למה אי אפשר להתלונן במשרד התקשורת נגד המשרד עצמו ונגד חברות התקשורת ולקבל העתק של התלונה? "הרמת מסך" מעל חלק מהשיטות של "ירידה בכמות התלונות" המוגשות למשרד התקשורת ע"י אזרחים - לקוחות חברות התקשורת, כנגד עוולות צרכניות של החברות הללו. חשיפת השטיקים של שמילה מימון, כדי "שלא יטרידו את מנוחתו בתלונות כנגד החברות החביבות עליו". לא להאמין לידי מי אמורות התלונות להגיע בסופו של דבר. עצוב מאד, למרות שאפשר להתפקע מצחוק.
מאת:
אבי וייס, 8.4.18, 07:00
לאור
פרסום ה-Fake News של משרד התקשורת כתבנו מאמר בשם: "י
רידה בכמות התלונות בתחום התקשורת? בדיחה במיטב שיטת ה-Fake News". היינו יחידים במדיה שפרסמו את האמת ובלי לעבוד בשיטה הקלה והמהירה של Copy & Paste.
במאמר הנ"ל חשפנו כמה מהשיטות של
שמילה מימון (בתמונה משמאל, כיום המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת),
כיצד להציג ירידה בכמות התלונות המוגשות ע"י הציבור למשרד התקשורת (לכן הציבור עבר להתלונן בגופים, שכן מטפלים בתלונות הללו ברצינות, דוגמת הרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה). התרגילים הללו גם מעוגנים
בנוהל מדהים של "אי טיפול בתלונות", (כמפורט בסעיף 4 בנוהל הזה), נוהל שחתום עליו "עד המדינה"
שלמה פילבר, נוהל שעדיין
בתוקף.
כאן "נרים את המסך" מעל
2 טריקים נוספים, ש
שמילה מימון נקט, כדי ש"מנוחתו לא תוטרד" בתלונות מיותרות של אזרחים הטוענים, שנגרם להם עוול צרכני ע"י
חברות התקשורת החביבות עליו.
את הטריק הראשון אנו מציגים וחושפים בצורת שאלה, שנשלחה לצמרת משרד התקשורת ביום 28.3.18:
"קיבלתי את התלונה, שנמצאת כאן למטה, אודות
אתר משרד התקשורת, בעניין הגשת תלונות למשרד בטופס המקוון.
אודה לקבל התייחסותכם לנושא
".
*********************************************************************
"שלומיאליות כאידיאולוגיה.
א. אתר משרד התקשורת
אינו מאפשר למתלונן לשמור עותק של התלונה המוגשת.
ב. באותו היום הגשתי תלונה כנגד חברת גולן טלקום בטענה, שאינה מפעילה מוקד מאויש לתקלות וחו״ל, כפי שהרישיון מחייב אותה, והגשתי תלונה בעניין הפרת 'חוק התקשורת' על ידי
חברת AIG.
מהתלונה כנגד גולן טלקום, שרלוונטית לכל מאות אלפי מנוי החברה - לא קיבלתי כל מענה/התייחסות/אישור קבלה. כך גם קרה לתלונה השנייה.
רוצה לומר: יש כאן משרד ממשלתי,
שמראש יודע,
שימסמס חלק מהתלונות -
פועל כך, שהמתלונן לא יוכל לשמור עותק מהתלונה.
מר
שמילה מימון:
אם אתה קורא את הנכתב כאן כממונה על עובדי משרד התקשורת, שאולי מי מהם הפנה אליך את תגובתי - אזי צודק ונכון שתנחה את הגורם הרלבנטי אצלך במשרד, שיאפשר שמירת עותק מהתלונה, שמוגשת באתר המשרד - וכי ינתן אישור טכני על קבלת התלונה ופרטיה המלאים.
ס. ליבל"
****************************************************************
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה.
