Telecom News - המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?

דף הבית >> כתבות ראשיות לדף הבית >> בלעדי >> המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?
המחדל הגדול ביותר בישראל: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?
מאת: אבי וייס, 10.10.23, 22:50

חשיפת המחדל שעולה בכמה דרגות מעל מחדל מלחמת יום הכיפורים, שבה איבדתי 119 מחברי בחטיבה 600 ונפלתי בשבי. חשיפה של מי שאחראי לאיסוף המודיעין מרצועת עזה, למה לא היה מודיעין ולמה הכל כשל, בשעות הקריטיות, שהובילו לחדירת כ-2,500 מחבלי חמאס, לכ-1,300 הרוגים, כ-4,000 פצועים וכמות בלתי מתקבלת על הדעת של חטופים ע"י החמאס. כמו ביום כיפור, הלחימה של אזרחים, חיילים (וגם במקרה שלנו שוטרים לרבות מג"ב וכמה לוחמי שב"כ) וקצינים בשטח, מנעה אסון גדול יותר ומעשי הגבורה שלהם עוד יילמדו בתולדות הגבורה של הגיבורים הללו, ששילמו וחרפו נפשם על הגנת המדינה ומשפחותיהם, בזמן שהצמרת הביטחונית, ובמיוחד מערכות המודיעין - כשלו, התרשלו וכיזבו.

הכתבה מתעדכנת ע"ס עוד ועוד מסמכים ודו"חות. כ"כ, יש גם עדכונים שוטפים בנושא בתחתית הכתבה כולל בפרשת "המרגל הסודי". עדכון אחרון 27.3.24


1. פורסם בערוץ TOV סרטון בן 14 דקות (הוקלט ביום שני 9.10.23 לפני הצהרים ועלה ליוטיוב ביום שלישי מאוחר בערב), של ראיון של נצ"מ בדימוס אבי וייס ע"י הרב יצחק זאגא תחת הכותרת: "נצ"מ בדימוס אבי וייס עונה: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין". לינק לסרטון ביוטיוב: כאן.
הכתבה באתר TOV עם הסרטון: נצ"מ בדימוס אבי וייס: כיצד מתקפת החמאס נעלמה מעיני המודיעין? נצ"מ בדימוס אבי וייס בראיון לרב יצחק זאגה על מחדלי המודיעין הבלתי נתפסים שהובילו לתוצאה הטרגית - כאן.


2. איך הגעתי לממצאים והמסמכים שאפשר כבר לפרסם:
הגעתי לממצאים בזמן שעסקתי בהכנות למתן עדות ב"ועדת החקירה לעניין הרוגלות" (המאמר הטרי בעניין זה מצוי כאן). מצאתי וחשפתי (הרבה לפני פרוץ המלחמה) מחדל מודיעיני מחריד ומזעזע של המשטרה והשב"כ בתחום האוסינט (מודיעין גלוי וניטור רשתי).

הכל היה גלוי - רק המידע לא נאסף, לא נותח ולא הובא לידיעת מי שאמור לקבל החלטות ולהיערך נכון. שונה לחלוטין ממה שהיה במחדל יום כיפור, שבו כן היה מידע שנאסף, רק הצמרת המודיעינית והביטחונית לא האמינה בו. כאן - לא היה מידע, כי הוא לא נאסף. 

אני מביא כאן את עיקרי הניתוח והמסמכים העיקריים שחשפתי (כאמור: עוד לפני תחילת המלחמה):
א. דו"ח מבקר המדינה באירועי "שומר חומות", שפורסם ב-2022, דו"ח חמור ביותר, שנמצא במלואו כאן, חשף ליקויים חמורים במערך המודיעין המשטרתי בכלל (שבאחריות תנ"צ דרור אשרף \ אסרף, ראש חטיבת המודיעין), וביחידות הסיגינט-סייבר בפרט, סביב אירועי "שומר חומות" (מיד אתייחס לשב"כ, ששותף אף הוא בדו"ח זה).

פסקאות עיקריות מהדו"ח:

שב"כ ושומר חומות
המודיעין המשטרתי בשומר חומות

הדו"ח הזה לא היה אמור להיות בכלל הפתעה, למי שקרא את דו"ח מבקר המדינה שפורבם ב- 2017 בנוגע למבצע "צוק איתן" - כאן. בהמשך הכתבה נתייחס גם לדו"ח זה. 

להלן פסקה אחת חשובה מהדו"ח של מבקר המדינה מ-2022:
"מודיעין גלוי וניטור רשתי –
(א) מערכת מרכזית להפקת מודיעין גלוי מרשתות חברתיות הותקנה במערכות המשטרה בשנת 2018, נפרסה ביחידות ארציות ובמחוזות ונעשה בה שימוש באגף החקירות והמודיעין. את המערכת סיפקה חברה שההתקשרות עימה בוצעה בפטור ממכרז.
בתקופת ההתקשרות הנוגעת למערכת המרכזית נערכה המשטרה לביצוע רכש של מערכת אחרת, שהייתה אמורה לספק מענה רחב יותר לאיסוף מידע גלוי, ולפיכך לא פעלו במשטרה לפרסום מכרז לרכישת מערכת לאיסוף מידע מרשתות חברתיות.
בסופו של דבר, בשל פערי תקציב לא רכשה המשטרה את המערכת הרחבה. ב-8.6.20 נדונה בקשה להאריך את ההתקשרות בעניין המערכת המרכזית בשנתיים נוספות, עד ליציאה למכרז בנושא. בדיון, שנערך בנושא ביום 22.6.20, עלו קשיים משפטיים בנוגע להליך של בקשה לפטור ממכרז. בסיכום הדיון החליט ממלא מקום המפכ"ל כי לא תהיה פנייה להליך פטור נוסף, וכי המערכת תסיים את פעילותה ב- 1.7.20.

(ב) כפועל יוצא מכך, במשך תקופה של יותר מעשרה חודשים, מ-1.7.20 ועד אירועי "שומר החומות" במאי 2021 - משלא הושלמו הליכי מכרז ולא הוסדר פתרון שיבטיח רציפות תפקודית - לא פעלה מערכת מרכזית להפקת מודיעין גלוי.
המערכת הותקנה שוב רק לקראת סופם של אירועי שומר החומות ולא הייתה בשלה להפעלה במהלכם.
"

ב. הערות לממצאים של מבקר המדינה, שלא חשף בדו"ח שלו את שמות המערכות, שהיו ביחידת הסיגינט-סייבר: למשטרת ישראל היו 2 מערכות להפקת מודיעין רשתי גלוי (לקוח מכאן ומכאן):
1) אבריקון מחקר ופיתוח - מערכת אומגה, שפעלה במשטרה מ-2016 עד 2020 וכנראה גם בהמשך, אבל יכולותיה לא מתאימות לרשתות של היום ולכלי המדיה החברתית של היום.
2) ביוניק - ויג''אר, שפעלה מ-2018 עד 2020.

המשטרה המשיכה (חלקית בלבד) ב-2021 עם מערכת אבריקון - אומגה בפטור נוסף (כאן) לעוד שנה (עד 2022 כולל) וב-2022 המשטרה יצאה למכרז למערכת חדשה (כאןכאן וכאן).

זאת, במקביל להפעלת מערכת ידנית (כאן) ע"י שוטרים, איסוף מידע ידני בשיטה שלא תלויה במערכת מסחרית ממוחשבת. איסוף ידני הוא מאוד מוגבל, איטי וגם מביא תועלת דלה בלבד.

לא ידוע מי זכה במכרז הזה, יש הטוענים, שזו חברת סלברייט.

ג. בכל מקרה, ב-7.8.23 המשטרה ביקשה פטור נוסף (ראה כאן) למערכת אבריקון-אומגה עד 30.11.23. 

כלומר: כרגע, המשטרה עדיין טרם החליטה סופית בעניין זה ואין, אפילו כיום, מערכת מבצעית ממוחשבת מתאימה, שעונה לצרכי איסוף מודיעין וניטור רשתי.

ד. בדיון שהתקיים בכנסת (כאן) ביום 31.12.21, ראשי המשטרה שיקרו לכנסת לגבי היערכות המשטהשב"כרה והסתירו את העובדה, שמערכות המודיעין של המשטרה (וגם של השב"כ, כמוצג בתצלום משמאל, לחיצה על התצלום מגדילה אותו) לא פעלו. 

ה. יתרה מכך, נחשף, שהמשטרה בכלל והמחוז הדרומי בפרט הייתה בחשש להפעלת תכנית "כונס נכסים" (פלישת החמאס לתוך ישראל מלווה בטילים ורקטות) והקצתה לכך כוחות גדולים מאוד כולל הימ"מ (כאן, לקוח מהדיון כאן), לטובת צה"ל, במקום להקצות את הכוחות הללו ל"ערים המעורבות", שם נדרשו באמת - הכוחות הללו. 

כלומר: התוכנית "כונס נכסים" (שכוללת הגנה על היישובים בעוטף עזה) נשענה בצורה דרמטית ולא מוסברת דיה, כפי שנחשף ע"י המשטרה בדיון בכנסת, על כוחות המשטרה (לרבות, כמובן מג"ב), במקום להתבסס נטו - על כוחות הצבא (שהוקטן בצורה פראית וחסרת אחריות, ע"י כמה שרי ביטחון ורמטכ"לים, כפי שנחשף גם ע"י האלוף במיל. בריק - כאן).

התוכנית הזו לא עודכנה לפי ההכנות הגלויות של החמאס, שביצע תרגולים חוזרים ונשנים לקראת המתקפה. בסוף 2020 ביצע תרגיל ענק (וגלוי) כמפורט כאן וכאן.

ביוני 2023 החמאס חשף את "חדר המבצעים המשותף" של הארגונים שהוקם לקראת המלחמה - כאן, המסמך המלא המתורגם - כאן. התרגיל האחרון היה ב-4.10.23 אחרי תרגול של הג'יהד האיסלמי ב-3.10.23, אודותיו צייצה חה"כ טלי גוטליב בזעם - כאן (התרגיל הגדול הקודם לו היה ב-12.9.23 - כאן ותרגיל מקיף קודם היה ב-25.5.23).

התרגיל ב-4.10.23 היה המקיף והמלא הסופי (סרטון האימון הזה - כאן כפי שפורסם ע"י החמאס ביחד עם ארגוני הטרור הנלווים ברצועת עזה), שזה מה שבוצע בפועל ב-7.10.23.

אולם, לא היה מי שיאסוף את המידע הגלוי הזה, ינתח אותו כראוי ויעדכן את תוכניות "כונס נכסים", (שנקראת כיום "פרש פלשת"), ויכין את "עוטף עזה" ומדינת ישראל - למלחמה.

ו. יש לציין, שלמשרדי הממשלה באמצעות מנהל הרכש הממשלתי, יש מערכת דומה פועלת בתחום הזה (של "מודיעין גלוי"), של חברת בוזילה. כנראה, המערכת הזו של בוזילה לא עונה לצרכים של המשטרה ולכן המשטרה הייתה מעוניינת במערכת התפורה בדיוק לצרכיה, וכך נשארה די עיוורת, במשך שנים, לאיסוף מידע מקצועי, מדויק ושיטתי, בשיטת "המודיעין הרשתי הגלוי", והתוצאות של המחדל החמור והמתמשך הזה נראות היטב, במיוחד במגזר הערבי, עד רגע זה, וכמובן גם במחדל של המלחמה שהחלה בשבת, מחדל מודיעיני שנמצא כולו במשבצת של השב"כ.   

ז. כמעט כל ראשי המודיעין (המודיעין הצבאי והשב"כ) וגם לא בכירים, היו (בסוף השבוע החולף) בנופש, בכירי שב"כ נפשו גם באילת, או באירועים משפחתיים, או במסיבות. ביחידות הושארו לחג רק כמה תורנים, שלא ציפו ולא נערכו למלחמה. בכלל. 2 אנשי שב"כ נרצחו\נטבחו במסיבה ליד קיבוץ רעים - כאן (באירוע בילו לא פחות מ-10 אנשי שב"כ). מדובר באירוע של כ-3 אלף חוגגים, ממש מול צבא המחבלים, שנמצאים "במרחק יריקה" מהאירוע, אירוע שקיבל אישור מלא מהמשטרה ומהצבא - כאן. מזעזע ברמות בלתי נתפסות.

נתניהו נפש בצפון הרחוק ולא ידע מאומה, כי לא עודכן ע"י איש, בשום דבר, וקיבל עדכון ראשון רק בסביבות שש וחצי בבוקר, אחרי שהמלחמה החלה. במהלך השבוע הקודם, ממש לפני שיצא לנופש בצפון, קיבל עדכונים בכינוס ביטחוני שיזם, ש"הכל בסדר עם החמאס", ש"החמאס מורתע, ואין פניו להסלמה" - כאן. מידע שגוי וכוזב. המידע הכוזב הזה גם נמסר לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת (כאן).
גם המל"ל (כאן דברי ראש המל"ל) היה עיוור לחלוטין - למציאות (כאן). 
וכה אמר צחי הנגבי (ראש המל"ל) בקולו כאן ב-2021: "15 שנה החמאס לא יתקפו את ישראל"

ח. אם לא די בכך, מערכת, שפותחה לפני שנים (ביוזמת מ"י\מג"ב - כאן) בשם "להב אור", שיכלה לטפל ברחפנים ובגלשנים, שנטרלו את כל אמצעי התצפית לאורךDRONE FREE הגדר עם תחילת המתקפה - לא הייתה.

מערכת מתקדמת יותר בשם "ספיידר" מפיתוח של רפא"ל - הייתה רק בשלבי סיום הפיתוח. 

זאת, כי לא היה מידע, שזו התכנית של החמאס, ויש להיערך לכך, עם כל הכלים המתאימים, לנטרול שיטת הפעולה הזו.

יודגש שיש לצה"ל מערכת חדישה ומשוכללת הרבה יותר מ"להב אור", מערכת בשם "מגן אור", שמבוססת גם כן על לייזר, גם היא לא הייתה בשטח, והיא לא הייתה מבצעית, לקראת תחילת המלחמה. ההצעות לפתח \ לרכוש מערכת בשם יירוט לייזר מבוסס כימי בשם סקייגארד - זכתה להתעלמות מוחלטת ולזלזול (כאן וכאן). מדהים. 

כלומר: לא הייתה בשטח שום מערכת הגנה טכנולוגית, שמתאימה לאיום ולתוכניות של החמאס. מזעזע ומביש

ט. יודגש, שמידע על התוכניות של המלחמה היה גלוי, ברשתות, בכמויות. אבל הוא לא נאסף, לא עובד ולא תורגם לתוכניות מבצעיות, להכנה לקראת מלחמה.

ההתראות על חוסר המוכנות של צה"ל נעשו ע"י האלוף במיל. בריק במשך שנים וההתראות היו מאוד חמורות ונוקבות (כמו שיש למשל כאן). זה שהצבא והשב"כ לא מבינים את החמאס - פורסמו מאמרים והתראות על כך שוב ושוב ע"י כמה וכמה מומחים, פרשנים ומזרחנים, והקריאות הללו נפלו על אוזניים ערלות ויהירות

גם ארגון "הביטחוניסטים" התריע בצורה ברורה ב-4.10.22 על המצב הביטחוני החמור של מוכנות מדינת ישראל לקראת מלחמה - כאן. אבל איש לא רצה להקשיב. 

הסד"כ של צה"ל צומצם באופן דרסטי וחמור ביותר בעשור האחרון, למרות כל ההתראות (למשל של האלוף במיל. בריק, ועוד כמה צדיקים), בהפקרות מוחלטת ובתפיסות עולם שגויות ושקריות, כמפורט כאן


פוסט חשוב של תנועת הביטחוניסטים: "הקשיבו לדברים ולא תאמינו". הסרטון - כאן. "לא רק משום שהם נאמרו ב-25.1.2022, כשנה וחצי(!) לפני מתקפת הטרור של החמאס. לא רק משום ששר הבטחון דהיום יושב ומאזין בשורה הראשונה. מה שאמור להטריד כל אזרח ישראלי הוא שהדברים הם תמצות של הערכת מצב מפורטת שהפיקה 'תנועת הביטחוניסטים'. ההערכה הוצגה לכל ראשי הדרג הביטחוני והפוליטי, כולל לראש האופוזיציה דאז, נתניהו, לראש המוסד ברנע, למפכ"ל המשטרה שבתאי ולעשרות נציגים דיפלומטים זרים. זה לא עוד פוסט "אמרנו לכם" המתבסס על "נבואה" של אדם זה או אחר. מדובר בהערכת מצב המתריעה במפורש מפני אירוע כמו זה שהתרחש בדרום, הופקה על ידי עשרות חוקרים ונדונה במספר אירועים וכנסים של 'תנועת הביטחוניסטים', בכל ערוץ תקשורת ומעל במות אחרות."

רצח שני החיילים והחיילת בגבול מצרים, רק ביוני האחרון (2023), חשף את אי המוכנות של הצבא בדרום לתרחישי חדירה. זו הייתה "קריאת השכמה" חמורה ביותר, שלא טופלה נכון, או בכלל. מזעזע ומדהים גם יחד. 

קדמו לזה סדרת אירועים חמורה לא פחות, כולל טיפול כושל בהפגנות ליד הגדר, הכנסת פועלים מעזה לעבוד גם סביב הרצועה (כך אוספים מודיעין בקלות), כולל הריגת צלף מ"י\מג"ב בראל חדריה שמואלי ז"ל, מה שחשף את הטיפול הכושל בגדר הגבול עם החמאס. היו גם תרגולים של החמאס לנטרול המצלמות, שעברו ללא טיפול ותגובה. הייתה גם גניבת מצלמה בגבול לבנון שעברה ללא כל תגובה. 

היו מפגשים גלויים של ראשי החמאס, הג''יהאד והחיזבאללה - בביירות, לתאם את המלחמה, בהכוונה איראנית (כאן).כטב"מ צילום דובר צהל
כטב"מים מתאבדים של איראן תורגלו שוב ושוב במלחמה בין רוסיה לאוקראינה והחמאס למד והתאמן להפעיל את השיטה הזו, בלי שאיש הכין לה מענה, בצד שלנו. 

יתרה מכך, אני (החל מ-2020) מתריע ושב ושוב (דוגמאות כאן וכאן) שתהליכי תפירת התיקים והמאבק של הסיקריקים (כך אני מכנה את כל "כת הרל"ב" ומתנגדי הרפורמות המשפטיות), מובילים אותנו היישר לאסון רב הרוגים (ואכן החמאס קיבל עידוד מהקריסה החברתית בישראל, מהסרבנות ומהפילוג). כתבתי מאות מאמרים ופרסמתי אלפי פוסטים וציוצים ועשרות סרטונים של אזהרות וחשיפת הקשר הגורדי בין "תפירת תיקים" וסיקריקיות, לקריסת מערכות המודיעין ותפיסות העולם של המשטרה והשב"כ. אולם, רוב הציבור (לרבות הציבור הימני) לא נתן כל גיבוי לקריאות שלי והמצב רק הלך והחמיר עם השנים. כל הקריאות שלי (וגם של בריק ועוד כמה צדיקים), נפלו על אוזניים ערלות, גם בממשלה ובכנסת. גם רוב מוחלט של כלי התקשורת חסמו לי את הגישה להפצת המידע שלי והאזהרות שלי - לציבור. 

י. בתמצית למי שלא בקי, האחריות לאיסוף מידע לגבי רצועת עזה הוא בידי השב"כ.

הצבא אחראי מכלל 4 שיטות איסוף המודיעין המרכזיות (אוסינט - מודיעין גלוי, סיגינט - האזנות, ויזינט - חזותי ויומינט - מודיעין אנושי), רק (ובמיוחד) על הויזינט (אם כי צה"ל אחראי על האינטגרציה של כל המודיעין והצגת הערכת מצב מודיעינית לאומית, ביחד ובתיאום עם המל"ל). כל השאר (אוסינט, סיגינט, יומינט) - באחריות השב"כ. זה החל מזמן והתקבע כנראה בסוף 1967, ראה למשל כאן, לקוח מכאן

תחום המודיעין ששמו יוגינט — תחום איסוף המשלב בין תחומים מקצועיים שונים: יומינט וסיגינט, לא התפתח בישראל (בשונה מהעולם המערבי), בגלל הכאוס בחלוקת התפקידים בין גופי המודיעין השונים. כ"כ, בשונה מהעולם המערבי, תחום האוסינט (מודיעין גלוי) פשוט הושמד בשנים האחרונות, בגלל עיוורון וקונספציות מוטעות של ראשי המודיעין, שהתמכרו לכלים לכאורה חדשניים מבחינה טכנולוגית, אבל שלא תיפקדו כלל, לקראת ובעת התרחשות האסון. 

ראשי השב"כ היו "מכורים" לטכנולוגיות סייבר, BI ו-AI, ובין היתר עודדו וקידמו פיתוח של מערכת בשם "שאבי" (Shabak.AI) - כאן, שהיא שילוב של סייבר, BI ו-AI, ומערכת ChatGPT (כלי מתקדם של AI), כשראשי השב"כ האחרונים מאוד התגאו בכך, בראיונות פומביים, למשל נדב ארגמן - כאן וגם כאן, ורונן בר - כאן. כך, הם התמכרו לכלים ממוחשבים שהם בגדר הזייה ואשלייה מוחלטת, ושכחו את תפקידם המרכזי: לאסוף מודיעין מעזה ועל עזה. מדהים ומזעזע ברמות בלתי נתפסות. 

