כשצמרת משרד התקשורת מורכבת (כולה) מ"משובטים" ו"מוצנחים", לא פלא, שמשרד התקשורת איבד לחלוטין שליטה על רשתות התקשורת, ובמיוחד על אלו של סלקום ופרטנר, שממילא מצפצפות על כל חוק ונורמה. האם השר החדש יוכל לתקן את המצב? קדחת.
עדכונים בסוף הכתבה.
מאת:
אבי וייס, 5.5.21, 07:00
ב-3.5.21 פרסמתי כאן את כתבת החשיפה תחת הכותרת: "
מחדלי צמרת משרד התקשורת באסון מירון: קריסתן של רשתות הסלולר!" וכותרת המשנה: "איש ממשרד התקשורת לא היה מעורב בהכנות ל"מבצע מירון" בהיבטים של פריסת רשתות התקשורת בכלל והסלולר בפרט. איש מצמרת משרד התקשורת לא היה במירון, לא פיקח על רשתות התקשורת שם ולא עשה מאומה לטובת שרידות הרשתות הללו. "הכתובת הייתה על הקיר". זאת, כי הציבור בכלל וציבור החוגגים העצום במירון בפרט, לא מעניין את הצמרת המושתלת של משרד התקשורת ("מושתלת" של מפלגת "דרך ארץ"), כפי שגם גמלאי המשרד לא מעניינים את הצמרת הזו, ועוד אין-סוף נושאים חשובים לציבור, כמו תחום הדומיינים. ניתוק מוחלט מהמציאות".
בכתבה זו יש לינקים לכל האזהרות הקודמות שלי על מצב רשתות התקשורת בישראל, בדגש על תחום הסלולר וניתוח למה הגענו למצב החמור הזה.
כעת אחשוף, שנפילת רשתות תקשורת יש
כל הזמן, ממש כל הזמן, ללא כל שליטה ודיווח מצד צמרת משרד התקשורת, בראשותה של המנכ"לית "המוצנחת",
לירן אבישר בן-חורין, (בתמונה למעלה),
שאין לה צל של מושג מה לעשות ומה תפקידה במשרד התקשורת.
כהערת אגב אציין, שמשרד הדיגיטל הלאומי הוציא אמש (
כאן) את הדו"ח השנתי שלו. למשרד התקשורת אין תכנית שנתית (מזה שנתיים) ואין דו"חות שנתיים.
הכל ישראבלוף.
לכן, שלחתי ביום
3.5.21 את השאלות הדחופות הבאות לצמרת משרד התקשורת (כולל למנכ"לית), לגבי
הנפילות הטריות של רשתות תקשורת, של החברות,
שרגילות לצפצף על החוק בחסות צמרת המשרד:
"הנדון: המשך נפילות רשתות תקשורת ללא כל דיווח.
שלום רב,
1. אם לא הייתה מספיק הנפילה של רשתות התקשורת ב"
אסון מירון", אזי אמש (
2.5) קרסה חוות התקשורת של סלקום בראש-העין ובמשך שעות לא ניתן היה להוציא שיחות טלפוניה קווית (הכוונה בעיקר לטלפוניה עסקית) מסלקום.
2. ב-18.4.21 חוות השרתים של פרטנר קרסה בצהרים ובמשך שעות כל שירותי התקשורת העסקית של פרטנר לא תפקדו.
3. ב-6.4.21 נעצרה היכולת לחייג מסלקום קווי לפרטנר סלולר, בגלל נפילת מתגים, כנראה בפרטנר, שאחריהם התקלה התפשטה למתגי סלקום, תקלה, שנמשכה שעות ארוכות. דבר התקלה לא דווח לאיש גם לא ללקוחות, שלא הבינו למה הם לא יכולים להתקשר ליעדים שחייגו.
4. כ"כ, האם התקבלו דיווחים של החברות על הנפילות הללו,
כאמור בחוק:
תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (דיווח של בעל רישיון על אירוע מיוחד)?
5. האם משרד התקשורת נקט באיזו פעולה, בגלל הסתרת התקלות הנרחבות הללו מציבור הלקוחות ומהמשרד, בניגוד לתנאי הרישיון, לחוק ולתקנות, של החברות סלקום ופרטנר?
6. ממתין לתשובתכם."
תגובה טרם קיבלתי. ככל שאקבל תגובה, אעדכן בהתאם.
קוראינו כבר יודעים שלא אקבל תגובה. די ברור למה.
גם אין מה לצפות
מהשר החדש -
איתן גינזבורג, שיוכל לתקן את המצב הזה. הוא מבין בתקשורת כמו שאני מבין בהטסת חלליות למאדים. לכן, אני מצפה ממנו, שיצליח לתקן רק דבר אחד במשרד התקשורת:
היחס לגמלאים. אם יתקן רק את זה -
דיינו.
לסיכום:
רק החלפת כל צמרת משרד התקשורת באנשים מקצועיים וישרי דרך, שרק האינטרס הציבורי עומד מול עיניהם, תציל (אולי) את שוק התקשורת של ישראל, מהתחתית העמוקה שהשוק נפל אליה, בגלל מנהלים כושלים ומכשילים ורגולציה מוטעית מיסודה, שבה "איש הישר בעיניו ייעשה".
כמובן שיש צורך בהקמת "רשות לתקשורת", אבל זה לא יקרה בקרוב (או בכלל).