אני עצמי החלטתי לבדוק את אתר משרד התקשורת, בחלק של
הגשת תלונות הציבור והחלטתי להתלונן על כך, שהאתר לא ידידותי ולא משאיר למתלונן כל העתק של תלונתו (כמו ש
סיני ליבל טוען). כך, שאי אפשר יהיה להוכיח בהמשך, שבכלל הוגשה תלונה ומה הייתה התלונה (ואז המשרד יכול לשחק בסטטיסטיקה של התלונות כאוות עיניו, כפי שנעשה כך בדיוק).
לתדהמתי, אני גיליתי דבר חדש לגמרי, שסיני ליבל לא גילה. ההפתעה הזו מחכה לכם כאן בהמשך.
בסיום הגשת התלונה על ידי (ביום 6.4.18), באתר משרד התקשורת, תלונה בנושא "משוב לגבי האתר", נושא, שבחרתי מרשימת הנושאים לפניה למשרד התקשורת מהרשימה הקיימת שם, קיבלתי בסוף מילוי כל פרטי הטופס והתלונה המלאה שלי שרשמתי למשרד, את המסך הבא:
כלומר: במסך הזה, שאין בו בכלל פרטי התלונה, רק נושא התלונה (וגם לא מספר או איזו אסמכתה לתלונה), נכתב, שאני אקבל מייל לדוא"ל שלי בדקות הקרובות. ואכן,
קיבלתי מייל אחרי כמה דקות, והנה הוא לפניכם:
כפי שניתן לראות מהתצלום של המייל, שקיבלתי ביום 6.4.18 בשעה 19:41 (תכף תבינו למה הנתונים הללו חשובים):
- אין את התוכן של הפניה שלי (כך, אפשר יהיה לסווג אותה אחר כך, בדו"ח השנתי, בכל סיווג, ששמילה מימון יחפוץ, כדי לקשט את הטבלאות שלו, כולל אפשרות להחליט, באופן חופשי לחלוטין, אילו תלונות נמצאו צודקות ואילו לא...).
- אין מספר לפניה (כך, שלא ניתן לנהל מעקב אחריהׂ וגם אי אפשר לדעת כמה תלונות הוגשו ובאילו נושאים).
- ושיא השיאים של עשיית צחוק מהפונים והמתלוננים למשרד התקשורת זה המשפט הבא, שמופיע במייל, שקיבלתי ביום 6.4.18 בשעה 19:41: "לבירורים נוספים נא פנה אל מר אופיר שלום לב ארי", ויש שם מספר טלפון במשרד התקשורת בירושלים וכתובת מייל לפנות אליו (אל אופיר שלום לב ארי).
אז מה הבעיה בזה שמפנים אותי לבירורים נוספים אל אופיר שלום לב ארי (בתמונה משמאל)?
בעיה קטנה מאוד, ממש זעירה ולא חשובה. בעיה ממש שולית. בעיה ממש קטנטנה שלא כדאי לחשוב עליה בכלל. משהוא זניח לחלוטין. דבר פעוט ערך. אין מה להמשיך ולקרא את הכתבה כי פשוט חבל על הזמן, זה ממש כלום. כלום מכלום.
והנה חשיפת הכלום הזה:
מזה כשנתיים וחצי אופיר שלום לב ארי עובד בתפקיד חשוב ביותר במרכז המחשוב של בנק גדול בישראל, ומנהל מלחמה משפטית עיקשת כנגד משרד התקשורת. אני פוגש אותו מפעם לפעם בכנסים מקצועיים של עולם ההייטק, ואומר לו, שיש לו מזל... הוא צוחק ונהנה מהבדיחות שלי...
למה? מה קרה? מה מצחיק בזה? נכון. זה לא מצחיק בכלל.
כי אופיר שלום לב ארי "פוטר בהפתעה" ע"י תמי לשם (לשעבר סמנכ"לית בכירה למינהל ומשאבי אנוש של משרד התקשורת).
זה היה לפני שנתיים וחצי!!!
הסיפור העצוב והמרגיז הזה מפורט ב-4 כתבות באתר העוסקות באופיר שלום לב ארי (כאן, כאן, כאן וכאן).
כלומר: לא רק שהתלונה שלי הפכה מייד עם הגשתה לכלום,
היא הועברה לטיפול ולבירורים לאדם, שכבר יותר משנתיים וחצי לא נמצא במשרד התקשורת, כי הוא פוטר!!!