הכאוס של מבנה מערכות המודיעין בישראל ואי היכולת להגיע להגדרות ברורות של אחריות, כפיפויות ותחומי פעילות, מפורט במסמך מדהים ומזעזע, שחיברו שמואל אבן ועמוס גרניט (מראשי שירותי המודיעין בישראל בסיוע מומחי מודיעין רבים). זאת, במסגרת מחקר ב-INSS (המכון למחקרי ביטחון לאומי) ממרץ 2009, כיאוס שלא נפתר עם השנים ותוצאות הכאוס הזה השליכו ישירות על המחדל הנורא של 7.10.23. המסמך המלא של המחקר מצוי כאן

כדי להדגים כיצד הכאוס הזה נולד והתפתח לממדים מחרידים, אציין, שיחידת האוסינט של צה"ל בשם "חצב" פורקה ב-2021 - כאן. לא ייאמן, אבל זו הייתה המציאות באמ"ן. עיוורון ואטימות מוחלטים. 

אבל גם הויזינט (שבאחריות הצבא) קרס, כי לא הוכן לתקיפה מהאוויר, כי לא היה לצבא המידע הנכון והמתאים לתרחיש הזה, של נטרול התצפיות והמצלמות - מהאוויר.

מערכות איסוף מידע באמצעות מצלמות משוכללות ומערכות ניתוח תמונה מתקדמות שפותחו באלביט תחת השמות Groundeye ו-SkyEye - הושקעו בהן עשרות מיליוני ש"ח, אבל לא היו זמינות לשימוש לקראת המלחמה. פשוט הזנחה של שנים. שנים. מדכא ומזעזע. 

גם בלוני התצפית סביב הרצועה (במערכת בשם הילה), שהם חלק ממערך הויזינט של הצבא \ חיל "איסוף קרבי" - לא פעלו. חלק מהם נפלו לידיים של החמאס, גם בשנה שעברה - כאן. חלק הופל באותו יום מיד עם תחילת המתקפה והמעטים שהיו - פשוט לא תפקדו. כלום מכלום. מדהים. מדהים. בלתי נתפס. גם מזעזע. 

גם שלושת בלוני התצפית הענקיים, שהמרכזי שבהם מכונה בשם "טל שמיים" של חיל האוויר, שהיו גם בדרום מופנים גם מול הרצועה, והוצבו לראשונה (הבלון המתקדם והענק הראשון) כבר ב-2021 בצפון, והפך למבצעי ב-2022, הופלו \ נפלו \ התקלקלו לפני שבועות ולא תוקנו. כך, שום דבר לא פעל. מדהים. מדהים. 

גם לוויני התצפית של ישראל, שהם חלק ממערך הויזינט של צה"ל - לא פעלו ברצועת עזה, בזמן אמת לפני המלחמה ובתחילת המלחמה. מדהים. מדהים ומזעזע. 

ההחלטה, שהאחריות היא של השב"כ, גוף שאוסף בעיקר "מודיעין לסיכול" ולא "מודיעין צבאי", הייתה של רוה"מ המנוח אריאל שרון כבר ב-2005 (לאחר החלטה קודמת אחרי מבצע קדש ב-1957) ואחריו רוה"מ המנוח יצחק רבין, לאחר מאבקי כוח חמורים בין השב"כ לאמ"ן, שלמעשה נמשכו ונמשכים שנים רבות, בכאוס ארגוני מוחלט. היו שנים ומבצעים, שההסדר הזה עבד יפה. היה ממש מוצלח. אבל זה שייך לתקופות עבר. בהווה, מדובר במחדל נוראי ובעיוורון מוחלט.

"ערך הניצחון" נעלם מהלקסיקון הצבאי - מזמן, והמערכות הללו היו עסוקות בעצמן, לרבות בסרבנות ובנושאים פנימיים נוספים, ולא באויבים הנכונים העומדים בשער לכלותנו ולטבוח בנו ולחטוף את בני משפחתנו. 

השב"כ ואמ"ן (בדיוק כמו ביחידות המשטרה) התמכרו לטכנולוגיות, במקום לאסוף מודיעין בשיטות שתמיד מוכיחות את עצמן, וכל הטכנולוגיות שהשקיעו בהן מיליארדים - כשלו בזמן אמת והובילו למחדל המחריד והמזעזע הזה.
 

זה הכישלון הצבאי הגדול ביותר בתולדות עם ישראל מאז כישלון מרד בר-כוכבא

אם לא די בכך, כבר ב-2019 מבקר המדינה התריע על כך שמערך המסק"רים (מסוקי הקרב) של ישראל נמצא בקריסה מוחלטת - כאן. הדו"ח המלא - כאן. הדו"ח הזה משלים ומעצים את הדוחות של האלוף במיל. בריק. הליקויים לא תוקנו עד המלחמה שהחלה ב-7.10.23. התוצאה נראתה בשטח - אזלת יד מוחלטת גם של חיל האוויר, בשעות המלחמה הקריטיות של שבת. מדהים, מזעזע ומחריד גם יחד. 

אין ספק שחמאס קרא את הדיווחים על "קריסת חיל האוויר" עקב "הסרבנות" (למשל כאן וכאן) והובן מהודעות מפקד חיל האוויר, שהסרבנות שהוא מוכן לסבול היא עד ה-17.10.23. כלומר: מבחינת החמאס רצוי לבצע את ההתקפה - לפני התאריך הזה. כך, גם תגובת החייל בבוקרו של ה-7.10.23 הייתה לקויה ביותר, בלשון המעטה, למרות שמאוחר יותר, כל הצוותים של חיל האוויר התייצבו, בלי שום סרבנות. אולם, השליטה של "משפטיציה" שאוסרת על טייסי חיל האוויר להפציץ בכל מקום שיש בו חשש ל"בלתי מעורבים", נמשך, גם על חשבון סיכון חיי חיילי צה"ל, מה שבוודאות הוביל לנפילת לא מעט חיילים בקרבות ברצועת עזה. מדהים ומזעזע בכל קנה מידה. 

כדי להבין כמה תפיסת העולם של ראשי המודיעין בישראל הייתה שגויה לחלוטין, יש כאן קטע של דבריו של ראש אמ"ן אך ב-13.9.23 (לקוח מכאן). פשוט מזעזע ובלתי נתפס איך הוא הגיע לתפיסות עולם ותובנות כל כך מעוותות, חסרון הגיון, שקריות ושגויות, בהתייחס לחמאס ולג'יהאד האיסלמי - ברצועת עזה. 


אפשר לראות כיצד ראש אמ"ן קידם פרויקטים ויחצ"ן את עצמו שוב ושוב אודות ההתעסקות של אמ"ן בהכל (חוץ מאיסוף מידע על אויבנו), בציוץ כאן של הכתב אמיר בוחבוט (ציטוט): "המהפכה שמוביל ראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליווה תשנה לחיוב את המדינה. ציניקנים יאכלו את הכובע. מדהים איך עקב אחרי אגודל אמ"ן הופך חלום, פנטזיה, למעשים !".הכתב אומר: "עזבו אתכם מחיזבאללה, עזבו אתכם מאיראן, עזבו אתכם מחמאס, תקשיבו, מה שקורה כאן מאחורי [רואים מאחור בצילום את הלוגו של "אמ"ן לנגב"], זה הסיפור. אהרון חליווה ראש אמ"ן - שיחקת אותה. חכו - פרטים בקרוב."  לא ייאמן שזה פורסם בתאריך 15.8.23, ממש לפני שהחמאס מסיים את הכנותיו ותרגוליו למלחמה. 

מה העסיק את אמ"ן 8200 לפני כשנה וחצי (חוץ מבעיות האקלים ונושאים הזויים אחרים)? הובלת (!!!) נושא להט"בים בצה"ל. מצ"ב כאן פרסום אודות אירוע הלהט"ב מ-15.6.22 של אמ"ן \ 8200 ו"כתבת תדמית" אודות הפעילות הלהט"בית של אמ"ן - כאן. תזכורת: ב-30 ביוני 2022 התקבלה בכנסת הצעת החוק להתפזרות הכנסת ה-24. ב-1ביולי החל לכהן יאיר לפיד (שהחליף את נפתלי בנט). שבועיים קודם היו עסוקים באמ"ן עד מעל לראש, בלהט"בים. ההתפרקות מהמשימות החיוניות ביותר לביטחון ישראל החלה לפחות בזמן "הממששת". כבר אז, כאמור לעיל, החל החמאס בהכנות קדחתניות למלחמה ולטבח.

החמאס ניצל היטב את סירוס, עיוות וסיבוך ההוראות לפתיחה באש בגבולות רצועת עזה (הליך שהחל בו עו"ד ד"ר מנדלבליט עוד בהיותו פצ"ר - כאן), והמשיך בכך הבג"ץ (מוסבר כאן ע"י הנשיאה היוצאת, א. חיות). כך, המחבלים יכלו לאסוף מידע, לתכנן, להתאמן ולפגוע בחיילי צה"ל ובמתיישבים, עוד טרם "השבת השחורה". מדהים ומזעזע גם יחד.

בנוסף, דוגמה מוחשית, אחת מני רבים, לשקרי ראשי השב"כ לדורותיהם, בנוגע לתפיסת עולמם לגבי החמאס, יש כאן.
מדובר במחדל שנמשך שנים רבות, שנים שבהם החמאס קיבל ואסף כספים, בהיקף עצום, "מתחת לאף" של מערכות המודיעין של ישראל, ולא רק מקטאר - כאן. מחדל על מחדל


בכתבה ב"הארץ" כאן או כאן העתק מלא (ללא מסמכים תומכים, נתניהו הכחיש בעקיפין את הנטען בכתבה לגביו), נטען כי (ציטוט): "האוצר המודיעיני והכישלון: ישראל עלתה על רשת הכספים של חמאס - ולא עשתה דבר.
ב-2018 השיג המוסד מסמכים חשאיים שחשפו קרן השקעות פרטית שמימנה את פעולות חמאס וכללה חברות כרייה בסודאן, גורדי שחקים באיחוד האמירויות, נכסים באלג'יריה וחברת נדל"ן בטורקיה ■ תחקיר ניו יורק טיימס גילה שראשי הממשל בישראל ובארה"ב לא פעלו לשתק אותה ■ איש מוסד לשעבר: "תדרכתי את נתניהו אישית על תיק ההשקעות של חמאס, אבל לא היה אכפת לו מזה". 
הכתבה מתייחסת בעיקר לפעילות יחידת המוסד בשם "צלצל" – יחידה שנועדה לסכל טרור באמצעים כלכליים ופעלה לחיסול התשתיות הפיננסיות של ארגוני הטרור. בראש היחידה עמד אודי לוי עד סגירתה ב-2016 ע"י ראש המוסד דאז, יוסי כהן. לא ברור מהכתבה, אם היחידה הזו נסגרה ב-2016, מה עשה המוסד עם המסמכים שהשיג ב-2018, שכן האחריות לנושא עברה (גם על פי החוק) ל"רשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור". הרשות הזו הוקמה בינואר 2002 מכוח "חוק איסור הלבנת הון, התש״ז-2000" כיחידה במשרד המשפטים, וכיום ומאז 2016 פועלת גם מכוח "חוק המאבק בטרור (התשע"ו-2016)". מחדל על מחדל. 

י"א. כמצוין לעיל (סעיף 2א'), דו"ח מבקר המדינה מ-2022 חשף את החידלון והכישלון המוחלט של מערכות איסוף המידע הגלוי של המשטרה והשב"כ וליקויים רבים ומחרידים נוספים, שלא תוקנו עד פרוץ המלחמה ב-7.10.23.

אולם, זה לא היה אמור להיות הפתעה, למי שקרא בעיון את דו"חות מבקר המדינה אחרי מבצע "צוק איתן", דו"ח שפורסם ב-2017 (הדוחו"ת המרכזיים של המבקר הם: הקדמה - כאן, פרק ראשון על תהליכי קבלת ההחלטות - כאן, פרק שני על איום המנהרות - כאן). 

כבר בדו"ח זה על "צוק איתן", נחשפו הליקויים, שחזרו על עצמם במבצע "שומר חומות" וכעת בהפתעת המלחמה ב-7.10.23, ובכלל זה:
1) אי העברת מידע ודיווחים חשובים לשרי הקבינט מצד כל זרועות המודיעין, והסתרת מודיעין ומהלכים בצורה נרחבת מצד זרועות המודיעין.

2) הסתרת העובדה, שהיו "פערי מודיעין" מול עזה (מילים מכובסות להיעדר מודיעין בתחומים הכי חשובים, כפי שנותח לעיל) מפני חברי הממשלה והקבינט.הכוונות של החמאס

3) אי מתן התראות בזמן אמת או בכלל, על כוונות ההתקפיות של החמאס והיעדר מודיעין נחוץ וחיוני לגבי המנהרות. 

4) הסתרת העובדה, שהחמאס כבר אז (ב-2014) תכנן להיכנס ליישובי העוטף, לטבוח בתושבים ולחטוף אזרחים (ראה בתצלום משמאל. לחיצה על התמונה מגדילה אותה). 
בנימין נתניהו ידע על האיום הפוטנציאלי (חלק בזמן אמת וחלק בדיעבד), כמופיע בספרו "סיפור חיי" שפורסם ב-2022 - כאן, אבל יתר חברי הקבינט והממשלה (וכמובן חברי הכנסת והוועדות הנוגעות בכך בכנסת) לא ידעו על כך, לא בזמן אמת וגם לא אחרי כן, זמן רב אחרי כן. שום תהליכי תיקון מערכות המודיעין לא נעשו, בעקבות המידע המחריד הזה, שהיה בידי השב"כ, כבר לפני מבצע "צוק איתן". אולם, המידע שהיה אז בידי השב"כ, והועבר גם לאמ"ן, נותר ללא כל יכולת לתת התרעה מעשית, מתי בדיוק זה ימומש ובאיזו תצורה התקפית ומאילו כיוונים. מ-2021 כולם (במיוחד ממשלת הממששת), סמכו על "הגדר" כמכשול, מערכת שהושקעו בה מיליארדים, במקום להשקיע את הכסף בפיתוח יכולות מודיעיניות. 

בפועל, "הקונספציה" השגויה ומוטעית בנוגע לחמאס כבר הייתה אז (וגם שנים קודם לכן), מושרשת ומוטמעת בכל מערכות המודיעין של ישראל והייתה הבסיס לתהליכי קבלת החלטות קריטיות שגויות, מה שהוביל לאסון של 7.10.23.

בנושא שכפול "הקונספציה" בכל השכבות של הצמרת של כל הארגונים בישראל, מומלץ להקשיב לסרטון יוטיוב הנמצא כאן, מ-10.11.23, סרטון שפורסם תחת הכותרת: "פרופ' כהן: ישראל סובלת ממחלת הומופיליה בכל התחומים - כלומר אנשים שמשכפלים את עצמם, בעלי דעה אחידה!

5) כאוס מזעזע בתחומי קביעת האחריות בין צה"ל לשב"כ, בהתייחס לאיסוף מודיעין ברצועת עזה - כאן (ובתמאחריות שבכונה משמאל, לחיצה על התמונה מגדילה אותה).

המבקר מצא, שהשב"כ נקבע כאחראי לאיסוף מודיעין מעזה, בהחלטה מ-6.1.2005 של רוה"מ המנוח שרון, החלטה שלא נבחנה לאורך השנים ולא הותאמה למציאות המתפתחת בשטח. יצוין שרוה"מ המנוח רבין, שהסוגייה הזו הובאה לפניו, הקדים את ההחלטה הזו של שרון. אך ההחלטה שלו לא תודעה בצורה רשמית וגלויה, כמו שתועדה ההחלטה של שרון

לא ברור כיצד הקביעה הזו מתיישבת עם החלטות הממשלה כבר מ-2007 (וחזרו על זה שוב ב-2014 2016 ו-2017): כאן וכאן, שעזה היא "שטח אויב", שמשמעותן של החלטות אלו אמורות להיות מבחינה מודיעינית מעשית: שבשטח אויב מטפלים המוסד ואמ"ן, ולא השב"כ. זה לא בוצע.
מכאן, למעשה החלטות הממשלה הללו נגעו רק להיבטים של תביעות נזיקים אזרחיים, בלי שום קשר לאיזו השלכה ביטחונית - מודיעינית! כלומר: החלטות הממשלה שעוגנו משפטית, צומצמו רק לתחום הנזיקין האזרחיים, ללא כל השלכה משפטית, ארגונית ולא מעשית, בתחומי האחריות הביטחונית של מערכות המודיעין של המדינה. כאוס שלטוני מוחלט

6) אם לא די בכאוס הזה, ב-2015 הרמטכ"ל הכריז על רצועת עזה כ"מדינת יעד" - כאן, אבל הכרזה זו לא אושרה - לא ע"י הממשלה, לא ע"י שר הביטחון, לא ע"י הקבינט ולא נעשתה שום פעולה במישור החוקי והמעשי (לרבות התקציבי, לרבות בתקנים ואמצעים), כדי לעגן את ההחלטה הזו בכתובים הרשמיים של מדינת ישראל ובתהליכים הממוסדים והמוסדרים של זרועות השלטון לרבות במערכות המודיעין.
אין שום הגדרה בשום חוק, תקנה, החלטות ממשלה או קבינט, או איזה נוהל בעל תוקף, להכרזה כזו של "ארץ יעד". 
יתרה מכך, המשמעות של הכרזה כזו היא, שהמוסד בשת"פ עם צה"ל \ אמ"ן אמורים לכסות מודיעינית את עזה. המוסד, בעיקר באמצעות יחידת היומינט שלו "צומת", ואמ"ן באמצעות כל יחידותיו ויחידות תומכות במערכת הביטחון על כל זרועותיה. 

אבל אפילו בתור בדיחה, זה נשמע רע מאוד. למוסד אין ולא היה שום כיסוי מודיעיני של ממש ברצועת עזה. גם לא הייתה למוסד שום אחריות כזו (לרצועת עזה). 

כלומר: בפועל השב"כ היה ונשאר אחראי למודיעין מרצועת עזה, חרף ההחלטה המוזרה ביותר הזו של הרמטכ"ל (גדי איזנקוט).

7) ניסיון לתקן את הכאוס הזה בכנסת, ע"י חקיקה באמצעות חוק, ששמו "חוק השירותים החשאיים", נכשל כישלון מוחלט ונפל - כאן.
כלומר: גופי המודיעין עצמם גנץ נגד השבכ ובעקבותם שרי הממשלה (ביחד עם רוב חברי הכנסת) התנגדו לתיקון הליקויים ולקביעת תחומי אחריות וסמכויות ברורים, במערכות המודיעין של ישראל, בהקשר של רצועת עזה.  

8) האחריות הזו של השב"כ למודיעין בעזה, הובילה כבר אז להתנגשות חזיתית בין צה"ל לשב"כ, כפי שניתן לראות זאת ממכתבו הזועם והחריף ביותר של הרמטכ"ל דאז בני גנץ כנגד השב"כ - כאן (לקוח מכאן), מצוי גם משמאל (לחיצה מגדילה את התמונה), על רקע הכישלונות והטחת ההאשמות ההדדיות בהקשר של נתוני המודיעין לקראת ובמשך מבצע "צוק איתן".

9) יש מי שתריעו שהקמת המכשול הענק והיקר מול רצועת עזה לא תפתור את "בעיית המנהרות" ולא תשנה הרצון של החמאס לרצוח תושבים בעוטף עזה ולחטוף אזרחים וחיילים. למשל יוסי לנגוצקי (כאן ב"הארץ" ב-2018, או כאן, אם זה נעלם מהרשת, גם כאן בראיון ביוטיוב שפורסם 
תחת הכותרת [בריאיון עם ד"ר אורי מילשטיין]: "הגאולוג אל"מ בדימוס יוסי לנגוצקי: צה"ל הכשיל את חקר הלחימה באיום המנהרות ואת פיתוח תותח הלייזר.").
היו עוד כמוהו, שלא הקשיבו להם. אטימות מוחלטת, יהירות וקונספציה מבצעית ומודיעינית שגויה לחלוטין

10) כל אלה שכשלו ב"צוק איתן" (תמונותיהם ושמותיהם מרוכזים בכתבת YNET כאן), הם אותם "החכמים בלילה", שמנהלים כעת את המלחמה, וחלקם משמש בתפקידים שונים ומשונים במערכה, או כפרשנים באולפנים, והם יודעים להסביר את המחדלים של נתניהו, אבל לא את המחדלים הנוראיים ארוכי השנים - של עצמם

סיכום ביניים: מדובר במחדל בקנה מידה שלא היה אי פעם במדינת ישראל.

אין צורך להמתין לוועדת חקירה כדי להסיק מסקנות אישיות. דוד בן גוריון וגולדה מאיר לא היססו להדיח אלופים, שנראו להם כושלים ולמנות במקום מפקדים יותר ראויים, כדי להשיג ניצחון.

אולם, זה חורג מתחום העיסוק של האתר. החשיפה כאן לא עוסקת בתחום הצבאי - מבצעי של הכוחות, או הפוליטי. יש לזה מומחים טובים בהרבה ממני, עם ידע מתאים, שאף הזהירו חזור והזהר במשך שנים, שוב ושוב, מפני מצב חמור כזה (למשל בריק, גם כאן, כאןכאן וכאן וגם כאן - לאחר שהתבררו ממדי הכשלון והחרפה במלא עוצמתם, גם כאןארז תדמור - כאן, יאיר אנסבכר: כאן, כאן וכאן, והיו עוד כמה צדיקים עם ראש על הכתפיים ושלא מכורים ל"קונספציה" הכושלת והשקרית). 

