מחקר: השינויים בשוק העבודה בעקבות משבר הקורונה
מאת:
מערכת Telecom News, 11.11.20, 12:51
המחקר בשם "לעבוד מכל מקום", נערך באוגוסט 2020 וכלל 300 מנהלים בכירים בעסקים/ארגונים ומקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה.
מחקר בשם "לעבוד מכל מקום", שערכה חברת פתרונות התקשורת
Avaya (אוויה) באוגוסט 2020 וכלל 300 מנהלים בכירים בעסקים ומקבלי החלטות בתחום הטכנולוגיה, בחן את השינויים, שארגונים עורכים, כדי להתאים את עצמם לשינויים, שהתרחשו בשנה האחרונה בעקבות וירוס הקורונה.
החברה מצאה, שכמעט 72% מהעסקים
בארה"ב בוחנים מחדש את המודל העסקי ואת תהליכי העבודה שלהם בשל השינויים, שהביא וירוס הקורונה.
58% מן העסקים סבורים, שעבודה מרחוק מאפשרת להם לשכור כוח עבודה באופן מבוזר יותר שגר רחוק,
8 מתוך 10 עסקים מאמצים כלים חדשים כדי לספק חווית לקוחות וחווית עובד המתאימים לשיטות העבודה החדשות,
71% ממקבלי ההחלטות בתחום הטכנולוגיה דיווחו על אימוץ מהיר יותר של טכנולוגיות חדשות בארגון שלהם בעקבות הקורונה.
3 מתוך כל 4 עסקים אומרים, שהם ממוקדים הרבה יותר בפתרונות לתקשורת בין העובדים ובין צוותים מאז הופעת וירוס הקורונה.
הקורונה גרמה לארגונים רבים לחשוב על תהליכי העבודה שלהם:
80% בוחנים את חוויית הלקוחות בארגון שלהם,
77% בוחנים את חווית העובד שלהם,
75% בוחנים מחדש את הגישה שלהם בתחום המכירות.
עוד מצא המחקר, ש-83% סברו, שהטכנולוגיות בארגון/עסק שלהם תומכות בעבודה מרחוק, אך למרות זאת עסקים רבים נאלצו לאמץ טכנולוגיות חדשות כדי לשפר את יכולת העבודה מכל מקום:
65% הוסיפו פתרונות ועידת וידאו,
54% הוסיפו תוכנות צ'אט/מסרים מיידים
53% הוסיפו כלי שיתוף פרויקטים.
85% אמרו, שהם מתכננים להשתמש בטכנולוגיות, שאימצו במהלך החודשים האחרונים. כך, שיהפכו לפתרונות קבועים בארגון.
רוב החברות שינו את סדרי העדיפויות שלהן באימוץ טכנולוגיות, כאשר 52% הגדילו את השקעתן בתוכנות שיתוף ידע, השקעה שניה בהיקפה רק להשקעתן בתחום פתרונות אבטחת מידע, תחום, שכמעט שני שליש מן העסקים דיווחו, שהגדילו את ההשקעה בו.
66% מהחברות בגודל בינוני, המעסיקות 251-500 עובדים, העלו את סדר העדיפות שלהן ביישום פתרונות שיתוף ותקשורת.
32% דיווחו, שלעובדים קשה להתרגל לטכנולוגיות החדשות ולאמצעי התקשורת העומדים לרשותם כיום.
חברות בגודל בינוני עשו את השינוי הגדול ביותר בסדרי העדיפויות בתחום הטכנולוגיות. 74% דיווחו על הגדלת ההוצאות על אבטחת מידע,
66% הגדילו השקעות בתוכנות שיתוף,
59% השקיעו בתוכנות לניהול מוקדי שירות,
53% הגדילו את ההוצאה על כלי מעקב אחר אנשי קשר (
Contact Tracing).
רפי שקולניק, (בתמונה משמאל), מנכ"ל
אוויה ישראל: "מודל העבודה מרחוק יוצר מודלים עסקיים חדשים, שהפכו לקבועים. ברור לכולם, שאימוץ הגישה של 'עסקים כרגיל, אך מרחוק' אינה מספיקה. הקורונה האיצה את פרויקט
הטרנספורמציה הדיגיטלית ושמה פוקוס חדש על חווית הלקוח והעובדים. בנוסף, תהליכים חדשים וכלים טכנולוגיים
משנים לחלוטין את הדרך, שבה צוותים עובדים יחד".
צילום התמונה משמאל: קובי קנטור.