מדהים: שמילה מימון המציא מגרסה חדשה ומשוכללת לגריסת תלונות של האזרחים, שראוי להוציא עליה פטנט - "מגרסה בלי מגרסה": להעביר את התלונות של האזרחים, שפונים בתלונות למשרד התקשורת, לאזרח שעובד כבר כשנתיים וחצי במרכז המחשוב של בנק גדול, שאין לו שום קשר למשרד התקשורת, אזרח, שכמובן לא מקבל לידיו את התלונות הללו, כי הטלפון שלו וכמובן המייל שלו במשרד התקשורת - Ofir@moc.gov.il, מזה שנתיים וחצי מנותק ולא פועל...
פשוט תרגיל גאוני!!!
יש רק בעיה זניחה אחת: זה סותר כל מיני חוקים מיותרים הקיימים במדינת ישראל. גם כל מיני תקנות, תקש"יר וכיו"ב.
אולם, זה "כסף קטן" בשביל
שמילה מימון. הוא "לא סופר איש ממטר".
זה בדיוק משלים את המאמר שלנו: "
מנכ"ל משרד התקשורת בפועל (שמילה מימון) בטוח שהוא מעל לכל חוק ונורמה". הוא כאן בתצלום הטרי משמאל, צוחק על
ביבי ו
שרה. למה לא?
התרגיל השני של
שמילה מימון הרבה פחות מתוחכם מהראשון (כי הציבור לא יודע כמוני, מי זה
אופיר שלום לב ארי, שאמור לטפל בתלונות של הציבור, והציבור לא יודע,
שאין אדם כזה במשרד התקשורת מזה כשנתיים וחצי).
התרגיל השני מאוד פשוט: כשרוצים להתלונן כנגד אחת מחברות התקשורת, עוד לפני שמספיקים לכתוב אפילו מילה אחת בטופס המקוון באתר, קופצת למסך
הודעה מאוד מאוד ארוכה, שרק את הקצה העליון שלה אנו מביאים כאן בתצלום למטה, וזו ההודעה, שקפצה לי במסך, כשרציתי להתלונן נגד חברת סלולר מסוימת (מה"חביבות" על
שמילה):
אם אין לכם סבלנות לקרוא את כל מה שיש ב"מגילה", שמשרד התקשורת מקפיץ לכם למסך ברגע שאתם רוצים להתלונן כנגד מי מחברות התקשורת, אז אני (שכן הייתה לי סבלנות לקרוא את הכל, ממש הכל, עם כל הקישורים והלינקים הקיימים בהודעה הזו) יכול לסכם עבורכם את כל מה שכתוב ב"מגילה" הזו
במשפט קצר אחד: "
אין לכם, אזרחים יקרים, מה לפנות אלינו ולהתלונן, כי ממילא לא נטפל בתלונה שלכם: לא היה כלום, אין כלום ולא יהיה כלום".
עכשיו הכל ברור. כעת גם ברור איך אפשר לתחמן ולהציג "
ירידה" בכמות התלונות של האזרחים.
ככה עובד משרד התקשורת הישראלי באפריל 2018, תחת הנהגתם של השר
איוב קרא והמנכ"ל בפועל
שמילה מימון.
עדכון 10.4.18, 10:00:
בלי כל קשר ישיר (ואולי כן), שר התקשורת
מעוניין למנות את תא"ל
נתי כהן (בתמונה משמאל), כיום קצין קשר ראשי ורמ"ט אגף התקשוב בצה"ל, למנכ"ל משרד התקשורת ולסיים בכך את "הקדנציה המופלאה" של
שמילה מימון כמנכ"ל בפועל.
אין ספק שכל מועמד ישר ובעל רקע מתאים, גם ללא כל ניסיון בתחום האזרחי, דוגמת תא"ל
נתי כהן, יהיה
טוב פי כמה מ
שמילה מימון (יש באתר זה לא פחות מ-360 מאמרים, החושפים פעם אחרי פעם את "פעילותו המזהירה" של
שמילה מימון בשוק התקשורת הישראלי).