יודגש שביולי 2023 מבקר המדינה ביצע ביקורת פתע בגבול הצפון ומצא שהמצב מזעזע. זה לא אמור היה להיות גילוי חדש, כי רבים ובראשם האלוף במיל. בריק התריאות על כך, שוב ושוב. הדו"ח הזה של מבקר המדינה הוסתר מהצמרת המדינית ומהציבור - כאן. הקונספציה השגויה שהחמאס (וגם החיבאללה) מורתעים ואין להם עניין בפתיחת חזית מלחמה נגד ישראל, הייתה נחלת רבים, שהסתירו מהציבור ומראש הממשלה (וגם מהמל"ל ומהקבינט הביטחוני) את המציאות המרה, שצה"ל פשוט לא ערוך לשום מתקפת פתע, לא בדרום ולא בצפון, וגם אין לנו שום מידע נכון ועדכני, על תכנוני המלחמה של החמאס והחיזבאללה. פשוט מזעזע

אני מתמקד כאן, מביא לציבור וחושף את העובדות המתועדות והמזעזעות של המחדל המודיעיני הנוראי הזה.
אסור היה לתת לזה להתרחש. פשוט אסור.
אבל זה התרחש

11.10.23:
א. תת-אלוף עומר טישלר, ראש להק המטה בחיל האוויר מודה כאן:
עומר טישלר
עד על הפשלות והכשלים של חיל האוויר לקראת ובתחילת המלחמה - כאן, כאן וגם כאן

ב.פורסם כאןבריק: "זה שהמודיעין לא תפס שנה שלמה שמכינים לנו כאן מבצע שלא ידענו מעולם, מתואם, מסונכרן - איך זה יכול להיות?"
בריק
אלוף במיל יצחק בריק "מעריב": המחדל הפעם הוא הרבה יותר חמור מיום כיפור, כי לא האמנו שתהיה קריסה של המודיעין. איך יכול להיות שבמשך שנה חמאס מכינים מבצע, אלפי אנשים בכוחות שלהם יודעים, ורק אנחנו לא?״ – כך אומר האלוף במיל. יצחק בריק, בראיון מיוחד ל״מעריב״. ״השב"כ שלנו יודע למצוא חלון שמאחוריו מתכופף מג"ד, הוא לא ראה את התהליך?...איפה היה אמ"ן? איך ייתכן שבוקר אחד מפתיעים אותנו בצורה כל כך טראגית? ״.

אלוף במיל. יצחק בריק ב"מעריב": 
"האסון הגדול במלחמה הנוכחית שלא מדברים עליו. אחד האסונות הגדולים ביותר במלחמה הנוכחית, שאין מדברים עליו, הוא המחסור האדיר ביחידות לוחמות בעטיו של קיצוץ דרסטי בכוחות היבשה בעשרים השנים האחרונות."

12.10.23
אמיכאל ציוני פרסם בטוויטר סרטון תחת הכותרת: האלוף יצחק בריק: 3 ימים לפני זה, ראש השב״כ וגם הרמטכ״ל יושבים אצל ביבי ואומרים לו: ״הם מורתעים! אין דאגה הם מורתעים!״

ב. יש להוסיף השערה, שנמצאת בבדיקה, שהשימוש בפגסוס וכלי סייבר אחרים במשטרת ישראל כנגד אזרחים, כפי שנעשה אצל עדים ואחרים ופורסם במשפט "תיקי האלפים" ובתיקים נוספים, הוביל, ככל הנראה, להסקת מסקנות אצל החמאס ואצל שאר אויבינו, באשר לשימוש בהם כמובן בשב"כ. החמאס כנראה נקט משנה זהירות באמצעי התקשורת שלו. כך, מערכות הסיגינט-סייבר של גופי המודיעין (אמ"ן, שב"כ, מוסד), נוטרלו ע"י האויב, בקלות רבה, אויב שהבין מהחשיפות של הפעלת הכלים הללו במשטרה, איך להתגונן מפני מערכות הסיגינט-סייבר הללו. מחדל בתוך מחדל. חמור בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. הלהיטות "לתפור תיקים לביבי" הוביל, בין היתר, לקריסת מערכות המודיעין של השב"כ, שהיה אמור להגן על תושבי ישראל מפני מחבלי ורוצחי החמאס (וכמובן גם קריסה של מערכות המידע והניתוח של הצבא, המוסד והמשטרה). 

מדינה חפצת חיים צריכה להסיק מסקנות תוך כדי תנועה כדי שטעויות לא תחזורנה על עצמן במהלך המלחמה.פתחי וזמרי

ג. נצ"מ בדימוס אבי וייס בתכנית "פתחי וזמרי בעם" ב"רדיו גלי ישראל" ב-12.10.23: "המחדל החמור והגדול בתולדות ישראל נולד משאננות והפקרות של מערכות איסוף המידע". הכל קרס כי התוכניות להיערכות למלחמה (פקודת "כונס נכסים") - לא הופעלו ולא פעלו, לפני תחילת המערכה.
השידור המלא (קובץ אודיו) של 12 דקות כאן: https://bit.ly/FatchiVezimriWeiss.

השאננות וההפקרות היו בכל פינה, בכל הדרגים, למשל בטנק בודד שהיה על גבול הרצועה בבוקר המלחמה, עם קנה תותח מכוסה, כאילו יצאו לטיול ולא לפטרול מבצעי בגבול רצועת עזה - כאן

ד. פורסם ב-N12: פרסום ראשון: הרמטכ"ל ואלופים במטכ"ל היו בהתייעצויות טלפוניות שעות לפני המתקפה של חמאס:
ערב לפני שחמאס יצא למתקפה, התקיימה שורת שיחות והתייעצויות - גם בפיקוד הדרום וגם בדרג בכיר יותר. המסקנה שהתקבלה - לחכות לבוקר כדי לעבד את המידע. היו התרעות נקודתיות, ועל כן הוחלט לבצע את השיחות הללו.
הערה: הכיצד לא התקבל מידע מכלי המידע של השב"כ, שהמתקפה עומדת להתחיל?

ה. פורסם ב-YNET: בלילה שלפני מתקפת הפתע - ראש השב"כ הוקפץ למטה חוץ מהדיון הטלפוני בהשתתפות הרמטכ"ל, גם בשב"כ הריחו שמשהו קורה ברצועה. על משקל ההתרעה ניתן ללמוד מכך שרונן בר הגיע בעצמו להתייעצויות ונותר במטה עד תחילת המתקפה. ועדיין, איש לא הבין את גודל האסון שבדרך. 

חשוב להבהיר כי הקונספציה בכל המערכת הייתה שחמאס מורתע, אינו רוצה מלחמה, מבקש למשול ולקבל הטבות כלכליות. המחדל של אגף המודיעין ושב"כ הוא כפול: גם בהבנת הכוונות הכלליות של חמאס, וכמובן ההתארגנות חסרת התקדים, שעברה מתחת לאף הישראלי.

יודגש שהצוות המבצעי של השב"כ וימ"מ ("צוות טקילה", כך הוא מכונה), שיצא לכיוון עוטף עזה לפנות בוקר בשבת, הוא צוות קטן מאוד, שנועד לטפל במחבל בודד, או לכל היותר בחולייה קטנה של מחבלים (2-3 איש), זהו. לא ברור מה הייתה המשימה הראשונה שלהם (נטען שנשלחו לחלץ 2 אנשי שב"כ מ"העוטף"). אין לזה שום קשר לטיפול המודיעיני והמבצעי במלחמה כוללת, או בפשיטה כוללת של החמאס על ישראל.
זה לא גורע מגבורתם האישית בלחימה מול המחבלים שעמדו מולם. אנשי שב"כ וימ"מ נפלו בקרבות ההרואיים הללו, גיבורי ישראל. מה שמעצים את המחדל המודיעיני המחריד, שהוביל אותם לקרב הזה.

13.10.23:
שוב ראיון במעריב עם אלוף במיל. יצחק בריק תחת הכותרת: "חמור יותר מיום כיפור, המודיעין קרס".

14.10.23:
א. פורסם ב"הארץ": מסמכים מראים: תוכנית המתקפה של חמאס כללה פשיטות על מוסדות חינוך וחטיפת אזרחים. מסמכים שפורסמו בניו יורק טיימס וברשת NBC מעידים על מתקפה מתוכננת, שכללה חלוקה לכוחות קטנים עם משימות מפורטות. מקור צבאי: הדיוק בפרטים יגרום לכל איש מודיעין להשתנק בהפתעה. המסמכים נתפסו בכלי ורכב על גופות מחבלים של חמאס שהשתתפו במתקפה. באחד המסמכים נכתב מפורשות כי המתקפה נועדה "לשבות חיילים ואזרחים כדי שישמשו כקלפי מיקוח". בניו יורק טיימס צוין כי על אחד המסמכים צוין התאריך אוקטובר 2022, דבר המעיד על הזמן הרב שתוכננה המתקפה. (הערה: מדובר על התקופה בה שלטה בישראל ממשלת בנט-לפיד עם רע"מ).

יצוין שהחמאס 
לא הסתיר את תוכניותיו! בעצרת לציון 35 שנה לייסוד החמאס, עצרת ענק שנערכה בעזה ב-14.12.22 - כאן וכאן ראשי החמאס הבטיחו בפומבי שתהיה בקרוב מלחמה עם ישראל (ראה בתצלום כאן מתחת). אך לא היה מי שיאסוף מידע גלוי זה. 
תהיה מלחמה ב-2023

ב. פורסם גם ב-N12: המפות והמסמכים הסודיים שנתפסו: "חסלו כמה שיותר אזרחים וקחו בני ערובה". מסמכים המסווגים בערבית כ"סודי ביותר" ונתפסו על גופות המחבלים חושפות את היקף התכנון של מבצע הרצח. המסמכים מוכיחים: המחבלים תכננו מבעוד מועד לפגוע בכמה שיותר נשים וילדים. גורמים רשמיים בישראל אמרו, שקבוצה רחבה יותר של מסמכים שנתפסו מידי המחבלים מראים כיצד הם אספו מודיעין בצורה שיטתית על קיבוצים רבים הסמוכים לגדר עם רצועת עזה, וכך יצרו תוכניות תקיפה ספציפיות לכל יישוב ויישוב - כולל מטרה ספציפית לפגוע בנשים וילדים. גורם בצה"ל, שסירב להזדהות בשמו ודרגתו, אמר, שהוא נדהם מהיקף התוכניות שנועדו לגרום ל"מקסימום אבדות אזרחיות". "מעולם לא ראיתי כזה תכנון מפורט ומתוכנן למתקפת טרור המונית", אמר.

ג. הלל ביטון רוזן פרסם בטויטר:
הלל ביטון רוזן
הערה: מערכת זו הוזכרה בכתבה לעיל בשם "מגן אור", עם הטענה למה היא לא הופעלה לפני המלחמה.
אם הייתה בשטח, היא הייתה מורידה גם את הרחפנים והגלשנים שחדרו.

15.10.23:
א. פורסם במאקו: תושב עזה לקצין ב-504: "חמאס מחרים לנו ציוד אישי ומפתחות רכב". דובר צה"ל מפרסם תיעוד של שיחה בין קצין ביחידת המודיעין לבין תושב ג'באליה שמספר איך נוהג חמאס באנשים במחסה בו הוא נמצא. "הוכחה שארגון הטרור מונע מאזרחיו להתפנות ולהגן על עצמם". ...יחידה 504 של חיל המודיעין זו יחידה שמחולקת לשני תחומים עיקריים. הראשון הפעלת סוכנים לאיסוף מודיעין אנושי בדומה לרכזי השב"כ, כאשר הם פועלים בגבולות קרובים ושטחי לחימה שצה"ל פועל בהם. התחום השני, חקירת שבויים.FAIL עוד חשיפה של המחדל במאקו - כאן

הערה: הדיווח כאן מעצים את המחדל המודיעיני. שכן מתברר, שיחידה 504 של אמ"ן הפעילה סוכנים ברצועת עזה ולמרות זאת לא היה בידה מידע על תכנון המתקפה.

כאן יש הדגמה מצמררת של היהירות, תפיסת העולם השגויה, ההזויה והשקרית, מדבריו של ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה (בכנס Gazit22) שציין שהוא יודע טוב יותר מנתניהו, כי הוא "איש מקצוע" (בנוגע להתייחסות לרצועת עזה ולסיכונים מהחמאס) - כאן. הסרטון המלא והמזעזע והבלתי מתקבל על הדעת של דבריו - כאן

ב. ניתוח משלים של יוני בן מנחם לערוץ 7: המחדל ענק - גדול בהרבה מזה של יום כיפור. המזרחן יוני בן מנחם: כישלון המודיעין הפעם היה גדול מזה שקדם למלחמת יום כיפור. ראשי המודיעין יצטרכו להתפטר.
המזרחן והעיתונאי יוני בן מנחם מבקר בחריפות את גורמי המודיעין בצה"ל ובשב"כ על התנהלותם ותפיסתם המקובעת בתקופה שקדמה לפרוץ המלחמה....הכישלון של השב"כ לא פחות משל אמ"ן, כי הם יודעים את השפה הערבית ונמצאים במגע ישיר עם החברה הערבית ומפעילים סוכנים ערבים וגם המערכת הזו כשלה. זה אומר שיש לנו כאן מחדל ענק הרבה יותר גדול ממחדל יום כיפורים.
בן מנחם מספר על שיחה עם גורם שהוא מכיר מזה שנים ברצועת עזה ושבפניו הוא העלה את השאלה איך יתכן שהחמאס עבד על השב"כ ואמ"ן. הוא אמר לי שזה פשוט מאוד, כי החמאס יודע מה המקורות של המודיעין הישראלי ברצועת עזה, מכירים את משתפי הפעולה, מעריכים לאיזה אמצעי קשר המודיעין הישראלי מאזין, ולכן מערכת הקשר של הנוח'בה, הזרוע העילית של חמאס, התנהלה ברשת קשר חדשה שהמודיעין הישראלי לא ידע עליה וכל המבצע של הטבח ביישובי עוטף עזה התנהל ברשת החדשה, בעוד ברשת הרגילה, שהמודיעין הישראלי האזין לה, הם המשיכו להעביר ידיעות רגילות.
זו הייתה אחת הדרכים לעבוד על המודיעין הישראלי ולהונות אותו. חמור כאן שחמאס מצליח להסתיר מהמודיעין הישראלי מבצעים שלו ולמעשה הוא יודע את כל המקורות שישראל ניזונה מהם ויכול להונות בלי שישראל תדע שזה הונאה ספינים ושקרים.
זה הדבר החמור כאן, אומר בן מנחם הסבור שהשאלה הגדולה שתצטרך להישאל היא איך חמאס עלה על כך שאלה מקורות שישראל מאזינה להם. לשאלה זו יש השלכות למבצע הקרקעי המתקרב. האם נסתמך על אותו מודיעין והאם הוא אמיתי או שקרי. יש כאן בעיה גדולה עכשיו.
באשר לצפוי בצמרת מערך המודיעין לאחר המלחמה, סבור בן מנחם שלא יהיה מנוס מפיטורין גורף של הצמרת. המחדל גדול יותר ממלחמת יום כיפור ופרטיו ילכו ויתבררו עם הזמן. אני מעריך שראש השב"כ, ראש מרחב דרום של השב"כ וראש אמ"ן וראש חטיבת המחקר של אמ"ן יגישו את התפטרותם. רשמית הכשל הגדול הוא באמ"ן, ולכן אני מעריך שצמרת אמ"ן יצטרכו להתפטר אחרי המלחמה או שוועדת החקירה שתקום תפטר אותם.

16.10.23:
א. פורסם בוואלה!: ראש השב"כ: "לא הצלחנו לספק התראה מספקת למלחמה - האחריות עלי. לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה". הערה: ראש השב"כ לקח אחריות על האירועים ביממה לפני המתקפה ולא על כלל הכישלון המודיעיני הממושך.

ב. פורסם ב-ISRAELDEFENSE: פרשנות: המוסד יצא לציד - זה ייקח חודשים...המוסד יצטרך לתת את הדין סביב השאלה איך הוא לא ידע כלום ביום שבת. באיראן, בחיזבאללה, בחמאס חו״ל - נאדא. כלום. 

17.10.23
א. פורסם בזמן ישראל: התכתובות של האיש שהתריע לפני מתקפת הפתע של חמאס: "ראיתי את יום כיפור שוב מגיע – ובצבא לא הקשיבו". חשיפה: הקשב ומומחה הלוויינים מנחם גידה, ביחד עם "מערך המודיעין הגלוי" הפרטי שלו, תיעד במשך ארבע שנים תרגילים של חמאס הכוללים את כל מה שהתרחש בשבת שעברה: חדירה לגדר, כיבוש יישובים, פגיעה בחיילים, חטיפת אזרחים והתקדמות מאתר הריגה אחד למשנהו. "בצבא סגרו לנו את ההאזנות ולקחו ציוד, היו זחוחים". הערה: אין שום אימות לטיעונים שיש בפרסום הזה. 

ב. פורסם במעריב: ראש אמ"ן בהתבטאות ראשונה: "אני נושא באחריות המלאה לכישלון". לאחר שהרמטכ"ל וראש השב"כ לקחו אחריות על המחדל בעוטף עזה, גם האלוף אהרון חליוה מצהיר: "אני נושא באחריות...אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס". המסמך - כאן.

הוא לא האזרח היחיד שהתריע על סמך מה שהוא שמע וראה לגבי המתרחש ברצועת עזה לפני המלחמה והתעלמו ממנו - לגמרי, דוגמת העיתונאי ניר גונטז' - כאן. הערה: אין אימות לדיווח הזה. 

19.10.23: פורסם במעריב: "לשניים האלה יש את החלק הגדול ביותר": אלוף במיל' בריק קורא להתפטרותם של בכירי מערכת הביטחון. אלוף במיל' יצחק בריק טען בראיון ברשת 13 כי על אלוף פיקוד דרום וראש אמ"ן להתפטר באופן מידי, ולא לחכות לסיום המלחמה: "צריך להיות מאד צלול וחד ולא להתעסק בשום מחשבה על מה אמור לקרות אחרי".

20.10.23:
אינון מגל פרסם בטוויטר על כישלון מערך המודיעין, מה שהוביל ליציאת בכירי המודיעין לנופש בחג ושנתניהו יכול בשקט לצאת לנופש בצפון כי פני החמאס לא להסלמה, והציוץ המזהיר של ח"כ טלי גוטליב שצדקה, ולא הקשיבו גם לה:
ינון מגל


ב. רונן ברגמן ואיתי אילנאי פרסמו ב-YNET כאן (כותרת בלבד): "תחקיר: שרשרת התקלות הבלתי נתפסת שהובילה להפתעת 7 באוקטובר.
המודיעין המדויק שהיה למחבלים על מתקנים סודיים של צה"ל, כולל בסיס של 8200. תרגיל ההונאה המורכב של חמאס ליד הגדר. הכישלון לחדור לרשת התקשורת של כוחות הנוח'בה, ואיך כל זה קשור לפעולה המסתורית של סיירת מטכ"ל בחאן־יונס ב־2018. והחומר המודיעיני המסווג שראה יאיר לפיד, ומה ידע ראש הממשלה נתניהו? "7 ימים" מגיש: מחדל 2023 - טיוטה ראשונית לוועדת החקירה הממלכתית. שעוד תבוא."

22.10.23: הוצא צו איסור פרסום לכך שהיועמ"שית חטפה (ללא החלטת ממשלה וללא ידיעת השר לבט"ל) את הטיפול במחבלים של חמאס שנתפסו, והעבירה את כל הטיפול למישור אזרחי (ולא צבאי) ורתמה את כל להב 433 למשימה זו, בפיקוח "פרקליטים מלווים". הצו - כאן.
הבעיה המשפטית הקשה שנובעת מההחלטה החפוזה אבל המאוד משמעותית הזו - כאן

23.10.23: פורסם כאן ב-TOV (כותרת בלבד): "האלוף במיל' יצחק בריק קורא לעורף: תתחילו להתכונן לאיום הקשה ביותר מאז קום המדינה.
האלוף במיל׳ יצחק בריק מתאר את היהירות והמחדלים שהשאירו אותנו עם צבא קטן ולא מוכן, וקורא להקמה מיידית של משמר לאומי אשר יגן על העורף."

24.10.23
א. פורסם במידה לגבי המחדל המבצעי והמשפטי: הדרך אל המחדל: כך נשחק הקו האדום בגבול עזה. משפטיזציה, הכלה ושגיאות קונספטואליות הפכו את המכשול בעוטף עזה למטרה קלה עבור חמאס.

ב. פורסם בערוץ TOV סרטון של 17 דקות של ראיון של נצ"מ בדימוס אבי וייס ע"י אלעזר שטורם תחת הכותרת: "שבוי העבר נצ"מ בדימוס אבי וייס מדבר על החטופים של היום". לינק לסרטון ביוטיוב מיום 24.10.23: https://youtu.be/DXBMis-8yeI?si=bzMb05-TteaLC7XE.
בסרטון: איך ניתן להגיע לשחרור החטופים בעזה? איך לא פוגעים במאמצים לשחרורם ולא מסכנים את חייהם? מה זה "סנדרום שטוקהולם"? האם ניתן ללמוד ממה שהיה במלחמת יום כיפורים בנושא השבויים והכנעת האויב? למה צריך לאתחל את מערכת המשפט ממש היום?

