סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת (שמילה מימון) הושפע כנראה מההתקפות באתר זה שהוא נותן "חסינות" לסלקום, והחליט להראות לציבור, שזה לא נכון. הבעיה: הוא הטיל על סלקום קנס של כ-1.5 מיליון ש"ח על עבירה טכנית, קנס לא צודק ולא ראוי.
מאת:
אבי וייס, 14.6.16, 18:09
כשחברות הסלולר עברו למודל "הכל כלול" ללקוחת פרטיים (מה שהחל להיות הבסיס לתחרות, שהתפתחה בשוק הסלולר, מודל, שנולד במקביל בהוט-מובייל וגולן טלקום) היה ברור לרוב הלקוחות, ש"הכל כלול" זה לא יכול להיות
הפקר. חלק מהלקוחות העסקיים מייד נצלו את השיטה של "הכל כלול" והעבירו את כל התעבורה העסקית שלהם (כולל ממוקדי שירות, שיווק ומכירות המבצעים אלפי שיחות ומסרונים ליום), למסלול של לקוחות פרטיים, ו"חגגו על הגב" של חברות הסלולר.
חלק מחברות הסלולר הגיבו מייד לתופעה הזו וקבעו גבולות ברורים מה זה "הכל כלול" ומה מכונה אצלם "ניצול הוגן" של דקות שיחה ומסרונים.
סלקום, משום מה, כתבה בתקנון שלה את המגבלה של: "פי 3 מהכמות הממוצעת של לקוח מסוגו". זה
מספר לא מוגדר, ובהמשך סלקום תיקנה את ההגדרה הזו שלה. בכל מקרה נקבע,
שמי שיעבור את הגבול יקבל התרעה ב-SMS על כך, שסלקום מתחילה לגבות ממנו תעריף גבוה, בעקבות
שימוש לא סביר במסלול הסלולרי הפרטי שלו.
דהיינו: כל מי "שחגג על הגב" של סלקום (ואני לא מתכוון דווקא לגולן טלקום, שחגגה על הרשת של סלקום
בקרוב למיליארד ש"ח, ללא מע"מ...), קיבל מסרון, שהוא עתיד להיות מחויב על הניצול שלו לרעה את רשת סלקום, באלפי ועשרות אלפי דקות שיחה ומסרונים לחודש והוא היה אמור להפסיק את הניצול לרעה הזה.
כעת,
שמילה מימון (בתמונה) החליט, שהוא "צדיק הדור", ומגן הצרכנים טוב יותר מ
סיני ליבל. היום פורסמה הודעה לעיתונות (
כאן) ועלתה לאתר המשרד (
כאן) ההודעה של
שמילה מימון, שהוא מטיל על סלקום קנס של 1,517,260 ש"ח (הקנס המכסימלי האפשרי במקרה זה), בגלל שסלקום לא עדכנה בזמן את "עיקרי פרטי התכנית" של הסכם המנויים שלה, לגבי גבייה מאלה המשתוללים על הרשת שלה.
אכן, סלקום עשתה טעות טכנית, שלא פרטה מייד בהתחלת שיטת "הכל כלול" מה זה "פי 3 מהכמות הממוצעת של לקוח מסוגו", אבל הלקוחות, שניצלו את רשת סלקום
קיבלו התראה על חריגה ויכלו לעצור את ההשתוללות שלהם על הגב של סלקום, בתקווה, שסלקום לא תגבה מהם תעריף על החריגה המופרזת הזו.
זה לא צודק, ש
שמילה מימון מתייצב כאן לטובת העבריינים
ולא לטובת סלקום. אנשי עסקים ואחרים, שניצלו את הפרצה בהגדרות של סלקום והעבירו תעבורה עסקית ענקית, כאילו הם לקוחות פרטיים, על הרשת שלה, הם בעיניי עבריינים
ולא לקוחות צודקים, שמגיע להם פרס.
לכן, הקנס, שהוטל על סלקום, הוא פשוט לא צודק ולא הוגן. לסלקום מגיעים קנסות כבדים על עבירות ממשיות (דוגמת הקנס ש
שמילה הטיל על פרטנר), ולא ראוי סתם להיטפל לסלקום על עניין טכני של אי עדכון מסמך, רק כדי להראות לציבור כאילו
שמילה מימון לא נותן "חסינות" לסלקום, ורק בגלל שהוא הגיש מועמדות (עם אפס סיכויים להצליח) לתפקידים דוגמת הממונה על הרשות להגנת הצרכן ומנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. לעניות דעתי, מספיק הנזקים שהוא עושה לשוק התקשורת, אין צורך שהוא יעשה נזקים
לכל השווקים גם יחד...
את תגובת סלקום להודעת הקנס טרם קיבלתי. ככל שאקבל - אעדכן.
עדכון 26.7.16: סלקום הגישה עתירה מנהלית כנגד הקנס לבית המשפט המחוזי בת"א.
בכתבה כאן מנותח למה סלקום
תפסיד בעתירתה לבית המשפט.
עדכון 15.1.17: בית המשפט המחוזי בתל אביב,
דחה (ב- 10.1.17) את
עתירתה של סלקום נגד
עיצום כספי (קנס) בסך 1.5 מיליון ש"ח (
כמפורט כאן) שהטיל עליה משרד התקשורת. המשרד קבע, כי סלקום הפרה את תנאי רשיונה בנוגע למסירת פרטי תוכנית ההתקשרות עם לקוחותיה. הרישיון קבע, כי יש להעביר ללקוחות דף ובו ייכללו בבירור עיקרי התוכנית והתשלומים. בנוסף, סלקום חויבה בתשלום הוצאות בסך 20,000 ש"ח. בהחלט זו החלטה חשובה לצרכנים.