של כ-40% על התפריט. בעתיד הקרוב, השירות יורחב למוצרי פרימיום אחרים כמו טיפולי קוסמטיקה, מלונות, הופעות, סרטים וכו'. מדובר במוצר שאמור בעתיד לחשוף את גרופון לשוק חדש עם אפסייד משמעותי שהיא לא היתה פעילה בו כלכך עד היום. לדבריו, גרופון שינתה את האסטרטגיה העסקית שלה. מחברה שממוקדת ב"דיל היומי" לחברה שמוכרת הכל במשך כל הזמן. "גרופון משנה את פניה לחברה שתמכור לנו כל שירות או מוצר בהנחה גדולה במשך כל השנה, בדומה לאמזון ולכן, הצמיחה של החברה נמצאת רק באמצע הדרך".
גרופון נאבקה בשנה האחרונה על מנת לייצב את הנהלת החברה וגם להמשיך את קצב הצמיחה של החברה. בדומה לפייסבוק, ערוץ הצמיחה העיקרי הוא חדירה מוצלחת לתחום המובייל אליו היא נכנסה מעט באיחור, אך כאמור בהצלחה לא מבוטלת. בשינויים האחרונים שבוצעו בהנהלת החברה ובראשם מינויו של
אריק לפקופסקי למנכ"ל החברה, נראה כי סנטימנט המשקיעים הוא חיובי יותר והדבר משתקף במחיר המניה. "אני מעריך כי בטווח הקרוב המסחר במניה יהיה תנודתי בשל ניסיון של חלק מהמשקיעים לגרוף רווחים. אך בסופו של יום – המשך הצמיחה של החברה והנתונים הפיננסיים נראים מצוין וכהזדמנות נוחה להיכנס לפוזיציה לטווח הבינוני במניית החברה".