ג. הכתבה של ערוץ TOV שפורסמה תחת הכותרת: השבוי לשעבר נצ"מ בדימוס אבי וייס מדבר על החטופים של היום. 
נצ"מ בדימוס אבי וייס מתראיין בד"כ על ענייני המשפט של נתניהו, בראיון הזה הוא מספר איך נפל בשבי המצרי ומדוע משפחתו ישבה עליו שבעה.
הלינק לכתבה: https://did.li/c1T5q

25.10.23: 
א. פורסם ב-N12 על מחדל המודיעין הידני הגלוי חודש לפני המתקפה: חיילים תיעדו את מחבלי החמאס בטנדרים על הגדר כבר לפני חודש ודיווחו. חודש לפני מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס בדרום, חיילים תיעדו ודיווחו על מראות חריגים בגבול עזה. בסרטון שצילמו ניתן לראות את המחבלים, ככל הנראה מפקדי מבצע הפשיטה, נוסעים על הגבול בשיירה ארוכה של טנדרים לבנים ומקיימים תצפיות כהכנה למתקפה - מתחת לאף של ישראל. מי שנתקל במחזה חשב שהוא חריג, ולכן צילם את הסרטון ודיווח לגורמים נוספים. תוצאות המתקפה הרצחנית מלמדות כי הדיווח לא הדליק נורות מהבהבות בצה"ל, כפי שאולי היה מצופה מתמונות חריגות כל כך.

ב. פורסם ב"כיפה": הוול סטריט ג'ורנל: מאות לוחמי החמאס התאמנו באיראן לפני המתקפה. עיתון הוולט סטריט ג'ורנל חושף כי בשבועות שקדמו למתקפת החמאס, מאות מחבלים קיבלו אימוני לחימה מיוחדים על אדמת איראן. הערת מערכת: איך המוסד לא ידע זאת??
איך שכחנו את כל בסיסי "תורת הלחימה" כדי להתגונן מפני התקפת פתע?

ג. פורסם בטוויטר אישום חמור נגד מערכת המשפט הפרוגרסיבית וההזויה, שסייעה ליצירת האסון הנורא: בכיר השב"כ שחקר את יחיא סינוואר ובכירי החמאס: "היינו מוגבלים בידי משרד המשפטים והפרקליטות בראשות דורית בייניש בחקירת עצורים, וזה הקשה מאד על החקירות. עצרנו את כל הפלג הצבאי של החמאס, וחשבנו שהם יישארו במעצרי עולם - אבל לפחות 200 מהם שוחררו בעסקת טיעון". "שי ניצן היה מעורב בהכל". 

ד. בנוסף, פורסם בטוויטר בהקשר זה: קטע מדהים. מדוע צה"ל אפשר לפלסטינים להתקרב לגדר ולבצע פעילות חבלנית עוינת במשך כל כך הרבה זמן? מה שאפשר לחמאס להפעיל את תרגיל ההטעיה הקטלני שלו. מצד אחד עתירות של ארגוני שמאל לבג"ץ. מצד שני בג"ץ וצבא נלחץ. עו"ד אורי קורב מסביר.

בנושא זה פורסם כאן מאמר וסרטון ב-TOV: "האם ההחלטה שבג״ץ קיבל היא אחד הגורמים לאסון?
מדוע חיל הים פועל בחופשיות יותר מאשר חיל היבשה בסיכול הטרור? מדוע צה"ל מאפשר לפלסטינים ואף למחבלי חמאס להתקרב לגדר ההפרדה ולבצע פעילות חבלנית עוינת במשך כל כך הרבה זמן?"

ה. בעניין השפעת החלטות הבג"ץ על אי הטיפול הצבאי המבצעי המתאים בגישה החופשית של המחבלים לגדר גבול, גם בגבול רצועת עזה, בעקבות מודיעין ידני, ובהמשך ל-2 הסעיפים הקודמים כאן מעל, הופק סרטון יוטיוב שמסביר ומנתח זאת (ריאיון של עו"ד זהבה גור ע"י אלעזר שטורם ב-TOV תחת הכותרת: "מזעזע: כך בג"צ מנע מצה"ל לחסל מחבלים בשם זכויות אדם פרוגרסיביות") - כאן

ו. פורסם בערוץ 7: הציטוטים מהדיונים הסגורים של הצבא בחודשים שלפני מתקפת הפתע: "חמאס לא מעוניין במערכה", הציטוטים מהדיונים הסגורים של הצבא בחודשים שלפני מתקפת הפתע - הרמטכ"ל: "חמאס לא מעוניין במערכה", השב"כ: "סינוואר רוצה להרגיע". ראשי מערכת הביטחון בהם הרמטכ"ל וראש השב"כ הרגיעו בדיוני הערכות מצב בשנה האחרונה כי פני חמאס לא למלחמה.

29.10.23בלשכת ראש הממשלה מדגישים הלילה שראש הממשלה בנימין נתניהו לא קיבל התרעה על כוונות חמאס לפתוח במלחמה. תגובת לשכת ראש הממשלה: "לשכת ראש הממשלה: בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס. להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ״ן וראש שב״כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה". הערה: החשיפה שלי (אבי וייס) התואמת את ההודעה הזו נמצאת בכתבה לעיל מתחילתה.
נתניהו

30.10.23: פורסם בסרוגים: שירות העיוורון הכללי, במי אתם נלחמים? השב"כ הוביל את הקונספציה שהביאה לטבח בעוטף עזה. בראש הפירמידה של האשמים בטבח המחריד בעוטף עזה ניצב שירות הביטחון הכללי. הארגון שאמור להיות אמון על הסרת האיומים הקיומיים ממדינת ישראל, על שלל הכלים שבידיו, התאיין לחלוטין מול המתקפה חסרת התקדים של חמאס. אבל צריך לדייק: זו לא מכת פתע שנחתה על הארגון. במשך עשרות שנים מוביל שב"כ את הקונספציה שגלגלה את מדינת ישראל לתהום השחורה הזו. מה שראינו בשמחת תורה הייתה רק התוצאה הנוראה והצפויה.

1.11.23: פורסם ב-0404: ראש אגף המודיעין אלוף אהרון חליוה: "אמ"ן תחת פיקודי כשל, ולא עמד במשימה החשובה ביותר שלו - מתן התרעה למלחמה. כעומד בראש הארגון, אני הוא הנושא באחריות העליונה לכך, כפי שהדגשתי החל מיומה הראשון של המלחמה".

4.11.23: פורסם בוואלה!: ההתרעות שנדחו בעקבות הזלזול בחמאס: המחדל המודיעיני שקדם לשבת השחורה.

5.11.23: פורסם כאן ב-N12 ע"י לי נעים (כותרת בלבד): "חשיפה: חמאס ערך בדיקות מבצעיות לפני מתקפת הפתע.
הפלת רחפנים ושיבוש חלקי קשר של האוגדה, פיצוץ מקטע בגדר שאדם יכול לעבור דרכו והורדת מצלמות תצפית של צה"ל • כל אלו הם רק חלק משורה של ניסיונות מבצעיים שביצעו בארגון הטרור במטרה לבחון את היכולות של צה"ל, כחודש וחצי טרם הטבח ב-7 באוקטובר."
הערת המערכת: ממחזרים כאן מידע שכבר פורסם לפני כחודש על ידנו (ראה לעיל), שב-4.10 היה תרגול של החמאס, והתרגול שקדם לו היה ב-12.9.23 ולמעשה התרגולים של החמאס החלו לקראת סוף 2022 כשפקודת המבצע למלחמה גובשה סופית ע"י ראשי החמאס, שהחלו את ההכנות למלחמה במתכונתה הנוכחית, לאור לקחי המבצעים הקודמים (כמפורט לעיל) ובניית המכשול סביב עזה, כבר ב-2021. 

6.11.23: נצ"מ בדימוס אבי וייס ביחד עם עו"ד פיני פישלר בתכנית "פה זה לא אירופה" ב"רדיו לב המדינה" ביום 6.11.23: "משפחות החטופים מסכנות בהתנהלותן את חיי הנחטפים הנמצאים בידי החמאס בצורה ודאית... המדינה הייתה בסכנה קיומית".פישלר עם וייס
השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-13 דקות כאן מדקה 10:39 עד דקה 23:58: https://did.li/Weiss-Margalit-Tzanani.

7.11.23: הגרדיאן הבריטי מפרסם כאן
פרטים חדשים על מתקפת ה7 באוקטובר - השעות שלפני הטבח. [תמצית מהמאמר] "מה קרה ברצועת עזה?
הפקודות הראשונות יצאו לפני השעה 04:00: "כל מי שהשתתף באימונים הרגילים ולא תכנן להשתתף בתפילות במסגדים הרגילים שלו חייב ללכת להתפלל", נאמר בהודעה לאלפי אנשי חמאס.
שעה לאחר מכן, כשעלה הבוקר, והתקהלויות המסגדים החלו להתפזר, הוצאו הנחיות חדשות. גם אלה היו פשוטות והועברו בעיקר מפה לאוזן: הביאו את הנשק שלכם וכל תחמושת שיש לכם והתכנסו בנקודות ציון ספציפיות.
ההנחיות התפשטו ברחבי עזה, והם ניתנו תחילה למפקדי "הגדודים" של מאה מחבלים ומעלה, אחר כך לראשי מחלקות של 20 או 30, שסיפרו למפקדי החולייה שעמדו בראש עשרה מחבלים, שהעבירו את המסר לחברים, לשכנים ולקרובי משפחה שהצטרפו אליהם בתרגילים פעמיים בשבוע שנערכו בעשרות מקומות בעזה בתקופה המקדימה. רק כשהגברים התאספו בנקודות הכינוס חולקה תחמושת נוספת ונשק עוצמתי יותר. רבים למדו לתפעל נשק כזה במהלך החודשים הקודמים והחזירו אותם לארסנלים של חמאס לאחר כל אימון. עד מהרה היו למחבלים רימוני יד ורקטות, מקלעים כבדים, רובי צלפים וחומרי נפץ. כשהגיעה השעה הייתה 6 בבוקר. השמש זרחה והפקודות הסופיות ניתנו: "הגברים היו צריכים למהר ולפרוץ דרך פערים שבקרוב יפוצצו או ינופצו דרך גדר המערכת ולתקוף חיילים ואזרחים ישראלים מהצד השני".
הדיווח מבוסס בעיקר על שיחות עם גורמי ביטחון ישראליים ועל חקירת מחבלי חמאס שנתפסו. גורמי ביטחון ישראלים מאמינים כי להנהגה המדינית של חמאס מעבר לים לא נמסרו פרטי המבצע, וגם לא נותני החסות של חמאס באיראן, אם כי שניהם כנראה היו מודעים לכך שמתוכנן משהו. 
מקורות ישראלים אומרים שתכנון הטבח ערך בין אולי שנה ל-18 חודשים - וכי במהלך תקופה זו נעשה מאמץ לחזק את הקונספציה הישראלית שחמאס מעוניין פחות מאלימות נגד ישראל ומתמקד בפיתוח כלכלי בעזה.
כל יחידה קיבלה יעד נפרד: בסיס צבאי, קיבוץ, כביש או עיירה. לעתים קרובות צורפו לפקודות מפות המציגות את מיקומי ההגנה עליהם ומיקומי מפתח בתוך יעדיהם, תוך הסתמכות על מידע שמקורו בפועלים בישראל, טוענים המקורות. ע"פ הדיווח, המסיבה ברעים לא הייתה בין המטרות הראשוניות, כך מעריכים הגורמים ששוחחו עם העיתון.
בסה"כ הוקמו 3 סוגי חוליות/קבוצות [בכל המחלקות] כשקבוצה שלישית של יחידות עסקה בתפיסה של כמה שיותר בני ערובה והבאתם למרווחים בגדר, שם חיכו חוליות ייעודיות כדי לקחת את בני הערובה למנהרות."

8.11.23האם לצלמי העיתונות בעזה שעובדים עם רשתות אמריקאיות כמו CNN ועם סוכוניות בינלאומיות כמו רויטרס היה מידע מוקדם על הטבח והאם כלי התקשורת הללו ידעו  על כך?מודיעין
פורסם ב-Ynet: עם מחבלי חמאס: צלמים של כלי תקשורת בינלאומיים הגיעו לגדר ותיעדו את הטבח: יחד עם מחבלי חמאס הגיעו לגדר הגבול גם צלמי עיתונות של רויטרס, AP, CNN וניו יורק טיימס. הם תיעדו רצח של אזרחים ישראלים, לינץ' בחייל וחטיפות לעזה. ארגון HonestReporting, שפועל נגד סיקור אנטי-ישראלי, תוהה: האם הגעתם לגדר בשבת בבוקר הייתה בתיאום חמאס - והאם כלי התקשורת שלהם ידעו על כך?

מסתבר מהתחקיר, שצלמי קבלן של ניו יורק טיימס, CNN ,AP ורויטרס נעו יחד מחבלי הנוח'בה מרגעי המתקפה הראשונים בעקבות מידע מוקדם על המתקפה. האם סוכנויות הידיעות אישרו את כניסתם לשטח ישראל לצד המחבלים? האם הצלמים הודיעו מראש לעורכיהם שהם מתלווים אל המחבלים בשעה שאלו טובחים בישראלים?

9.11.23
א. פורסם בסרוגים: לאחר פרסום התחקיר, ב-CNN השעו את הצלם.
ב. פורסם בערוץ 7: AP מפסיקה את ההתקשרות עם צלם שליווה את החמאס.
ג. פורסם בסרוגים: הניו יורק טיימס פתחו את הודעתם בהכחשה כי גורמים מטעם העיתון היו בעלי ידע קודם בקשר למתקפה או שקיבלו כל אינדיקציה עליה, אך מיד לאחר מכן גיבו בעיתון את הצלם מטעמם, וטענו כי "עשה את תפקידו בכך שתיעד טרגדיות תוך כדי שהן מתבצעות".
ד. פורסם ב-Ynet: סוכנות הידיעות רויטרס הכחישה כי היה לה ידע מוקדם על מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר.
הערה: האם ה"עיתונאים-מחבלים" הללו של הסוכנויות הזרות, גם דיווחו כל העת מתוך הרצועה כתבות מטעם חמאס כדי "להרדים" את המודיעין הישראלי?

ה. פורסם בוואלה!: עוד קונספציה שקרסה: למרות המודיעין, צה"ל הופתע מכמות המנהרות בעזה. למרות שצה"ל מחזיק עוד לפני מבצע "צוק איתן" את מפת המנהור של עזה, בפועל המציאות בשטח מוכיחה כי החמאס היה בתנופת בניית עולם תת-קרקע משודרג, עם סוגי מנהרות למטרות שונות...הפער בין הידע המודיעיני של ישראל על תשתיות חמאס ותוכניות המלחמה שלו לבין המציאות בפועל, גדול משחשבו.
לא רק שצה"ל לא ידע על היקף ההיערכות חמאס למלחמה, המוכנות הגבוהה ורגעי ההתקפה שכללה כ-3,000 מחבלים, גם לא היה גורם אחד שהוציא התרעה מסודרת לצבא בפרק זמן שהוא יוכל להיערך כדי לבלום את הטבח ביישובים ובמוצבים... בעקבות אישור ישראלי להכניס חומרי בנייה, הכוללים גם מלט, נרשמה תנופת בנייה בעולם תת-הקרקע, למרות שבמערכת הביטחון התחייבו לעקוב אחר נתיב המשאיות, בחינת ההיקפים וייעודן....קהילת המודיעין לא חשפה לפני המלחמה את מערכת המנהרות בשלמותה.

ו. 
כבר ב-2017 נעשה מחקר עומק בנושא המנהרות ופורסם תחת הכותרת: ""אסטרטגיית המנהרות" בקרב הפלגים המזוינים הפלסטינים ברצועת עזה" הכותב: ד"ר מיכאל ברק, ופורסם כאן. המחקר מבוסס בעיקר על עבודת המחקר של ראמי אבו זביידה מ- 2014 = כותב בולט בשבועון הרשמי של תנועת חמאס ״אל-רסאלה״ ובעל בלוג ברשת אל-ג׳זירה הקטארית. ראמי המגדיר עצמו כמומחה לסוגיות צבאיות בדגש על ההקשר הפלסטיני, חשף כי כבר ב- 2014 גילו מנהרות שמגיעות אפילו ל 35 מטרים. זאת בנוסף לכך שאנשי חמאס מספרים (במסגרת עבודת המחקר של ראמי אבו-זביידה) על חשיבותן האסטרטגית של המנהרות בכלל, ועל החשיבות לבנות אותן בצורות, עומקים, פתחים שונים. זאת, כדי שצה״ל לא יוכל ללמוד ולהתכונן ללוחמה בהן (הוא אף נותן דוגמאות למנהרות ממלחמות שונות בעולם, המהוות עבור חמאס השראה). הכל היה על השולחן וידוע, רק לא רצו להקשיב.

פערי המידע בתחום המנהרות ברצועת עזה ו"החורים" שבאיסוף המידע לגבי רצועת עזה, בין השב"כ ואמ"ן, לא היו סוד, ממש לא, והם פורסמו ונותחו שוב ושוב, למשל במאמר המקצועי שיש כאן, מאמר הלקוח מהחוברת בהוצאת INSS בשם "סייבר, מודיעין וביטחון", כרך 3 | גיליון 2 | אוקטובר 2019. עיוורון מודיעיני מוחלט ומזעזע. 

10.11.23: פורסמה בוואלה! כתבה בה דווח, בין היתר, שחברי כנסת לא מאמינים לראש השב"כ, עקב כישלונו וכישלון הארגון לפני המתקפה.


11.11.23: מוטי אוחנה פרסם בטוויטר:
מוטי אוחנה

12.11.23: פורסם ב-Ynet: הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש עם ראשי הרשויות וערי הדרום, והסביר בפתח שיחתם את הכישלון המודיעיני שהוביל לאירועי ה-7 באוקטובר. "אנחנו מודעים לכישלון".

13.11.23
א. פורסם ברוטר: ראש אמ''ן אהרון חליוה, שעמד בראש מערכת המודיעין שכשלה באופן קולוסלי לחזות את האיום מעזה, אמר בכנס בספט' 2022 שהוא צופה שקט בדרום ב-5 השנים הקרובות אבל הוא מוטרד יותר ממשבר האקלים! יחידת 8200 המפוארת השקיעה את משאביה המיוחדים והייחודיים בניתוח תמונות אוויריות לחישוב שטח להתקנת פאנלים סולאריים, ויצירת משחק אינטראקטיבי לחינוך על משבר האקלים. מזעזע בכל קנה מידה.

ב. יאיר שריקי פרסם בטוויטר:
יאיר שריקי

14.11.23:
א. פורסם בוואלה!: אהרון חליוה במכתב למשפחות חיילי מודיעין: "אגף מודיעין לא עמד במשימתו העליונה, מתן התרעה למלחמה".פיני פישלר אבי וייס שוב מטייח את המחדל במילים מפוצצות באוויר.

ב. נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתכנית "פה זה לא אירופה" ב"רדיו לב המדינה" ביום 14.11.23: "האסון המודיעיני והמבצעי ממשיך לגבות מחירים, גם ברצח חטופים וחטופות וזה לא ייפסק בגלל ההתנהלות הסיקריקית של הקיצוניים שבציבור והתנהלות היועצת המשפטית לממשלה".
השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-13 דקות כאן מדקה 09:05 עד דקה 22:20: https://did.li/WeissFishlerTzanani.

ג. פורסם בוואלה!: הורי התצפיתניות מנחל עוז: "הן הכירו את השטח הכי טוב, אבל אמרו להן - 'אתן המודיעין הכי נחות'"

ד. מתברר (ולא בפעם הראשונה) שהיה מידע מדויק ומפורט על התקרבות המלחמה מכיוון החמאס בעזה, אך המידע הזה נבלם בכוח וביהירות ע"י הפיקוד הבכיר של הצבא, כמפורט בפנייה שקיבלתי - כאן. הערה: המידע לא אומת

15.11.23: מי הם האחראים הישירים והעקיפים למחדל הנוראי של "השבת השחורה" - 7.10.23? האם ביבי צריך להתפטר כעת או מחר? האם ההתנהלות של הציבור ומשפחות החטופים בעניין החטופים שבידי החמאס והג'יהאד האיסלמי נכונה? כיצד צה"ל יוכל לנצח ולהשיג את יעדיו במלחמה וגם להגיע לשחרור החטופים (אלו שעודם בחיים)?
זאת, בריאיון נוקב ביותר של אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י יוסי פרטוק. באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-10.11.23. כ-27אשקלונט דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, הטיפול הלקוי בחטופים והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/DmeKG9a3gZk?si=0lrwxGkR4gFsrLCt.


16.11.23:
אהדממת סוכות
חשיפה: כעת מתברר, שאחד השיקולים של החמאס בבחירת 7.10.23 כמועד לביצוע מתקפת החמאס, היה בסבירות גבוהה - מידע גלוי, שנמצא באתר צה"ל, ששמו "לוח החופשות בצה"ל לשנת 2023"- הנמצא - כאן.

לפי הרשום באתר של צה"ל (האם השב"כ והמוסד גם כן פעלו לפי הלוח הזה?), בחג הראשון של סוכות ובחג השני של סוכות (שמחת-תורה) משרתי הקבע כמו גם משרתי החובה מקבלים יום חופשה (כלומר: יומיים של חופשה: שישי ושבת) ע"ח צה"ל ולא ממכסת ימי החופשה השנתית האישיים.CLOSE FREE

כך, שהחמאס, ע"ס המודיעין הגלוי הזה, יכול היה לבחור לתפוס את צה"ל בחופשה מקפת (כי ברור שכולם ינצלו את החופשה ע"ח המערכת) או בחג סוכות או בשמחת תורה.

אולם, הסיכויים שכול הצבא יהיה בחופש גדולים יותר בשמחת תורה, מהסיבה הפשוטה, שחול המועד סוכות הוכרז כ: "הדממת סוכות", שבה יהיו ימי חופשה מופחתים מהחופשה בפועל.

דהיינו, ברור לחלוטין, שאם חול המועד הוא "הדממת סוכות" ובסיום שבוע זה יש בתאריכים 6.10 ו-7.10 חופשה ע"ח המערכת, אכן כולם ינצלו את ההטבה הענקית הזו. זו הטבה גדולה יותר מזו המוענקת בדמות "ימי בחירה" לעובדי המדינה - כאן. כך שברור שמעטים לא ינצלו את ההטבה הזו ולא יצאו לחופש (למעט מינימום של תורנים, לפי קביעה פיקודית מבצעית, שבמציאות של ה-7.10.23 הייתה מתחת לכל רף מינימלי מבצעי מתקבל על הדעת ושמסוגל להתמודד עם מתקפה של החמאס, או כל מתקפה אחרת). התוצאה: צה"ל היה בחופשה, בדיוק כאשר החמאס מתכנן לכבוש את דרום המדינה. 

צילומי "הדממת סוכות" וההטבה לשמיני עצרת, מאתר צה"ל, בתצלומים כאן מתחת:
הדממת סוכות

חופשת חג שני בסוכות

ב. מלחמת חרבות ברזל: אנשי הביטחון בגדו בנו?! נצ"מ בדימוס אבי וייס בראיון שכל אזרח ישראלי צריך לראות! | המראיין: משה פבריקנט.
לינק לסרטון ביוטיוב (שעתיים וחמש דקות): 
https://youtu.be/HOf6tX8TL9A?si=C2eAh7X96WPWcNE


17.11.23: פורסם במעריב: תחקיר הוושינגטון פוסט: כך ניטרל חמאס את האמצעים הטכנולוגיים על הגדר.... חמאס היה עסוק בשנים האחרונות באיסוף מודיעיני מעמיק על ישראל, ועל גופות חלק מהמחבלים נמצאו מפות ובהן סימונים של מצלמות ובלוני תצפית, ועמדות של "רואה יורה".

18.11.23
א. פורסם בהארץ: הערכה במערכת הביטחון: בחמאס לא ידעו מראש על פסטיבל נובה, וזיהו אותו מהאוויר.

ב. האם ניתן יהיה להטיל גזר דין מוות על מחבלי חמאס הנמצאים בידנו? למה לא מפטרים את הרופא מבי"ח ברזילי המזדהה עם החמאס? חשיפה מדהימה: למה החמאס בחר דווקא ב-7.10.23 לביצוע הטבח ביישובי עוטף עזה? זאת, בריאיון נוקב ביותר של אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י יוסי פרטוק. באולפן גם מייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-17.11.23. כ-9 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, הטיפול הלקוי בחטופים והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/5pJ30o-23Vo?si=tBBriMzr3ZCH3_pB.



20.11.23: נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-20.11.23: "היועמ"שית גלי בהרב-מיארה השתלטה על חקירת מחבלי החמאס ולכן הדיונים על עונש מוות למחבלים בכנסת אינם רלוונטיים כבר למציאות הכאוטית הזו שהיא יצרה מאחוריאבי וייס פיני פישלר הקלעים".

השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-18 דקות מדקה 09:28 עד דקה 27:38: https://did.li/WeissTzananiFishler.

22.11.23: נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתכנית "פה זה לא אירופה". מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-22.11.23: "עסקת הסלקציה: של מי הדם יותר אדום? של מי הבכי יותר חשוב? את מי מקריבים כעת בעסקה החלקית? האם אפשר להאמין במי שכשל בהכנות למלחמה?".וייס פישלר צנעני

השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-13 דקות כאן מדקה 08:55 עד דקה 21:55: https://did.li/TzananiWeissFishler.

23.11.23: פורסם ב-N12: קצינה ב-8200 התריעה, מפקדיה ענו: "את מדמיינת": הקצינה הזוטרה חיברה במהלך השנה החולפת סיפור מעשה והזהירה כי חמאס מתכנן אירוע חדירה המוני לישראל, כפי שקרה במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר. 
הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

היא התריעה בפניה מפקדיה, אך אלה סברו כי מדובר בפרי דמיונה. הערה: יש סבירות גבוהה שהמידע לא נכון או לא מדויק. 

זה בנוסף לעדויות של תצפיתניות, ששירתו סמוך לגבול עזה. בעדויות, התצפיתניות סיפרו איך במשך חודשים הן התריעו שוב ושוב על שינויים שהן רואות בשטח, שדורשים התייחסות מיוחדת והנפת דגלים אדומים. אותן תצפיתניות חשו שלא מקשיבים להן, שלא סופרים את מה שהן רואות. היו בהן כאלה שהחליטו להתריע בפני אחד המפקדים הבכירים בגזרה, וזו התגובה שקיבלו ממנו: "אני לא רוצה לשמוע עוד פעם על השטויות האלה. אם שוב תציקו עם הדברים האלה, אתן תעמדו למשפט".

24.11.23:
א. פורסם ב-Ynet (לגבי המחדל הנוסף על המחדל המודיעיני - חקירת המחבלים בלה"ב 433 במקום בצבא): מדינת ישראל נגד מחבלי 7 באוקטובר: כך מתנהלת החקירה המורכבת ביותר בתולדות המשטרה.

ב. פורסם ב-Ynet (לגבי המחדל הנוסף על המחדל המודיעיני - השיקולים בהעמדה לדין של המחבלים בבית משפט אזרחי במקום בבית דין צבאי כנובע מהחקירה בלהב 433 בסעיף א' לעיל): עונש מוות או זכאים מחמת הספק: התרחישים האפשריים למשפטי המחבלים.

גיוסי באום ציין כאן ציוץ ארוך וחשוב שכותרתו: "כך נהגה מערכת ה"ביטחון" לסרס ולסכל את הוראותיו הביטחוניות של נתניהו.
בזמן שהתקשורת טורחת להציג את יכולותיו הביטחוניות של נתניהו באור שלילי, צריך להציג את האמת: מיום עלותו על כס רה"מ, מערכת הביטחון עוינת אותו ועושה הכל כדי לסרס את יכולותיו." ציוץ בהחלט חשוב. 

25.11.23: פורסם ב-N12: האזהרה שהגיעה עד לראש אמ"ן ולא טופלה. נגדת ב-8200 הגיעה לתוכנית המבצעית של חמאס, ראש אמ"ן שמע את האזהרה והגיב בביטול. (נטען שהמתקפה בהקשר לנגדת מ-8200 תוכנה בכלל בליל הסדר. צה"ל מכחיש).
הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.וייס פישלר צנעני צילום מסך

26.11.23
א. נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-26.11.23: "האם ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה נושא באחריות לזלזול בהתראות שהוצגו בפניו בנוגע לתוכניות המלחמה של החמאס? מה השפעת ההפגנות בישראל על החמאס?".

השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-14 דקות כאן מדקה 08:15 עד דקה 22:04: https://did.li/FishlerTzananiWeiss.

ב. נצ"מ בדימוס אבי וייס בריאיון בתוכנית של RadioActv ע"י גיא טל ב-26.11.23: "מי אחראי למחדל שהוביל לטבח של כ-1,400 אזרחים והציב את מדינת ישראל בפני שואה קיומית של ממש?".
השידור המלא (סרטון וידיאו) של כשעה וחצי: https://did.li/WeissGuyTal.

 
27.11.23
א. פורסם בוואלה!: כך סתמו לסמב"ציות את הפה: מנגנון ההשתקה שהוביל לטבח ה-7 באוקטובר. החיילות בגזרה לא הפסיקו להתריע בימים שלפני הטבח, אלא שהמפקדים אמרו להן בתגובה: "אסור לכן לדבר ישירות עם המח"ט". קצינים בפיקוד הדרום בביקורת חריפה: "התרבות באוגדת עזה נטרלה עיניים ואוזניים". הערה: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה. 

ב. פורסם בוואלה!: "סיימנו לרצוח את כל תושבי הקיבוץ": המשפט שנקלט ב-8200 חודשים לפני הטבח: בפרסום "הארץ" עלה כי נגדת באמ"ן ייעדה למפקדיה 3 מסמכים בחצי השנה שקדמה ל-7 באוקטובר, בהם התריעה על סדרת תרגילי חמאס שדימו פשיטה על קיבוצים ומוצבים בעוטף. באוגוסט טענה כי למודיעין הישראלי לא נותר יותר מרחב התרעה, קצין מודיעין בכיר השיב לה : "נראה לי דמיוני". הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה. פורסם גם ב-N12: חשיפת "עובדה": פרטי התכתובת הדרמטית מתוך 8200: "מוות בקיבוץ, בכל מחיר." תכתובת המיילים הזו מסעירה את 8200 בימים האחרונים – ובצדק. הערב חשפנו לראשונה מה בדיוק כתבה הנגדת הוותיקה שחזתה את מתקפת חמאס - ואת תגובת המפקד הבכיר: "תרחיש דמיוני לחלוטין". הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה. פורסם ברוטר: צוות המודיעין ב-8200 שעוקב אחרי חמאס צומצם ולא עבד בשבעה באוקטובר. הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

ג. פורסם בערוץ 7: התאמנו במשך 3 שנים, פחות מקילומטר מהמחסום: BBC חושף - כך חמאס התכונן למתקפה. רשת BBC פרסמה תחקיר מקיף ולפיו 5 ארגונים פלסטינים השתתפו במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר. האימונים החלו כבר ב-2020, חלקם סמוך מאוד לגבול עם ישראל ובאופן גלוי.

28.11.23
א. פורסם ב-Ynet: הפלסטינים לא יהיו המניע למערכה רב-זירתית: ההערכות שקרסו, והבכירים שנשארו בחוץ. גילויים חדשים על המחדל. שעות לפני טבח 7 באוקטובר, נערכה התייעצות בפורום בכיר ביותר - ללא מפקד חיל האוויר. כעת מתברר שגם ראש אמ"ן וראש חטיבת המחקר לא היו על הקו. זה כמובן לא מנקה אותם מאשמה, לנוכח הערכות המצב הקודמות. המידע שכן היה, למי הוא הועבר ומדוע הוא לא מנע את הפלישה ליישובי הנגב המערבי. הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

ב. פורסם בוואלה!: ראש אמ"ן לקח אחריות על אירועי 7 באוקטובר ויתפטר - השאלה מתי: "אני אצטרך ללכת". בשיחות עם מקורביו הודה חליוה כי מאז 7 באוקטובר הבין שכהונתו היא על זמן שאול: "אחרי שהמלחמה תסתיים אני אצטרך ללכת". בליל המתקפה, הודר משיחת האלופים עם הרמטכ"ל, ועודכן רק לאחריה. חליוה כבר נחשב באגף המודיעין כ"ברווז צולע" וקרב הירושה על תפקידו כבר החל. הערת מערכת: לא ברור למה הוא צריך ללכת לפני ראש השב"כ שזו הייתה אחריותו.

ג. פורסם בטוויטר"חומת יריחו״: התוכנית של חמאס לפלוש לישראל ולכבוש יישובים ובסיסים - שהוצגה כבר במאי 2022.

30.11.23: פורסם בוואלה!: השנה המבוזבזת של אמ"ן: נחשפת רשימת ההחמצות שהובילו לטבח 7 באוקטובר. הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

1.12.23

א. פורסם ב-Ynet: גילויים חדשים על מחדל המודיעין: כך הפך התרחיש הדמיוני למציאות. הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

ב. פורסם במעריב: "האסון לא נפל משום מקום": האיש שחזה את הטבח ולא טרחו להקשיב לו. ביום האחרון של אוגוסט 2023 פרסם יגאל כרמון, נשיא מכון ממר"י, תחזית שלפיה צפויה לפרוץ מלחמה נגד ישראל בסתיו. מאז הוא מנסה להבין למה אף אחד לא טרח להקשיב לו.


נדב שרגאי פרסם ב-7.10.21 כאן ב"ישראל היום" (כותרת בלבד): "חזון חמאס ליום שאחרי השמדת ישראל.
ועידת "אחרית הימים" פרסמה כללים ליהודים ליום שבו "תשוחרר פלשתין"
יהודים יוצאו להורג, שוחרי שלום יוכלו כנראה לעזוב והמומחים הטכנולוגיים ייאלצו להישאר לתקופה מסוימת • "היעלמות ישראל תהיה אירוע היסטורי שיתרחש בתוך שנים בודדות"."
הבעיה שלא היה מי שיקרא את המסמכים הללו, למרות שפורסמו בתרגום לעברית, ע"י ממר"י (המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון).

2.12.23: אין שום חשד לבגידה מצד מארגני המחאה מהשמאל! לעומת זאת, יש מקרה תחת צו איסור פרסום שייתכן ויפורסם בקרוב. בנוסף, מי ישפוט את מחבלי הנוח'בה ולמה הם עלולים לצאת זכאים ממעשי הטבח והאונס שביצעו?
זאת, בריאיון נוקב ביותר של אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י יוסי פרטוק. באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-1.12.23. כ-12 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, הטיפול הלקוי בחטופים והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/5rLSPbaBlSU?si=FF3XHPLtmgIZ9_NR.

 

3.12.23:
א. "מה מסתירים מאתנו במחדל הגדול?", "מי ישפוט את מחבלי הנוח'בה"? ו"אין שום ראייה לבגידה שקשורה לאנשי המחאה". זאת, בריאיון של נצ"מ בדימוס אבי וייס ע"י הרב יצחק זאגא, בתכנית "אקטואליה יהודית" באתר TOV ב-29.11.23. נחשפים פרטים מסעירים שהתקשורת לא מדווחת (ובכוונה) לציבור. 
הלינק לסרטון (16 דקות) ביוטיוב: https://youtu.be/igfVl4aWakM?si=CZModbclaJg0q1oT



ב. פורסם ב-N12: תוכנית המלחמה של חמאס שהגיעה לידי ישראל כבר ב-2018. הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

4.12.23
א. פורסם בדה-מרקר: חמאס עשה קופה מהטבח? נחשפו הימורים נגד ישראל בוול סטריט לפני המתקפה.

ב. פורסם בוואלה!: מצמרר לצפייה: חמאס שידר סדרה על טבח 7 באוקטובר ברמדאן לפני שנה. סדרת דרמה בשם "אגרוף החופשיים" שהפיק ארגון חמאס בחודש רמדאן לפני כשנה וחצי חזתה בצורה מצמררת ומדויקת את טבח 7 באוקטובר. סינוואר אף שיבח אותה בזמנו והבטיח: "הסדרה הזו היא חלק בלתי נפרד ממה שאנחנו מכינים.

ג. פורסם ב-N12: הוועידה הדרמטית בשעות שלפני המתקפה, והאזהרה חודשים לפני: "לא יודעים איך סינוואר יפעל".

5.12.23
א. פורסם ב-N12: דיווח: על מחבלי חמאס נמצאו מפות שהוכנו שנים בעזרת מרגלים. ככל שחולף הזמן מתבהרים פרטים נוספים על מתקפת הפתע של חמאס – ועל עומק המחדל המודיעיני. לפי דיווח ב״גארדיאן״ הבריטי, בכיסם של המחבלים נמצאו מפות מפורטות של בסיס צה״לי – ברמת דיוק יותר גבוהה מזו הנמצאת ברשות הצבא • הערכה באגף המודיעין: חמאס קיבל את המידע מאנשים שעזרו לו בתוך שטח ישראל.וייס  ותדמור צילום מסך
בהקשר זה איתי בלומנטל פרסם בטוויטר: בשלב אין לגורמי המודיעין בישראל אינדקציה שהיו מרגלים שפעלו בישראל עבור חמאס טרם המלחמה.

באבי וייס לארז תדמור ברדיו גלי ישראל ב-4.12.23: "המחדל  של 'השבת השחורה' מתחיל, קודם לכל, בשב"כ, והציבור מקבל מידע מוטעה לגבי האחריות להיעדר מידע על התקרבות המלחמה" בנוסף: "בקרוב ייחשפו פרטים חמורים חדשים ומזעזעים, שכרגע לא ניתן לפרסמם"
הלינק לקובץ הקול (13 דקות): https://bit.ly/WeissErezTadmor

ג. פורסם בmako: "הקצין שאמר לתצפיתניות שיעמיד אותן לדין אם ימשיכו לדבר, לא יכול להישאר בצבא עוד יום אחד". הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

ד. פורסם במעריב: טכנולוגיה זולה, פשוטה - וקטלנית: זהו האיום הגדול שישראל לא נערכה אליו בשבת השחורה השתמשו מחבלי חמאס ברחפנים ממלוכדים כדי לנטרל אמצעי תצפית צה"ליים. חוקרת במכון למחקרי ביטחון לאומי מודאגת: "ישראל מעצמה בשימוש בטכנולוגיה, אבל לא בהתגוננות מפניה".
מסמך להב 433
ה. סקופ בלעדי: לא יאמן. מפקד להב 433 במשטרת ישראל מכנה את מתקפת "השבת השחורה" של אירועי 7.10.23 - "אירוע פלילי".

עד כמה צמרת להב 433 מנותקת מהמציאות? מצ"ב בתצלום משמאל (לחיצה על התצלום מגדילה אותו), המסמך המוכיח זאת "שחור על גבי לבן".

6.12.23: פורסם ב-N12: הקונספציה: תהליך גיבוש הערכות המודיעין של ישראל. אפילו תהליכי הבקרה של גופי המודיעין לא מנעו את המחדל הכבד של 7 באוקטובר • כמו שאמרו כבר רבים - הקונספציה קרסה, אך מה זה אומר על מעגל איסוף המודיעין שעובר בשרשרת הפיקוד ועל הערכות מודיעין שגובשו לצד שורה של הערכות מצב • איך זה אמור לעבוד בשב"כ, באמ"ן ובמוסד? הערת מערכת: עד רגע זה לא הוצגו ראיות לנכונות הידיעה.

7.12.23: בהקשר למחדל המבצעי: רפ"ק (בדימ.) עמרי עדיקה העלה סדרת שאלות כבדות כלפי ההתנהלות של צמרת המשטרה בנוגע למסיבה ברעים (הציוץ של השאלות שלו ותשובת ממ"ז דרום - כאן וכאן), וכן העלה האשמה חמורה ביותר נגד צמרת המשטרה - כאן וכאן. שכן, לאחר שראש השב"כ החליט בסביבות 4 וחצי לפנות בוקר ב"שבת השחורה" על שיגור "צוות טקילה" לטיפול בחוליית מחבלים, שעתידה לחדור מרצועת עזה ליישובי העוטף, היה צורך באישור צמרת המשטרה לצירוף צוות ימ"מ לצוות השב"כ (מה שיוצר את "צוות טקילה").
הקצין התורן באותו לילה באג"מ מטה הארצי קיבל את פניית ראש השב"כ ובסביבות השעה 5 בבוקר קיבל אישור לשיגור צוות הימ"מ כדי שיחבור עם צוות השב"כ ויצא לכיוון יישובי עוטף הרצועה, אישור מראשת אג"מ, ותידע בהקפצה הזו את ממ"ז דרום (כנראה גם המפכ"ל קיבל עדכון על כך ואישר את החלטת ראשת אג"מ).
אך כולם חזרו לישון ולא ביצעו עם המידע הזה וההחלטה הזו דבר וחצי דבר ובמיוחד לא הורו על פיזור המסיבה, שנטען שהיו התראות כמה ימים קודם - שמשום מה לא השפיעו על תהליכי אישורה, שאם המסיבה הייתה מפוזרת בסביבות 5 עד 6 בבוקר, הטבח לא היה מתרחש וגם לא החטיפות, בכל הנוגע למסיבה. 

10.12.23:
אאלי ציפורי פרסם בטוויטר על מחדל חקירת המחבלים ע"י להב 433 
בכיוון של זה משפט פלילי ״רגיל״ שיימשך שנים.

ב. פורסם במעריב: אלוף (במיל') יצחק בריק: לאן נעלם תקציב הביטחון? מלכודת הדבש שטמנה לנו ארה״ב...קיצצו את הצבא באלפי טנקים, בחמישים אחוז של אגדי ארטילריה, בחטיבות חי״ר מרחביות, בגדודי מודיעין קרבי ועוד.

13.12.23: פורסמו כתבה וסרטון (15 דקות) מ-13.12.23 באתר TOV (כותרת בלבד): " נצ"מ בדימוס אבי וייס: ככה היועצת המשפטית השתלטה על משפט מחבלי הנוח'בה כדי למנוע עונש מוות. בנוסף, חשיפה בלעדית: "אין שום ראייה לבגידה שקשורה לאנשי המחאה. ההסתרה - נוגעת למקרה בודד שלא קשור למחאה ויש מי שלא צריך לדאוג מהחשיפה של ההסתרה הזו". נצ"מ בדימוס אבי וייס חושף פרטים מסעירים שהתקשורת לא מדווחת (ובכוונה) לציבור. זאת, בראיון בתוכנית "אקטואליה יהודית" ע"י ללי דרעי. הלינק לסרטון ביוטיוב: https://youtu.be/Xf7lRzGUVhI?si=-NH4p2QbNHzkaOId

14.12.23: בהמשך לדיווח לעיל מ- 7.12.23, רפ"ק (בדימ.) עמרי עדיקה פרסם וגם התראיין כמה פעמים אודות חשיפת פרטים מזעזעים סביב שליחת "צוות טקילה" (צוות המורכב מלוחמי שב"כ ולוחמי ימ"מ) ביום שבת לפנות בוקר לעוטף עזה. אחד הראיונות פורסם כאן (ריאיון בערוץ 14 אצל אראל סג"ל) תחת הכותרת: "עדיקה בפצצה: המשטרה ידעה על האתרעה ושלחה צוות עם היחידה של השב"כ לעוטף ולכן יכלה גם לפזר את המסיבה!!"

אנחנו שלחנו שאלות נוספות בעניין האירוע של מסיבת "נובה", שאלות נוקבות שנשלחו לצמרת משטרת ישראל ולשר - שאלות שנענו בהתחמקות - כאן
זאת, בעקבות שאלות ותהיות שהעלה עמרי עדיקה:
א. היכן היה מפקד כוח נובה בשעה 06:20,
ב. ומדוע לא נראה בשום סרטון מהאירוע, לעומת כלל השוטרים שנכחו?
ג. האם היו שוטרי יס"מ באירוע כשוטרים בשכר ומדוע לא נראים בלחימה הראשונית?
ד. במה כרז מפקד הכוח על סגירת המסיבה ומדוע נראה רק איש צוות [של המסיבה] כורז במערכת ההגברה המשוכללת ולא איש משטרה?
ה. האם בשעה 06:25 בזמן ירי הטק"ק הראשוני על המסיבה, שהו קצינים או שוטרים שהיו אמורים להיות באירוע בתחנת אופקים [ולא במתחם האירוע]?
ו. מדוע לא מפרסם מחוז דרום את הקלטות הקשר של מפקד האירוע בשעה הראשונה, כולל מיקומו הפיזי בכל זמן האירוע מתחילתו?

ביום 15.12.23 התקבלה תגובה מתחמקת של המשטרה במענה לשאלותיי הנוקבות (התשובה היא כוללנית ומנסה להסיט את הדיון לגבורת השוטרים, שאין חולק עליה, אבל לא אלו היו השאלות שנשאלו). התשובה של מ"י - כאן.

כל אירוע המוני תחת כיפת השמיים טעון רישוי (גם על פי חוק רישוי עסקים) ויש לפחות 2 נהלים משטרתיים ברורים בעניין זה (האחריות לאבטחה אינה נוגעת לצורך ברישיון מהמשטרה ומהרשות המקומית (וגורמים נוספים, ככתוב בחוקים ובתקנות) ומילוי כל התנאים שהמשטרה מטפלת בהם, על פי החוקים השונים והנהלים המשטרתיים). מצ"ב כאן וכאן, שני הנהלים המשטרתיים הנוגעים ספציפית ל"מסיבות טבע", דוגמת המסיבה שהתקיימה ב"נובה".

בראיון אצל אראל סג"ל מערוץ 14, כאן ביוטיוב, קצין המודיעין של המחוז הדרומי - סנ"צ שמעון פורטל, בגיבוי הממ"ז, מתנער לאחריות בנושא המסיבה ב"נובה" ומסתיר את המחדלים שהיו סביב האירוע החמור ביותר הזה. 

אין ספק שיש צורך בחקירה יסודית ועצמאית של העובדות, כדי לחשוף את כל השקרים של המחדל הגדול, גם של מפקדים בכירים במ"י, מהמפכ"ל ומטה. 

במקביל, נעשים ניסיונות לברוח מהאחריות, דוגמה כאן: (כותרת בלבד): "מפקד מג"ב דרום: ''האחריות על אירועי השביעי באוקטובר מוטלת על הצבא''. "האחריות על אירועי השביעי באוקטובר מוטלת על הצבא, אין ספק שכיתות הכוננות צריכות לעבור לאחריות משטרת ישראל": את הדברים אמר ניצב משנה תומר אלדר, מפקד מג"ב דרום בפאנל מיוחד שעסק בחשיבות כיתות הכוננות במסגרת "וועידת ישראל לחקלאות" ה-14 שהתקיימה בבאר שבע.

אנו שואלים שאלות נוקבות שטרם נענו: איפה היה מפקד מג"ב כמו גם המפכ"ל ביום 7.10.23 החל מהשעה 5:00 בבוקר ובמשך ימי קרבות הבלימה?
בנוסף: מערכת " ל ה ב  א ו ר " שמג"ב יזם, שנועדה לטפל ברחפנים ובגלשנים (שתפעולה היה באחריות מג"ב) לא  פ ע ל ה ביום 7.10.23. זאת כבר חשפנו מזמן (ראה לעיל). אבל, עובדה זו, לא מנעה מממ"ר מג"ב דרום, להטיל את האחריות להעדרה של המערכת כאמור - על צה"ל. בנוסף, איפה היה ממ"ר מג"ב דרום ביום 7.10.23 החל מהשעה 5:00 בבוקר ובכל ימי קרבות הבלימה? חלק נכבד וחשוב מהתשובה לשאלה זו נמצא בכתבה (תחת הכותרת: "מפקד מג”ב דרום, בריאיון מיוחד על סיפורי הגבורה שלו ושל פקודיו") - כאן. דבריו היום סותרים מה שמפקד מג"ב דרום אמר אך לפני כשנה וחצי, שהם (מג"ב) אחראים על השטח הזה - כאן. למי להאמין? למה שנאמר לפני המלחמה, או למה שנאמר אחרי פרוץ המלחמה ואחרי חשיפת המחדלים הנוראיים?

כ"כ אנו שואלים - מי נתן את ההוראה שחבלני המשטרה (שהיו מצוידים היטב ללחימה מול המחבלים), לא ישתתפו בהגנה על התושבים בעוטף עזה ב"שבת השחורה"? פרטים על המחדל הנוראי והמזעזע הזה - כאן. הסיפור המצמרר הזה נחשף בתקשורת לראשונה ב-14.11.23 ב"וואלה!" - כאן

15.12.23
א
 עדיקה
*מפשע
ציפורי
השידור של הריאיון של עמרי עדיקה ע"י אלי ציפורי ב"גלי ישראל" - כאן.

ב. פורסם כאן ע"י רונן ברגמן וטל גלעדי ב-YNET (כותרת בלבד): "מחדל הראיות: כך איבדנו הוכחות משמעותיות לטבח 7 באוקטובר.
תחקיר חושף: סדרת כשלים ותקלות באיסוף הראיות לטבח 7 באוקטובר. במרבית המקרים שקיות הגופות נפתחו רק חלקית, לצורך צילום הפנים בלבד. לכן אין תיעוד פורנזי של רבות מהרציחות, ובוודאי לא של פשעי מין. זירות הטבח זוהמו, ועל מה שנשאר בשטח במסיבת הנובה עלו הדחפורים. וזו רק רשימה חלקית. המשמעות: תיתכן פגיעה בתיקים המשפטיים נגד המחבלים ואובדן הוכחות חותכות לקרב ההסברה."

16.12.23: החמאס ממשיך ברצח חטופים! ומה אנו עושים? הרמת מסך זעירה מעל המקרה שמזעזע אמות סיפים ונמצא תחת צו איסור פרסום חמור. איך ממשיכים בתהליכי חקירה ודיונים אזרחיים במישור הפלילי עם מחבלי הנוח'בה? האם מחדלי המלחמה ממשיכים גם כיום - בהובלת הצמרת המשפטית של המדינה?
זאת, בריאיון נוקב ביותר של אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י יוסי פרטוק. באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-15.12.23. כ- 16 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, הטיפול הלקוי בחטופים והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/YtAYAogOs_U?si=eNbmqZ1ezJgX698O.

17.12.23:
א. נחשפה מנהרת ענק במרחק 400 מטר ממחסום ארז באורך 4 ק"מ וברוחב 3.5 מטר ויותר. גם היא נעלמה מעיני המודיעין למרות שבנייתה בוצעה לאורך שנים רבות, לתוכה הוכנס ציוד חפירה ענק וכמויות החול, שהוצאו ממנה, היו אדירות. איך לא ידעו איזה אמצעים/יכולות יש לחמאס ואת ההתקדמות שלו?ברק

זה מחדל מודיעיני במיוחד לנוכח העובדה, שב-2017 ד"ר מיכאל ברק ניתח עבודת מחקר מ-2014 של ראמי אבו זביידה שפורסמה באוניברסיטת אל-אקצא ברצועת עזה ב-2015, על חשיבות של המנהרות ובנייתן בצורות / עומקים / פתחים שונים גם באופן שלא ניתן יהיה להחדיר אליהן גז כדי למנוע מצה"ל להתכונן ללוחמה בהן, תוך מתן מסקנות והמלצות להערכות לקראת המלחמה הבאה נגד ישראל, ולעג ליכולות הטכנולוגיות של המודיעין הישראלי ועל צה"ל שלוקה בכשל מחשבתי (קונספציה) ונלחם באופן הלחימה המערבי בעוד שחמאס נוקט ביוזמה, הפתעה ושיטות הונאה. הכשל היה בהבנת החשיבות והמשמעות של המנהרות, במידע על הגודל המפלצתי שלהן ועד כמה הן משרתות את האויב.

נראה, שהמודיעין הישראלי לא קרא את המחקר החשוב הזה וכעת הוא פתאום "מופתע" או שזלזל במחקר.

באלמוג בוקר פרסם בטוויטר על כך, שהמתקפה תוכננה במשך 8 שנים, ועל כך, שנמצאו מסמכים מסווגים (על חלקם נכתב "מוגבל") ברשות חמאס. כיצד הם הגיעו לידי חמאס? כיצד הוא אסף את המידע הזה???
אלמוג בוקר

18.12.23: פורסם בטוויטר על המחדל המודיעיני:
גלי ישראל
התיעוד המצולם - כאן.

20.12.23
א. פורסם במעריב: אם חשבתם שראיתם הכל על מחדל הגדר בעזה, מסתבר שיש עוד מחדל גדול. "כישלון בגדר", סרט של ה"וושינגטון פוסט" חושף שורת מחדלים מיום הטבח הנורא שאירע בתחילת חודש אוקטובר האחרון: "מקבלי ההחלטות לא ראו את תכניות התקיפה המדוקדקות שהוכנו בצד השני".

ב. לגבי היעדר המודיעין על מצבו של מוחמד דף, פורסם במעריב: ח"כ שמחה רוטמן: "מה שגילינו לגבי מוחמד דף זה שהתמונה לא נכונה. אנו צריכים ללמוד מזה. עם מוחמד דף טעינו. מי שתיחקר את מקרה מוחמד דף צריך לפטר אותו. זו בעיה שאנחנו במשך שנים לא מסתכלים במקומות הנכונים או מרמים את עצמנו לגבי מה שאנו רואים".

ג. בהמשך לעדכונים לעיל מיום 14.12.23 ו-7.12.23, התקבלה תשובה ממשטרת ישראל הכיצד ראשי המחוז הדרומי מתחמקים מאחריות לאישור המסיבה ב"נובה" והתקבלה תשובה מוזרה ביותר (בלשון המעטה) ממשטרת ישראל - כאן.
במקביל, עו"ד פיני פישלר שלח שאלות נוקבות דומות לצמרת המשטרה ופנייתו נמצאת במלואה - כאן. כשתתקבל תגובה לפניית עו"ד פישלר, נעדכן בהתאם.
ביום 21.12.23 עו"ד פיני פישלר שלח תזכורת ועדכון לשאלותיו (בעקבות התשובה שאבי וייס קיבל מהמשטרה). פניית התזכורת שלו למשטרה - כאן

21.12.23: פורסם בוואלה!: ארגון חמאס הכין תשתית מודיעינית ענפה לקראת מתקפת ה-7 באוקטובר. "מקור צבאי מספר כי כמה מחבלי נוח'בה החזיקו בסרטון של חדר השרתים והבונקר של יחידה באמ"ן אליה התכוונו להגיע. בסרטון סומנו מחשבים ספציפיים שעל המחבלים היה לקחת מחדר השרתים. רמת הבקיאות שלהם לגבי אותו בסיס מודיעין בנגב המערבי שמטה לי את הלסת".

6.1.24
עדכון כאן ב"וואלה!" ע"י אלי אשכנזי (כותרת ראשי וכותרת משנה בלבד): "לאחר שנה וחצי שהייתה מושבתת: מערכת טל שמיים [ראה איזכור והסבר קצר בסעיף י' לעיל] חזרה לפעולה. 
מערכת ההתראה טל שמיים חזרה לפעילות היום (שבת) אחרי שנה וחצי שהייתה מושבתת. המערכת, אחת הגדולות מסוגה בעולם, פועלת בעיקר לגילוי והתרעה מסוג בלון תצפית, המהווה אחד הנדבכים במערך ההגנה האווירית של ישראל. ומסייעת למערך הבקרה של חיל האוויר לגבש תמונה מדויקת ורחבה של המרחב האווירי של ישראל וסביבתה."

7.1.24: פורסם כאן (כותרת בלבד): [הערה: הנחשף בידיעה נוגע לזמן של "ממשלת הממששת", בנובמבר 2022: יאיר לפיד רוה"מ ובני גץ שר הביטחון]: "מפקד פיקוד דרום הציע מתקפת מנע לפני הטבח.
שנה לפני הטבח הציע האלוף אליעזר טולדנו לתקוף את חמאס לפני שיממש את התוכנית שנחשפה לחדור לישראל ממספר מוקדים."
הערה: כרגע אין מסמכים ברורים התומכים בחשיפה הזו. 

8.1.24: פורסם כאן ב-N12 ע"י יולן כהן (כותרת בלבד): "תיעוד ההסתערות על סופה: "זו התנחלות אחים, בואו ניכנס, יש כאן אנשים".
שורה של מצלמות שהחזיקו חוליות הנוח'בה צילמו את הכול - מההכנות לפני התקיפה בעזה, דרך פריצת המכשולים בגדר ועד הטבח והקרבות בקיבוץ סופה, במוצב הסמוך ועל הכביש הראשי • "זו האדמה שלנו, אחים שלי, זו האדמה שלנו", הכריז אחד המחבלים • "מי שנושא סכין ויכול להגיע ליישוב, שיגיע", הכריז מגיש הרדיו בתחנה שהתנגנה ברכב המחבלים."

10.1.24
א. פורסם ב-N12 (כותרת): דיווח: ההיערכות למתקפת הפתע התחילה כבר ב-2014, רק 5 חברים בצמרת חמאס היו במעגל הסוד. מקורות המקורבים להנהגת חמאס סיפקו פרטים חדשים על ההיערכות למתקפת הפתע. ההיערכות למתקפה נעצרה בגלל "צוק איתן" ונמשכה ביתר שאת אחרי "שומר החומות". התאריך 7 באוקטובר נבחר רק לאחר ש-5 שותפי הסוד קיבלו דיווח ש"הגבול שקט לחלוטין". רק בחצות הליל התקבלה הפקודה - והמחבלים החלו להיערך, יחד עם בכירי חמאס האחרים שלא היו מודעים להיערכות אבל קיבלו הנחייה: רדו למחתרת.

ב. אבי וייס פרסם בטוויטר:
אבי וייס
הפרסום ב-Ynet  -כאן. יצוין, שעפ"י התחקיר של אבי וייס היה ניתן למנוע את המחדל הזה של השב"כ לולא חוסר היכולת של השב"כ לאסוף ולנתח נתונים גלויים כמפורט בכתבה לעיל (אוסינט).

לעומת זאת, החמאס כן השתמש ב"אוסינט" ואת תוכניותיו הכין על בסיס מידע גלוי שפורסם בישראל בכל הרשתות, מידע שהחמאס אסף במשך שנים, כמנותח, בין היתר, לעיל וגם כאן


ג. לגבי המחדל המבצעי: משטרת ישראל לא הפעילה ב-7 באוקטובר את פקודת "קוד פגיון" ואת "נוהל מחוז שכן" שיכלו לצמצם מאוד את הטבח. ראיון של רפ"ק בדימוס עמרי עדיקה ע"י ד"ר אורי מילשטיין. סרטון היוטיוב (26 דקות) בלינק - כאן.

11.1.24:  פורסם כאן ע"י האלוף במיל. יצחק בריק (כותרת בלבד): "מדינת ישראל פרוצה לכל עבר.
אם יפרו מצרים וירדן את הסכמי השלום ויֵצטרפו לשאר אויבינו במלחמה נגדנו - תיוותר ישראל פרוצה לכל עבר בלי יכולת להגן על עצמה.".

12.1.24: פורסם ע"י נדב איל כאן ב-YNET (כותרת בלבד): "ליל 6 באוקטובר: הסימן המעיד למלחמה שהתקבל ב-8200 ושהבכירים לא ידעו עליו | פרסום ראשון.
למרות אינדיקציות משמעותיות, אלוף פיקוד הדרום והרמטכ"ל לא עודכנו על חלק מהאיומים. בכירים בצה"ל למדו על כך רק ימים אחרי המתקפה - ונדהמו. בכיר לשעבר באמ"ן: "אם מקבלים סימן כזה, כל אמ"ן אמור להתעורר" | הטור המלא במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" וב-+ynet." 
הערה: כרגע אין מסמכים ברורים התומכים בחשיפה הזו. 

13.1.24
א
הרמת מסך נוספת מעל המקרה שמזעזע אמות סיפים ונמצא תחת צו איסור פרסום חמור, סיפור שמזכיר סרט ריגול. וגם: איך עוצרים את מסכת השקרים המופצים ב"ערוצי התבהלה" והאם נתניהו יפרש מתפקידו עקב כך? זאת, בריאיון נוקב ביותר של אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י ליאור שוורץ. באולפן גם יוסי פרטוק ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-12.1.24. כ-19 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור. הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/WRP5GyvC7H8?si=1xL0nw4yKlg4gMuq

ב. נצ"מ בדימוס אבי וייס חושף (5 דקות הקלטה) אצל ד"ר גדי טאוב בתכנית "משמר הסף - אולפן סופ"ש" של אתר "מידה" - פרטים חדשים ממה שניתן לפרסם ולדווח לציבור בעניין "הפרשה הסודית", שמריחה כמו "סרט ריגול מקולקל". הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/OE8QYC9yKk8?si=AW5E9_2SMDsfWZmx.

15.1.24: ח"כ אלמוג כהן צייץ בטוויטר (כאן): "מספר ימים לאחר ה-7/10, הגיעו לידיי אינדיקציות רבות אודות פרשייה ביטחונית שאירעה בדרום הארץ, אותן חקרתי בכל יכולתי על מנת להגיע לאמת.
ואכן, שבוע שעבר הוציאה פרקליטות המדינה הודעה משותפת עם צה״ל, שב״כ ומשטרת ישראל העוסקת בצורה חלקית ומגמתית בפרשייה זו. מעבר להתייחסות החלקית בלבד לפרשייה, מדובר בהודעה עמומה אשר ממנה עולות תהיות רבות.
בשל כך, שיגרתי מכתב לשר המשפטים, הביטחון, בל״מ וכן ליו״ר וועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים, המעלה את השאלות הנוקבות שעולות מהודעת הפרקליטות ואשר מבקש לחקור את העניין לעומק, כל אחד בתחומו שלו.
במדינת ישראל כיום, אין יותר מקום להתעלמות מבעיות או להסתרת האמת מהציבור. רק חקירה אמיתית שאיננה מנסה להגן על המערכת, תגיע לכדי גילוי האמת. 
מצ״ב המכתב לעיון הציבור." צילום המכתב של ח"כ אלמוג - כאן

כ"כ אמיר בוחבוט פרסם כאן ב"וואלה" (כותרת בלבד): "האלוף שהצביע כבר במאי על נקודות התורפה בגבול עזה: "מסמך מכאיב והופך את הבטן". גורמים בפיקוד דרום נחרדו לגלות מסמך מסווג של אלוף דוד זיני, שנכתב כחמישה חודשים לפני מתקפת הפתע של חמאס, והצביע על "תרחישי קיצון" שכללו חדירת מחבלים תחת הפתעה מודיעינית, ומה נדרש כדי לבלום את המתקפה. "ראה את הנולד. אם היו מתייחסים, דברים היו נראים אחרת"."

16.1.24: פורסם כאן ב-N12 (כותרת בלבד): "יותר מ-5,700 פירי מנהרות: על הרשת התת-קרקעית של חמאס בעזה. על פי הניו יורק טיימס, גם בכירי צה"ל לא דמיינו כי מערך המנהרות של חמאס יהיה כל-כך סבוך • עד לא מזמן העריכו כי אורכה של הרשת התת-קרקעית בעזה הוא 400 ק"מ, עתה הסברה היא שמדובר על בין 560 ק"מ ל-720 ק"מ • "כל מטרה אסטרטגית - תדרוש להתמודד עם איום המנהרות"." 
למה לשב"כ (ולצה"ל) לא היה מידע מלא על עניין קריטי זה - לפני המלחמה? הסברים יש כאן למעלה...

17.1.24: נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתוכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-17.1.24: "כמה מקרי ריגול חמוראבי פיני מרגלית התגלו בצה"ל מאז תחילת המלחמה?", וכן "מדוע החמאס בחר לפתוח במלחמה דווקא בשביעי של סוכות (חג 'שמחת תורה' \ יום לאחר 'הושענה רבה')"?.

השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-10 דקות כאן מדקה 10:38 עד דקה 20:58: https://did.li/WeissFishlerPiniTzanani.

או ישירות באתר השידורים כאן: https://www.oles.tv/91fm/archive/2024-01-17/?play=12:10:38.  

18.1.24: פורסם בישראל היום: במשטרה נערכים לתחקיר יום הטבח בשבעה באוקטובר. אחת השאלות המרכזיות עוסקת בהקפצת לוחמי הימ"מ לנוכח מידע שהתקבל בשב"כ על חשד לביצוע פיגוע בעוטף עזה. "היה ראוי שהמחוז לא יתחקר את עצמו", אומרים בכירים במשטרה - כאן

19.1.24: חקירה בלתי חוקית של ח"כ אלמוג כהן כדי למנוע את פרסום הפרשה הנמצאת תחת צו איסור פרסום חמור, סיפור שמזכיר סרט ריגול קלוקל. וגם: מה היה השבוע בתיקים התפורים: תיקי האלפים ותיק הצוללות? זאת, בריאיון נוקב ביותר של נצ"מ (בדימ.) אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י יוסי פרטוק. באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-19.1.24 כ-9 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור. הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/UFGFY3VmMY8?si=aEbJciusMVLYiplt.

20.1.24: שערוריית החקירה הבלתי חוקית של ח"כ אלמוג כהן כדי לסתום לו את הפה, בפרשה בה היועמ"שית והפרקליטות החליטו שתימצא תחת צו איסור פרסום חמור בתוספת "דלתיים סגורות". וכן: כיצד היועמ"שית "השתלטה" על מחבלי הנוח'בה שנפלו בידינו והפכה את כל הטיפול בהם להליך אזרחי, מחוץ לכל מסגרת הגיונית, חוקית או אחרת. תערובת של שטאזילנד עם דיפ-סטייט. זאת, בריאיון נוקב ביותר של נצ"מ בדימ.) אבי וייס ברדיו "גלי ישראל" ע"י ארז תדמור ועו"ד יסכה בינה. בתכנית "פעמיים הפוך עם ארז תדמור ויסכה בינה" ב-19.1.24 כ-15 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, הטיפול הלקוי בחטופים והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/0nIIdiMSb74?si=UkSADFKFop7miFjA.

21.1.24: נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתוכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-21.1.24: "למה רוצים להשתיק ולסתום את הפה לח"כ אלמוג כהן?" חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת.
השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-11 דקות בלינק מדקה 08:24 עד דקה 19:19: https://did.li/FishlerWeissTzanani.
או ישירות באתר השידורים כאן: https://www.oles.tv/91fm/archive/2024-01-21/?play=12:08:26

22.1.24: פורסם באתר מידה: היכן היה חיל האויר בבוקר שמחת תורה? לחיל האויר מקום מרכזי בתפיסת הביטחון שלנו, אך במתקפת הפתע כשל באופן מובהק.

25.1.24: פורסם מכתבו של מבקר המדינה לרמטכ"ל בנוגע לביקורות "חרבות ברזל" - כאן. המבקר אנגלמן: "אין כוונה בעת הזו להיפגש עם גורמים בצה"ל הנמצאים בלחימה. כל שנדרש מבחינת צוותי הביקורת בעת הזו הוא גישה למסמכים, כדי להיערך להמשך פעולות הביקורת".

26.1.24: פורסם בישראל היום: "כמו חור בדלי...נשק תקני רב שהתגלה בעזה הוברח לאורך השנים מעל ומתחת לציר פילדלפי, מתחת לאפם של המצרים, לא פעם תוך שיחודם, ומתחת לאף של ישראל. ישראל ידעה רק מעט - עוד כישלון מודיעיני מפואר שיצטרך להיחקר.

28.1.24: נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתוכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-28.1.24: "למה רוצים להשתיקאבי פיני מרגלית ולהעלים את החשוד בריגול חמור בבית חולים לחולי נפש?" חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת, על הפרשות שמסעירות את עולם המודיעין בישראל.

השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-10 דקות מדקה 10:00 עד דקה 20:55: https://did.li/P-FishlerWeissTzanan.

או ישירות באתר השידורים כאן: https://www.oles.tv/91fm/archive/2024-01-28/?play=12:10:02

2.2.24:
א. שירי בלומברג פרסמה כאן ב"המקום הכי חם בגיהנום" (כותרת בלבד): ""הבטן כאבה כשקראתי": דוח על מוכנות הצפון ללחימה הוסתר מהציבור.
בחודש יולי ערך מבקר המדינה ביקורת פתע בגבול הצפון, שבעקבותיה כתב דוח שבו הצביע על ליקויים משמעותיים שעל הדרג המדיני וצה"ל לתקנם "באופן מיידי". יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, מיקי לוי, הטיל חיסיון על הדוח, למרות שהוא הוגש בגרסה שמקובלת על גורמי הביטחון. לוי: "אשקול לחשוף את הדוח בעתיד"." הודעת מבקר המדינה לציבור מ-12.7.23 - כאן

ב. פורסם כאן סרטון (כותרת בלבד): "האלוף יצחק בריק: צה"ל לא מסוגל להגן על ישראל, ומפקדיו הנושאים על גבם את מחדלי הציונות לא מבינים זאת.
ד"ר אורי מילשטיין מראיין ומציג: "שיחת עומק שמונה-עשרה מלב אל לב, עם האלוף בדימוס יצחק בריק, על לקחי אסון ה-7 באוקטובר ושלושת חודשי המלחמה אחריו. לפי בריק, צה"ל איננו מסוגל היום להגן על ישראל, ומפקדיו הנושאים על גבם את גדול מחדלי הציונות אינם מבינים זאת. המחדל לא היה אירוע יוצא דופן אלא התרסקות של תהליך שנמשך עשרים שנה ומי שעומדים היום בראש מערכת הביטחון האזרחית והצבאית אחראים לו. הם לא יכולים לבנות צבא חדש, גם כי הוכיחו את כישוריהם הדלים וגם כי בכך יודו באשמתם. הציבור חייב להבין זאת ולהתלכד לבנייה מחדש של צה"ל, גם של המערכת הפוליטית כפי שכתוב בתהילים "אמת מארץ תצמח" (פרק פ"ה)."

ג. פורסם כאן ב"סרוגים" ע"י חני אדרי (כותרת בלבד): "שבוע לפני הטבח: המכתב הקריטי שקיבל הרמטכ"ל.
מידע חדש על התרעה שניתנה לילה לפני הטבח: מידע מודיעיני שיועד לעבודה עם חמאס, חשף כי המחבלים מתכננים להשתמש בנשק ספציפי, שאכן שימש את מחבלי הנוח'בה ב7 באוקטובר."

6.2.24: התנועה למען איכות השלטון בישראל (ביחד עם 90 עותרים) הגישה בג"ץ דחוף נגד תכנית מבקר המדינה לבקר את המלחמה בטרם הסתיימה. העתירה כוללת: עתירה דחופה למתן צו על תנאי, צו הצהרתי, צו ביניים ובקשה לקיום דיון דחוף - כאן

8.2.24: 
א. פורסם ע"י רועי שרון מ"כאן" - כאן (כותרת בלבד): "קצין באמ"ן ביקש לסיים את תפקידו: "על חלקי ב-7 באוקטובר".
הקצין, רב סרן בחטיבת המחקר משרת בתפקיד הקשור להערכת המודיעין שהובילה למחדל המודיעיני • זו ההתפטרות הראשונה בצה"ל מאז 7 באוקטובר, צעד חריג שדורש אומץ, ומעיד על הלך הרוח באגף המודיעין."

ב. איתי אילנאי פרסם ב"ישראל היום" כתבה נרחבת על הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי (כותרת בלבד): "שאלת כוכבי: הגיע הזמן לדבר על חלקו של הרמטכ"ל הקודם במחדל 7 באוקטובר - ובמלחמה שאחריו.
מאז 7 באוקטובר הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי כמעט נעלם, אבל המלחמה רודפת אחריו. עכשיו שורת בכירים בעבר ובהווה בדרג המדיני, בצה"ל ובקהילת המודיעין משרטטים את מהלכיו בשנים שהובילו למחדל - ובארבעת החודשים שחלפו אחריו. הם מתארים ראש אמ"ן שגרם לצבא להתמכר לטכנולוגיה ולזנוח את מודיעין השטח, מצביא דעתן שהקיף עצמו בקצינים אומרי הן והצליח לשכנע את הדרג המדיני באמיתות הקונספציה ש"חמאס מורתע". באותה נשימה, הם גם זוקפים לזכותו את ההכנה לתמרון הקרקעי בעזה, שמתנהל עד כה ביעילות מרשימה. "הרצי הלוי ירש מכוכבי את המחדל, אבל גם את היכולת של צה"ל להתאושש", מסביר קצין מילואים שמשתתף במלחמה ומכיר את כוכבי היטב. "הרצי עדיין יכול לתקן את הרושם הרע, כוכבי כבר לא".

בכתבה זו יש 2 קטעים חשובים שמחזקים ומעצימים את החשיפות שיש בתחילת הכתבה לעיל:
כוכבי 1

כוכבי 2

9.2.24:
א. עמיר רפפורט פרסם כאן ב"מקור ראשון" (כותרת בלבד): "מלחמת המנהרות: צה"ל מפעיל אמצעים שלא האמין שיופעלו.
יש בסיס לביטחון שהפגינו השבוע ראש הממשלה והשרים, כאשר דיברו על הצלחות הצבא בלחימה במנהרות בעזה | ישראל נערכת לרמדאן, ומנסה למנוע מחמאס להפוך את העימות הטריטוריאלי לדתי."

בכתבה זו יש קטע המחדד את החשיפות שיש במאמר כאן מעל, על העיוורון המוחלט של מערכות המודיעין בצה"ל:
שלל צוק איתן

ב. פורסם כאן ע"י יובל אזולאי ב"כלכליסט" (כותרת בלבד): "מחיר חזבאללה. המלחמה מול חזבאללה תהיה הרסנית ועקובה מדם יותר מכפי שדמיינו. 
דו"ח רחב יריעה שנחשף כאן לראשונה, שבהכנתו השתתפו 100 בכירי צבא וממשל, משרטט בפירוט מצמרר איך תיראה באמת בעורף המערכה הרב־זירתית."

10.2.24: מה חלקו של הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי בנטרול יכולות איסוף המודיעין של מדינת ישראל בכל הנוגע לחמאס ולרצועת עזה? מה קרה לתומר אייגס ז"ל (היה קצין ב-8200) ואיך זה משליך על פרשת "המרגל הסודי" שעדיין מוסתרת היטב? זאת, בריאיון נוקב ביותר של נצ"מ (בדימ.) אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י  יוסי פרטוק. באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-9.2.24 כ-13 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/pl2D_0svtuA?si=2rdYep0N4O_FcB-H.

11.2.24:
א. אריאל כהנא פרסם כאן ב"ישראל היום" (כותרת בלבד): גורם מודיעיני ל"ישראל היום": חשש כבד שצה"ל היה חשוף לריגול נגדי עמוק של חמאס לפני המלחמה. את הדברים אומר קצין ותיק באמ"ן על רקע הגילויים המודיעיניים האחרונים. "למחבלי הנוח'בה היה מידע על אתרים רגישים ביותר של צה"ל, כזה שגם בתוך הצבא נשמר בסודי סודות"."

בכתבה יש פסקה חשובה שממחישה את החשיפות שלנו כאן בכתבה מעל:
אריאל כהנא 1

אריאל כהנא 2

ב. פורסם ע"י עמי רוחקס דומבה כאן ב"ישראל דיפנס" (כותרת בלבד): "פרשנות | למה חושבים בשב״כ שחמאס לא הקים אתרי DR מחוץ לעזה? 
על פי ראש השב״כ, יקחו לחמאס שנים להתאושש תקשובית מתפיסת חוות שרתים במטה אונר״א, השאלה למה ההנחה שלחמאס אין גיבוי לנתונים?"

ג. פורסם כאן ע"י רונן ברגמן ב-YNET (כותרת בלבד): ""המוח" של חמאס: מערכת תקשורת אדירת יכולות של חברת נוקיה, 20 מטר מתחת למטה אונר"א.
רק לפני שנה הסביר גורם בכיר מאוד שבשל "הפגיעה המשמעותית" שספג חמאס בשומר חומות, סינוואר "יודע שאין לו תת-קרקע". בחמישי, במנהרת "ארי ודבש", רגע לפני שהיא פוצצה, הביטחון הזה נראה מעט מופרז. סיפורה של המנהרה הזו, שנמצאה בה מערכת תקשורת אימתנית שדורשת תחזוקה משמעותית, ותפקידה ברשת הפיקוד של חמאס, הם הסיפור של מה שישראל והעולם ידעו ולא יישמו. כך קרסה הקרקע מתחת לרגליה של מערכת הביטחון."

12.2.24:
א. הסודות מאחורי הקלעים של "פרשת המרגל הסודי". נצ"מ בדימוס אבי וייס בתכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה". "למהאבי ומרגלית רוצים להשתיק ולהעלים את החשוד בריגול חמור? כל האמת תיחשף במוקדם או במאוחר, כי אי אפשר להשתיק את האמת".חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת, על הפרשות שמסעירות את עולם המודיעין והביטחון בישראל.
השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-12 דקות כאן מדקה 10:22 עד דקה 22:17: https://did.li/WeissTzanani.
או ישירות באתר השידורים כאן: https://www.oles.tv/91fm/archive/2024-02-12/?play=12:10:22. ביוטיוב - כאן

ב. ח"כ אלמוג כהן פרסם בטוויטר לאחר דיון בביהמ"ש המחוזי בב"ש בנושא "פרשת המרגל", בו הוחלט להשאיר את צו איסור הפרסום על הפרשה למעט פרסום כתב האישום עם השחרות:
אלמוג כהן
כתב האישום עם ההשחרות - כאן
(בכתב האישום מוסתר המון. הערר בעליון בקרוב).
ג.
הרשלנות של הפרקליטות נמשכת גם בהשחרות בכתב האישום:
נראה, שהפרקליטות לא מחקה את שמו הפרטי של החשוד בריגול ואת העובדה שהוא פגש אזרחים (מהשב"כ או מהמוסד) שמסרו לו מידע בדרגת סיווג גבוהה. מצד שני, "אסף" יכול להיות גם פעולה.BOOM FREE..
כתב אישום

ד. לאחר מספר פניות למשטרה ולפרקליטות, התקבל אישור סופי מהפרקליטות המפורט כאן, שהציוץ של העיתונאית ענת קם, ציוץ (נמצא כאן, מושחר), בו הוצציוץ אלי ציפורי ענת קםפיע פעמיים שמו המלא של "המרגל הסודי", שהנושא נחקר ע"י המשטרה והתיק הועבר מהמשטרה לפרקליטות, שבוחנת את הפרת צו איסור הפרסום הזה. האם יוגש כתב אישום? זה טרם ברור. 

יצויין שאלי ציפורי חשף את הפרשה בציוץ שצילומו נמצא כאן משמאל.

ה. שוקי משעול פרסם בטוויטר כאן, מתוך כתב האישום: בתחתית המסמך יש את מספר התיק ביאחב"ל. חיפוש פשוט בגוגל, מוביל היישר לשמו המלא "החסוי" של החשוד בריגול!!
כעת, לא נותר לפרקליטות אלא לפרסם רשמית את שמו. ההסתרה הזו הפכה ממש לפארסה

ו. אבי וייס פרסם בטוויטר:
אבי וייס

ז. יודגש שהפרקליטות ובית המשפט הטעו את הציבור בפראפרזה ("תמצית") ששחררה לגבי הפרשה ב-10.1.24, כי העלימו בהחלטה ובפרסום לציבור את הסעיף "ריגול חמור" והחליפו אותו ב"החזקת ידיעה סודית ללא סמכות לכך"... כך, השופטת בפראפרזה בחתימת ידה (כאן) והפרקליטות אחריה ובהודעה לתקשורת (כאן) החליפו (כנראה בכוונה) את הפרט הכי מהותי והכי חשוב בכתב האישום, וזה האישום ב"ריגול חמור" (כמופיע בסעיף זה בחוק - כאן באותו מספר סעיף עם כיתוב מטעה, וכמופיע בכתב האישום ששוחרר לבסוף לאחר הערר של ח"כ אלמוג כהן - כאן).
כ"כ, בית המשפט השחיר שלא על פי חוק וללא כל צורך ברור את ההחלטה על הפראפרזה מה-10.1.24 (כאן מה שיצא מבית המשפט בחתימת השופטת עם ההשחרה, כאן בלי ההשחרה, ורואים שההשחרה הזו היא כמה משפטים של דיון טכני לחלוטין בין עורכי דין משני הצדדים, שום דבר חשוב ושום דבר שדורש השחרה). זאת, בניגוד לחוק, להנחיות בית המשפט עצמו - כאן, ובניגוד לפסיקה (כמה דוגמאות לפסיקה בעליון יש: כאן, כאן וכאן).
זה מוכיח בצורה ברורה וחדה, שלא ניתן לסמוך על בית המשפט, שמקבל החלטות עצמאיות על פי החוק והפסיקה, אלא בית המשפט כאן הוא עוד זרוע של הפרקליטות, שעושה מה שבא לה - בלי חוק ותוך הטעיית הציבור.

13.2.24:
א. מה שמסתירים מהציבור ב"פרשת המרגל הסודי". נצ"מ בדימוס אבי וייס בתכנית "יומן הצהריים של גלי ישראל עם מתי טוכפלד", ב-12.2.24: "למה ח"כמתי טוכפלד אבי וייס אלמוג ואבי וייס לא ישתקו ויהיה ערר בעליון על הסתרת החלקים הכי משמעותיים בפרשה המזעזעת הזו? - אי אפשר להשתיק את האמת". חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת, על הפרשות שמסעירות את עולם המודיעין והביטחון בישראל.
השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-8 דקות כאן: https://did.li/WeissTuchfeld.
או ישירות באתר השידורים ב"רדיו גלי ישראל" כאן: https://www.gly.co.il/program?id=34.

ב. פורסם כאן ב"רדיו גלי ישראל" בתכנית "פתחי וזימרי בעם" מפי ח"כ אלמוג כהן (כותרת בלבד): ""מטריד ביותר: "ארבעה חודשים הוא נחקר ולא יודעים למי הוא העביר את המידע? הפרסום הוא עוד לא פרומיל ממה שהוא ביצע"."

14.2.24: פורסם ברדיו דרום: פרשת 'הקצין המתחזה' : לא ננקטו צעדים משמעתיים נגד החיילים ששיתפו עימו פעולה.

15.2.24:
אגיא פלג פרסם ב-N12: למרות שנקבע שאינו כשיר: הקצין המואשם בריגול מתעקש לעמוד לדין. למרות קביעת הפסיכיאטר המחוזי, הקצין שמואשם בריגול חמור דורש לעמוד למשפט. עורכי הדין שליוו אותו במהלך המעצר התפטרו, ככל הנראה בעקבות התעקשותו.

ב. ח"כ אלמוג כהן פרסם בטוויטר: בתחילת הפרשה, כשטענתי שמדובר בנושא חמור מאין כמוהו, קראו לי "קונספירטור", "מפיץ סיפורים". עם חשיפת כתב האישום, הוכח מעל לכל ספק - מדובר, בין היתר, באישום על ריגול חמור. מי שחושב וטוען שיש לטאטא את הפרשה הזו מתחת לשטיח, שבוי בקונספציה של לפני ה-07.10. הגשתי היום באמצעות עורך הדין אפרים דמרי, ערעור לבית המשפט העליון, בבקשה להתיר לפרסום את שמו של הנאשם בפרשה החמורה ואת שמות האנשים אליהם נשלח המידע. לא אנוח ולא אשקוט עד שיותרו מעשיו ושמו לפרסום.
הפנייה מלאה לעליון (כמה מילים הושחרו ע"י מערכת Telecom News) - כאן.

16.2.24
א. מה עשה "המרגל הסודי" בכנסת? איך זה משליך על "הפרשה הסודית", שרוב הציבור כבר מכיר אותה, למרות הניסיונות להסתיר אותה ואת הנזקים שנגרמו בגללה למדינת ישראל? בנוסף: האם עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט היה יכול להתמנות ליועמ"ש?
זאת, בריאיון נוקב ביותר של נצ"מ (בדימ.) אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י יוסי פרטוק. באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-16.2.24. כ-9 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/oXP4FY08N6o?si=wnNn3JpN9ZL0YiRU.

ב. פורסם ביוטיוב: ח"כ אלמוג כהן על פרשת הריגול החמורה -"האיש הזה הגיע לקודש הקודשים של המחלקה הרגישה ביותר בפיקוד דרום". הלינק לשידור (ראיון ב"גלי ישראל") כ- 15 דקות - כאן.

17.2.24:
א. אלוף במיל. יצחק בריק פרסם מאמר נוקב ומומלץ לקריאה ולהפצה, פרק מסדרה שלמה של פרסומים שלו, על התפוררות צבא היבשה ומי אחראי לכך - כאן

ב. ח"כ אלמוג כהן התראיין בתכנית "פטריוטים" בערוץ 14 וחשף פרטים חדשים אודות "פרשת המרגל הסודי" ובכלל זה האישומים הראשונים שהיו נגדו ושחלקם נעלם עד הגשת כתב האישום ע"י הפרקליטות, וח"כ כהן דרש לחדש את החקירה בעניינו - כאן.  

18.2.24
א. קריאה לחדש את החקירה של "פרשת המרגל הסודי". נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתוכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגליתוייס פישלר צנעני צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-18.2.24: "האם המרגל הסודי הוא איש שמאל? האם בנה של חברת כנסת מפורסמת קשור לפרשה הסודית הזו?" חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת, על הפרשות שמסעירות את עולם המודיעין והביטחון בישראל.
השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-13 דקות כאן מדקה 11:48 עד דקה 24:25: https://did.li/TzananiTheSecretSpy.
או ישירות באתר השידורים כאן: https://www.oles.tv/91fm/archive/2024-02-18/?play=12:11:48

ב. איילה חסון ב"כאן 11" מראיינת קצין שטוען שיהיה המפקד של "המרגל הסודי", בעת שירותו לפני כעשור וכבר אז הוא היה בעייתי מבחינת השגת מידע סודי ותיעוד של מידע סודי (למשל בסמארטפון), שלא היה מורשה לכך. לדבריו, הקצין נראה שפוי, לאור ההכרות שלו עימו בשירות הצבאי. הריאיון המלא נמצא כאן. כרגע אין ראיות חיצוניות ועצמאיות לחשיפה הזו. 

ג. איילה חסון חשפה ב"כאן 11" (כותרת בלבד): ""חייבים להמשיך את ההצגה": מסמך סיכום ישיבה של בכירי חמאס לקראת מתקפת 7 באוקטובר שנמצא בעזה חושף את ההונאה והתחכום של אדריכליה." הסרטון כאן

20.2.24: פורסם סרטון יוטיוב כאן, מומלץ להפצה, ריאיון של האלוף במיל. יצחק בריק ע"י ד"ר אורי מילשטיין (כותרת בלבד): "האלוף יצחק בריק משמיע אס-או-אס: להחליף את רמטכ"ל מייד!!! ולא - תושמד מדינת ישראל!!! סערה בצה"ל!!!."

21.2.24: פורסמו 2 כתבות ב-YNET: א. יוסי יהושוע פרסם כאן (כותרת בלבד): "המסמך שחושף: סינוואר טען שקיבל התחייבות למתקפה של חיזבאללה בצפון.
במסמכים חדשים שצה"ל חילץ מחאן יונס התגלה כי מנהיג חמאס היה בטוח שחיזבאללה יפתח חזית נוספת: "קיבלנו התחייבות שהציר ישתתף ב'פרויקט השחרור' הגדול". בישראל מעריכים: בזמן שחיזבאללה התעכב כדי לבחון את הצלחת הפעולה בדרום - צה"ל הספיק לתגבר כוחות בצפון."
ב. הדר גיל-עד פרסמה כאן (כותרת בלבד): ""אסטרטגיה שיטתית וסדיסטית": דוח מפורט ראשון על מעשי האונס בטבח 7/10 | העדויות הקשות לקריאה.
איגוד מרכזי הסיוע ניתח מידע גלוי וחסוי - וקבע: מחבלי חמאס תקפו מינית בכל סוגי הזירות ב-7.10, בשיטתיות ובסדיסטיות בלתי נתפסת. לא רק נשים וילדות, גם ילדים וגברים נפגעו: "אסטרטגיה ברורה כדי לפצוע את מדינת ישראל". הדוח יוגש לאו"ם, ויהווה תשתית ראייתית: "אי-אפשר עוד לשתוק, אי-אפשר עוד להתעלם"."

25.2.24: פורסם כאן בערוץ 14: "בשעה 12 בלילה ב-7 לאוקטובר [2023] - 1000 מחבלי נוח'בה החליפו את הסים בסלולארי שלהם לסים ישראלי, הרמטכ"ל קיבל דיווח ולא העביר לדרג המדיני."
פורסם כאן (כותרת בלבד): "רה"מ טען שלא ידע על הפעלת כרטיסי ה-SIM בעזה עד כה; מקורות ביטחוניים: הוא השתתף בדיונים על כך.
בלשכתו של ראש הממשלה טענו כי גילה על השמשת הטלפונים על ידי פעילי חמאס מתוכנית בערוץ 14, אולם מקורות ביטחוניים בכירים אמרו שהשתתף בדיונים על כך כבר בימים הראשונים לאחר מתקפת הפתע. הסוגיה נאסרה לפרסום באופן גורף על ידי הצנזורה, אך שודרה בכל זאת בערוץ."

26.2.24: פורסם ע"י ניר דבורי ב-N12 כאן (כותרת בלבד): ""עזה של מטה": כך נבנתה העיר התחתית הגדולה בעולם מתחת לרגלינו | פרויקט מיוחד.
25 שנים עברו מאז ש"איום המנהרות" מעזה נכנס לחיינו • חזרנו אל הארכיון לשנת 1999 והמשכנו במסע עד ל-2024, כששאלה אחת לנגד עינינו: איך האיום הפך עצום, למרות שהכתובת הייתה על הקיר? • ממנהרות הברחה, דרך מנהרות התקפיות - ועד לאסטרטגיות: כך צמחה "עיר הטרור", שגודלה רק עכשיו נגלה לעיני הלוחמים בשטח."

כ"כ פורסם כאן (כותרת בלבד): "מחדל נוסף: פד"ם ביקש מטוסי קרב, במטכ"ל סירבו.
פיקוד הדרום ביקש לקרב מטובים ומסוקי קרב לאזור העוטף בליל השישי באוקטובר בעקבות פעילות חשודה בעזה, במטכ"ל סירבו מחשש לחשיפת שיטות איסוף מודיעין."

כ"כ פורסם כאן ב"קבינט מדיני ביטחוני - מוריה אסרף & דורון קדוש": פרסמנו במהדורה: באישור הצנזורה הצבאית אנחנו מדווחים הערב - תזוזות חריגות למדי של גורמים בכירים בעזה נקלטו בישראל בלילה שקדם למתקפה.
המידע הזה היה למעשה המידע הנפיץ ביותר שהגיע לידי מערכת הביטחון במהלך הלילה וגם הוא לא הוביל לעדכון של הדרג המדיני.
כפי שחשפנו בשבוע הראשון למלחמה: נתניהו וגלנט לא עודכנו במהלך הלילה, המזכיר צבאי של רה״מ עודכן בשעה 6:10. נתניהו עודכן בשעה 6:29." 

28.2.24: "מה הקשר בין 'פרשת הסימים אצל המחבלים בעזה' לשב"כ ולמוסד? מה עוד מסתירים מהציבור? למה מסתירים חודשים רבים את כל סיפורי המרגליםוייס פישלר מנעני והסוכנים?". נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתוכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-28.2.24: חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת, על הפרשות שמסעירות את עולם המודיעין והביטחון בישראל.
השידור המלא (קובץ אודיו) של כ-13 דקות כאן מדקה 11:08 עד דקה 24:03: https://did.li/TzananiSecretSpy.
או ישירות באתר השידורים כאן: https://www.oles.tv/91fm/archive/2024-02-28/?play=12:11:09


מילשטיין וייס
4.3.24
אסיכום התהליכים השליליים באמ"ן, בשב"כ, ב"מוסד" ובמשטרה שהובילו לקטסטרופה המודיעינית ב-7 באוקטובר.  חלק ראשון (מתוך 2) של 44 דקות של שיחת עומק של ד"ר אורי מילשטיין עם נצ"מ בדימוס אבי וייס, עורך ובעלים של "טלקום ניוז", שפיקד בשעתו על ביה"ס הארצי לשוטרים והוא בעל תואר שני בהנדסת תעשיה וניהול. בשיחה סיכם וייס, לאחר מחקר יסודי, את התהליכים השליליים באמ"ן, בשב"כ, ב"מוסד" ובמשטרה שהובילו לקטסטרופה המודיעינית ב-7 באוקטובר. לדבריו, הגורם העיקרי שנכשל הוא השב"כ שלמד לעומק את הנעשה בימין הלאומי הישראלי, אך הזניח את הלימוד על הנעשה בעזה למרות שב-2005 ראש הממשלה אריאל שרון הטיל עליו את המשימה הזאת. 

לינק לשידור הסרטון ביוטיוב - כאן

ב. "פרשת המרגל הסודי": הקצין "המתחזה" הועבר מהערב לאשפוז פסיכיאטרי בתנאי מעצר. ח"כ אלמוג כהן פרסם בטוויטר: "'המרגל' עבר חקירות ״צורך״ (עינויים) בשב״כ, בה נשאל אם העביר מידע לאויב, מעולם לא נטען שכן. רק למי כן העביר את המידע? אם אתם חושבים לקבור את הפרשה תאלצו לקבור אותי לפני. בתמימותי חשבתי שאור השמש יחטא את הסירחון, טעיתי. מושחתים.  אגב האשפוז בהסכמה לאחר שסירב להיות מוכר ככזה, הצליחו לשכנע אותו. שימו לב: מרגל העביר מידע ברמת שחור שמידיעה מוחלטת סיכן את בטחון המדינה וכוחותינו לגורמים צבאיים ואזרחיים שאינם מוסמכים, ומערכת המשפט והפרקליטות לא חושבים שאתם, אזרחי המדינה ראויים לדעת מי אותם גורמים.

 5.3.24
א. ניצב משנה בדימוס אבי וייס: "צה"ל לא תִפקד ב-7 באוקטובר בגלל הדממתו הרשלנית ורוב מפקדיו היו בחופשה". חלק שני של 52 דקות של שיחת עומק של
אבי ומילשטיין ד"ר אורי מילשטיין עם ניצב משנה בדימוס אבי וייס, עורך ובעלים של "טלקום ניוז", בעל תואר שני בהנדסת תעשיה וניהול. בשיחה טען וייס ש"צה"ל לא תִפקד כלל ב-7 באוקטובר בגלל הדממתו הרשלנית ורוב מפקדיו היו בחופשה". עוד הוסיף, שעל פי תוכנית המבצע של החמאס, אנשיו היו אמורים לרצוח מאות אלפי ישראלים באשקלון, באשדוד ובראשון לציון, להרוס את בסיס 8200 בגזרה ולהשמיד לפחות שדה תעופה אחד בדרום. מעשי טבח והרס המוניים אלה נמנעו בזכות התִפקוד היעיל יחסית של המשטרה, שאמנם לא ביצעה את "קוד פגיון", לא הציבה מחסומים בכל הדרכים כבר בשעה חמש עם שחר ולא פיזרה את מסיבת נובה ברעים, אך כבר בשעה 07.00 הוצבו המחסומים ומנעו קטסטרופה פי אלף יותר גדולה.
לינק לשידור הסרטון ביוטיוב - כאן


ב. פורסמה כאן "הבדיחה של השנה" (כנראה חושבים באמ"ן שכולנו מטומטמים, או עיוורים וחרשים) ב"כאן 11" (כותרת בלבד): חשיפה: מכתב האזהרה של אמ"ן ערב השבעה באוקטובר. לפי המכתב, איראן, חמאס וחיזבאללה זיהו הזדמנות לתקוף את ישראל • ראש חטיבת המחקר התכוון להעביר את הדברים לראש הממשלה ולקבינט המדיני ביטחוני מיד לאחר שמחת תורה - אך מחבלי חמאס הקדימו אותו." 
וידיעה הזויה זו פורסמה כאן גם ב"מעריב" (כותרת בלבד): "הרמטכ"ל ידע, נתניהו לא: מכתב האזהרה של אמ"ן ערב ה-7.10 | דיווח. בכיר באגף המודיעין בצה"ל כתב מכתב אזהרה שהיה אמור להישלח לרה"מ מיד אחרי חג שמחת תורה. במכתב ציין כי איראן, חמאס וחיזבאללה זיהו הזדמנות לפגוע בישראל."

ג. סרטון יוטיוב כאן פורסם תחת הכותרת "מי עבר עינויים בשב"כ כבר בתחילת המלחמה ולמה? מה עוד מסתירים מהציבור? האם בני גנץ ורם בן ברק בדרך לחקירה פלילית בפרשת "קטארגייט"? האם ועדת החקירה של אסון מירון תמרח את תוצאות הבדיקה שלה?". נצ"מ בדימוס אבי וייס עם עו"ד פיני פישלר בתוכנית "פה זה לא אירופה", מראיינת מרגלית צנעני, ב"רדיו לב המדינה" ב-5.3.24: חשיפת כל מה שלא מספרים לכם בכלי התקשורת, על הפרשות שמסעירות את עולם המודיעין והביטחון בישראל. 

6.3.24: פורסמה במעריב כתבה תחת הכותרת: חבר הכנסת אלמוג כהן שוחח עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103fm ופרש את משנתו על ההחלטה לשלוח לאשפוז פסיכיאטרי את קצין המודיעין שתיעד חומר מסווג. 'השאלות הקשות לא נשאלות', אמר כהן".

7.3.24: פורסם כאן ב"סרוגים" (כותרת בלבד): "הקלטות הרמטכ"ל חשפו: זו הסיבה שצה"ל נכשל בדרום.
ציטוטים של הרמטכ"ל הרצי הלוי חשפו היום את הסיבה לטענתו מדוע צה"ל התעכב בהגעה לעוטף ב-7 באוקטובר: "בשעות הראשונות חשבנו שגם חיזבאללה מצטרפים למתקפה"."

8.3.24:
א. פורסם ב-N12 - כאן, מתכניתה של אילנה דיין (כותרת בלבד): ""הלילה נכבוש את מחסום ארז": המסמכים מהדיונים הפנימיים – והסימנים המקדימים | תיק אוקטובר, עובדה. בשעה 22:00 בליל 6 באוקטובר נדלקו בשב"כ נורות האזהרה הראשונות. ככל שנקפו השעות התווספו עוד ועוד סימנים מחשידים. תחקיר מיוחד של עובדה חושף: מה כלל המידע שהגיע לאנשי 8200 בשעות שלפני המתקפה, מה סוכם בישיבות הליליות של הרמטכ"ל ואלופי המטכ"ל - ומה גילה סינוואר במסמך הסודי שנמצא בעומק הרצועה". תשומת לב שחלק ממה שמוצג בתכנית הוא בבחינת "פייק ניוז". 

ב. בהמשך לחשיפות של טלקום ניוז לגבי עריכת משפטים למחבלי הנוח'בה בבתי משפט אזרחיים ולא בבית דין צבאים (לפי הוראת היועמ"שית), פורסמה במאקו כתבה תחת הכותרת: "כל העולם כבר מבין שהיו מעשי אונס ב-7 באוקטובר, אבל בישראל חוששים מקושי ממשי להרשיע את האנסים".

11.3.24: שודר ב"רדיו גלי ישראל" כאן: "מטורף | סגן ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר מאשים: "חשד לבגידה בקרב אנשי מילואים מ-8200". שי גולדשטיין וארז תדמור: מטורף | סגן ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר מאשים: "חשד לבגידה בקרב אנשי מילואים מ-8200".
אל"מ במיל' רונן כהן לשי גולדשטיין וארז תדמור: "פעם ראשונה שאני משתמש במילה הזו 'חשש לבגידה' וזה נובע מהעובדה שגורמים מתוך 8200, אני מעריך שזה בעיקר אנשי מילואים, שפונים באופן מגמתי לערוצי תקשורת מהשמאל וחושפים את הסודות הכי מסווגים של מדינת ישראל. אני מדבר בעיקר על הדברים שנאמרו בתחקיר 'עובדה'. להציג את המסמך של סינוואר זה סביר, לפרסם את עניין הסימים זה עוד בסדר אבל להציג את המערכת המסווגת הזו? לפרסם את מערכת הליבה של 8200? זה הזוי שזה יוצא קבל עם ועדה ולא סתם הם הולכים רק לערוצי השמאל". 
עוד הוסיף אל"מ כהן: "מעבר לעניין הבגידה, נאמר שם שאותה מערכת מסווגת של 8200 בימים שלפני השביעי לאוקטובר הראתה עלייה של 700% בנפח התקשורת ברצועה. אתם מבינים? במשך כל זמן ההדממה שעליה הכריזו, לא הגיעו לפרוק את כל המידע הזה, לא השאירו כוננות מינימלית בזמן ההדממה לבדיקת המערכת הזו. צריך לקחת את כל האנשים האחראים על כך ולהעמיד אותם לדין"."

12.3.24: פורסם כאן ע"י שמעון כהן ב"ערוץ 7" (כותרת בלבד): בעוד מספר ימים ההחלטה בפרשת "המרגל". ח"כ אלמוג כהן הציג בבג"ץ את הסיבות לדרישתו לחשוף את זהות הקצין המרגל. מערכת הביטחון ממשיכה בהתנגדותה. השופט אלרון יכריע בקרוב."

13.3.24:
א. פורסם ב"ערוץ 14" כאן מהכתב הלל ביטון רוזן (כותרת בלבד): "ליל השבעה באוקטובר: פלגת ימ"מ הוקפצה לבסיס שעה לפני פרוץ המתקפה - בכירי המשטרה לא עודכנו על המתרחש". מומלץ לצפייה. פרטים נוספים פורסמו על ידו כאן. לא הוצגו מסמכים המאמתים את הדיווח המטלטל הזה. 

ב. איתי אילני ב"ישראל היום" פרסם כאן (כותרת בלבד): "חשיפה: חמאס פרץ לעשרות מצלמות ביישובי העוטף לפני 7.10.
במערכת הביטחון זיהו - אך הנושא לא טופל באופן אינטנסיבי מספיק • ארגון הטרור השתלט גם על טלפונים של חיילים בעזרת יכולות סייבר, ובנה מערך תצפיות הכולל כטב"מים."

14.3.24: התקבלה החלטתו של כבוד השופט העליון י' אלרון שדוחה מכל וכל את הערר של ח"כ אלמוג כהן בנוגע ל"מרגל הסודי". ההחלטה של הערר במלואה - כאן
בעקבות החלטת השופט אלרון נשלחה שאילתה למשטרה ולפרקליטות האם ענת קם תועמד לדין (לאור פסיקת השופט) על הפרת "צו איסור הפרסום" והתקבלו תשובות קצת מתחמקות (בלשון המעטה) מהמשטרה ומהפרקליטות - כאן

15.3.24: פורסם ע"י ניר דבורי ב-N12 כאן (כותרת בלבד): "המסמכים המסווגים חשפו: כך בחמאס תכננו את מתקפת הפתע.
במערכת הביטחון מעריכים כי מרוואן עיסא, רמטכ"ל חמאס, חוסל בתקיפה ישראלית - אך עדיין חסרה "ראיית זהב" לכך • מסמכים שנתפסו ברצועה מצביעים כי עיסא היה המתכלל הצבאי והמתכנן של השבת השחורה • עוד עולה מהמסמכים: בחמאס התכוונו להגיע ל-46 "מטרות", שכוללות יישובים ובסיסים צבאיים, והיו מעוניינים שחיזבאללה ואיראן יצטרפו למערכה." הערה: המסמכים עצמם לא הוצגו, רק שקפים מעובדים שלא ידוע אם הם נכונים. 

16.3.24: מרגלים בכל פינה!! החל ב"תיק 1000" וכלה ב"פרשת המרגל הסודי". ולכן, למה ראוי לבטל ממש כעת את "תיק 1000"? זאת, בריאיון נוקב ביותר של נצ"מ (בדימ.) אבי וייס ברדיו "גלי אשקלונט" ע"י יוסי פרטוק. באולפן גם ליאור שוורץ ומייק אטדגי, בתכנית "שישי ללא גבולות" ב-15.3.24. כ-11 דקות, בחשיפות מדהימות, שלא סיפרו לכם בכוונה, אודות ההתפתחויות הדרמטיות בתחום המלחמה, מחדלי המודיעין, והשקרים שרוב כלי התקשורת מפזרים יום יום - לציבור.
הלינק לשידור ביוטיוב כאן: https://youtu.be/HiYDWNrRkZg?si=euRbpknQOCi3_eUy.

18.3.24: פורסם כאן ע"י בנצי רובין ב"סרוגים" (כותרת בלבד): "פרשיית הקצין המרגל: הצעד הבא של אלמוג כהן.
לאחר שהשופט אלרון דחה את עתירתו של ח"כ אלמוג כהן, בבקשה לפרסם פרטים על פרשת "הקצין המתחזה", כהן פנה ליועמ"שית בדרישה לפתוח מחדש את החקירה בנושא." פניית ח"כ אלמוג כהן ליועמ"שית - כאן

27.3.24: פורסם כאן ב"מידה" ע"י עקיבא ביגמן (כותרת בלבד): "חשיפה: "ההגנה הרב ממדית" – מסמכי הקונספציה של אביב כוכבי שכשלה ב-7 באוקטובר.
מסמך מדהים חושף את עומק ההתמכרות של צה"ל לאשליות טכנולוגיות ומושגים מופשטים שהפכו אותו לפגיע ולא מוכן למתקפה. חשיפה." 

Bookmark and Share
Back שלח לחבר הדפס


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים